Esmee (9jaar) @ work met Haymete's Kalim

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winniiee

Re: Esmee (9jaar) @ work met Haymete's Kalim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:23

arian_wolf schreef:
Allereerst ben ik het eens met de reactie's van het elastiek. Maar daar ga ik niet verder op zeuren Clown
Ik vind dat je een hele leuke arabier heb en het meisje kan al netjes rijden. Ze zit al netjes recht op. Echt een hele leuke combinatie. Ik hoop voor je dat dit niet een eindeloos topic word met 10 pagina's Je elastiek zit te stak.

Het gaat niet alleen om de elastiek als je mij bericht leest gaat het om de totale ontspannigng aanleuining en op het op de voorhand lopen. En zijn rug vast houden.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:23

Je paard heeft een mooie ontspannen houding.........op de laatste foto Haha!

De rest ik niks, maar dat is al genoeg gezegd

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:24

doe wat met de tips, probeer wat anders,

maar je rijd hem zelf ook met slof, (zie profiel)
dus het nut zie ik er nu helemaal niet van in, was toch voor dat meisje,
en die stiek kan duidelijk op je profiel fotos ook losser ?

wil niet aanvallen maar moet wel eerlijk blijven tegenover je paardje

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:24

Wat een leuk beestje. Jammer inderdaad van het strakke elastiek, mag van mij overigens gewoon herhaald worden, gaat namelijk om het welzijn van iemand die daar zelf niet voor op kan komen. Laatste foto geeft een fijner beeld, ongedwongen, niet zo op de voorhand en niet te diep.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:25

Ik snap dat je liever niet 10x het zelfde wilt horen, maar het blijkt eenmaal wel zo te zijn. Wat ik al meedere keren heb gelezen is dat je zegt dat jij je paard anders niet fijn meer kunt rijden, maar dat hoeft voor dat half uurtje toch niet uit te maken? Dan rijd je zelf je pony er maar meer op aan en duurt het maar wat langer, maar zo is het wel het fijnste.
Als je probeert eerst een ontspannen combinatie te krijgen, door het meisje haar handen te laten ontspannen en Kalim goed voorwaarts te laten lopen, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat hij er zo erg tegenin komt.
Dit zijn allemaal tips, geen kritiek!

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:26

StalNollie schreef:
doe wat met de tips, probeer wat anders,

maar je rijd hem zelf ook met slof, (zie profiel)
dus het nut zie ik er nu helemaal niet van in, was toch voor dat meisje,
en die stiek kan duidelijk op je profiel fotos ook losser ?

wil niet aanvallen maar moet wel eerlijk blijven tegenover je paardje

Hier mijn vorige bericht miss doet ze er iets mee hoop ik maar doe alsteblieft die slof en elastiek af!

Ze kan best netjes rijden voor een 9jarige!
Ik zou gewoon zeggen stiek er helemaal af ( wandt blijkbaar in je tekst te lezen kun jij hem wel gewoon zonder rijden maar als zij gaat rijden heb je moeite om hem de volgende dag contstant te houden!) Dan zou ik haar nog eventjes 2 jaartjes laten wachten en dan haar erop zetten. Zodat je gewoon lekker zonder elastiek.
Wandt nu loopt ie wel héél erg op de voorhand!!

De laatste foto geeft een mooi beeld! Gewoon lekker stiek er af!
Pas als het paard zelf op zijn eigen beentjes loopt en nagevelijk is op jou hand kun je hem lekker naar beneden rijden.

Lekker lang laag rijden.... niet te veel ondersteunen dan laat ze der rug los en loopt ze mooi over de rug. ! De ontspanning is o zóooo belangrijk.!!

Voor de rest hartstikke leuk diertje!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:29

mooi die laatste foto.
Jammer van die andere foto's. Het elastiek zit DUS veel te strak, en ik vind het onzin dat je zegt dat er geen tussenmaatje hebt, want een elastiek kan je zover verstellen als je zelf wilt. Over dat de arabier het zo braaf doet, vind ik niet zo gek, want hij kan niks anders.. Hier krijg je echt geen aanleuning mee, en als dat kind niet kan sturen met los elastiek, jammer dan, dan moet ze eerst maar leren met zit/been hulpen te rijden Knipoog

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:29

Persoonlijk zou ik het stiek eraf halen.
Dan maar de problemen voor lief nemen die je de dag erna hebt. (Ze rijdt er toch bijna nooit op?..)
Al betwijfel ik toch wel hóe goed je je paard voor elkaar hebt, als je zulke problemen de dag erna hebt als iemand anders erop heeft gereden die hem niet nagefelijk rijdt...

Meisje rijdt hem verder erg leuk Lachen
Maar laat ze verder lekker aan klooien, desnoods loopt je paardje met zn hoofd in de wolken..
Zelf vind ik dat beter dan dat je er een stiek aan gooit. Gedwongen in een krul lopen is zoiezo niet echt positief voor het nageven...

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:17

na 4 paginas weet ze het wel hur.....

zeg gewoon is wat anders voor de verandering.... Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Clown

ik vind dat jullie alemaal gelijk hebben... maa als het maar voor 1 keer is is er toch nix aan de hand.. gaat het paard hus niet Dood van ofzo..
Bloos
leuk plaartje suus...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:28

mooie witte arab.........
ik heb geen problemen met het elastiek,wel dat hij zo ontzettend strak vastzit de 1e foto's.
dat geeft echt geen hogere veiligheid!
de laatste foto geeft wel een prettig beeld,paardje is gelijk een stuk meer ontspannen.

leuk dier en veel succes met hem!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:31

Sjongejongejonge, lijdt dit topic aan dementie?.. Verward

TS, wat een mooi koppie heeft dat meisje , ze straalt van trots en die Arabier oogt heel braaf! Ik vind het dier er trouwens erg goed uitzien, niet te dik of te dun, mooi op conditie. Knipoog

Helpt een martingaaltje ook?..

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:33

Oeii sprookjes paardje! Wouw Kwijl

TKTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:37

Ik vind dat alle mensen ronduit belachelijk reageren. Met alleen maahet idee o wat is het zielig. En alle discussies en ruzie's over hoe fout iedereen het doet vind ik ook een beetje raar. De paarden van anky, worden totaal anders gereden, dan dat jij dat bijvoorbeeld doet, of iemand die helemaal natural is. Maar ze doen het toch allemaal !)*

Ik hoop dat het meisje nog veel plezier heeft met rijden!:D
Veel succes

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:01

sam_amore schreef:
na 4 paginas weet ze het wel hur.....

zeg gewoon is wat anders voor de verandering.... Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Clown

ik vind dat jullie alemaal gelijk hebben... maa als het maar voor 1 keer is is er toch nix aan de hand.. gaat het paard hus niet Dood van ofzo..
Bloos
leuk plaartje suus...

Tja maar in haar profiel rijdt ze ook met slof....

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:28

okee het ziet er niet bepaald fijn uit! oke het meisje is pas 9 maar toch.
Het elastiek kun je ook andres vast maken waardoor die waarschijnlijk losser komt te zitten.

als je 1 van die haakjes onder aan de buik door de singel doet en de andere vast klikt aan dat anders haakje zonder dat je door de singel heen haalt.
En als je zo'n soort van stop hebt die doe je der dan om heen zodat die boven op zijn hoofd een lus krijgt laat maar zeggen. en die lus kanje dan kleiner en groter maken door dat schuifje.

en hoe doe je hem om.!
Je legt de stop op je hoofdstel achter de oren dan haal je aan 1 kant het elastiek door het bit van buiten naar binnen en die doe je dan over de singel dus tussen de buik en singel.
De andere doe je aan de andere kant ook vn buiten naar binnen door het bit. en die maak je vast aan dat andere haakje zonder dat je hem tussen de singel en de buik doet.

Ik hoop dat het een beetje te snappen is.
het is in de praktijk erg makkelijk hoor Tong uitsteken

Ik hoop dat je der wat aan hebt Knipoog
succes ermee..

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:35

Ik ben het met iedereen eens dat opmerkingen niet eindelijk herhaald hoeven worden, maar als je deze reacties verwacht en als je wéét dat dat soort dingen komen en je je daaraan gaat irriteren, waarom plaats je dan je foto's op Bokt?
Vind het een beetje flauw om dan met opmerkingen als "Bokt is weer bezig" te gaan strooien en daarmee iedereen over 1 kam te scheren. Nogmaals, ik zeg niet dat ik die kort-door-de-bocht opmerkingen goedkeur, maar als je er niet tegen kan, plaats het dan niet.

Ontopic: prachtige pony en leuk dat het zo'n jong meisje de kans krijgt om op zo'n mooie arabier te rijden! Dat is de droom van elk meisje natuurlijk!!

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:41

heeeej suus Lachen

Wat een onwijs lieve foto's ! maak je niet druk om al die reacties wij weten toch hoe het werkelijk in elkaar zit!
ik vind het er weer super lief uit zien!
Suc6 met trainen en de wedstrijd in april is voor jou Knipoog

kus

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:04

Ik denk dat de Ts het wel weet na vier pagina's.. Jeetje...
Ik vind dat je echt een mooi arabje hebt!
Het meisje ziet er trots uit en heeft er duidelijk veel plezier in!
Ik vind wel, als ik de fotos in je profiel zie dat je hem zelf erg netjes rijd!
Veel succes nog, je paardje ziet er echt top uit!

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:07

Hoe strakker de elastiek hoe meer die lager gaat lopen & des ter meer gaat die op de voorhand lopen.
Zou het toch zonder elastiek doen & als wel doe hem dan niet zo strak Clown

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:21

Gij die zonder zonde is, werpe de 1e steen.

Als het nou nog positief gebracht werd, maar de TS word de grond in getrapt.
En dat terwijl een elastiekje voor een hulpteugel nog heel vriendelijk is. Als een paard echt wil kan hij daar gewoon doorheen trekken.
En nee ik zeg niet dat ik mijn paard zo zou bijzetten.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:34

Ik vind het geen wonder dat TS de grond in wordt getrapt. Als iemand bij mij op stal zn elastiek er zo aan zou knopen zou ik hem/haar (bijna) persoonlijk van het paard af trekken. Dit kan voor geen enkel paard goed zijn, zelfs niet voor één keertje.

Superschattige combinatie en leuk dat je haar erop laat rijden, maar kun je het niet op een andere manier oplossen? Een thiedeman kan ook fijn zijn en is (mits goed gebruikt) veel vriendelijker.. Het is maar een suggestie, het elastiekje losser doen kan natuurlijk ook.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 23:03

beginnen we nou over de slof in haar profiel WHAHAHA nou zo zou ik meerdere met een slof willen zien rijden sorry hoor.

Mooie arabier ziet er goed uit. Ik zag in je profiel dat hij bij jou heel netjes loopt. Je mag trots zijn op je man. Het meisje heeft toch al een nette houding en een lekker koppie hhahaha ze is heel blij dat zie je echt

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 23:24

evi_sammy schreef:
maak je niet druk om al die reacties wij weten toch hoe het werkelijk in elkaar zit!

En zo hoop je op serieuze reacties?

Heel leuk dat zo'n klein meisje op zo'n leuk paard kan rijden en ik denk dat het jouw taak is om te kijken hoe je zowel het meisje als je paard zoveel mogelijk kunt plezieren en in hun waarde kunt laten.

Ik ga met alle bovenstaande over het elastiek mee, plus dat ik me nog steeds verbaas over hoe vaak er op Bokt gezegd wordt: "Nu weet de TS het wel." Nou, kennelijk niet, en zo wel: hoe váák moet iemand het dan nog weten voordat hij/zij snapt dat het óf het één, óf het ander is? Of je plaatst foto's op Bokt en stelt je daarmee open voor welke vorm van feedback dan ook, en ja, dat kan heel l*llig gaan. Of je zegt: ik wil geen negatieve feedback en accepteer dus dat ik dan ook geen positieve krijg.. en je plaatst geen foto's. Het is eigen verantwoordelijkheid om op een nette manier met je paard om te gaan, het is eigen verantwoordelijkheid om foto's te posten. Als je geen zin hebt in reacties, open dan geen topic. En zeg vervolgens al helemaal niet 'dat het aan Bokt ligt' en als vriendin 'wij weten wel hoe het zit'.

Overigens vind ik dat je een onwijs leuk paardje hebt, hij ziet er goed en werklustig uit. En ook Esmee is een plaatje om te zien! Leuk dat ze zo jong zo'n plezier kan hebben met rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:31

Op de laatste foto loopt hij inderdaad lekker.

Ik zou het elastiek aan de kant gooien, je kunt er dan nog beter een thiedemann aandoen, die kun je tenminste op de juiste lengte vastmaken. Lachen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:52

Dancie schreef:
beginnen we nou over de slof in haar profiel WHAHAHA nou zo zou ik meerdere met een slof willen zien rijden sorry hoor.

Mooie arabier ziet er goed uit. Ik zag in je profiel dat hij bij jou heel netjes loopt. Je mag trots zijn op je man. Het meisje heeft toch al een nette houding en een lekker koppie hhahaha ze is heel blij dat zie je echt

@ dancie: als je het verder doorleest het topic staat er dat ze de stiek alleen maar voor deze keer gebruikt voor dit meisje, en dat ze zelf zonder rijd.
ze zegt dat de stiek niet losser kan omdat je hem niet kunt verstellen..

in profiel rijd ze er dus wel mee en zit hij ook niet zo strak, wat dus een fijn beeld geeft.