Prinses Donja@DresuurWork (Les)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne14061993

Re: Prinses Donja@DresuurWork (Les)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 10:59

Relien schreef:
Je paard rond willen rijden omdat ze dan geen last heeft van haar rug is onzin..
in het wild loopt ene paard toch ook niet rond om zijn rug te onstpannen.. een paard kan makkelijk over zijn rug lopen en ontspannen met zijn hoofd in de lucht het is maar net of het zadel goed licht en hoe de ruiter zich gedraagt op zijn rug of het paard dit doet

Daar gaat het toch niet om in het wild is ook heel wat anders

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:05

Anne14061993 schreef:
[

ja dat is der.
Alleen was het voor haar geen pleziertje daar.

En nu bij jou wel, iemand die haar handen vastzet om zogenaamd ontspanning in de rug te verkrijgen?

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 11:07

Mindfields schreef:
Anne14061993 schreef:
[

ja dat is der.
Alleen was het voor haar geen pleziertje daar.

En nu bij jou wel, iemand die haar handen vastzet om zogenaamd ontspanning in de rug te verkrijgen?

Ja bij mij wel het is beter dan daar daar stond ze de hele dag in de stal te kijken en niets doen.
IK zet me handen niet vast

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:14

Hmm jammer dat je met het advies hier niks doet, enne die laatste foto uit 2002 zie ik toch een gelukkiger paard dan wanneer jij zo rijd.

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 11:16

Dagie schreef:
Hmm jammer dat je met het advies hier niks doet, enne die laatste foto uit 2002 zie ik toch een gelukkiger paard dan wanneer jij zo rijd.

vind jij ja heb net nog een gelukkig paard gezien die het liefst helemaal niet terug gaat naar daar ze is al bang dat ze terug moet als ze de trailer in gaat. En vooral met de wedstrijden als ze de vorige eigenaar ziet flipt ze

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:18

Zeker een mooi paardje Haha!

Ik vind het wel mee vallen hooor.
Je zet niet veel kracht dus dan is het toch goed.
Ik moet ook altijd me hande een beetje wijd doen . dan gaat het makkelijker en dan loopt mijn pony gwooon nog ontspannen!

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 11:19

chanwanda schreef:
Zeker een mooi paardje Haha!

Ik vind het wel mee vallen hooor.
Je zet niet veel kracht dus dan is het toch goed.
Ik moet ook altijd me hande een beetje wijd doen . dan gaat het makkelijker en dan loopt mijn pony gwooon nog ontspannen!

Super bedankt

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:33

even voor het voelen, wil je je bit eens op je scheenbeen leggen en er dan dezelfde druk opzetten als je op je paard doet.........als je haar er even laag en breed doorheen moet zetten

gewoon even doen, als je dat gedaan hebt, laat t even hier weten alsjeblieft! Pling

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:33

en je scheenbeen moet bloot zijn!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:35

Het heeft totaal geen nut om hier nuttig commentaar gegeven, mevrouw weet het allemaal beter. Paard loopt super, dat zie je op de foto's Clown

Ik snap niet dat je niet kunt erkennen dat er een hoop werk aan de winkel is ..
Een paard op deze wijze "nageeflijk" (ehm nepkrul ala " auw ik ga wel in de krul want je trekt zo" ) rijden doet de rug meer kwaad dan goed.

Maar goed. Je wil niks aannemen . Dus dan houd het hier op. Er zal spoedig een slotje op dit topic komen.

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:56

maar als een paard het nog een beetje moet gaan leren om aan te teugel te lopen,
is het echt niet erg om je handen iets breder te leggen.
Natuurlijk moet je niet als een gek gaan trekken in het paard z'n mond.
Mijn NRPS gaat nu eindelijk een beetje nageeflijk lopen en ik heb het ook zo gedaaan.
Mijn instructrice vind het op deze manier goed, en zij rijd ZZ-zwaar met verschillende paarden dus zij zal er wel verstand van hebben.
Pas als jou paard door heeft wat er bedoeld wordt kun je je handen weer dichter bij elkaar leggen.
En met je handen dicht of ver van elkaar, ontspanning heeft mijne altijd!

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 11:58

chanwanda schreef:
maar als een paard het nog een beetje moet gaan leren om aan te teugel te lopen,
Mijn NRPS gaat nu eindelijk een beetje nageeflijk lopen en ik heb het ook zo gedaaan.
Mijn instructrice vind het op deze manier goed, en zij rijd ZZ-zwaar met verschillende paarden dus zij zal er wel verstand van hebben.
Pas als jou paard door heeft wat er bedoeld wordt kun je je handen weer dichter bij elkaar leggen.

Sommige mensen begrijpen het wel.
Mijn handen staan nu ook al dichter bij elkaar dit zijn al foto's van 3 weken geleden dus ik vind zelf dat ik vooruit ben gegaan.
En ben super trots op me paardje

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:59

handen breed op zich kan geen kwaad, maar wel als je , zoals TS, de knik in de ellebogen vergeet, dan is de flexibiliteit van de ruiterhand weg Lachen

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:59

Nou dat hoeft niet te kloppen hoor, er zijn zoveel mensen die daar rijden, als je maar lang genoeg punten bij elkaar sprokkelt kom je er wel, ik heb vroeger zelf les gehad van iemand die Grand Prix rijdt maar daar heb ik alleen maar geleerd hoe ik het beste mijn pony in de krul kon houden ; er werd altijd gezegd als je groter bent ben je stekr genoeg dan lukt het je wel.
Nu heb ik een goede instructrice ( GOD ZIJ DANK)

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:00

Anne14061993 schreef:
chanwanda schreef:

Mijn handen staan nu ook al dichter bij elkaar dit zijn al foto's van 3 weken geleden dus ik vind zelf dat ik vooruit ben gegaan.
En ben super trots op me paardje

Ja ik ben ook trots op jou paard dat ze zich dit laat gevallen, je poedersuiker strax ook trots op je paardje zijn dat ze een doorgezakt rug van hier tot ginder heeft + een nekhernia

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:01

crossmonster schreef:
handen breed op zich kan geen kwaad, maar wel als je , zoals TS, de knik in de ellebogen vergeet, dan is de flexibiliteit van de ruiterhand weg Lachen

En niemand vergeet dat soms??

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:03

En ben super trots op me paardje[/quote]

Ja ik ben ook trots op jou paard dat ze zich dit laat gevallen, je poedersuiker strax ook trots op je paardje zijn dat ze een doorgezakt rug van hier tot ginder heeft + een nekhernia[/quote]

agh ja bedenk maar gelijk het ergste totdat ik misschien jullie adviezen ga opvolgen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:04

Het loopt als een hert en heeft de bouw van een draver.

Toch apart dat je dan nog kunt beweren dat zo'n prachtig paard (in 2002 dan) nu goed wordt gereden Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:04

Op het moment dat de knik uit de elleboog weg is, zet je je handen vast, en ben je dus aan het tegenwerken met de hand.
Sja vergeten... je hoort te voelen dat je dan je handen vastzet. Maar het kan gebeuren natuurlijk , maar dat betekend dus dat je geen zachte hand hebt nog. En jij beweert van wel. Ik probeer alleen maar uit te leggen dat het eigenlijk anders hoort te zijn.

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:05

Quellian schreef:

Toch apart dat je dan nog kunt beweren dat zo'n prachtig paard (in 2002 dan) nu goed wordt gereden Knipoog

Ik ga hier niet op in

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:06

Anne14061993 schreef:
Quellian schreef:

Ik ga hier niet op in

Oh ik hoef ook geen commentaar hoor, anders had ik wel een topic geopend op HAW Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:06

Charlotte, probeer onderbouwt commentaar te geven, wat jij zegt is niet netjes En slaat volledig de plank mis zo.

TS zal moeten accepteren dat het rijden lang niet perfect is. Maar wij bokkers dienen alleen te reageren indien we fatsoenlijk onderbouwt commentaar kunnen geven Knipoog

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:07

crossmonster schreef:
Op het moment dat de knik uit de elleboog weg is, zet je je handen vast, en ben je dus aan het tegenwerken met de hand.
Sja vergeten... je hoort te voelen dat je dan je handen vastzet. Maar het kan gebeuren natuurlijk , maar dat betekend dus dat je geen zachte hand hebt nog. En jij beweert van wel. Ik probeer alleen maar uit te leggen dat het eigenlijk anders hoort te zijn.

Ja maar je beweert ook dit is de eerste keer dat ik een topic van haar hier plaats dat ik dat gelijk nooit doe dus je kan niet beweren dat ik altijd me handen vast zet dit zijn ook maar en paar foto's ik vind niet dat je dan die conclusie kan trekken
Maar dat zal wel weer raar zijn

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:09

crossmonster schreef:
Charlotte, probeer onderbouwt commentaar te geven, wat jij zegt is niet netjes En slaat volledig de plank mis zo.

TS zal moeten accepteren dat het rijden lang niet perfect is. Maar wij bokkers dienen alleen te reageren indien we fatsoenlijk onderbouwt commentaar kunnen geven Knipoog

Ownee niet netjes nou vind toch van wel als het aan jullie ligt zoals ik het opvat is het het beste dat ik haar gelijk een spuite geef zodat ze geen last meer heeft van mij

Edit: verkeerd gelezen ben het een beetje zat dus sorry dat ik steeds zo reageer wordt een beetje kriegel van me zelf
Laatst bijgewerkt door Anne14061993 op 28-04-08 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:09

crossmonster schreef:

TS ging er bij mij niet op in, dus dan hoef ik verder ook mijn opmerking niet te onderbouwen. Waar ik tevens ook geen zin in, want ik zie al 4 pagina's een starre puber, waar ik totaal mijn vingertjes niet aan ga fikken Knipoog