Jelle(Fries)@work in bruin setje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim_1990

Re: Jelle(Fries)@work in bruin setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:33

xShanice schreef:
ik ben vooral geen beginnende ruiter!
ik ry in de gevorderde lessen en Jelle valt vaak terug in de draf en moet dus veel aansporen in galop en nee ik schop niet en ram ook niet met myn benen
en ik ga ook niet naar een andere manege want op deze manege heb ik het onwys veel naar me zin
en waarom ik met sporen ry? dat is myn eigen beslissing Knipoog net zoals jullie met sporen ryden
en jullie weten niet eens hoe het in het echt eruit zie het zyn maar een paar foto's
maar ik zeg niks meer heb nu wel genoeg gelezen en kom dus ook niet meer in dit topic want iedereen zegt hetzelfde hier.
en waarom ik dit ineens typ?? ik word dat gezeik nu een beetje zat want het is steeds dezelfde commentaar en nu weet ik ook wel wat er verbetert moet worden

ik neem aan dat dit ook een reactie is op mijn reactie? ( en op vele andere )
dan zal ik je nu haarfijn gaan evrtellen dat ik neit met sporen rijd, ik rijdt niet met sporen omdat ik er niet mee KAN rijden i.v.m. mijn beenligging, aangezien ik mijn tenen naar buiten draai en m'n hakken naar binnen en ik het paard wat ik berijd daarom nogal veel aantik...vandaar dat ik NIET met sporen rijdt...
ongeveer hetzelfde met mijn benen als met joun benen,
maar zoals ik al zei...je kan alles wat hier gezegt wordt klakkeloos naast je neer leggen of juist opvatten als ONDERBOUWEND commentaar, en er wat mee ging doen...

als je foto's op HAW zet houd dat in dat je rijtechnisch commentaar wil...ongeacht of je sporen draagt zonder cap rijdt of je als een idiote clown op je pony/paard zit...als jij geen commentaar wil op wat dan ook over het rijden plaats dan geen foto's, je weet inmiddels hoe bokt is neem ik aan...als je ergens geen commentaar op wilt komt het er toch, dat is nou eenmaal bokt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:03

TS: ik vind het heel jammer dat je nu niet meer in je topic komt. Er zijn er genoeg die je opbouwend en op een normale maniers van commentaar/advies voorzien. Maar blijkbaar zie je alleen de 'negatieve' reacties. Het is jou beslissing maar ik hoop alleen dat je voortaan 2x nadenkt voor je foto's plaatst.

Veel plezier nog op de manege! Lachen

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:13

xShanice leuk dat je in een gevorde les rijdt hoor. maar dat zegt nog niet veel.
mange kinderen en mensen kun je niet vergelijken met kinderen en mensen die wedstrijden rijden en prive les hebben.
dus dat zegt me niks. misch klinkt het voor jou wel stoer dat je in een gevorde les rijdt.
maar dat zegt me echt niks

maar over die foto's waar iedereen het over heeft.

Leuk beesie hoor.
commentaar geef ik hier niet op.
ik kan hier geen commentaar op geven.
omdat ze het voor in een manege les hier op de foto best netjes doet.
nouja netjes tot zo ver Haha!
maar zal ze met dit beeld wedstrijden rijden officiele en prive les hebben. tja dan kan ik ook heel wat commentaar leveren.
maar dat doe ik niet.
this verder wel een leuk paardje voor een manege pony Pling Cool
maar idd je sporen waar iedereen over valt.
zo denk ik er ook over zoals de meeste hier. prik er niet zo mee.
je moet met je kuiten drijven en niet je sporen erin prikken.
en je voeten recht en niet naar buiten draaien.
ten eerste staat dat niet zo mooi.
en ten tweede zo prik je ook alleen maar met je sporen,
en je paard moet het doen op je kuit. daar drijf je mee aan. een spoor is een hulpmiddel.
niet een gebruiksvoorwerp die je gelijk moet gaan gebruiken.
en idd je teugels wat langer laten, niet dat het waslijnen zijn je moet wel contact houden.
maar je hebt ze nu zo strak dat je te veel in ze mond zit en je werkt hem dus tegen. waarop hij niet ontspannen kan worden en kan nageven.
Laatst bijgewerkt door BrightVjay op 06-05-08 23:44, in het totaal 7 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:13

xShanice schreef:
dat van myn benen zyn momentopnames en ik prik er niet mee niks!!
dus daarom zeg ik;
GEEN commentaar op myn sporen!!
@SuperLiesje: Ik heb er 2maanden niet op gereden en als ik hem nageeflijk probeer te ryden in galop dan valt ie weer terug naar draf Knipoog

Zeg, jij plaatst een topic op HAW, dat betekent dat je vraagt om rijtechnisch commentaar.
En dat wordt hier prima gegeven; zo'n beetje iedereen is van mening dat jij je sporen níet goed gebruikt. Wil je zeggen dat jij het dan beter weet?

Meid, leer eerst eens fatsoenlijk rijden met een goede beenhouding/ligging en haal als de wiedeweerga die sporen van je laarzen. Ik snap totaal níet waarom ze jouw met sporen laten rijden, en als ik dit zo lees lijkt het mij ook niet zo'n hele goede manege. Dat jij het er nou zo naar je zin hebt... tsja. Als jij dat belangrijker vind dan dat de paarden wáarop je rijdt het naar hun zin hebben en een fijn leven hebben, ga je gang zou ik zeggen.
Kijk nou eens zelf objectief naar die foto's; op de meeste foto's vallen er geen sporen te zien omdat ze in de buik van het paard porren. Niet alleen vervelend/pijnlijk voor het paard, maar ook vervelend voor anderen, je stompt het paard alleen maar af.

Nee sorry, maar ik wordt zó moedeloos van dit soort dingen, mensen die niet eens fatsoenlijk kunnen zitten en rijden, maar wel met sporen rijden. Als je denkt dat het 'stoer' staat, dat staat het zéker niet hoor, en al helemaal niet op deze manier.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:40

xShanice schreef:
en graag GEEN commentaar op myn sporen Knipoog aangezien dit de vorige x ook is gebeurt Knipoog

En van dit commentaar in je vorige heb je niet geleerd om gewoon je sporen af te doen of dan toch op z'n minst om te leren gaan met feedback? Ik zie een leuk plaatje, mag nog wat meer aan gesleuteld worden maar goed we zijn allemaal lerende.. waar een spoor geenszins in past. Tenminste niet op de manier waarop jij hem nu gebruikt. Je kunt zeggen dat je hem niet prikt maar als je zégt dat je ze om hebt en wij zien ze niet en we zijn wel jouw tenen (wat dus betekent dat je kuit richting paard wijst) dan kán het niet anders dan dat je hem er mee prikt. Of het nou een momentopname is of niet.

En verder denk ik dat je gewoon plezier hebt in het rijden en dat het er netjes uitziet voor hoe vaak je rijdt. Nu nog die sporen af en lekker in de les blijven rijden en dan is het allemaal helemaal goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:12

xShanice schreef:
ik ben vooral geen beginnende ruiter!
ik ry in de gevorderde lessen
en Jelle valt vaak terug in de draf en moet dus veel aansporen in galop en nee ik schop niet en ram ook niet met myn benen
en ik ga ook niet naar een andere manege want op deze manege heb ik het onwys veel naar me zin
en waarom ik met sporen ry? dat is myn eigen beslissing Knipoog net zoals jullie met sporen ryden
en jullie weten niet eens hoe het in het echt eruit zie het zyn maar een paar foto's
maar ik zeg niks meer heb nu wel genoeg gelezen en kom dus ook niet meer in dit topic want iedereen zegt hetzelfde hier.
en waarom ik dit ineens typ?? ik word dat gezeik nu een beetje zat want het is steeds dezelfde commentaar en nu weet ik ook wel wat er verbetert moet worden

dat zal zo zijn dat je in de gevorderde lessen rijd maar dit kan je absloluut vergelijken met mensen die priveles hebben en wedstrijdruiters Knipoog

ik rij lang niet altijd met sporen maar ik heb ze niet constant in de buik van mijn pony's zitten en sporen zijn om te VERFIJNEN en niet om je paard door te laten lopen al mijn pony's kunnen ook zonder gereden worden Knipoog
en als ik mijn sporen zo zou gebruiken als jij doet dat zou mijn instructrice ze dr gelijk afhalen en me een paar zitlessen geven .

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:41

Nu geen commentaar op de manegeruiters hier beginnen, ik ken zat manegeruiters die een veel betere zit hebben dan sommige wedstrijdruiters, hangt maar net af waar je leert rijden.

xShanice : Spijtig genoeg denk ik dan dat jij dan net niet op een goede plek leert rijden om een echt goede basis mee te krijgen. Als dit een gevorderde les is en ik kijk eens kritisch naar de mensen die meerijden in jouw les, dan zie ik daar ook niet echt veel moois Er zijn echt zat maneges die jou nog heel veel kunnen bijleren en waar de paarden het wel naar hun zin hebben. We willen je zeker niet afbreken, maar de foto's geven nu eenmaal niet zo'n fijn beeld. Gewoon even proberen na te denken over wat hier gezegd is zou mij al eens een goed plan lijken. Veel succes nog !

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:58

mischien is het een idee om een paar zit lessen te nemen, zodat je beter je balans leert te houden. Heb het idee dat je je teugels hier nog erg voor nodig hebt. En tevens krijg je hierdoor mischien een betere beenligging, en krijg je ook geen comentaar meer op je spoorgebruik

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:07

Ik ga gewoon met met wat iedereen heeft gezegt over die sporen, en ik heb het je in je vorige topic ook al aangedrongen maar je trekt je gewoon niets aan van het commentaar dat wij hier op bokt geven, waarom geven we dan eigenlijk nog commentaar? En zou je a.u.b. met IJ in plaats van Y kunnen praten? Is wel zo fijn.

En is het nou zo moeilijk om 1x te proberen zonder sporen te rijden, je kunt het op zijn minst proberen!? Maar je geeft gewoon geen gehoor aan de tips. Zeg nou zelf? Als je dit in iemand anders' topic ziet ga je toch ook die sporen opnoemen als iets wat ze kan verbeteren. Kijk kritisch naar jezelf.
Laatst bijgewerkt door Noeni op 07-05-08 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:09

Ik vindt het er leuk uitzien, er zijn aandactspunten maar het gaat goed

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:18

Tja, er zijn natuurlijk altijd punten die beter kunnen. Je zit inderdaad te ver naar voren in de galop en je kunt je hakken beter uitdrukken. Ik kan begrijpen dat dat niet altijd even makkelijk is. Het is ook mijn grootste manco. Cool
Daarom misschien beter even de sporen aflaten tot je de juiste beenligging hebt en dan kan je altijd weer de sporen om doen ( alleen als het nodig is!) Manegepaarden worden al snel met sporen gereden terwijl het niet nodig is. Ze worden alleen maar stugger. Denk je maar eens in in de situatie van het paard. Elke keer een ander op je rug, die niet allemaal evengoed rijden en dan ook nog eens die prikkende sporen in je buik

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:47

Leuk paard Haha!
is het je eigen paard??
Waarom rijdt je hem met sporen

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:49

Ik eeuh, vind het spoorgebruik wel meevallen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:55

MisMartine schreef:

meevallen Nagelbijten / Gniffelen vind jij sporen die in de buik verdwijnen meevallen of zie je het dagelijks nog erger Nagelbijten / Gniffelen dat kan natuurlijk ook

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:00

TS Ik vind het jammer dat je zo op het commentaar van anderen reageert. Als je de discussie niet wilt aangaan, of niet met commentaar om kunt gaan moet je geen foto's op HAW plaatsen.

Wat betreft het rijden:
Ik vind het er op alle foto's (behalve de uitstapfoto's) niet fijn uitzien. Je trekt het paard in zijn mond (vind je het raar dat hij steeds terugvalt in draf?) en je bent hem constant met je sporen aan het prikken (ik zie op bijna alle foto's een been dat ver naar achter ligt met de tenen naar buiten gedraait, dit is drijven en dus wel degelijk prikken met je sporen.)

Mijn tips:
* Teugels een stuk langer
* Sporen AF!
* Dressuurzweepje erbij
* Benen op zijn plek houden, en niet zover naar achteren leggen.

Ik vind het paard dat je onder je kont hebt lopen erg leuk, maar de manier waarop jij hem rijdt komt hem denk ik niet ten goede.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:01

Ik vind het moeilijk om commentaar te geven, omdat er alleen galop- en uitstapfoto's zijn.
Je houding op de galopfoto's vind ik niet erg netjes, maar het commentaar is hierop al gegeven, probeer hieraan dan ook te werken en doe dan niet koppig Knipoog Je houding op de uitstapfoto's vind ik dan weer netter, maar dat is natuurlijk ook moeilijk te beoordelen op de foto's.

Ik zie op de achtergrond dat er meer ruiters met sporen rijden, ik vind dit eigenlijk de grootste fout van de manege.
Er is duidelijk te zien dat de meeste ruiters niet de beste houding hebben en als je je paarden wilt vern**ien moet je vooral de ruiters met sporen laten rijden, lijken ze me helemaal bot van te worden maar goed. De manege zal hiervoor wel een goede ( ? ) reden hebben. Het lijkt me verstandig om je paarden te beschermen als manegehouder, vooral als ze zo jong zijn als dit paard..

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:13

@Lydia_

Kan zijn dat ik het verkeerd begrijp hoor maarre in dit stukje:

Citaat:
Citaat:
Bokt is een discussieforum. Als je van te voren al aangeeft geen commentaar te willen over je cap of gebrek daaraan, de ligging van je zadel, je houding, of wat dan ook, geef je daarmee aan dat je de discussie niet aan wilt gaan. Dat is niet de bedoeling, daarom worden topics met zulke zinsnedes gesloten.

staat dat topics worden gesloten als mensen aangeven dat ze geen commentaar willen op de dingen die staan aangegeven?
dat het niet de bedoeling is..
maar in jou reactie op dit topic bedoel je volgensmij dat als mensen reactie daarop geven dat het topic word gesloten..
volgensmij is dit niet

(of snap ik het nou verkeerd Bloos )

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:31

Yvank_ schreef:
MisMartine schreef:

meevallen Nagelbijten / Gniffelen vind jij sporen die in de buik verdwijnen meevallen of zie je het dagelijks nog erger Nagelbijten / Gniffelen dat kan natuurlijk ook

Kijkt even naar foto's in jou profiel.

Daar zie ik ook 2 foto's waar de sporen gewoon niet zichtbaar zijn Hamer Dat kan gewoon komen omdat je miss de voet anders hebt gedraait. Het hoeft niet te betekenen dan het dier geprikt wordt Clown

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:48

Wat mij eigenlijk heel erg verbaast (en wat een bokker voor mij ook al zei) is dat een manege de ruiters toestaat sporen te dragen!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:02

Ik rijd op een manege en bij sommige paarden/pony's is het gewoon echt nodig om met sporen te rijden..
maarja bij ons is het alleen de ruiters die al verder gevorderd zijn

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:04

Jelle gekke fries. Maar vanwaar die sporen? Er zijn zat mensen op de manege die jelle zonder sporen rijden hoor. Als nog luisterd Jelle naar je hulpen. Knipoog Sommige mensen in dit topic hebben het hier wel over nageven enz, maar het is en blijft een manege pony, en niet alle manege ponys/paarden kunnen dat want dat zijn ze gewoon zo verPIEPT, dat ze niet eens meer weten wat nageven is. Maarja, ik ga verder niet meer mee in de discussie Clown.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:06

Misschien moet TS eens ophouden met te denken dat het dragen van sporen een statussymbool is en eens gaan nadenken waar ze daadwerkelijk toe dienen - namelijk het verfijnen van hulpen.

Ik ken geen enkel, maar dan ook geen enkel manegepaard die op een dusdanig niveau gereden wordt, dat verfijning van de hulpen noodzakelijk is.

Paarden die sporen "nodig hebben"??? kom op zeg, ooit gehoord van je benen gebruiken? of desnoods een zweepje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:08

Keedie schreef:
Jelle gekke fries. Maar vanwaar die sporen? Er zijn zat mensen op de manege die jelle zonder sporen rijden hoor. Als nog luisterd Jelle naar je hulpen. Knipoog Sommige mensen in dit topic hebben het hier wel over nageven enz, maar het is en blijft een manege pony, en niet alle manege ponys/paarden kunnen dat want dat zijn ze gewoon zo verPIEPT, dat ze niet eens meer weten wat nageven is. Maarja, ik ga verder niet meer mee in de discussie Clown.

en hoe komt het dat ze ver''piepen" ( Clown ) door mensen die ze rijden met sporen en hun benen niet stil houden.. zou hij altijd zo gereden worden als op de foto's, reageerd hij straks helemaal niet meer op het been

dus TS, hij kan dus wel zonder sporen gereden worden zoals hierboven staat.. of lijkt het wat intressanter als je hem met sporen rijd?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:09

[quote="Barmat"]Misschien moet TS eens ophouden met te denken dat het dragen van sporen een statussymbool is en eens gaan nadenken waar ze daadwerkelijk toe dienen - namelijk het verfijnen van hulpen.

Ik ken geen enkel, maar dan ook geen enkel manegepaard die op een dusdanig niveau gereden wordt, dat verfijning van de hulpen noodzakelijk is.

Paarden die sporen "nodig hebben"??? kom op zeg, ooit gehoord van je benen gebruiken? of desnoods een zweepje?[/quote]

dan kom jij maar eens een x bij ons op de manege rijden Knipoog
die reageert niet op je been, ook niet op een zweepje.. en anders moet je 10.000 x blijven tikken.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:11

Hmm oke geen commentaar op sporen, mag ik dan wel vragen waar de oefeningen zijn waarbij je ze nodig zou kunnen hebben?
En dan doel ik richting travers etc, de rest van de oefeningen (en ook travers) zou je inprincipe zonder sporen moeten kunnen rijden, waarom staan deze niet op de foto?

Paard niet voorwaarts genoeg, of niet goed aan het been ga daar dan gewoon aan werken, zonder zweep zonder sporen, dan pas leer je echt rijden.