Op Verzoek: Blingh zoals jullie hem nog nooit zagen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Libertylove

Re: Op Verzoek: Blingh zoals jullie hem nog nooit zagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:55

Blingh ziet er heerlijk uit en het setje staat um ook goed *LOL*
Jullie gaan erg goed vooruit zo te zien.
Ondanks dat de bak misschien wat zwaarder is, vind ik het niet slecht ogen ...
de bak wprdt vanzelf harder! Lachen

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:26

Ik heb het gevoel dat het paard niet echt nageeft en vraag me af waarom je dan al met oprichten bezig bent. Ik zou proberen het paard wat ronder in te stellen en eerst goed naar de ontspanning toe te werken. Die oprichting komt later wel. Succes in je zware bak Knipoog

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:26

Ziet er goed uit hoor *LOL* Dan heb je onze bak nog niet gezien.

@ De mopperkonten: Wij hebben een All Weather Tuft bak die ook nog moet inslinken maar dat kan alleen maar door er in de te rijden. Denk na voor je iets zegt!! Dat jou bak misschien goed ligt oke maar bij blingh en mij in elk geval niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:45

aerdenhout1 schreef:
Ach als je in deze net aangelegde baan nu maar geen passage, piaffe en galopwissels om de pas gaat rijden, dan denk ik dat je paard er niet stuk van gaat. Haha! Haha!
Je hebt een heel leuk paard...kleine opmerking ( maar dat kan natuurlijk ook momentopname zijn) probeer je voeten wat verder naar voren in de beugel te houden. Dan veert je enkel beter mee en dat zit ook fijner.
Dan nog een vraagje...wat doe je verder aan het hoofd schudden?? Dit netje mag je niet gebruiken met een wedstrijd natuurlijk.

Met een dierenartsverklring mag je dispensatie anvragen bij het KNHS en mag je ALLEEN met dit netje starten Knipoog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:51

Ohohoh, wat een gezeur weer. Alsof Blingh dood gaat aan die bak. Verward
Als hij nou tot zijn knieeën weg zakte, ja, dan snapte ik het commentaar, mijn zijn hoef zakt er niet eens helemaal in weg.

Cimmy, trek het je niet teveel aan, je weet zelf wel wat je wel en niet kan doen met Blingh, je zorgt echt wel goed voor hem, en je rijd hem echt niet kapot zo hoor.
Vind het er erg goed uitzien, set staat zo gaaf op hem! Lovers

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:15

Een lekker diertje en de kleur van het dekje spat van mijn beeldscherm af Haha!

Uiteraard hebben de mensen die commentaar geven op de zware bak gedacht aan factoren als:

- de (trainings)toestand van het paard (leeftijd (hoe lang is dit paard al onder het zadel? Kent hij qua werk al heel wat of is het nog maar een groentje oftewel; heeft hij al aardig wat spieren opgebouwd of heeft hij juist nog niks), conditie, welk werk normaal van hem verlangt wordt/wedstrijdniveau etc.)
- De daadwerkelijke tijd die aan training besteed wordt! Elke dag een uur hierin zie ik ook niet zitten, maar als de amazone een kwestie een goed afwisselnde training aanbiedt en rekening houdt met de zwaarte van de bak door bijv. een half uur erin te gaan trainen is er niks aan de hand.

En dan moeten we ons alsnog afvragen: kunnen we de zwaarte van de bak aan hand van een paar foto's beoordelen?

Meid, je hebt een prachtige knol onder je gat Haha!

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:22

Simba_ schreef:
mellamoshan schreef:
zo, iets vriendelijker kan ook wel!
ik vind het er netjes en ontspannen uitzien, maar de bak lijkt inderdaad erg zwaar...
je zit netjes rechtop, probeer aan je tenen te denken Knipoog

Vind dit nog best vriendelijk.
Zou jij je paard durven rijden in zo'n bak dan ?

Vind het een leuk paardje, maar wel heel erg zonde dat je zo'n risico neemt

ík zou mijn paard zo in zo'n bak kunnen rijden, maar ik rijd ook zonder peesjes, daarom is mijn paard iets wat minder mietje dan menig ander paard. In de natuur zoeken ze toch ook niet uit waar het wel of niet zwaar is?

ontopic; Erg leuk paard! erg mooi bespierd, en dat lemon staat hem goed! Ik vind het er erg ontspannen uitzien.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:23

Wij hebben ook een vrij zware bak thuis, het voordeel is wel dat mijn paarden een bere-conditie hebben, en op wedstrijd op betere/lichtere bodems, nét iets extra 's kunnen geven.
Een nadeel vind ik inderdaad dat de pezen extra belast worden, en dat ze meer moeten ploegen, ook voor jonge paarden is het niet goed.
Ik ben ook om deze reden op zoek naar een andere bak om te rijden. Lachen

On topic: Blingh zit er super uit, en het setje staat hem geweldig!
Ik zal jullie wel tegen komen op wedstrijd! Succes!