Simba_ schreef:sronnie schreef:Haal de slof er van af, vergeet de zijgangen en begin gewoon bij het begin.
Zorg dat je paard eerst correct aan de hulpen staan, actie = reactie en dan ook de juiste reactie.
Rij hem op 2 teugels en op 2 benen (gelijke druk op beide teugels, gelijke druk geven met jouw benen), veel schakelen en overgangen maken.
Pas als de basis echt goed/in orde is kun je gaan kijken naar zijgangen etc.
JUIST
Dat bedoel ik dus de hele tijd te zeggen,, maar ze snapt het niet geloof ik
ik snap wel wat jullie zeggen;) en ik zal ook proberen met dat maar te stoppen:P
ik heb alleen nog 1 maar ik ga proberen foto's te laten maken zonder slof;) en dan kijken of jullie dan nog rijtechnisch commetaar hebben;) waar ik dan aan kan werken ik zal de tips echt wel mee nemen in het rijden;) en ik hoop ook dat het gaat lukken met deze tips;)
ik heb nog wel 1 vraag dan want bij sun is het de ene keer als je je been naar achter legt dan krijg je meteen reactie en dan soms nog beetje te veel maar de andere keer krijg ik gewoon geen reactie weten jullie dan misschien wat een oorzaak hiervan kan zijn en zijn basis zit er al in da wel;)
en sun is echt eigenwijs hij heeft soms ook echt wel gelijk en daar leer ik dan van;)

)
Ik ken het drammerige wel hoor, het kost echt heel veel rust en tijd (en bergen met geduld)... maar het zal je heus wel lukken hoor
!! opzich kan je nu gewoon het beste afbouwen met je slof en steeds wat losser doen