Ik zie alleen de basis wat ruimer dan de meesten, want wijken/sbw/eenvoudige galopwissels/etc. zit er ook in bij mij
Maar ik rijdt gewoon op mijn KWPN'er, die is ook niet barok
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als dat de basis is ben ik nog aan het warmdraaien voor ik in de startblokken plaats neem
Hoe gaat het bij jou nu? Heb je ook helemaal bij het begin (zadelmak maken) moeten beginnen of reed je dit paard al een tijdje?
toontje20 schreef:Ben net nieuw hier maar vind het wel leuk om te lezen dat jullie Bent Branderup als een klassieke grootmeester zien...Ik vind het heel knap hoe hij alles zo commercieel in de markt zet, maar waarom duurt een opleiding in de scholen ( Jerez, Wenen etc) tenminste ik hoop dat jullie met mij eens zijn dat dat echt klassiek is, minstens 10 jaar????
Leuk wat hij doet, maar verder dan de basisschool is hij nog niet echt en om dan een opleiding te beginnen vind ik jammer voor diegene die echt de klassieke rijkunst beoefenen. En uiteindelijk ook jammer voor de paarden.....
Laat je inspireren door Kotthas of een van de ruiters van de scholen of iets bereikbaarder David de Whispelaire of Bastiaan de Recht. Overigens ben ik het wel met de meeste eens dat goede sportdressuur niks verschilt met goede klassieke dressuur ze heben allebei het zelfde einddoel perfecte harmonie!!!
Enuh er zijn vele wegen die naar Rome leiden als het paard er maar niet de dupe van wordt.....