Dominante 3jarige

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jose_Bb

Re: Dominante 3jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 06:43

ik ben het met dde rest eens dat je hem voorwaarts laat lopen en niet aan de teugels komen als miijn pony iritant teugels los en dan voorwaarts voltes rijden bij mij reageerd die erop en dan ontspant die zich en als hij dan helamaal ontspant mag ik haar heel voorzichtig aan de teugel gaan rijden

nog een optie is overgangen rijden schakelen dan moet die bijna wel zijn aandacht erbij houden

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:04

_katja_ schreef:
maar ik denk dat uni het na een jaar wel lang genoeg vond om braaf te zijn en wel is wilde proberen wie de baas was.

Maar daar geloof ik dus niet in. Ik geloof er niet in dat een paard op een ochtend wakker wordt en denkt 'vandaag ga ik mijn ruiter eens even lekker dwarszitten en haar even laten zien wie de baas is'. Zo denken paarden gewoon niet. Paarden zijn heel erg reactieve dieren. Ze reageren op hun omgeving en op de omstandigheden (pijn, gemoedstoestand van de ruiter, het weer, noem maar op). Jij zal vast ongemerkt toch anders zijn gaan rijden. Of je deed altijd al iets niet goed en nu heeft je paard uitgevogeld hoe hij er onder uit kan. Maar protest heeft 9 van de 10 keer altijd een oorzaak die bij de ruiter ligt.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:41

als een jong paard dan al zadelmak is en in een verder stadium je begint meer te vragen dan kan het zijn dat sommige paarden dan meer in protest gaan. En dit is niet alleen bij jonge paarden ook oudere paarden doen het.

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:28

Misschien rijd je hem teveel , Je moet hem niet teveel in de mond zitten ,
en ga een keer niet rijden maar gewoon rustig poetsen of mee lopen . Hoop dat t beter word .

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:38

elsie1 schreef:
als een jong paard dan al zadelmak is en in een verder stadium je begint meer te vragen dan kan het zijn dat sommige paarden dan meer in protest gaan. En dit is niet alleen bij jonge paarden ook oudere paarden doen het.

zo is het ook bij mij gegaan!
loon_corr schreef:
Misschien rijd je hem teveel , Je moet hem niet teveel in de mond zitten ,
en ga een keer niet rijden maar gewoon rustig poetsen of mee lopen . Hoop dat t beter word .

UNi is ook heel braaf met het longeren dat doe ik dan ook regelmatig en ook gewoon lekker borstelen enzo ook.
Knipoog