, Volgens mij ben je een vriendelijke ruiter ofniet ?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, Shauni schreef:Ik vind het er netjes uitzien,
Volgens mij ben je een vriendelijke ruiter ofniet ?
Dus ik pas het ook niet toe
Ik vind je galop foto's zo mooi
_Celien schreef:heb ik gezegt toegeven, als hij een speurt trekt moet je zelf juist extra gas geven. Tot hij onder je komt en je neemt hem dan terug. Dan geef jij hem totaal zijn zin niet, dan heb je het over een effectieve manier van oplossen. Je moet voor hem de leukigheid van het weg rennen er af halen en dat doe je dus door er gebruik van te maken!!
Maar Wisky is toch anders.
_Lynn schreef:Het ziet er goed uit!Ik vind je galop foto's zo mooi

Claudia__ schreef:Ik vind het er op zich best netjes uit zien, alleen soms ziet het er een beetje gespannen uit.
Ik denk dat dat komt omdat ze druk was?

RoCKyLoVE schreef:Ik vind het mooie foto's! Het ziet er goed uit en vooral vriendelijk!
Verder vind ik die peesjes echt gaaf!
Haha dan koop je ze

kelly_anki schreef:heey,
leuke combinatie:D ziet er goed uit!..
die zweetdeken heb ik ook![]()
xxx

sammykuh schreef:ziet er goed uit marije en die hackney passen whaha
Dat doet ze dus altijd als ze druk is 
nobillity schreef:Wiskyyyy
Ziet er netjes uit Marije
Leuke pyama heeft ze aan.
WiskyBokjes schreef:_Celien schreef:heb ik gezegt toegeven, als hij een speurt trekt moet je zelf juist extra gas geven. Tot hij onder je komt en je neemt hem dan terug. Dan geef jij hem totaal zijn zin niet, dan heb je het over een effectieve manier van oplossen. Je moet voor hem de leukigheid van het weg rennen er af halen en dat doe je dus door er gebruik van te maken!!
Misschien is dat bij jou paarden zoMaar Wisky is toch anders.
Bedankt voor de tip, misschien doe ik er iets mee
Manon88 schreef:Daar moet je dan juist gebruik van maken. Het is lastig om te doen hoor!
Manon88 schreef:Je moet haar zo lang door laten galopperen tot ze het NIET meer leuk vind en dan nog drie rondjes. Dan hou jij de controle.

rijoyco schreef:Ach, hoe heet het eerste paard van Anky ook al weer....die kon ook vaak onder haar vandaan rennen. Ze heeft op een dag het dier uitlaten razen...en ze is is toch flink ver mee gekomen
Inderdda laat haar maar rennen, waarschijnlijk blijft ze rennen doordat je teveel druk voor houd.
Als ze terug wil komen spoor je haar bij, dat ze in galop moet blijven, net zo lang totdat je haar netjes terug kan rijden, op je zit.

WiskyBokjes schreef:Je hoeft geen advies van mensen aan te nemen hoor, soms kun je er alleen wel iets aan hebben. Je weet niet eens of het werkt aangezien je het niet geprobeerd hebt. Je wijst de methode al meteen af zonder goede argumenten. Steeds als ik foto's van je zie is je pony druk dus blijkbaar werkt je buitenteugel actie toch niet zo geweldig. Nou nog een goede tip dan: zoek iemand die goed les geeft. Zie niet echt vooruitgang ten opzichte van de vorige keer; pony loopt erg opgekropt en gespannen.Manon88 schreef:Je moet haar zo lang door laten galopperen tot ze het NIET meer leuk vind en dan nog drie rondjes. Dan hou jij de controle.
Nou dan kan je lang wachten
Eerlijk gezegt zit ik daar dan ook niet op te wachten
maar met de lessen moet ik buitenteugel gebruiken en dat werkt ook
WiskyBokjes schreef:Waarom hou je de teugels dan zo strak als ze het met losse teugel ook doet? Dit is een deel van het probleem dat ze zo opgekropt en gespannen loopt. Je kunt niet verwachten dat het binnen een dag beter gaat. Hier zul je wel wat langer op moeten oefenen.Maar met losse teugels doet ze het ook. Het komt omdat ze vroeger altijd was opgejaagt en als ze niet hard genoeg ging dat ze dan de zweep kreeg tussen haar oren
Haar laten galoperen rustig gaat goed, rijd ik haar terug oke. Maar dan begint het weer overnieuw. Daarom vind ik het niet fijn op zo'n manier te doen. Ik kan het wel proberen maar dan ben ik zo nog een dag bezig.
WiskyBokjes schreef:En de vorige keer dat je op HAW stond had ze ook toevallig nét een keer een drukke dag?Het opgekropt lopen is al véél minder en het gaat ook steeds beter! En over mijn lesgeefster, die weet wel wat ze doet.
Het ontspannen lopen doet ze eigenlijk altijd, laat dat paard ook een keer haar drukke dag hebben.
Verder ga ik hier niet op in.
Manon88 schreef:WiskyBokjes schreef:En de vorige keer dat je op HAW stond had ze ook toevallig nét een keer een drukke dag?Het opgekropt lopen is al véél minder en het gaat ook steeds beter! En over mijn lesgeefster, die weet wel wat ze doet.
Het ontspannen lopen doet ze eigenlijk altijd, laat dat paard ook een keer haar drukke dag hebben.
Verder ga ik hier niet op in.