Maiko @ ZZ-licht training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukvW

Re: Maiko @ ZZ-licht training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:25

Wanneer ga je ZZlicht starten?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:25

@ Juul ik heb je getemd, vind jouw manier van discusieren ongepast.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 14:27

A_N_O_U_K schreef:
Wanneer ga je ZZlicht starten?

24 mei Lachen

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:27

A_N_O_U_K schreef:
Ziet er netjes uit Cleo!
Vind het rijden steeds beter gaan en je bent ook een stuk netter gaan zitten!

Om toch nog eventjes iets over het weiland te zeggen. Er zijn denk veel paarden die op dat niveau helemaal niet buitenkomen of ook zo ingepakt buiten komen.

Mijn paarden staan ook met beschermers buiten en ook niet langer dan 2-3 uur.. Ooit een paard gehad die in de sloot lag omdat hij het echt zat was? Nou.. Dan zet je ze wel binnen hoor!

En omdat er al zo veel zijn die worden opgesloten is dit maar gelijk goed?
En als je paard het zat wordt op de wei na 2 uur dan heeft hij blijkbaar niets anders gekend dan op stal staan meer kan ik daar echt niet van maken, goede omheining kun je ook neerzetten naast de sloot (houten hek + stroomdraad van boven bv.). Of je zoekt een weiland zonder sloot als je er zo bang voor bent!!

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:28

Hey Cleo
Ziet er goed uit! Je kan zien dat hij zich beter voelt als de vorige keer! Gaat goed komen met het ZZ-licht!

sallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:28

Heerlijk, zon topic bedoeld voor RIJTECHNISCH commentaar;).

Kan niet meer zeggen dan dat ik het er super uit vind zien, rijd zelf niet op dit niveau, dus verder laat ik het jou uitzoeken;).

Ik vind dat geel trouwens ook heel leuk, rijd zelf op een fjord dus ik kan het niet echt hebben Knipoog

Succes verder als je gaat starten!

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:30

Wat een waanzinnig leuk paard zeg Haha!

_Juultje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:33

Hey Cleo!!
Fijn dat het steeds beter gaat met Maiko en jou, ziet er goed uit! Succes in het ZZ-licht...!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:35

Cleo: Ik vind het er netjes uit zien! Lachen
Jullie beginnen echt aan elkaar te wennen en dat is goed terug te zijn. Je ziet echt een stijgende lijn in je topics.

Ik zou verder gewoon niet reageren op die andere mensen in je topic die graag op je kotsen. Wees gewoon de verstandigste ondanks dat je ongetwijfeld zin hebt om %^&*%^&@ terug te doen. 3 uur per dag in de wei en iedere dag training nou daar leiden ze niets onder.

Ik denk dat mensen die daar graag over zeuren genoeg andere topics uit kunnen zoeken waar mensen aan t woord komen die aangeven dat hun paard helemaal niet in het gras komt.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:48

Wat zijn de bovenstaande mensen kinderachtig zeg!
Weetje je kunt niet oordelen als je niet weet hoe het in het echt is.
Cleo verzorg haar dieren ontzettend goed, en de dieren zien er top uit!
Dus ik weet niet wat jullie te zijken hebben.
Maar volgens mij is het pure jalozie, niet iedereen rijd op haar niveau en heeft zo'n paard als Cleo. Knipoog

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:54

Kir_Ples schreef:
Wat zijn de bovenstaande mensen kinderachtig zeg!
Weetje je kunt niet oordelen als je niet weet hoe het in het echt is.
Cleo verzorg haar dieren ontzettend goed, en de dieren zien er top uit!
Dus ik weet niet wat jullie te zijken hebben.
Maar volgens mij is het pure jalozie, niet iedereen rijd op haar niveau en heeft zo'n paard als Cleo. Knipoog

Ja kinderachtig Clown dat is echt de juiste benaming..
Wat verstaan jullie in hemelsnaam onder goed verzorgen? Elke dag wassen en poetsen en daarna wat spray ofzo? Dat hij er top uitziet is wat anders dan dat hij als een paard behandeld wordt hoor. En uhh dit is geen pure "jalozie" en ik "zijk" ook niet ik geef mijn mening Dromen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:58

Het valt me op dat als bokkers geen rijtechnisch commentaar kunnen geven, dat ze dan om de kleinste dingetjes gaan lopen zeiken.
Jammer hoor, dat het vaak zo moet gaan. Scheve mond

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:59

Nina schreef:
A_N_O_U_K schreef:
Ziet er netjes uit Cleo!

Om toch nog eventjes iets over het weiland te zeggen. Er zijn denk veel paarden die op dat niveau helemaal niet buitenkomen of ook zo ingepakt buiten komen.

Mijn paarden staan ook met beschermers buiten en ook niet langer dan 2-3 uur.. Ooit een paard gehad die in de sloot lag omdat hij het echt zat was? Nou.. Dan zet je ze wel binnen hoor!

En als je paard het zat wordt op de wei na 2 uur dan heeft hij blijkbaar niets anders gekend dan op stal staan meer kan ik daar echt niet van maken, goede omheining kun je ook neerzetten naast de sloot (houten hek + stroomdraad van boven bv.). Of je zoekt een weiland zonder sloot als je er zo bang voor bent!!

Hier MOET ik even op reageren.

Mijn paard komt ook niet op de wei. hij rent zich helemaal kapot.
alles is geprobeerd samen, alleen, groot stuk, klein stuk.zelfs lang erin laten staan ooit moet ie moe worden. maar als je die angst in zijn ogen ziet (verschrikkelijk) Hij vind er echt totaal geen zak aan.
Hij eet gras aan een halster. wat een verschrikkelijk leven heeft hij toch.
hij voelt zich in zijn nopjes in zijn veilige stal. buiten raakt ie helemaal in paniek.
daarbij is het een toekomstig sportpaard en is ie hardstikke moe na het rijden of ander werk.
Kijk naar je eigen paard een recreatie paard die niet zo hoog in het bloed staan dus meestal een stuk makkelijker. een blijvende blessure maakt niet uit. je kan altijd nog een rondje hobbelen.
Maar als je echt een passie hebt voor de sport (zoals jullie blijkbaar een passie hebben voor een wei)
laat je het wel uit je hoofd om hem kapot te laten gaan omdat JIJ wil dat ie op het land staat en Hij liever in stal staat of voor je aan het werk gaat.

ONTOPPIC

ontzettend leuk paard. Hij mag in vasco's oor fluisteren hoe hij het doet Tong uitsteken
geel staat hem leuk hoor

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:03

Dit topic is bedoelt voor rijtechnisch commentaar. Dat er nu toevallig wat weidefoto's bij staan lijkt me niet de discussie.

Dit paard komt tenminste nog op de wei.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:15

Laatste post in dit topic dan,

Denk je sirieus dat het gezond is dat je paard zo gestoord wordt als hij nog maar een weide ziet, dat kan toch niet gezond zijn!? Een paard dat bang is voor de normaalste en natuurlijkste zaak van de wereld dat heb jij of de vorige eigenaar(en) goed voor elkaar gekregen dan!

Jij vindt dat als een paard dat minder hoog in het bloed staat maar gewoon een blessure mag krijgen om dat je maar een een beetje rondhobbeld met zo'n paard ben je ook een beetje raar aan het denken natuurlijk.
En een paard gaat heus niet kapot als hij op de wei staat hoor (behalve als hij zelden een weide heeft gezien idd)

Maar natuurlijk sport gaat boven welzijn dat is wel weer duidelijk, welzijn is namelijk niet je paard opsluiten en zorgen dat hij geen paardwaardig leven heeft, maar ja stel dat hij z'n been breekt..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:17

Joepju schreef:
Tsja; hadden we allemaal maar van dit soort prachtige lieve mooie reacties in onze topics......wat was het leven dan mooi geweest...*zucht* Scheve mond

Dit heet nu rijtechnisch commentaar.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:18

sharir! Ben het helemaal met je eens!

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:31

Nina schreef:
Laatste post in dit topic dan,

Denk je sirieus dat het gezond is dat je paard zo gestoord wordt als hij nog maar een weide ziet, dat kan toch niet gezond zijn!? Een paard dat bang is voor de normaalste en natuurlijkste zaak van de wereld dat heb jij of de vorige eigenaar(en) goed voor elkaar gekregen dan!

Jij vindt dat als een paard dat minder hoog in het bloed staat maar gewoon een blessure mag krijgen om dat je maar een een beetje rondhobbeld met zo'n paard ben je ook een beetje raar aan het denken natuurlijk.
En een paard gaat heus niet kapot als hij op de wei staat hoor (behalve als hij zelden een weide heeft gezien idd)

Maar natuurlijk sport gaat boven welzijn dat is wel weer duidelijk, welzijn is namelijk niet je paard opsluiten en zorgen dat hij geen paardwaardig leven heeft, maar ja stel dat hij z'n been breekt..

Je leest niet goed

Er is vanalles geprobeerd dagen achter elkaar. Als hij het dan nog niet leuk vind. Ja dan zet je hem maar in de wei want ja dat is het natuurlijkst. Koe

Ik zeg niet dat een recreatie paard maar een blessure moet krijgen omdat het makkelijker is.
De een heeft eenmaal een passie voor de sport. met een geblesseerd paard kom je de ring niet in, kan niet meer op hoog niveau presteren. een recreatie paard hoeft niet op hoog niveau te presteren.
als je het nu nog niet snapt vind ik het erg jammer voor jou en je weide vriendjes om zo kort door de bocht te kijken

kell_gino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:50

Juul schreef:
CleovG schreef:
Er zijn er ook heel wat oud geworden met peesbeschermers. En overigens zijn er ook heel wat oud geworden zonder weiland.

Dus dat betekend dat het paard het prettig vind????? Er worden ook veel mensen oud die hun hele leven in gevangenschap zitten ja. Ik vind jou eerlijk gezegt overkomen als een vreselijk gevoelloos persoon die geen verstand heeft van het welzijn van paarden. En nu krijg ik vast een OW'tje, daar kan ik me dan weer niet druk om maken. Lachen

dit slaaaaaaat werkelijk alles!!! Veel paarden op topniveau mogen geneens de weide op.
Zij gunt het haar paard!!!

ontopic, Ik vind het er weer erg goed uitzien! Jullie zijn onwijs vooruit gegaan! OK dan!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:10

@ Nina
Hoewel je het niet wilt horen wellicht maar ik probeer het toch: Elk paard is anders (goh, wat een openbaring). En het is de kunst van de eigenaar om te kijken naar het individuele paard en dáár op afstemmen wat goed is voor een paard!! En niet elk paard hetzelfde behandelen (op de wei ed) omdat dat toevallig de norm is....

Cleo, het ziet er goed uit, ik vind het een mooi paard! Ik heb je al een tijd niet zien rijden (op Igor het laatst Tong uitsteken) en ik vind je echt heel veel vooruit gegaan! Je zit er keurig op!
Je ziet me vast weleens voorbij stuiteren bij de buren als ik op mijn boscrosspony aan het rijden ben Tong uitsteken

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:52

Juul schreef:
Jij hebt geen argumenten waarom je mijn manier fout vind.

En jouw argumenten zijn ook van het niveau 0. Een pony zoals in jouw profiel, die kan prima heel de dag lekker in de wei staan. Schiet hij prachtig in zijn wintervacht en krijgt een mooie grasbuik.

Een sportpaard wat dagelijks 2 a 3 uur in de wei komt kan echt nog prima presteren en zich prima voelen. Om het te gaan vergelijken met mensen die in gevangenschap zitten is natuurlijk ook appels met peren vergelijken. Ik denk dat jij je gewoon moet richten tot jouw tak van de paardensport (recreatief) en je verder niet druk moet (en wil) maken over deze tak ervan. Jouw standpunten sluiten blijkbaar niet aan bij die van de TS (wat niet geheel onbegrijpelijk is gezien het verschil in de manier waarop jullie de sport bedrijven). Ieder zijn ding uiteraard, maar laat een ander wel gewoon in zijn/haar waarde.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:04

Nina schreef:
A_N_O_U_K schreef:
Ziet er netjes uit Cleo!

Ik heb het hele topic tot nu toe gelezen & dacht; ik ga niet reageren op deze nutteloze manier van discussieren, maar dit vind ik echt een beetje te ver gaan. Ons paard, Z1 dressuur, heeft mijn moeder nu 10 jaar. Zij is vanaf dat ze hier is, ELK jaar, ELKE zomer buiten gestaan. En is het na 2 of 3 uurtjes ook zat. Ze gaat dan als een dolle dwaas langs het schriklind rennen, en ze is het echt wel gewend hoor!

Edit; ik vind het er trouwens super netjes uitzien, ookal zijn de foto's wat onduidelijk! Ik vind 'm echt een super lief koppie hebben! En succes met je ZZL debuut! Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:13

Zo de knetters............. WAAR gaat dit over Lachen

TS, 24 mei Lachen das al dichtbij Lachen ik vind dat je het dier lekker aan het lopen hebt, ik zie weinig punten en dat wat ik zie is een momentopname of van ondergeschikt belang Lachen Denk dat het wel goed gaat komen

En wat bescherming betreft.......... beter mee verlegen dan om verlegen, zeker als je op dit niveau gaat presteren.....

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:23

Haha ik vind het echt grappig dat sommige mensen gaan zeuren over hoeveel en hoelang jou paard op de wei moet staan.
Maiko heeft het volgens mij helemaal niet slecht, volgens mij kan ie geen betere baas krijgen.
Mijn paarden staan normaal overdag de heletijd buiten, op een wei waar niet zoveel gras opstaat.
Nu komen ze maar een half uur tot een uur buiten, want het gras is super lang en zit vol met eiwitten, onze haflinger kan er zelfs niet opstaan, omdat die daar gewoon echt koliek van krijgt, als de wei dadelijk wat korter is mogen ze de hele dag op de wei, maar nu echt niet.
2-3 uur is toch lang zat voor een paard, ik snap het probleem echt niet.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:28

Haha! Dit is HAW, geen forum om te zeuren over hoelang TS haar paard in de wei zet. 2-3 uur is voor een sportpaard nog aan de lange kant, de meeste paarden die hoog in de sport lopen gaan niet eens naar buiten en komen alleen uit hun stal om te trainen. Ik wil hiermee niet zeggen dat dit goed is, zeer zeker niet, maar het gaat om het idee. Maiko heeft het hartstikke goed bij Cleo, vraag me af wie jullie zijn om daar wat anders over te kunnen beweren zonder haar te kennen. Naast die 2-3 uur wordt hij ook nog eens getraind en noem maar op.... lijkt me prima. Daarbij zijn in drukkere gebieden minder mogelijkheden om je paard de hele dag buiten te laten lopen, maar dat is weer een ander punt. Van beenbescherming voor een paar uurtjes is ok nog nooit een paard overleden by the way.