Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blue_Eyes schreef:Volgens mij heb je dan maar half gelezen als dat onderste je conclusie is

sevke schreef:Het bit werkt niet. Ik hoef het niet langer uit te proberen. Het werkt niet en Sophie vindt het ook. Als ze rijdt zoals altijd, met een lang teugeltje, zie je geen verschil. Dan kun je erin hangen wat je wilt. Maar als ze er dan op buitenrit tijdens galop even zou aan trekken, dan krijg je dit. En dit is niet goed.
. Als dit haar defenitie is van met een zachte hand leren rijden dan doet ze dat maar. Ik vind het alleen jammer voor de pony's want je kan ook leren rijden met zachte hand zonder het effect van shanks te voelen als je er wat te hard aan trekt.
ben benieuwd hoe dat gaat werken, mij hoef je neit gerust te stellen
Jolliegirl schreef:dat zeg ik toch ookben benieuwd hoe dat gaat werken, mij hoef je neit gerust te stellen
aerdenhout1 schreef:Sorrie, maar ik begrijp je nog steeds niet. Een 9 jarige die waarschijnlijk nog niet eens weet wat nagevelijk rijden is, moet maar ervaren wat een scherper bit doet?
Als jij een goede instructeur (trice) hebt voor je kinderen dan leert deze ze eerst eens om onafhankelijk te zitten en respect te hebben voor de mond van een paard en niet onbelangrijk...een paard te begrijpen.
Ik kap ermee, want ik maak me nu ontzettend kwaad.
Succes verder met je pony's.
lindake schreef:Jolliegirl schreef:dat zeg ik toch ookben benieuwd hoe dat gaat werken, mij hoef je neit gerust te stellen
Sorry verkeerd geïnterpreteerd dan

)
) op buitenrit zou meenemen.
patsur schreef:Ik trek ook een paar bitten uit het rek om te kijken hoe peerd erop reageerd
Ik hecht veel en veel meer waarde aan het ontspannen vwnw lopen op een trens, of ben ik nou gek?