Maysie schreef:Daar ben ik het niet helemaal mee eens.. Die van mij is ook zo'n heethoofd en of je nou 1.40 neer zet of 30 cm hij wil met 200 km per uur eroverheen. ze moeten leren wachten. Tuurlijk als het een onzeker paard van zichzelf dan moet je daar wat voorzichtiger mee omgaan. Stillzetten betekend ook niet boem hangen aan teugels en klaar. hij moet gewoon net als bij normaal halthouden stil staan pasje terug en weer opnieuw aanrijden. Je kan ze wel na de sprong terugzetten maar je heb paarden die doen wegrennen na de sprong, je hebt paarden die rennen naar de sprong toe en je hebt beide. Je moet per paard in mijn ogen gewoon kijken naar de aanpak. Hoe gevoelig is het paard, hoe is hij in dressuurmatig werk en hoe is hij in zijn koppie. En belonen, aangeven dat hij het goed doet is super belangrijk. En basis werk die moet er eerst inzitten voordat je echt de hoogte / breedte in gaat springen. Gun het paard zijn tijd
ik maak altijd bij de dressuur een geluidje bij overgangen in tempo terug. Dit begint hij langzamerhand wat te snappen als hij een keer wat stuitert in de bak of weer hard probeerd te gaan. Misschien ook nog wel een tip
Zeg ook niet dat het bij ieder paard zo is. Maar vaak is het gewoon oppassen en niet alle ruiters hebben die handigheid daarin. Bij die van mij die in het begin ook zo sprong als op deze foto's werkte het niet hij werd boos en pissig en ging met nog slechtere techniek springen.
De ruiter moet gaan puzzelen met erge lage hindernissen of balkjes en dan kijken wat er gebeurt.

En dat is nou juist de kunst van het rijden. Zo je aanpak kiezen dat jullie samen tot en zo goed mogelijke combinatie worden. En het meeste eruit komt.
)

. Maar tog even mijn mening: