meerdere mensen in 1 bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: meerdere mensen in 1 bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:34

ik ben redelijk verwend hiermee, irriteer me soms als ik niet alleen thuis in de bak kan rijden voor mijzelf Clown ( en dan gaat het om 1 of 2 andere personen in een 20X60 bak Nagelbijten / Gniffelen )
clubles kan ik weer wel prima rijden,maar dat is een Grand Prix formaat bak, en vaak hebben we maar met 5 man les daarin.

ik heb ook vaak het probleem dat ik zo geconcentreerd rij, dat ik gewoonweg niet oplet wat anderen doen en dus soms botsingen veroorzaak. ( of anderen bij mij Clown )

Marusch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:55

Ik heb er soms wel eens last van als er echt veel mensen in de bak rijden of als er mensen in rijden die gewoon niet opletten. Maar anders als iedereen zich gewoon aan de regels houdt, kan ik prima rijden hoor. Ik vond het wel heel erg vervelend toen mijn jonge paard nog veel naar andere paarden trapte. Dan reed ik liever alleen want hij lette meer op de andere paarden dan op mij en als ik even niet oplette dan had een ander paard een hoef tegen z'n hoofd dus dat was te gevaarlijk. Nu gaat het beter en rijd ik ook met haar tussen andere paarden in de les.

haffiegekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:28

Ik ook met meerdere mensen in een bak zijn allemaal westernruiters die gaan.
Echt allekante op ik probeer ,altijd zo veel kant waar hun op gaan ook te gaan:)
Ze rijden echt kras kras door elkaar heen:)
opzicht vindt niet zo erg:)soms vindt echt vervelend:)hun ook,'t recht om te rijden vindt ik:)
maar ze houden ook ,rekening met mij ook met hun:).Ik rij vrij nooit in weg:) scheelt weer:)

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:40

Zijn er bij westernrijden dan geen bakregels of zo?
Dan wordt het toch een zooitje?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:42

Ik heb daar dus echt geen moeite mee. Gewoon uitkijken en rekening houden.
En vriendelijk blijven!!! Lachen

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:35

Ik heb er meestal gene last van op de manege soms wel, dan rijd ik op een lompe haflinger die erg sterk is in galop en dan vind ik het soms een beetje eng met de eigenpony's.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:40

Als ik in de bak rijd met meerdere heb ik altijd het idee dat ik degene ben van wie de anderen last hebben. Zeker met mijn verzorgpony, want met hem gaat nog niet alles altijd goed en als hij dan weer eens net op de verkeerde plek een paar bokken geeft, niet van de hoefslag wilt of iets te hard gallopeerd dan voel ik me weer een kluns. Vandaar dat ik als ik merk dat het te druk is in de bak ik er zelf voor kies om in de binnen/buitenbak te gaan rijden of een rondje naar buiten te gaan. Hoewel iedereen bij ons op stal de regels wel kent en de meesten ook rekening houden met elkaar. Het is puur dat ik hetzelf niet prettig vind, omdat ik gewoon niet continu in de weg wil rijden.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:44

Ik rijd juist super vaak alleen. Als ik al met andere rijd dan is het meteen superdruk maar mijn pony kan heel goed remmen. Dus dat is ook geen probleem. Verder volgen we allemaal de regels en het gaat altijd goed. ZOiezo lopen de meeste paarden neit tegen een ander paard aan:).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:51

Ik vind het erg lastig om met meer dan 2 mensen in de bak te rijden die hun eigen gang gaan. Bakregels of niet, het kost me erg veel moeite om het in de gaten te houden, en dan kan ik me niet goed concentreren op het rijden zelf. (Het gaat wel goed, er volgen geen ongelukken, maar ik kan dan bv niet ook nog eens goed letten op mijn eigen houding ofzo.)

In de manegelessen vind ik het ook vrij lastig in erg drukke lessen, maar daar rij je gelukkig altijd op dezelfde hand, en is het duidelijk welke oefeningen je van de ander kunt verwachten.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:01

wij hebben op de club ook groepslessen maar dan rijd iedereen gewoon door elkaar:). WE zitten ook maar met max 7 mensen in de bak tijdens les. Maar het grootste aantal waar ik mee heb gereden in de les is 4xD
Ik heb er meestal geen problemen van meerdere mensen, Ik vind het alleen supervervelend als mensen hun paard slaan als ze net inhalen of passeren. Mijn paard reageerd dan daar weer op en dat is meestal niet zo prettig:).

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:04

Herkenbaar Clown
Ik heb eerst op een manege gereden met af en toe redelijk volle lessen, maar sinds ik regelmatig alleen rij lijkt het alsof ik niet meer met anderen kan rijden. Ik ga te veel op de rest letten, en rij niet meer lekker voor mezelf.

Ik denk dat de beste oplossing is om voor jezelf te gaan rijden. Het klinkt nu een beetje alsof alleen JIJ uit moet kijken. Doet de rest dat niet? dan doe jij het toch ook niet? Zo leren de anderen ook normaal te rijden en kan jij ook weer lekker aan de gang Lachen

haffiegekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:06

Borg schreef:
Zijn er bij westernrijden dan geen bakregels of zo?
Dan wordt het toch een zooitje?

Nee hoor helemaal niet:)zijn wel regels
zoals: Als je andere kant op gaat even aangeven.
en als je bak in komt. En uit gaat even roepen deurvrij!
maar ze houden rekening met je dus Lachen

ik rij ook vaak heb de bak voor me eigen:)Helemaal lux Lachen

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:09

Er zijn toch gewoon regels voor?
Bij ons rijden er ook altijd meerdere mensen, maar als iedereen gewoon op de regels let gaat dat prima. En bij ons geld nog altijd; Mensen op de hoefslag hebben voorrang. En jij moet uitkijken waar je rijd, niet iemands anders op jou!

Dus ik denk dat het probleem dan redelijk opgelost is.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:11

ik vind het zelf ook veel fijner om alleen in de bak te rijden.
ik ben dan veel meer geconcentreed op mijn paard en mijn paard om mij.
Maar als het niet anders is dan gewoon de rijbaanregels in acht nemen inderdaad Knipoog

Hemingway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:11

Tijdens lessen rijd je ook gewoon met meerdere in een bak, dus mij maakt het niet veel uit.
Ik vind het alleen niet echt leuk als er iemand recht voor je neus gaat wijken of opeens gaat stil staan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:12

Esly: niet echt wat mij betreft, want dat 'letten op elkaar' en het 'letten op de regels' kost mij dus veel concentratie die ik dan niet kan gebruiken om goed te letten op dingen die ook mijn concentratie nodig hebben (nieuwere oefeningen, dingen in mijn houding waar ik bewust op moet letten, etc).

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:15

In het begin vond ik het ook wel heel vervelend en ik altijd het idee iedereen in de weg te rijden.
Ik ben zelfs een keer echt tegen iemand opgebotst, die paarden liepen echt tegen elkaar aan
(ik had toen wel voorrang, maar die ander was dus te serieus aan het rijden om op te letten..)
Maar nou ben ik het wel gewend en maakt het me niet zoveel meer uit, Lachen
alleen als het echt heel druk is is het wel vervelend.

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:18

2 mensen erbij vind ik echt niet veel . Wij hebben 1 bak ( 20x40 ) daar rijd je normaal wel met 3 of 4 mensen erbij. Laatst zaten we met zn 8e in 1 bak gepropt dat is echt super irritant Boos! ! Maar ach het went ( we zitten de laatste tijd allemaal te zeuren om een extra bak haha Tong uitsteken ) .

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:40

Het hangt er van af, soms vind ik het vervelend, soms niet. Maar als ik mag kiezen rijd ik toch liever alleen. Gelukkig heb ik die luxe heel vaak wel. Wat ik wel lastig vind als er 2 lesgevers (niet dat ik dat vaak mee maak, meestal is het gewoon de moeder van het meisje/jongetje dat hun lesgeeft, maar ik zei al: vaak gebeurt dat niet) door elkaar staan te kletsen.

"Volte bij A". Uh wat zei je ook alweer? Even vergist, ik dacht dat je tegen die andere bezig was. Clown

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:42

fiekhe schreef:
Het hangt er van af, soms vind ik het vervelend, soms niet. Maar als ik mag kiezen rijd ik toch liever alleen. Gelukkig heb ik die luxe heel vaak wel. Wat ik wel lastig vind als er 2 lesgevers door elkaar staan te kletsen.

"Volte bij A". Uh was het nu tegen mij of niet? Clown

Daarom hebben wij dus een lessen schema dat er geen 2 instructeurs/instructrices door elkaar staan te schreeuwen Tong uitsteken

lizatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:48

Ja, bij ons is dit ook. Links heeft dan wel voorrang, maar ik vind het toch altijd lastig. Wat je natuurlijk altijd kan doen is proberen om op een moment te komen dat er niet zoveel mensen zijn op de manege.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:55

Ik ben altijd een lege 20×80 bak gewent Huilen van het lachen

Met andere mensen, die de bakregels kennen(!!!!!), vind ik het helemaal niet vervelend als ik de bak moet delen. Maar als men je constant in de weg rijdt en afsnijd, dat is echt heel irritand

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:00

Vóór je kijken en je aan de regels houden, dan is er niets aan het handje...

Ikzelf heb als (Z)-ruiter er weleens last van dat mensen bij voorbaat al teveel juist op míj gaan letten. Sommigen zien niet zo snel of je een volte inzet of een schouder binnenwaarts. Ook rij ik veel (voor anderen weleens wat verwarrende) afwisselende oefeningen. Als ik dan bij eens afwijk van een bakregel (omdat ik bv. op een volte duik die ik wil gaan verkleinen in galop) dan gil ik al van tevoren tegen mijn tegenligger: ik pak de binnen hoefslag wel even hoor.
Ook als ik doorheb dat anderen teveel op mij letten zeg ik al: niet op mij letten, ga jij maar lekker rijden, ik stuur wel om je heen en bovendien heb ik een goed ontwikkelde (nood)rem.
Dan zie ik bij anderen al een zucht van verlichting soms hoor!

Ik hou er zelf als Zruiter rekening mee dat er mensen meerijden die minder ervaren zijn of paarden die minder ervaren zijn.

Als iedereen zich gewoon aan de regels houdt en je evt. apart onderling wat afspreekt hoeft er niets aan de hand te zijn.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:25

Ik herken het wel, maar wel een beetje op een andere manier.
Mijn verzorgpony kan af en toe nog een beetje overdreven reageren (Ja met haar 23 jaar). Bijvoorbeeld helemaal uit te stekker gaan, doordat een ander paard vlak langs der galopeert " Baasje, ik wil ooooooook Haha! Haha! " En dat wil ik ontwijken, omdat haar lichaampje niet altijd er even goed meer tegenkan. Lekker ontspannen rijd ik dan niet, maar dat komt ook omdat ik dan heel de tijd met het andere persoon bezig ben wat hij/zij doet. Maar ik rijd 24 vd 25 keer gelukkig alleen Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:47

Ik vind dat op wedstrijd altijd zo irritant, de helft verleent geen voorrang als dat wél moet. Je zou voor je een startkaart krijgt een bakregel-examen af moeten leggen! Is dat nou gewoon onwetendheid of arrogantie? Ik vermoed af en toe dat tweede wel eens Nors opkijken