Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dus toch maar weer
).
.
ja... zo kan ik bezig blijven
en als ik gewoon opstap blijft ze gewoon staan, ondanks dat 't mij altijd nogal wat moeite kost omdat ik zo'n kunstlederen dinges op m'n kont heb en dat gaat net iets stijver dan. Maarja ik kom er wel op, ik wissel trouwens van kant zodat de beugelriemen ook gelijk blijven etc. gaat me net zo makkelijk (of niet makkelijk) af als aan de linkerkant opstappen
want we hebben prikkeldraad
en de palen waartussen die gespannen is, is 1m80 dus daar kom ik toch never nooit op
) is wel beter voor de rug van het paard. Moet ik er wel bij zeggen dat ik opstijgen met een krukje op een pony wel weer een beetje onzinnig vind, maar zodra het opstijgen voor mij "moeilijk" wordt in de zin van dat er lenigheid aan te pas komt, komt er bij mij een krukje (of picknicktafel
) bij kijken. Nouks schreef:Opstijgen vanaf een hek zou ik persoonlijk niet doen, puur omdat een hek over het algemeen niet gemaakt is om op te staan. Opstijgen vanaf een krukje (of de picknicktafel) is wel beter voor de rug van het paard. Moet ik er wel bij zeggen dat ik opstijgen met een krukje op een pony wel weer een beetje onzinnig vind, maar zodra het opstijgen voor mij "moeilijk" wordt in de zin van dat er lenigheid aan te pas komt, komt er bij mij een krukje (of picknicktafel
) bij kijken.
aslo schreef:Altijd via een krukje of middels een voetje, beter voor de rug van je paard en het zadel (volgens de fysio en de MSF).
PrinsesFancy schreef:als ik zonder zadel rij spring ik er op zonder hekje of stoeltje.
maar als ik zonder zadel rij, sta ik wel ergens op, want als ik een aanloop neem verschiet men paard en geraak ik er neit op