). Aangezien ik toch heel veel spring rijd ik er niet mee in de bak & ik vind dat je je paard gewoon zonder slof aan de teugel moet kunnen rijden. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Aangezien ik toch heel veel spring rijd ik er niet mee in de bak & ik vind dat je je paard gewoon zonder slof aan de teugel moet kunnen rijden.
diditheadoos schreef:Wat ik raar vind is dat sommige mensen denken dat een slof er is om je paard aan de teugel te krijgen. Daar gebruik ik em anders niet voor. Een paard waar ik op reed werd er mee gereden omdat ie te sterk was. Ik vind slof wel prettig omdat je hem ieder moment los kan laten. Ook reed ik op een paard waarvan de mensen dachten dat ik wel met elastiek móest rijden. Terwijl het merrietje alleen maar in de elastiek ging hangen, heel zwaar werd enz.

. KiWiKo schreef:ik het liefst een slof, die kan ik wel of niet in laten werken wanneer ik wil
Fardauxzep schreef:welke gebruiken jullie het meest, het liefst?
en waarom gerbruik je die?
ik gebruik momenteel voro dressuur een elastiek voor hem over de rug maken
en een martingaal voor springen

CindyUniek schreef:Fardauxzep schreef:welke gebruiken jullie het meest, het liefst?
en waarom gerbruik je die?
ik gebruik momenteel voro dressuur een elastiek voor hem over de rug maken
en een martingaal voor springen
nou maak jij je paard maar lekker (vast) over de rug met je elastiek
met een beetje geduld en loswerken (lees: overgangen, figuren, beetje stuurwerk) wordt je paard vanzelf losser in zijn lijf, waardoor hij zelf de ontspanning op zal zoeken en dán kan hij pas over de rug lopen
alles wat wordt afgedwongen = verkeerde spieren gebruiken
je paard zal vanzelf een keer klachten gaan krijgen dat de fysio nodig is (en ik spreek uit ervaring! gelukkig zijn mijn ogen open gegaan!)

CindyUniek schreef:Fardauxzep schreef:ik gebruik momenteel voor dressuur een elastiek om hem over de rug maken
nou maak jij je paard maar lekker (vast) over de rug met je elastiek

(dus eenmalig/tijdelijk gebruik, en geen dagelijks gebruik!!)
Dat is het beste om zélf dingen te leren, én je paard dingen te leren!