frisiangirl schreef:Als eerste: wat een schitterend paard! Dacht eigenlijk meer aan een andalusier toen ik de foto's zag...
Rijtechnisch commentaar: een beetje meer vwnw, maar dat is al meerdere malen vermeld en daar werk je al aan... Ik merk dat je paard een beetje zijn hoofd kantelt, kan dat het gevolg zijn van dat je rechterhand steeds een beetje hoger staat dan je linkerhand?
Bij je poging tot schouderbinnenwaarts recht boven je paard blijven zitten. Misschien is het makkelijken om langs de omheining te beginnen met oefenen, zodat hij een beetje meer steun heeft. In elk geval eerlijk dat je ook zo'n foto plaatst.
Denk dat we niet al te lang meer hoeven te wachten tot we de eerste wedstrijdfoto's zien!!
Ik ben het met je eens, alleen als je langs de omheining oefent leer je het paard niet de steun zoeken aan de ruiter maar aan het hek.
Je kan beter vanuit een hoek ( die je in je gedachte kan creeeren ) een stukje, een meter, schoudervoor rijden en dan weer recht stellen. Dit herhaal je telkens en bij je op.
Voor de rest vind ik dat je een mooi houding hebt, met wat kleine verbeter punten die al zijn genoemt.
Wat ik nog het meeste kan waarderen is dat je RUSTIG rijdt