Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
A_N_O_U_K schreef:Wanneer ga je ZZlicht starten?
A_N_O_U_K schreef:Ziet er netjes uit Cleo!
Vind het rijden steeds beter gaan en je bent ook een stuk netter gaan zitten!
Om toch nog eventjes iets over het weiland te zeggen. Er zijn denk veel paarden die op dat niveau helemaal niet buitenkomen of ook zo ingepakt buiten komen.
Mijn paarden staan ook met beschermers buiten en ook niet langer dan 2-3 uur.. Ooit een paard gehad die in de sloot lag omdat hij het echt zat was? Nou.. Dan zet je ze wel binnen hoor!

Kir_Ples schreef:Wat zijn de bovenstaande mensen kinderachtig zeg!
Weetje je kunt niet oordelen als je niet weet hoe het in het echt is.
Cleo verzorg haar dieren ontzettend goed, en de dieren zien er top uit!
Dus ik weet niet wat jullie te zijken hebben.
Maar volgens mij is het pure jalozie, niet iedereen rijd op haar niveau en heeft zo'n paard als Cleo.
dat is echt de juiste benaming..
Nina schreef:A_N_O_U_K schreef:Ziet er netjes uit Cleo!
Om toch nog eventjes iets over het weiland te zeggen. Er zijn denk veel paarden die op dat niveau helemaal niet buitenkomen of ook zo ingepakt buiten komen.
Mijn paarden staan ook met beschermers buiten en ook niet langer dan 2-3 uur.. Ooit een paard gehad die in de sloot lag omdat hij het echt zat was? Nou.. Dan zet je ze wel binnen hoor!
En omdat er al zo veel zijn die worden opgesloten is dit maar gelijk goed?
En als je paard het zat wordt op de wei na 2 uur dan heeft hij blijkbaar niets anders gekend dan op stal staan meer kan ik daar echt niet van maken, goede omheining kun je ook neerzetten naast de sloot (houten hek + stroomdraad van boven bv.). Of je zoekt een weiland zonder sloot als je er zo bang voor bent!!

Joepju schreef:Tsja; hadden we allemaal maar van dit soort prachtige lieve mooie reacties in onze topics......wat was het leven dan mooi geweest...*zucht*
Nina schreef:Laatste post in dit topic dan,
Denk je sirieus dat het gezond is dat je paard zo gestoord wordt als hij nog maar een weide ziet, dat kan toch niet gezond zijn!? Een paard dat bang is voor de normaalste en natuurlijkste zaak van de wereld dat heb jij of de vorige eigenaar(en) goed voor elkaar gekregen dan!
Jij vindt dat als een paard dat minder hoog in het bloed staat maar gewoon een blessure mag krijgen om dat je maar een een beetje rondhobbeld met zo'n paard ben je ook een beetje raar aan het denken natuurlijk.
En een paard gaat heus niet kapot als hij op de wei staat hoor (behalve als hij zelden een weide heeft gezien idd)
Maar natuurlijk sport gaat boven welzijn dat is wel weer duidelijk, welzijn is namelijk niet je paard opsluiten en zorgen dat hij geen paardwaardig leven heeft, maar ja stel dat hij z'n been breekt..
Juul schreef:CleovG schreef:Er zijn er ook heel wat oud geworden met peesbeschermers. En overigens zijn er ook heel wat oud geworden zonder weiland.
Dus dat betekend dat het paard het prettig vind????? Er worden ook veel mensen oud die hun hele leven in gevangenschap zitten ja. Ik vind jou eerlijk gezegt overkomen als een vreselijk gevoelloos persoon die geen verstand heeft van het welzijn van paarden. En nu krijg ik vast een OW'tje, daar kan ik me dan weer niet druk om maken.
) en ik vind je echt heel veel vooruit gegaan! Je zit er keurig op!
Juul schreef:Jij hebt geen argumenten waarom je mijn manier fout vind.
Nina schreef:A_N_O_U_K schreef:Ziet er netjes uit Cleo!
En omdat er al zo veel zijn die worden opgesloten is dit maar gelijk goed?
En als je paard het zat wordt op de wei na 2 uur dan heeft hij blijkbaar niets anders gekend dan op stal staan meer kan ik daar echt niet van maken, goede omheining kun je ook neerzetten naast de sloot (houten hek + stroomdraad van boven bv.). Of je zoekt een weiland zonder sloot als je er zo bang voor bent!!
das al dichtbij
ik vind dat je het dier lekker aan het lopen hebt, ik zie weinig punten en dat wat ik zie is een momentopname of van ondergeschikt belang
Denk dat het wel goed gaat komen
Dit is HAW, geen forum om te zeuren over hoelang TS haar paard in de wei zet. 2-3 uur is voor een sportpaard nog aan de lange kant, de meeste paarden die hoog in de sport lopen gaan niet eens naar buiten en komen alleen uit hun stal om te trainen. Ik wil hiermee niet zeggen dat dit goed is, zeer zeker niet, maar het gaat om het idee. Maiko heeft het hartstikke goed bij Cleo, vraag me af wie jullie zijn om daar wat anders over te kunnen beweren zonder haar te kennen. Naast die 2-3 uur wordt hij ook nog eens getraind en noem maar op.... lijkt me prima. Daarbij zijn in drukkere gebieden minder mogelijkheden om je paard de hele dag buiten te laten lopen, maar dat is weer een ander punt. Van beenbescherming voor een paar uurtjes is ok nog nooit een paard overleden by the way.