Laiza @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Laiza @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:59

Pommepidou schreef:
Ik reageer niet op alles wat jullie zeggen nee, maar dat is ook omdat toch iedereen bij zijn eigen mening blijft.

Nou om heel eerlijk te zijn zie ik geen enkele reactie van jou op de vragen die gesteld zijn,
dus vandaar mn vraag, snap dat je niet steeds in hh wil vallen maar bij deze heb je nog geen enkele poging gedaan hoor Verward

Wat dacht je bv zelf toen je de foto's zag, en wat zegt jou instructrise van je houding?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:57

Ben ik ook wel benieuwd naar.. Bloos!

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 11:13

Chiqa schreef:
Pommepidou schreef:
Ik reageer niet op alles wat jullie zeggen nee, maar dat is ook omdat toch iedereen bij zijn eigen mening blijft.

Nou om heel eerlijk te zijn zie ik geen enkele reactie van jou op de vragen die gesteld zijn,
dus vandaar mn vraag, snap dat je niet steeds in hh wil vallen maar bij deze heb je nog geen enkele poging gedaan hoor Verward

Wat dacht je bv zelf toen je de foto's zag, en wat zegt jou instructrise van je houding?

Nou wat betreft mijn houding vond ik de foto's erg confronterend. Maar wat betreft Laiza vond ik dat er al veel verbetering in zat en was ik eigenlijk wel tevreden.

In de les zijn we ook aan mijn houding aan het werken, mijn instructrice let hier dus ook op, alleen dit is niet in 1 week opgelost.

Nou mijn vraag aan jullie, wat maakt het uit dat ze nu nog op de voorhand loopt. Ze hoeft toch niet meteen helemaal op de achterhand en helemaal perfect voor elkaar? Ik snap niet dat jullie daar zo'n punt van maken....

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:21

Het gaat niet alleen om dat ie op de voorhand loopt.. Scheve mond En ik zou toch eerst maar eens aan jou houding werken, en dan pas aan de houding van je pony. Zul je zien dat dat dan veel makkelijker gaat Knipoog

Succes ermee!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:27

Door de bouw is de voorhand niet gemaakt om gewicht te dragen, dat moet voornamelijk door de achterhand gebeuren. Als je naar de botten van de achethand kijkt zie je ook een soort harmonicaopbouw: hierdoor kan gewicht gedragen worden en schokken worden geabsorbeerd, dat is echt nodig!

Ik vind dit echt niet kunnen: het zadel is het groot en past (dus) niet, om echt te rijden ben je ook te groot voor deze pony. Je houding is niet goed, je handen horen daar niet thuis, hierdoor trek je in de mond en stoor je het beestje nog meer.

Als je toch met deze pony wil blijven werken kun je ook andere dingen doen, zoals wandelen (naast de pony), vrijheiddressuur en dergelijke. Mocht het je alleen om het rijden gaan en niet om de pony, dan adviseer ik je om een andere pony te zoeken waar je wel op past.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:28

het maakt niet uit dat ze op de voorhand loopt idd nee, daar hebben welmeer mensen probelemen mee. Wat mij en waarschijnlijk de rest stoort, is dat de pony medezo slecht loopt door jouw houding. Als die niet verbetyert zal ze nooit goed gaan lopen. Bovendien is het ooknog een extra belasting voor een wat ouder pony en helemaal in zo'n zware bak

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:59

Echt een leuke pony! Haha!
Misschien ziet het eruit dat je aan de grote kant bent, maar als de pony er toch geen last van heeft is het toch niet erg. Je merkt zelf snel genoeg als de pony er wel of geen last van heeft.
Veel succes met de pony Haha!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:01

KiimSharon schreef:
Misschien ziet het eruit dat je aan de grote kant bent, maar als de pony er toch geen last van heeft is het toch niet erg. Je merkt zelf snel genoeg als de pony er wel of geen last van heeft.

Ben ik het niet mee eens. Vind je niet dat je ziet dat die pony er juist wél last van heeft?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:08

KiimSharon schreef:

soory hoor, maar heb je wel goed gekeken, iedereen kan toch zien dat de pony hier ontzettende last van de ruiter heeft!

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 12:22

lonnie schreef:
KiimSharon schreef:

soory hoor, maar heb je wel goed gekeken, iedereen kan toch zien dat de pony hier ontzettende last van de ruiter heeft!

Bedoel je dat ze last van me heeft omdat ik te groot ben of door mijn houding?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:24

je grootte zou niet zoveel uitmaken als je houding goed was en je je pony niet in de weg zou zitten. In dit geval heeft je pony lastvan je grootte DOOR je houding, snap je dat?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:24

Ga met Lonnie mee. Ja

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:37

Foto's zeggen niet alles vind ik zelf. Wie weet heeft de pony er geen last van, dat moet ze toch zelf wel merken aan de pony. Als de pony er last van heeft en zij zou het merken en dan door zou rijden zou het niet goed zijn en oneerlijk voor het paard. Maar ik denk dat ze het wel merkt aan het paard zelf als ze hem/haar dwars zou zitten. Nja dat is wat ik denk.

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:39

Ja dat je iets te lang bent dat maakt opzich niet zo veel uit,de pony kan je makkelijk dragen maar je houding is idd bagger als ik dat zo mag zeggen. Het ziet er naar uit dat je de pony op deze mannier nagevelijk wil laten lopen maar dat is daar zeker niet de juiste mannier voor en zo zit je idd je pony erg in de weg dus ik zou zeggen ga maar is een paar lesjes doorzitten en goed aan je houding werken!Als dat is gelukt komeen jullie er vast wel!

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 12:39

Oke, ik ben het ermee eens dat mijn houding echt om te huilen is. Hier ga ik dus ook zeker wat aan doen.

lonnie schreef:
je grootte zou niet zoveel uitmaken als je houding goed was en je je pony niet in de weg zou zitten. In dit geval heeft je pony lastvan je grootte DOOR je houding, snap je dat?

Ja dat snap ik wel. Maar waarom zit iedereen dan toch zo te zeiken (om het maar even grof te zeggen), dat ik te groot ben en blablabla. Ik bedoel, zeg dat dan meteen...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:42

Alleen maar om je te helpen Knipoog Het is niet eerlijk voor je pony, als je met zo'n houding rijd. Daarom moet je er gewoon wat aan doen, het is niet zo zeer dat je te groot bent. Sommige zijn inderdaad te groot, maar als jou houding goed is is dit nog niet zo erg voor een pony. Nu ben je én te groot én is je houding niet al te best.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:14

Ik vind je iets te groot voor je pony, ze kan het makkelijk hebben daar niet van, maar ik denk dat je het door de bak (die best wel zwaar oogt) en je houding wel te zwaar voor haar maakt. Als je je algemene houding (houding van je rug, handen, armen, schouders, benen, etc) verbetert zal het al een stuk schelen, dan ga je lekker verder oefenen, en dan zal het vast geweldig gaan. De pony is leuk, der zit voldoende pit in, en met een beetje werk van jou kun je er heel veel plezier mee maken Haha! Succes.

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:44

Pommepidou schreef:
Zelf weet ik ook dat het nog lang niet goed is, maar vergeleken met hoe het in het begin ging, is ze al een stuk vooruit gegaan.

Ik neem aan dat je bedoeld dat je pony vooruit is gegaan. Dat vind ik heel knap van het beestje met iemand met zo'n houding als jij hebt erop. Maar de bedoeling is dat jij ook vooruit gaat he. Zolang jij niet vooruit gaat kun je beter gaan lessen op een groot paard.. dat geeft je wat meer stabiliteit en dat maakt het misschien wat makkelijker om de juiste houding aan te nemen.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:44

je moet niet alles wat gezegt is in dit topic persoonlijk opvatten...

tuurlijk het is bokt!!! maar doe iets met de dingen die gezegt zijn. er zijn een hoop goeide tips gegeven waar je echt wat mee kan gaan doen...

en neem anders eens een andere instructriese. want hoelang les je al bij haar?

Kinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:33

Lekker door blijven oefenen. Probeer wat te doen met de kritiek die je krijgt en goed te luisteren naar je instructeur. Ook Anky is ergens begonnen. Probeer goed te voelen wat bepaalde handelingen van jou doen bij je paard (meer achterover zitten, ophoudingen geven enz.)
Succes!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:56

Hey Amrit, trek je er niks van aan, jullie als combinatie groeit vanzelf wel. Luister goed naar je instructrice (die we overigens delen) en dan vallen alle puzzelstukjes in elkaar.

Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein!

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:13

Wat een wijze opmerking piet!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:33

Ik ben dan ook een wijs mens

Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein!

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:47

op foto 8 breng je je hand helemaal tot achter je been beetje raar moment opname Verward
wel een leuke pony

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 11:32

o0eefje0o schreef:
je moet niet alles wat gezegt is in dit topic persoonlijk opvatten...

tuurlijk het is bokt!!! maar doe iets met de dingen die gezegt zijn. er zijn een hoop goeide tips gegeven waar je echt wat mee kan gaan doen...

en neem anders eens een andere instructriese. want hoelang les je al bij haar?

Ik les nog niet zo lang bij haar maar ik ben zeer tevreden. Een andere instuctrice zit er dus niet in.