Stoere Roel (3-jarige friese ruin) beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siegje

Re: Stoere Roel (3-jarige friese ruin) beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:11

Prachtig paard! Mijn vriend heet Roel. Nagelbijten / Gniffelen Veel succes en plezier met dit mooie paard.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:49

leuk dier ! en mensen, de TS blijft keurig rustig reageren op kritiek ( of het nou terecht is of niet) laat haar dat gewoon zelf afhandelen en niet allemaal nog eens herhalen Knipoog

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:53

typisch bokt, een slof en mensen gaan gelijk in de aanval.

ik vind het een erg leuk en mooi paard en vind hem ook netes lopen.

de slof heb ik zelf niet zo veel problemen mee, ik zie ook dat hij los hangt en dat ie met rijden niet eens gebruikt wordt.

_Tessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 00:52

ik vind het er prima uitzien Pling Naar mijn mening wordt de slof hier juist goed gebruikt, met longeren kan t paard zo juist met behulp vd slof spieren kweken. En met rijden hangt die slof echt helemaal los dus dat maakt toch helemaal niks uit.
Verder moet ik toch echt even zeggen dat ik vind dat je een hele nette houding hebt!!
Zoals al eerder gezegd ziet het er inderdaad uit alsof je heel goed weet waar je mee bezig bent.

Ik vind het er prima uitzien allemaal, je zou mijn paard ook wel mogen beleren!

Mijn complimenten!! OK dan!

PS: Wat issie mooi Kwijl

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 00:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 01:02

Ook ik geef nog even complimenten, recht uit mijn hart. Zoals je al hebt gezegd, hangt de slof er voor nop bij en dat is ook goed te zien.
Trek je verder niks aan van al dat bakrand-geneuzel. Een drie jarige fries met veel oprichting die lang hengst heeft mogen blijven, kropt zich makkelijk op. Het is nu de kunst dit dier tijdens longeersessies lager en dieper te krijgen maar het ziet er goed uit. Ik denk, dat als je zo doorgaat,hem zo klaar hebt voor winst rijden in B. Trek je vooral niks aan van gekijf van de Penny-brigade die in elk topic op de loer ligt met zwaar geschut en ga lekker zo door.
Van mijnes heb ik nog wel foto's van vorig jaar, toen hij ook drie was en die plaats ik maar niet eens, omdat ik toch wel weet dat je dan de kat in de gordijnen jaagt, en als je dan even spiekt in de profielen zie je al snel dat de meiden van 12 tot 16 het meeste commentaar hebben. Goed, met een boel manege-ervaring hahaha, maar van een groen paard inrijden hebben ze alleen kaas gegeten vanaf de bakrand.

_Tessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 01:07

yousra schreef:
Ziet er super uit!
Alleen je zegt dat je geen slof in je handen hebt, maar hier wel Knipoog
http://fpfserver.pointclark.net/gallery ... -iC-iC.jpg
Niet dat het erg is ofzo hoor Knipoog Het hangt gewoon lekker los enzo Knipoog

Nee hoor, je ziet één linker en één rechterteugel uit haar handen komen. De slof hangt nog steeds losjes om z'n hals, alleen hangt de knoop aan de andere kant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 01:56

Ja, is waar.
Verder heb ik na een paar maanden lid zijn geweest compleet schijt aan het meeste commentaar hier.
Ik zou her erg amusant vinden als de mensen met de grootste bekken, en dat zijn meestal typjes van beneden de 18 jaar ook eens even wat zelfkritiek uitoefenene.
Het is geen makje om even een jong paard te beleren maar ze zitten hier in aanslag met toetsenbord de berijders te beleren, terwijl ze er zelf na twee bokjes al naast liggen.
Mooi makkelijk gelul van tuthola's die compleet doorgereden paarden onder de kont krijgen. al ben ik om dat laatste niet rouwig.
ik heb nu onvoorzien ineens vier stuks achter huis lopen die zadelmak moeten worden gemaakt en even een maand moeten worden doorgereden.
Gezien het feit dat Bokt erg onvriendelijk reageert als je een keer een zweep pakt of een paard een rotschop verkoopt plaats ik dan ook geen foto's.
Het is hier schering en inslag dat meiden van nog geen 18 aan oudere en meer ervaren ruiters vertellen hoe het moet en ik laat me de wet niet voorschrijven. Ik heb genoeg beleefd om te weten waar ik sta.

TS. Geniet van Roel zolang je hem mag rijden, ik vind het er fijn uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 02:22

N. B. even profiel gespiekt en er stond iets over een veulen wat gaat komen van Jerke 434. Ik heb zelf een Onne 376, en voor de lezers, Onne is de vader van Jerke.
Zelf ben ik erg onder de indruk van mijn jonge Onne, en ben erg nieuwsgierig naar jonge Jerkes. Met name omdat ik volgend jaar twee driejarige merries heb die ik waarschijnlijk ook ga laten dekken. Ik vind Jerke kwa exterieur erg mooi passen, nu nog even aan het rekenen met het een en ander.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:16

Ziet er super uit ! Je mag er trots op de foto's wezen !
Heb het weleens anders gezien Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:26

IK vind het er super uitzien, lekker van achteren naar voren, mooi over het lijf en met een gezonde dosis spanning/ontspanning...... lekker in balans SUPER!!!

Zo hoor je een paard te beleren, in alle rust en regelmaat en dan gelijk van achteren naar voren en over de rug

Mooie foto's om naar te kijken

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:31

Prachtige fries zeg! Veel succes en plezier met em!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:39

Jezus wat een geneuzel over die slof zeg!
Duidelijk te zien dat er iemand met ervaring op het beestje zn rug zit, die weet wat ze doet.
Dat is ook weleens anders hier op bokt, geef daar dan commentaar op.
Lekker doorgaan met beleren! Je hebt een mooie zit en die fries die komt er wel!

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:44

Ik vind het een heel mooi paardje.
Maar je zegt zelf dat hij nog maar 3 is. Dus bespiering heeft hij gewoon nogniet, enom daarvoor een slof aan te hangen, vind ik een beetje heel erg overdreven.
Je kan hem beter gewoon heel goed na je been laten luisteren, en dus van achter na voor rijden. Dan moet hij ook z'n spieren gebruiken.
Mijn tip is gewoon;; vraag nog niet teveel van je paard!!

xloveingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:45

Die slof, dat slaat nergens op, ik vind het ee nprachtpaard en het rijden erg netjes

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:56

erg mooi paard, Vingers aflikken
je rijd erg netjes, alleen je hakken mogen iets meer uitgedrukt en je tenen wat meer naar binnen en iets minder centjes zoeken Knipoog Dan is in mijn ogen je houding helemaal perfect. Haha!

kimberliie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:07

Wat een super mooi paardje zeg!!! Echt jammer dat hij weer verkocht moet worden!!
Suc-6 nog veder met hem!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:20

Wat een gezeur om die slof. Ookal gebruikte ze hem tijdens het rijden, wat ze duidelijk niet doet, dan is het toch lekker haar zaak.

Ik vind het er onwijs fijn uitzien! Hij is een prachtig dier om te zien en je rijdt hem heel netjes.

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 09:28

Dank jullie wel allemaal voor die laatste berichten.
Ben blij dat er mensen zijn die niet zo over die stomme slof vallen en duidelijk door wat boktsignalen heen kunnen kijken.

Ik wil met longeren zijn spieren opbouwen en trainen en tot noch toe met rijden gewoon de hulpen leren, wat sturen en verder is het enige wat ik wil dat ik gewoon mee mag rijden.
Ik maak gebruik van wat hij aanbiedt en probeer hem alles spelenderwijs aan te leren.
We hebben alle tijd, dus ik maak me er niet druk om. Heb verscheidene paarden moeten corrigeren omdat ze met kin op de borst kropen, en dat is allemaal goedgekomen.

Zal over een tijdje weer foto's plaatsen Pling

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:03

Wat een onwijs gaaf paard zeg! Haha! Heel imposant!
Het ziet er inderdaad wel wat gespannen uit af en toe, maar wat wil je, het beestje is 3! Dat komt na verloop van tijd volgens mij wel goed. Slof zou ook niet mijn keuze zijn bij het beleren, maar ieder z'n eigen manier toch? Beetje meer respect voor elkaar mag ook wel.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:38

suleilitha schreef:
Ook ik geef nog even complimenten, recht uit mijn hart. Zoals je al hebt gezegd, hangt de slof er voor nop bij en dat is ook goed te zien.
Trek je verder niks aan van al dat bakrand-geneuzel. Een drie jarige fries met veel oprichting die lang hengst heeft mogen blijven, kropt zich makkelijk op. Het is nu de kunst dit dier tijdens longeersessies lager en dieper te krijgen maar het ziet er goed uit. Ik denk, dat als je zo doorgaat,hem zo klaar hebt voor winst rijden in B. Trek je vooral niks aan van gekijf van de Penny-brigade die in elk topic op de loer ligt met zwaar geschut en ga lekker zo door.
Van mijnes heb ik nog wel foto's van vorig jaar, toen hij ook drie was en die plaats ik maar niet eens, omdat ik toch wel weet dat je dan de kat in de gordijnen jaagt, en als je dan even spiekt in de profielen zie je al snel dat de meiden van 12 tot 16 het meeste commentaar hebben. Goed, met een boel manege-ervaring hahaha, maar van een groen paard inrijden hebben ze alleen kaas gegeten vanaf de bakrand.

Juist gesproken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:02

Amandie schreef:
Ik vind het een heel mooi paardje.
Maar je zegt zelf dat hij nog maar 3 is. Dus bespiering heeft hij gewoon nogniet, enom daarvoor een slof aan te hangen, vind ik een beetje heel erg overdreven.
Je kan hem beter gewoon heel goed na je been laten luisteren, en dus van achter na voor rijden. Dan moet hij ook z'n spieren gebruiken.
Mijn tip is gewoon;; vraag nog niet teveel van je paard!!

Als je niks met een paard doet, gaat hij ook nooit spieren krijgen. Dan zijn ze nog iel, of misschien wel moddervet als ze zes zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:03

KiWiKo schreef:
IK vind het er super uitzien, lekker van achteren naar voren, mooi over het lijf en met een gezonde dosis spanning/ontspanning...... lekker in balans SUPER!!!

Zo hoor je een paard te beleren, in alle rust en regelmaat en dan gelijk van achteren naar voren en over de rug

Mooie foto's om naar te kijken

Mooie post... Knipoog

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:29

Wat een gezeik weer over een slof. Wanneer je foto's hebt van een slof kan je het net zo goed gwn niet meer plaatsen. Je krijgt toch altijd hetzelfde commentaar terwijl jij het harstikke goed doet. Ik ben nu ook bezig met een fries aan het beleren en longeer hem ook met bijzet, vind het belangrijk dat hij ontspant en zijn rug gebruikt. En dat vind jij blijkbaar ook. En met rijden gebruik je de slof nog geen eens en als ze wel een keer gaan stuiteren heb je altijd nog iets. Voor de rest is het een erg mooi paard en jammer dat hij snel de verkoop in gaat!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:33

Ik zal wel weer buiten de boot vallen, maar ik vind dat er teveel aan hem hangt. Scheve mond
Ik vind dat je een paard eerst lekker op eigen benen moet laten lopen, de rest komt vanzelf wel. Dit beestje is 3 jaar, nog zo jong..... Dat is mijn mening. Ik doe het zelf anders met mijn jonkie (en die is 4).