Ik zeg natuurlijk niet dat dit altijd zo is, want vaak mag het beestje gewoon nog lekker in de wei lopen en even uitgroeien...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bij sommige paarden (hengsten of merries, maakt in dit geval niet uit) kan het handig zijn om ze wat vroeger zadelmak te maken, heel licht aan te rijden en dan terug het land op om uit te zwaren.
) het een behoorlijk riscante onderneming worden. Zolang zo een dier wat slap is is het voor een ruiter makkelijker te handelen.

gelukkig, maar ze zijn er wel Isjtar schreef:K bedoel ook eigenlijk niet echt de profs op heel hoog niveau, maar meer mensen die een eigen veulen hebben...Die vinden dan met 3 jaar dat het wel eens tijd wordt om dat beestje in te gaan rijden en te beginnen met springen, waardoor ie vervolgens ook dus al vrij vroeg moet stoppen met hele serieuze springwedstrijden...Ik hoor en lees echt wel dingen van dat mensen hun pony al vroeg hebben ingereden zodat kindlief lekker kan gaan springen...
Ik zeg natuurlijk niet dat dit altijd zo is, want vaak mag het beestje gewoon nog lekker in de wei lopen en even uitgroeien...

deze niet
iets uitgebreider mag wel
Als leeftijd niks uit maakt kun je dus ook met 2 jaar beginnen
(moet het geen tuigersbloed zijn natuurijk
)
HippoLogic schreef:Ik vind minimaal 4 anders zijn het zelf nog baby's.Ander onderwerp maar nog steeds on topic:
Op welke leeftijd vinden jullie dat een merrie gedekt kan worden?