Mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Re: Mijn nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:47

Wat een ontzettend leuk beestje!
Probeer het neusje wat meer uit te schuiven.

Over het (onderlinge)wedstrijdje: gaat misschien iets wat snel maar zolang het voor de lol is en er geen druk achter zit zie ik het verschil niet met een normale 'training'.

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:50

Ga zo door Haha!
je hebt een hele mooie houding + een mooi paard; wat wil je nog meer Lachen

houvankrissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:24

Leuke pony, en succes verder ! Haha!

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:08

leuke pony leuk dat hij alles zo snel en makelijk oppakt en het maakt niet uit dat hij er afentoe achter loop hij is nog jong dus alles leker kalm aan onderlingen wedstrijden kunnen geen kwaat daar leer jy en hij van!en dan weet je waar je aan kan werken suc6 met hem..!!!!! Haha! Haha!

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:40

hey brittje,

Wat leuk dat jij deze pony nu hebt, ik kom regelmatig op Stal Ysselvliedt (stages, zomerwerk en met keuringen/shows) toen ik er van de winter was stond Casper daar ook.

Superlieve pony is het en ik denk dat je er een beste topper aan hebt voor de sport, veel plezier met hem, maar dat moet wel lukken...

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:37

Leuke pony hoor!

Echt meid, een onderlign wedstrijdje op bekend terein kan echt geen kwaad! Haha! ... wel zou ik hem wat langer en lager laten lopen ook al loopt hij dan niet 'aan de teugel ' maar wel nagevelijk. Je kunt hem pas wat meer naar boven rijden en zorgen dat zijn neusje er uit komt als hij naar je hand vraagt. Dus hou dat een beetje in de gaten! Haha!. Vooral in je losrijden ik zou zeker met een pony die 4 weken onder het zadel is toch eerst lekker even lang teugeltje en lekker laag rijden en als ze dan naar je hand gaat vragen kun je er rustig op pakken.

Dat is het teken dat ze nagevelijk is op jou hand. Nu loopt ze gewoon met der hals in een knik. Snap je ? Knipoog

Over je houding ben ik er postief je zit erg netjes! Haha!

Als je nog wat te vragen hebt kun je dat altijd doen! Haha!

( wat voor chaps heb jij?) Sigaar

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:07

Hallo zeg , dat ziet er hartstikke goed uit!
Ik vind het juist super goed dat je met je paardje op stap gaat, dan kan ie meteen wennen!

En als ie straks wat meer ontspannen en gewend is wordt het vanzelf makkelijker om die hals te verlengen, dat is ook heel erg moeilijk voor een jong paard!
Succes verder Haha!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:09

Mooi beestje
Doet het ook goed,,
gaat snel,, na 4 weken beleerd te zijn al een wedstrijd,,

wel een knappert zeg Vingers aflikken

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:13

Ik vind het super netjes ..misschien idd wel wat gespannen maar mensen kom op zeg, dit paardje in net 4 weken onder het zadel!
en die onderlinge wedstrijd? daar leren ze alleen maar van!
Zolang er maar geen druk achter zit vind ik dat dat wel kan!
Ik zal zeggen: Ga zo door!!:D

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:06

Ik ben het helemaal eens met bovenstaand commentaar. Juist super goed om nu al zo'n onderling 'wedstrijdje' mee te pakken. Maakt geen verschil als het toch op eigen terrein is. Het ziet er al goed uit zeg!
Ik weet niet hoe het tempo van je pony is? Ik herken deze houding nl wel heel erg van mijn jonge paard. Die liep ook vanaf dag 1 zo leuk 'in de houding' met een lekker tempo. Probeer dus om veel controle te krijgen over het tempo, heeel veel overgangen, veel terug rijden naar bijna stap en dan weer vooruit en snel weer terug enz. Als je zo lekker van achter naar voor blijft rijden zal je pony langzaamaan waarschijnlijk meer gaan zakken. Probeer op die momenten ook zelf toe te staan en let erop dat je je teugels niet te kort pakt.
Veel succes verder!

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:09

Heleen1988 schreef:
Ik ben het helemaal eens met bovenstaand commentaar. Juist super goed om nu al zo'n onderling 'wedstrijdje' mee te pakken. Maakt geen verschil als het toch op eigen terrein is. Het ziet er al goed uit zeg!
Ik weet niet hoe het tempo van je pony is? Ik herken deze houding nl wel heel erg van mijn jonge paard. Die liep ook vanaf dag 1 zo leuk 'in de houding' met een lekker tempo. Probeer dus om veel controle te krijgen over het tempo, heeel veel overgangen, veel terug rijden naar bijna stap en dan weer vooruit en snel weer terug enz. Als je zo lekker van achter naar voor blijft rijden zal je pony langzaamaan waarschijnlijk meer gaan zakken. Probeer op die momenten ook zelf toe te staan en let erop dat je je teugels niet te kort pakt.
Veel succes verder!

Even een kleine aanvulling daraop (heb ik hierboven al gepost)

Echt meid, een onderlign wedstrijdje op bekend terein kan echt geen kwaad! ... wel zou ik hem wat langer en lager laten lopen ook al loopt hij dan niet 'aan de teugel ' maar wel nagevelijk. Je kunt hem pas wat meer naar boven rijden en zorgen dat zijn neusje er uit komt als hij naar je hand vraagt. Dus hou dat een beetje in de gaten! . Vooral in je losrijden ik zou zeker met een pony die 4 weken onder het zadel is toch eerst lekker even lang teugeltje en lekker laag rijden en als ze dan naar je hand gaat vragen kun je er rustig op pakken.

Dat is het teken dat ze nagevelijk is op jou hand. Nu loopt ze gewoon met der hals in een knik. Snap je ?

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:26

Wat een crack! Ik zou dol graag foto's van jullie willen zien over een paar maanden.
Laat hem rustig ontwikkelen en in balans komen. Jullie zullen straks hard genoeg gaan! Fijne combi!
Wat is de stokmaat? (heb niet hele topic gelezen, mocht je dat al geplaatst hebben).

Edit: Ik zie net pas, dat hij afstamd van Aester El Nino... Mijn Welsh merrie ook.. alleen lijken ze niet echt op elkaar. Wel het slanke... Is het een volle NWR of WPBR?

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 09:06

Bedankt voor het commentaar.
We doen het echt wel voorzichting aan met hem Ja
Casper heeft vanzichzelf al veel oprichting en wil (nog) niet goed zakken, helemaal 2e paasdag niet toen er zoveel paarden los gereden werden, wat hij dus nog niet eerder meegemaakt heeft.

Een filmje van de proef, er zijn stukje tussen weg, maar dat is omdat het opnames waren van het dak.. (eerste keer dat deze filmer filmde Haha! ) De rest is gewoon zo als het gebeurde, met alle foutjes en misser Wow!

http://nl.youtube.com/watch?v=PtIBjBQDco8

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:10

Leuk paardje!!

Ziet er stoer uit..
Succes met hem

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:23

Super mooi paard!! Ziet er netjes uit! Veel suc6 met hem
staat hij nu op slangenbeek? en laat je hem dan daar staan als hij helemaal beleerd is? Ik heb met mijn pony daar ook gestaan.

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:30

leukerd heb je daar zeg!
Je hebt hem al heel mooi lopen voor nog maar 4 weken onder het zadel te hebben zeg!! Proficiat hoor! Je komt er vast een heel eind ver mee Lachen
en van het aanteugel lopen ga ik met de rest me Lachen

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:32

Wouw wat een prachtpaard!
Super! Hoe oud is hij? en hoe groot?
Echt super! WOUW Lovers

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:48

Leuk filmpje!
Pas alleen op met dat drijven... hij laat je nu wel heel hard werken Clown
Als je zo doorgaat heb je kans dat hij uiteindelijk helemaal niet meer op je been reageert Knipoog
Verder zit je best netjes, en los je het prima op als het even wat minder gaat soms. Alleen zou ik de beugels wel wat langer doen, je neigt wat naar een stoelzit..

Maar wat een super aansprekende pony zeg!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:49

Je hebt een leuke pony!
Het beeld van het filmpje vind ik nog niet zo fijn.

iza_spirou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 10:56

wat een mooie pony of paard ?
hoe noud is hij nu en hoe ang i hij nu onder het zadle ?
ik dnek dat hij al oud is dus kan je hem nog veeeeel leren .. maar het ziet er al leuk uit hoot !!

stefaniietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:11

Heej !
Hij beweegt heel mooi ! Wat een mooi en elegant paard !
Nog heel veel succes en plezier mee hoor !
Liefs , stefanie

ziggygirl2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:27

dat is echt een gaaaaff.... beest Knipoog Kwijl
ik begon al te kwijlen toen ik hem tekoop zag Haha!
stalysselvliedt heeft heeft altijd leuke paarden en pony's Knipoog
veel succes er mee!! Knipoog

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:47

Je hebt een pracht van een pony Lovers
maar ben ook niet zo weg van het beeld wat ik zie op het filmpje, je zit constant te drijven ... en hij loopt in een behoorlijk hoog tempo!! Wel heel veel suc6 samen, want jullie worden vast een leuke combinatie!!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:55

Ik vind dat je wel erg hard van stapel loopt, laat het beestje eerst wat wennen en wat meer op zijn eigen benen lopen, foto's zien er erg gespannen uit. Dat je aan een wedstrijd meedoet na 4 weken snap ik niet, ookal is het onderling, beestje is jong wedstrijden komen vast nogwel.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:28

sjorsie schreef:
Ik vind dat je wel erg hard van stapel loopt, laat het beestje eerst wat wennen en wat meer op zijn eigen benen lopen, foto's zien er erg gespannen uit. Dat je aan een wedstrijd meedoet na 4 weken snap ik niet, ookal is het onderling, beestje is jong wedstrijden komen vast nogwel.

Als ze niet mee gedaan had had je hetzelfde gezien alleen had de pony dan geen vlechtjes ingehad en de ruiter geen wedstridjkleding en had er niemand aan de kant gestaan om een proef te bleren, maar had haar instructeur aanwijzingen gegeven.
De pony was zwaar onder de indruk van alle paarden, de jury, balkjes op de grond en vooral de lichtvlekken waren erg eng (kwamen en verdwenen door de bewolking) en daarbij ook de spanning van de ruiter (en dit niet vanwege het wedstrijdelement, maar omdat ze voor het eerst zonder touw om de hals reed en hoe de pony zou reageren op het geheel) en dat uitte zich in het hogere tempo.
Casper kan ontzettend snel schakelen, maar kan ook zo in ene stilstaan en/of omdraaien, dit is ook een reden erbij dat Britt het tempo zo hoog houdt.
Het gaat zeker ten koste van het plaatje maar daarom heeft ze niet meegedaan Haha!