Shetlander Zorro@work:P

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Shetlander Zorro@work:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:28

@ TS: Sja.... als het niet lukt.... dan maar niet toch? Je gaat je pony ook niet verkopen omdat je er niet meer op kunt rijden, tenslotte Lachen
Zo belangrijk is rijden nu ook weer niet Knipoog

Ga je echt deze hele zomer nog op hem rijden? Want eigenlijk vind ik wel dat je er zo snel mogelijk mee moet stoppen... als ik eerlijk ben.

Het zou idd leuk zijn als je een bijrijdpaardje hebt, en je kunt sowieso rijden, hoor ik Lachen
Gaat helemaal goed komen dan Lachen

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 19:35

Lara_Silver schreef:
Ik vind dat je zadel erg slecht ligt, afgezien van het feit dat het te klein is voor jou waardoor je op de lepel zit en de achtekant in zijn rug drukt is het ook te wijd, de boom van het zadel ligt óp de shoft, hier moeten minstens 3 vingers tussen passen.

Mag ik vragen welke foto je dit goed kunt zien? Uit de foto's kan ik het namelijk niet echt halen en in het echt ook niet.

@Yamcha: ik ga begin juli nog op ponykamp met hem. (hier wordt ook veel gedaan met grondwerk ed. dus hier kan ik daarna ook weer verder in) Dit wil ik een beetje als afsluiting gebruiken zegmaar. Hierna ga ik minderen en uiteindelijk stoppen, want het is nu een gewoonte dus ik wil het niet in één keer stoppen, aangezien hij nogal veel energie heeft Nagelbijten / Gniffelen En dan kan hij er ook langzaamaan aan 'wennen'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:45

Ah oké. Prima zo Lachen
Dat veel energie hebben houdt niet op trouwens, hoor Knipoog

Maar als je gaat mennen met hem, of de bak slepen (wees creatief) kan hij die energie ook mooi kwijt. Ik vind het altijd wel een goed teken wanneer ze veel energie hebben. Is iig een teken van goede gezondheid Ja

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:47

heeeeeeeeeeeeeey diel!!

gaaf joh wedstrijdje met zor!

Vlokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:55

He hallo Diëlle. Lachen

Grappig herkende je! (ben Renske van manege Gerner en van de Hyve Knipoog).

Ontzettend heerlijke pony en ziet er lekker relaxed uit! Leuk hoor!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 20:00

@ Yamcha: Van de energie is waar, maar dan merkt hij het maar vast Knipoog Vind het ook helemaal niet erg dat hij het heeft, hij is altijd vrolijk enzo Haha! Alleen dat mennen/bak slepen wordt dus een klein probleempje want daar is hij nog niet voor beleerd. Ik ben nu wel rustig bezig met lange lijnen en dit pakt hij redelijk snel op. Dan kunnen we langzamerhand ook overgaan op mennen(als ik dan een karretje heb Clown ) en dan blijft hij ook nog een beetje soepel door het dressuren aan de LL Haha! En verder in het begin ook maar veel longeren en wandelen, want hij heeft nu een goede conditie en dat wil ik graag zo houden Tong uitsteken

[ben trouwens wel blij dat je, ondanks je me zo snel mogelijk ziet stoppen met rijden(wat ik best wil begrijpen) normaal reageerd en het ook van mijn kant snapt en met nog meer oplossingen komt*D ]

----------------------------------------

Heeeeeeeeeeeeeeeejjjj Dais Haha! ...kdenk laat ik voor de grap is een keertje meedoen..Het ging/gaat de laatste tijd echt heel goed met rijden enzo Haha!

----------------------------------------

@Renske....wat leuk dat je zo iedereen tegenkomt Pling Kheb er echt zin in...weet jij trouwens wanneer het lijstje met benodigde spullen+verdere info komt?

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:02

heb je fotos van djailo gezine in me profiel?? hij word groot en breed nu johh

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 20:06

ik ga ff kyken

*edit ..sorry even oftopic*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:37

DieL_Zor schreef:
@ Yamcha: Van de energie is waar, maar dan merkt hij het maar vast Knipoog Vind het ook helemaal niet erg dat hij het heeft, hij is altijd vrolijk enzo Haha! Alleen dat mennen/bak slepen wordt dus een klein probleempje want daar is hij nog niet voor beleerd. Ik ben nu wel rustig bezig met lange lijnen en dit pakt hij redelijk snel op. Dan kunnen we langzamerhand ook overgaan op mennen(als ik dan een karretje heb Clown ) en dan blijft hij ook nog een beetje soepel door het dressuren aan de LL Haha! En verder in het begin ook maar veel longeren en wandelen, want hij heeft nu een goede conditie en dat wil ik graag zo houden Tong uitsteken

[ben trouwens wel blij dat je, ondanks je me zo snel mogelijk ziet stoppen met rijden(wat ik best wil begrijpen) normaal reageerd en het ook van mijn kant snapt en met nog meer oplossingen komt*D]

Je zou even bij het mengedeelte op Bokt kunnen vragen hoe ze dat hun pony's geleerd hebben... mij lijkt werken aan de lange lijnen wel een heel goed begin hoor Lachen Snapt-ie dat maar alvast Tong uitsteken
Ze blijven er idd wel lekker soepel bij Lachen

Maar ik denk dat ze op dat subforum heel goede ideeën hebben. Ik heb begrepen dat je ook goede lessen kunt krijgen in het mennen. Misschien is mennen met een sulky wel heel leuk Lachen
(= klein licht wagentje op 2 wielen, dus voor jouw shet ook makkelijk te trekken)

Weet je, als ik mijn best doe om jou te snappen, wil jij mijn kant ook begrijpen...krijg je fijne conversaties van Ja Ik ben ook blij met hoe jij reageert Lachen

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 18:18

Er zijn inderdaad genoeg tips en ideeën hier te vinden. Op stal zijn er ook een aantal die mennen, dus die kunnen en willen ook nog helpen. Gaat helemaal goed komen OK dan! Bedankt in ieder geval Knipoog

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:44

Jammer dat je te groot word zeg, maar wel leuk dat je op dat kamp waar je heen gaat er een soort afscheid van kan maken, mensen kunnen wel heel makkelijk zeggen dat je nu ala minute moet stoppen maar zo makkelijk gaat dat soms niet Tong uitsteken
Ik heb ook nog wat leuke ritjes als afsluiting gemaakt voordat ik echt stopte met rijden.

Verder is mennen echt een leuke optie ik ben daar nu volop mee bezig als vervanging voor het rijden, ik ben nu nog met LL bezig maar onze sulky staat al paraat Haha! ik heb de slag van het mennen helemaal te pakken (is zo leuk om totaal wat nieuws samen met je dier te leren).
Als je ment kan je ook nog gaan dressuuren als je dat heel leuk vind je kan daar ook wedstrijden in doen (ik dacht dat je daar ook van B tot Z kon rijden), snuffel anders wat vaker in het aangespannen forum rond, heb ik ook gedaan en veel info opgedaan.

Succes der mee en geniet deze zomer nog maar even van het rijden op je pony!!! hopelijk word je kamp heel leuk Haha!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 17:59

dankje:D

xpasalx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:09

super je weet zelf al dat je te groot bent dus ja daar zeg ik niks over Knipoog het ziet er echt leuk uit samen!! Bloos Mennen is ook super leuk om te doen en er zijn super veel andere leuke dingen om met je shetlander te doen;) dus ik wens jullie samen veel succes verder

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 18:56

Zal vast wel lukken Haha!

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:08

Aha, Dielle
Zie ik je nu op de foto in plaats van op de mail.
Maar ik ga je helpen met mennen deze zomer, kunnen we het bos gaan ruimen enzo.
Leuk shet, maar ik wil je ook eens laten rijden op een paard.
Het wordt vast leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:24

Hey, dat is leuk van jou!! OK dan!

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:18

Die kan lopen voor een shetlander! Haha!
Succes samen!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:24

In het zadel pas je niet meer, maar ik vind je nog wel leuk passen op Zorro.
Je rijdt hem echt heel netjes, pony loopt fijn onder je.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 19:59

bedankt allemaal!:D

En het lijkt me wel super als je ons van de zomer wilt helpen met mennen Haha! . En ik wil best wel is een keertje op een groter paard hoor Clown. Ik heb voordat ik Zor had ook eigenlijk merendeel op paarden en grote pony's gereden(zie profiel) Maar ik wil eigenlijk wel merendeel op Zor..ik neem hem tuuk niet voor niets mee Knipoog Heb er echt super veel zin in Haha!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:42

DieL_Zor schreef:
@xxxdonja...Zor is 1.05 en ik 1.65
@ShirlMilou...ik heb hem nu bijna 3 jaar en rijd er vanaf toen op

waauw, ik ben 1m62 en rijd op een pony van 1m23... dat zeggen de mensen al dat ik te groot ben Bloos
maar ik blijf lekker eventings rijden ( & winnen Bloos ) met hem Vingers aflikken

knappe combinatie!!
Xxx zorro loopt echt zo mooi!!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 19:51

Het verschilt natuurlijk per pony. De 1 is de ander niet. Veel succes nog met die van jou en dankje:D

IRISenKLAAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:56

Mooi shet hij loopt echt super jullie zijn echt een goeie combinatie
maar je bent er wel een beetje groot voor maar een shetlander is sterk Lachen
dus je kan nog lang van hem genieten

groetjes mij

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 20:01

tnx Knipoog

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:11

Supergaaf Haha!.

Het rijden ziet er erg netjes uit. En als hij nog zo goed de oefeningen kan doen, kan hij nog niet erge last er van hebben.(dat je aan de grote kant bent.) Het enige is misschien het totaalplaatje.. Maar echt storend is het niet..

Leuk dat je hierna vrijheidsdressuuur gaat doen.

Mennen is echt een aanrader, en dan vooral ook gekke dingen een keertje in de bak neer zetten en een parcourtje, zo blijf je samen aan het werk en nieuwe dingen leren kennen. Mennen is niet zo moeilijk te leren als je al kan rijden.

En af en toe, kun je toch lekker een bosritje blijven maken ohz? Knipoog

Iniedergeval, super gave shet, en je gaat vast nog veel leuks met hem beleven Haha! !!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:14

Ik heb Zorro al een keer eerder gezien hier op bokt! Hij is zoooo stoer! Haha!
Echt gaaf dat er van die shetten zijn die zo lekker kunnen sjouwen ipv graaismaaier te spelen Knipoog