My Ponnies @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_16

Re: My Ponnies @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:48

garny95 schreef:
ik weet niet of er op die stal veel met slof gereden wordt, vaak is het een gewoonte die er bij iedereen gewoon inzit en normaal bevonden wordt, maar dat is het zeker niet, je doet je paard er op deze manier geen plezier mee. Let ook op je houding en je wat strakke handen en niet naar beneden of opzij kijken dat werkt alleen maar verstorend voor het balans van je paard. Volgens mij is er genoeg gezegd, ik hoop gauw andere mooi foto's te zien van jou en je paard waar wat leuker commentaar op gegeven kan worden. Succes verder.

dankje hier heb ik wat aan bedankt!

ik moes er mee beginnne omdat mijn paard niet te handhave was zonder slof en sinds dien rijden we er mee en ik was het nu afgelopen mnd zat en heb hem der afgehalt en ik heb hem weggegooit !

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:48

geerke schreef:
o.k ben benieuwd!!!succes op de wedstrijd!!

dankje , ben al aardig vroeg aan de beurt haah . Hopelijk kan ik dat aan zo vroeg
iemand daar nog tips over

vroege wedstrijden....

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:49

Ondertussen heeft je topic al 4 pagina's omdat jij overal op reageert, gheghe ROFL

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:51

haha maak mij niet uit ik heb ook zo mijn mening op iets

Nu mijn vraag heeft iemand tips over vroegwedstrijd rijden ..??

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:37

Ik vind het geen fijn beeld, ik zie een hoop verzet bij de paarden door teveel druk. Een slof is een hulp middel, niet een middel wat de paarden naar beneden moet dwingen ofzo?!

Je zegt eerst dat je een topruiter bent maar je weet niet wat een Thiedemann is? En je wilt tips omdat je vroeg op wedstrijd moet?

Denk dat ik dan waarschijnlijk meer topruiter dan jij bent Huilen van het lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:38

Naomi_16 schreef:
__KELLY schreef:
Nou ik heb de ergste en drukste paarden en pony's gezien. De pony van een vriendin van mij is ook zo'n druk kreng. Maar die heeft nog nooit de slof aan geraakt.
Ik zou zeggen doe er een thiedeman teugel aan. Maak je zelf ook niet de fout dat je ehm te strak doe Knipoog

okej dat zal ik door geven over die thiedeman teugel,
wat is dat voor een teugel precies..?

De thiedemann-teugel is eigenlijk een mengvorm tussen de slofteugel en de martingaal. Op de teugels zijn met tussenafstanden van ongeveer 10 centimeter kleine D-ringetjes genaaid. De thiedemann-teugel bestaat net als de martingaal uit een riem die aan de singel vast zit en zich verderop vertakt in 2 smallere riemen. Aan de uiteinden zitten clipjes. Deze smallere riemen lopen door de bitringen heen en de uiteinden worden vastgeclipt op de ringetjes op de teugels.

Hierdoor ontstaat een vergelijkbare inwerking als die van de slofteugel, maar dan beperkt doordat de lengte van de hulpteugel gefixeerd is en niet bepaald wordt door de ruiterhand. De thiedemann is goed afgesteld als er geen spanning op staat als het paard in de correcte houding loopt.

Van de bokt wiki vandaan.

Ik vind het iig een veel beter en vriendelijke hulpteugel dan de slof Lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:56

garny95 schreef:
ik weet niet of er op die stal veel met slof gereden wordt, vaak is het een gewoonte die er bij iedereen gewoon inzit en normaal bevonden wordt, maar dat is het zeker niet, je doet je paard er op deze manier geen plezier mee. Let ook op je houding en je wat strakke handen en niet naar beneden of opzij kijken dat werkt alleen maar verstorend voor het balans van je paard. Volgens mij is er genoeg gezegd, ik hoop gauw andere mooi foto's te zien van jou en je paard waar wat leuker commentaar op gegeven kan worden. Succes verder.

Toen ik nemo daar nog reed werd er redelijk veel met slof gereden. loopt ook iemand rond die grondwerk doet met haar paard, geeft ook les volgens mij. (Die suzan van scarlet, naoom?!).
Alleen zijn er nu een hoop mensen weg en een hoop nieuwe mensen bij dus weet niet hoe het er nu aan toe gaat.
Ik stel voor om een keertje foto's te komen maken ben ook wel benieuwd hoe het met Tris gaat vooral nadat ze ziek is geweest
En ik heb een nieuwe cam, die andere ben ik in de trein verloren
Clown

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 20:47

haha wat denkj enou zelf dat top ruiter gedoe wordt echt te serrieus gevat haha is allemaal alleen als grapje er ingezet.

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 20:49

suus_ schreef:
garny95 schreef:

Toen ik nemo daar nog reed werd er redelijk veel met slof gereden. loopt ook iemand rond die grondwerk doet met haar paard, geeft ook les volgens mij. (Die suzan van scarlet, naoom?!).
Alleen zijn er nu een hoop mensen weg en een hoop nieuwe mensen bij dus weet niet hoe het er nu aan toe gaat.
Ik stel voor om een keertje foto's te komen maken ben ook wel benieuwd hoe het met Tris gaat vooral nadat ze ziek is geweest
En ik heb een nieuwe cam, die andere ben ik in de trein verloren
Clown

haha mutsie haa Haha!:D ja nu aline weg is kan niemand haast bijna foto´s maken omdat ik der altijd ben als er niemand is , maar ik heb volgende week zaterdag wedstrijd , haa gaat nu echt beter met die vanmij , daarom zeg ik hou na 27 april mijn topic En als kop My First Game ! ind egaten wan tzo gaat die hete n!:D:D:D komme allemaal foto´s op van nu

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:50

Ziet er leuk uit, alleen jammer dat ze je met slof rijd, en met de foto's lijkt het of je ze ook echt OP de slof rijd!
MAar het kunnen moment opnames zijn hoor, kan aan mij liggen!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 20:50

__KELLY schreef:
De thiedemann-teugel is eigenlijk een mengvorm tussen de slofteugel en de martingaal. Op de teugels zijn met tussenafstanden van ongeveer 10 centimeter kleine D-ringetjes genaaid. De thiedemann-teugel bestaat net als de martingaal uit een riem die aan de singel vast zit en zich verderop vertakt in 2 smallere riemen. Aan de uiteinden zitten clipjes. Deze smallere riemen lopen door de bitringen heen en de uiteinden worden vastgeclipt op de ringetjes op de teugels.

Hierdoor ontstaat een vergelijkbare inwerking als die van de slofteugel, maar dan beperkt doordat de lengte van de hulpteugel gefixeerd is en niet bepaald wordt door de ruiterhand. De thiedemann is goed afgesteld als er geen spanning op staat als het paard in de correcte houding loopt.

Van de bokt wiki vandaan.

Ik vind het iig een veel beter en vriendelijke hulpteugel dan de slof Lachen

ik ga der ff naar kijken Haha! bedankt voor de info Haha!

je hebt me meer wijzer gemaakt over andere mogelijk heden

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:51

Oke vet. Ben benieuwd Pling

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:20

woow mooi
die laaste foto lijkt net een schilderij

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:25

Weer zo´n sloffer de slof topic. Als je met een eerlijk hart naar de foto´s kijkt, weet je dat veel mensen gelijk hebben met hun commentaar. Ik vind de meeste foto´s er persoonlijk alles behalve prettig uitzien..... Ik ben ook wel benieuwd waarom je zo vaak met slof rijd, ik heb namelijk ook even in je profiel gespiekt en daar zie ik meer foto´s met dan zonder slof. Misschien is het voor zowel jou en je paarden fijn, en nuttig dat je les neemt Knipoog Als ik jou was zou ik over een tijdje weer een topic plaatsen om te laten zien dat je het wél kan. Heel veel succes ermee in ieder geval! Knipoog

_noukie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:42

sorry, maar die bonte ziet er bepaald niet wild uit.. maar heel braaf.. Bloos Overigens vind ik het wel een heel gaaf beesie!

Ik heb echt niks tegen 'met slof rijden', maar je moet er wel mee kunnen rijden.. anders verpest je je pony er alleen maar mee...
Ik ben het dus met het meeste commentaar wel eens..
probeer goed op je handen te letten en ze iets lager en dichter bij elkaar te houden..

oh en 'bizzybijtje' : als jij denkt dat je een slof gebruikt om je paard in de krul te rijden.. dan hoop ik dat je nooit met slof rijdt aangezien ik dan nogal medelijden met je paard heb...

lasamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:48

Misschien is het handiger voor jezelf om met een elastiek te rijden op de bonte?
Sorry maar als ik de foto's bekijk vooral van de bonte, zal ik je er ook af gooien.
Hij/zij krijgt helemaal geen ruimte om zelf op zijn eigen benen te lopen.
Dan kan die wel druk zijn maar dit is ook geen oplossing!
Maar goed, je zegt het zelf, momentopnames..Vreemd dat alle foto's een beetje op hetzelfde neerkomen.
Succes met je wedstrijd en ik hoop dat je natuurlijk TOPpunten rijd!! Dat hoord toch ook bij het plaatje van een TOPruiter? Clown Haha!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:58

Ik zou ook al je hulpteugels eraf gooien, en teruggaan naar de basis van paardrijden: een eerlijke verbinding tussen mens en paard, waarbij jullie alletwee met plezier werken. Na verloop van tijd zul je merken dat je zelf meer gaat ontspannen en volgt dat aan de teugel lopen vanzelf, maar haal alstublieft al die hulpmiddelen eraf, en vertrouw op jezelf. Eerlijkheid duurt het langst, maar is het mooiste om te zien! Succes met je mooie paarden!

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:22

Ik vind foto 3 van je eigen paard er niet echt vriendelijk uitzien...Het kan aan mij liggen...Maar die laatste foto..WAUW!! Kwijl

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:44

Commentaar is al genoeg gegeven, maar ik had meer het idee dat je zadel op de bonte te ver naar voren ligt??

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:39

Mooie paarden! maar het plaatje wordt wat verpest door je slofteugel. Het lijkt alsof je die nodig hebt om met je paarden te kunnen rijden. Dan moet jij zélf eens terug naar de basis volgens mij.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:53

Het zijn 3 mooie beestjes, ik ga geen commentaar over die slof geven, want dat hebben diegene voor me al genoeg gedaan.
Ik ben benieuwd naar de foto's van je wedstrijd, misschien geven die een beter beeld van jouw rij-niveau!
Nog succes met je leuke beestjes.

lientje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:05

mooie paardjes Lovers

Verder niet aanvallend bedoelt maar als iemand iets zegt over die slof hoeft niet iedereen daarover te beginnen, Na 1 keer weet ze het wel!
Ik snap wat jullie het er niet paardvriendelijk uit vinden zien.
Maar ik weet ook hoe die paarden zijn.
Triska(haar eigen pony) als je die tijdje geleden zonder slof reed lag je gelijk op de grond, Gewoon Rodeo.
En Moonlight(de bonte) op de foto ziet ze er wel relaxed uit maar ze heeft bijna het licht uit mijn ogen geslagen toen ik met haar liep.
En ik denk dat jullie dat Topruiterding niet zo letterlijk moeten nemen want ik denk dat ze dat niet zo bedoelde.Maar dat is mijn mening.

veel succes met je wedstrijden Naom!

Me_lodY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:47

Naomi_16 schreef:
DER is echt wel een reden voor om met slof te rijden , als je paard te sterk voor jezelf is , dan is dat een reden om met slof te rijden. En ook als de dierenarts het jou beveelt om op je paard te stappen terwijl die een blessure heeft en dat moet je onder controle hebben dan is slof noodzakelijk want , anders heelt de blessure nooit en is het zo rodeo knol wat niet te stopppen is !!!

sorry, nu kan ik me niet meer inhouden! Boos! Boos! Boos!

dus je slof is om controle te houden?????

zou je dan niet eens wat meer gaan leren over paarden HOUDEN, paarden RIJDEN, en weet je toevallig ook wat rechtrichten inhoudt?

het is namelijk daardoor dat ze én onder je vandaan racen, én blessures hebben

belachelijk, jij bent die paarden geeneens waard!

ik zou willen dat er bij jou bakkabouters met een schaartje in hun handen staan in die bak en dan stiekem even die slof doorknippen! tsjeessus, wat kan jij slecht rijden z\eg!

dat je dit nog überhaupt ríjden noemt!

volgens mij kom jij thuis met pijn in je handen, rug en schouders...

walgelijk!
en dat is mijn menig, jij zet foto's neer en je vraagt reactie

nou, mijn reactie heb je!

bah, ik vind het iig vernederend voor die dieren. ik vind ze nog superbraaf ook, dát ze het überhaupt nog dóen!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:53

Neem eens les als je de slof gebruikt sit geefd geen fijn beeld. Met goede begeleiding kun je zeker de slof op de juiste maniier gebruiken. Er zijn ook wel een topics van mensen die de slof WEL goed gebruiken. Neem eens les dan kom je er wel achter. Tuurlijk zijn het moment opnames maar wel toevallig dat de meerderheid van fotos een onjuist beeld geven van de slof. Jammer, zijn mooie paardjes

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:56

Me_lodY schreef:
Naomi_16 schreef:
DER is echt wel een reden voor om met slof te rijden , als je paard te sterk voor jezelf is , dan is dat een reden om met slof te rijden. En ook als de dierenarts het jou beveelt om op je paard te stappen terwijl die een blessure heeft en dat moet je onder controle hebben dan is slof noodzakelijk want , anders heelt de blessure nooit en is het zo rodeo knol wat niet te stopppen is !!!

sorry, nu kan ik me niet meer inhouden! Boos! Boos! Boos!

dus je slof is om controle te houden?????

zou je dan niet eens wat meer gaan leren over paarden HOUDEN, paarden RIJDEN, en weet je toevallig ook wat rechtrichten inhoudt?

het is namelijk daardoor dat ze én onder je vandaan racen, én blessures hebben

belachelijk, jij bent die paarden geeneens waard!

ik zou willen dat er bij jou bakkabouters met een schaartje in hun handen staan in die bak en dan stiekem even die slof doorknippen! tsjeessus, wat kan jij slecht rijden z\eg!

dat je dit nog überhaupt ríjden noemt!

volgens mij kom jij thuis met pijn in je handen, rug en schouders...

walgelijk!
en dat is mijn menig, jij zet foto's neer en je vraagt reactie

nou, mijn reactie heb je!

bah, ik vind het iig vernederend voor die dieren. ik vind ze nog superbraaf ook, dát ze het überhaupt nog dóen!

Dit is niet mijn idee van opbouwende kritiek maar gewoon de TS de grond instampen. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het er niet lekker uitziet, maar dit is ook niet nodig. Het kan ook anders gebracht worden.