Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

... wel zou ik hem wat langer en lager laten lopen ook al loopt hij dan niet 'aan de teugel ' maar wel nagevelijk. Je kunt hem pas wat meer naar boven rijden en zorgen dat zijn neusje er uit komt als hij naar je hand vraagt. Dus hou dat een beetje in de gaten!
. Vooral in je losrijden ik zou zeker met een pony die 4 weken onder het zadel is toch eerst lekker even lang teugeltje en lekker laag rijden en als ze dan naar je hand gaat vragen kun je er rustig op pakken.

Heleen1988 schreef:Ik ben het helemaal eens met bovenstaand commentaar. Juist super goed om nu al zo'n onderling 'wedstrijdje' mee te pakken. Maakt geen verschil als het toch op eigen terrein is. Het ziet er al goed uit zeg!
Ik weet niet hoe het tempo van je pony is? Ik herken deze houding nl wel heel erg van mijn jonge paard. Die liep ook vanaf dag 1 zo leuk 'in de houding' met een lekker tempo. Probeer dus om veel controle te krijgen over het tempo, heeel veel overgangen, veel terug rijden naar bijna stap en dan weer vooruit en snel weer terug enz. Als je zo lekker van achter naar voor blijft rijden zal je pony langzaamaan waarschijnlijk meer gaan zakken. Probeer op die momenten ook zelf toe te staan en let erop dat je je teugels niet te kort pakt.
Veel succes verder!

) De rest is gewoon zo als het gebeurde, met alle foutjes en misser 

sjorsie schreef:Ik vind dat je wel erg hard van stapel loopt, laat het beestje eerst wat wennen en wat meer op zijn eigen benen lopen, foto's zien er erg gespannen uit. Dat je aan een wedstrijd meedoet na 4 weken snap ik niet, ookal is het onderling, beestje is jong wedstrijden komen vast nogwel.