xShanice schreef:ik ben vooral geen beginnende ruiter!
ik ry in de gevorderde lessen en Jelle valt vaak terug in de draf en moet dus veel aansporen in galop en nee ik schop niet en ram ook niet met myn benen
en ik ga ook niet naar een andere manege want op deze manege heb ik het onwys veel naar me zin
en waarom ik met sporen ry? dat is myn eigen beslissingnet zoals jullie met sporen ryden
en jullie weten niet eens hoe het in het echt eruit zie het zyn maar een paar foto's
maar ik zeg niks meer heb nu wel genoeg gelezen en kom dus ook niet meer in dit topic want iedereen zegt hetzelfde hier.
en waarom ik dit ineens typ?? ik word dat gezeik nu een beetje zat want het is steeds dezelfde commentaar en nu weet ik ook wel wat er verbetert moet worden
ik neem aan dat dit ook een reactie is op mijn reactie? ( en op vele andere )
dan zal ik je nu haarfijn gaan evrtellen dat ik neit met sporen rijd, ik rijdt niet met sporen omdat ik er niet mee KAN rijden i.v.m. mijn beenligging, aangezien ik mijn tenen naar buiten draai en m'n hakken naar binnen en ik het paard wat ik berijd daarom nogal veel aantik...vandaar dat ik NIET met sporen rijdt...
ongeveer hetzelfde met mijn benen als met joun benen,
maar zoals ik al zei...je kan alles wat hier gezegt wordt klakkeloos naast je neer leggen of juist opvatten als ONDERBOUWEND commentaar, en er wat mee ging doen...
als je foto's op HAW zet houd dat in dat je rijtechnisch commentaar wil...ongeacht of je sporen draagt zonder cap rijdt of je als een idiote clown op je pony/paard zit...als jij geen commentaar wil op wat dan ook over het rijden plaats dan geen foto's, je weet inmiddels hoe bokt is neem ik aan...als je ergens geen commentaar op wilt komt het er toch, dat is nou eenmaal bokt.

Er zijn echt zat maneges die jou nog heel veel kunnen bijleren en waar de paarden het wel naar hun zin hebben. We willen je zeker niet afbreken, maar de foto's geven nu eenmaal niet zo'n fijn beeld. Gewoon even proberen na te denken over wat hier gezegd is zou mij al eens een goed plan lijken. Veel succes nog ! 
vind jij sporen die in de buik verdwijnen meevallen of zie je het dagelijks nog erger
Dat kan gewoon komen omdat je miss de voet anders hebt gedraait. Het hoeft niet te betekenen dan het dier geprikt wordt