Halsverlenger of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Halsverlenger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:34

Ik ken wel professionele ruiters die het zullen adviseren. Maar die weten ook aan wie ze het adviseren...

Weltevreden

Halsverlenger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:22

En de grote hamvraag : Is het je uiteindelijk gelukt je pony met halsverlenger omlaag te rijden?!

Kan me voorstellen dat je tegen alle, goedbedoelde, adviezen toch een halsverlengertje gekocht hebt (anders heb ik er nog wel 1 die je zo mag hebben want het is gewoon troep) en uitgeprobeerd hebt...?!

Zo'n halsverlenger kan geen kwaad, de pony zal er waarschijnlijk toch lekker "in" gaan hangen dus dan weet je ook meteen of het een tandprobleem betreft.

Succes

itsmelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:58

Je zou het best eens kunnen proberen.
Reageerd je paard goed, mooi meegenomen, Helpt het niks, Pech gehad.
Misschien kan je even overleggen met je instructrice of iemand die ervaringen met dat soort paarden heeft.
Op www.libella.nl zijn ze te koop. Of natuurlijk www.divoza.nl Knipoog

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 12:19

Bedankt @weltevreden. ik zou de halsverlenger van shettieh al mogen lenen , Maar ik ga dus alleen rijden op manege ( eerst onderbegelijding) en als dat goed gaat kan ik MiSSChien soms alleen doen

En heb hem nog niet gekocht dus..
en ik weet niet of ik dat ga doen..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 14:09

Vandaag was shettie bij me.. ( ik zeg haar naam niet weet niet of ze dat wel leuk vind.. ) En gips nam het heel goed op Lachen Binnenkort nog een keer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:59

Ik vind een halsverlenger weinig meerwaarde hebben eigenlijk.... Paarden worden er vaak hangerig van omdat er constante druk is zolang ze niet omlaag lopen die op het bit rust, en ze hebben zelf snel genoeg door dat ze niet hoeven in te buigen, maar dat het neusje alleen naar beneden duwen ook al genoeg is om van de druk af te komen.