Tara [shet] @Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Tara [shet] @Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:08

SimmieHVJ schreef:
@eilleen333 : Tara kan iig wel de oefeningen t/m de Z1, Appuyeren, SB, Travers, eenvoudige galopwissel, etc etc, Maar alleen ik kan dat niet met haar, omdat ik gewoonweg, haar nu alleen 'basis Training geef, omdat ze haar conditie meer moet opbouwen, Dus zoals je hier bovenleest, geef ik dus wel om mijn pony...

Ik heb ook nooit beweerd dat je niet om je pony geeft... Heb je mij dat horen zeggen? Ik wil alleen helpen. Er zijn genoeg mensen geweest die mij op dergelijke dingen hebben gewezen en ik heb daar enorm veel van geleerd en ik ben deze mensen daar dankbaar voor. Toen ik je erop wees dat ik je te groot vind had ik gehoopt dat je daarnaar zou luisteren en dat ik eindelijk ook iemand kon helpen.
Vind het overigens wel knap dat Tara dat allemaal kan Lachen .

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:08

@eilleen333 : Ja het rijtechnische wel hoor, ik weet niet hoe het zit hoor, maar ik denk toch echt dat een veearts na ong. 10 jaar studie, meer weet dan iemand zoals jij,, (niet negatief bedoeld) maar, het is wel zo Clown

@Maaik: Bedoel je dat ik, ruk,zaag en trek? Of geef je maar voorbeelden Clown (sorry ben blond)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:09

Het zadel ligt precies hetzelfde als mijn zadel op Zorro. Denk niet dat je daar iets an moet veranderen Haha! Ik denk dat je vandaag veel hebt moeten drijven en dat je daarom je hakken optrekt. Je zei in de openingspost al dat ze een beetje sloom was. Let goed op je handen. Je drijft haar nu naar voren terwijl je haar met de hand naar beneden drukt. Zo valt ze op de voorhand en geeft ze niet echt na. Bovendien komt ze dan teveel terug in tempo waardoor jij weer meer gaat drijven en zo blijf je in een cirkeltje.

Verder begrijp ik niet waarom deze combinatie vergeleken wordt met mij en Zorro Verward Ieder paard, iedere ruiter en iedere situatie is anders . Enige overeenkomst hier is een lange ruiter op een kleine pony Vork

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:10

Simmie; nee waren voorbeelden.
Ukkiepuk; Amen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:10

en nog even @ TS. ik weet hoe moeilijk het is om uit eindelijk de knoop door te hakken. zelf ook lang op shetters gereden. tot ik op een gegeven moment foto's zat te kijken met mij op mijn shetten en uit eindelijk zag ik dat ik te groot was. sinds dien nooit meer op mijn shetten gereden. bij rijdstertje gezocht die les gegeven. VD LL zelf een grooter VZ paard gezocht zodat ik samen met mijn shetten en mijn VZ paard naar buiten kon. en dat vond ik uit eindelijk veel leuker dan er zelf op rijden. op te zien dat ik een passende combi heb gevonden. die met elkaar door het bos racen.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:11

Hee heb ik dit eerder gelezen Clown *geintje*, Ja je hebt wel gelijk idd, want ik denk dat als je T. en Z. naast elkaar zou zetten, dat ze echt bijna niet overeenkomen met elkaar... Maar, het is wel zo, dat ze wel bij jou zeggen dat je er netjes op past, en bij mij niet, maar dat kan ook aan mij liggen Clown

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:11

@Maaik: Gelukkig maar Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:12

ukkiepuk schreef:
Het zadel ligt precies hetzelfde als mijn zadel op Zorro. Denk niet dat je daar iets an moet veranderen Haha! Ik denk dat je vandaag veel hebt moeten drijven en dat je daarom je hakken optrekt. Je zei in de openingspost al dat ze een beetje sloom was. Let goed op je handen. Je drijft haar nu naar voren terwijl je haar met de hand naar beneden drukt. Zo valt ze op de voorhand en geeft ze niet echt na. Bovendien komt ze dan teveel terug in tempo waardoor jij weer meer gaat drijven en zo blijf je in een cirkeltje.

Verder begrijp ik niet waarom deze combinatie vergeleken wordt met mij en Zorro Verward Ieder paard, iedere ruiter en iedere situatie is anders . Enige overeenkomst hier is een lange ruiter op een kleine pony Y)

dat vergelijken deet ze zelf Clown

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:12

SimmieHVJ schreef:
@eilleen333 : Ja het rijtechnische wel hoor, ik weet niet hoe het zit hoor, maar ik denk toch echt dat een veearts na ong. 10 jaar studie, meer weet dan iemand zoals jij,, (niet negatief bedoeld) maar, het is wel zo Clown

Dat denk ik ook wel ja. Alleen ik geloof altijd meer in mijn eigen gevoel... Klein voorbeeldje: Mijn paard was te dik en was in het verleden voordat ik haar kreeg lang kreupel geweest op rechts. Ze wilde daarom ook nite in de rechtergalop. Mijn gediplomeerde instructrice die zelf z2 had gereden en ook op hoog niveau lesgaf wilde het zelf proberen. Ze steeg op, zette mijn paard op een kleine volte en probeerde haar met zweep en sporen in de rechtergalop te dwingen. Dat lukte uiteraard niet... Paard kletnsnat, doodop en helemaal over de pis.
Het feit dat zij diploma's heeft heeft mij er hire niet kunnen overtuigen dat zij juist bezig was, en ik denk dat je dat met mij eens moet zijn...

Daarom, ik ken de dierenarts niet... Maar het zal niet de eerste zijn die zegt dat je bijv niet te zwaar bent als het eigenlijk net niet kan. Hij wl zijn klanten ook te vriend houden, net zoals mijn instructrice... Zij zag dat ik daar enorm mee zat dat ik dat niet voor elkaar kreeg en ze wou dat oplossen... Gevolg: gestresst paard en we zijn geen centimeter opgeschoten...

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:13

@Nini_roosje: Eeeh, ik wil best les geven hoor, op Tara, maar het is een feitelijk bewezen feit dat tara de meeste Kleine kinderen eraf gooit, of erbij gaat lopen kl*ten Clown Dus voor hun veiligheid, toch maar niet Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:13

SimmieHVJ schreef:
Hee heb ik dit eerder gelezen Clown *geintje*, Ja je hebt wel gelijk idd, want ik denk dat als je T. en Z. naast elkaar zou zetten, dat ze echt bijna niet overeenkomen met elkaar... Maar, het is wel zo, dat ze wel bij jou zeggen dat je er netjes op past, en bij mij niet, maar dat kan ook aan mij liggen Clown

dat licht aan jou Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:14

SimmieHVJ schreef:
@Nini_roosje: Eeeh, ik wil best les geven hoor, op Tara, maar het is een feitelijk bewezen feit dat tara de meeste Kleine kinderen eraf gooit, of erbij gaat lopen kl*ten Clown Dus voor hun veiligheid, toch maar niet Tong uitsteken

Dan heb je wat te doen.... Het feit dat je paard bij anderen zo vervelend is, is in mijn ogen gebrek aan opvoeding... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:15

eilleen333 schreef:
SimmieHVJ schreef:

Dan heb je wat te doen.... Het feit dat je paard bij anderen zo vervelend is, is in mijn ogen gebrek aan opvoeding... Bloos

idd of nouja met jou kan die shet dat niet doen want hij komt dan niet eens van de grond

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:16

Anoniem schreef:
eilleen333 schreef:

idd of nouja met jou kan die shet dat niet doen want hij komt dan niet eens van de grond

Dat denk ik niet... Als TS veel te zwaar zou zijn zou de shet jusit wel meer in verzet komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:17

ik ben bang van niet. de meeste shetten laate het niet merken. get zijn echt doorzetters. die pas iets laten merken als het echt fout is

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:17

@Nini_roosje: Oke, dat pikte ik niet,, nog een keer zo'n opmerking... En hoe kan ze dan wel bij die galop foto, om hoog komen...hmmmm.... ik denk........ Dat ze het dus wel kan uuhhuuh

@eilleen333: Dat kan miss. wel kloppen, ze is vroeger een pony geweest met alleen maar van die kindjes die wouden crossen en galopperen enzo... je kent het

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:17

Ik heb niet alles gelezen.... maar ik zag als een van de eerste tips handen omlaag?? Ik zou juist zeggen handen omhoog!!! (klinkt beetje vreemd zo handen omhoog Tong uitsteken) Maar je hebt jehanden op je bovenbenen vastgezet en dat is niet de bedoeling!

Zorg voor een knikje in je elleboog en probeer je handen wat hoger te dragen zodat je de pony niet in een houding dwingt door je handen vast te zetten! Op die manier houdt ene paard zijn rug strak en zal hij niet voldoende onder kunnen treden! Dat geldt dus ook voor een shetlander.

Succes ermee!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:18

SimmieHVJ schreef:
@eilleen333: Dat kan miss. wel kloppen, ze is vroeger een pony geweest met alleen maar van die kindjes die wouden crossen en galopperen enzo... je kent het

En of ik het ken. De mijne is in het verleden ook niet goed opgevoed... En ik zit nu met de gebakken peren... Het gaat alleen wel steeds beter. Grondwerk doet echt wonderen Haha! !

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:19

@Eilleen: Oeh dat klinkt leuk,, eerste hulp bij opvoeding xD
@Lein87: ke, k zal dr om denken ;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:19

SimmieHVJ schreef:
@Nini_roosje: Oke, dat pikte ik niet,, nog een keer zo'n opmerking... En hoe kan ze dan wel bij die galop foto, om hoog komen...hmmmm.... ik denk........ Dat ze het dus wel kan uuhhuuh

zo'n op merking en wat ? enne over die gallop fotó gallop is toch echt wat anders dan bokken...

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:22

Huuhh? waar heb JIJ het over Nagelbijten / Gniffelen bokken?? huhh

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:24

Dat de pony nog zou kunnen bokken als jij te zwaar was ofzo geloof ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:24

jij zecht dat ze idereen er afgooit. de meeste pony's doen dat met bokken. ik zeg dat ze niet van de grond komt met jou. jij zegt dat je die op merking niet pikt. en begint over de gallop. ik zeg dat gallop iets anders is dan bokken. enjij zegt huh ? want als iet er alleen maar dr uit "naait" dan moet je of een beeter rijdenend ruitertje zoeken. of aan de longeerlijn

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:25

oohh ik snap Clown maar ja, ze kan idd heeeel hoog bokken met mij ;p Maar dat is alleen als ze in het bos mag galopperen Knipoog of bij springen ofzo ;p

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:27

@nini_roosje: Ik heb nooit gezegd dat ze iedereen eraf gooit, SOMS gooit ze iemand eraf, of ze gaat lopen klieren... Mar daar blijft het ook bij

Jaaa... lezen is ook een kunst
Maar ik ga nu ff weg, want ik ga rijden, dus niet denken dat ik nooit meer reageer oid..Lachen