Max de Shetlander (dek)hengst @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Max de Shetlander (dek)hengst @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:51

Nu wordt het een welles en nietes gedoe en een discussie op het niveau van 13- 14 jarigen. Als je wilt leren is het soms niet leuk om dingen te horen die je niet wilt horen. Ook jij zal te groot gaan worden voor jouw shet, dat is nu eenmaal zo, shets zijn kleine paardjes en daar groei je snel uit, helaas pindakaas.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:53

daar ben ik het mee eens russel. ze is ook aan de grote kant. maar het is niet zo dat het niet meer kan. soms zie ik ook meisjes met hun shetten die wat aan de stevige kant zijn dan denk ik van nou dit kan niet meer. maar ik vind dit niet zo.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:53

maar nu kan ze er nog prima op rijden russel. Alleen ze kan nog veel verbeteren, zoals iedere ruiter

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:54

willemlover schreef:
zoal pinuts zegt ze zijn niet van porselijn

De impact van het zitten op een ruggegraat van een klein paard als een Shetlander die daarnaast ook totaal niet ontspannen is wordt blijkbaar heel erg onderschat. De pony op de foto's is zo te zien absoluut niet onstpannen, hij moet ontspannen in z'n hele lichaam en dan kan hij een ruiter dragen. Als deze pony de ruiter nou hartstikke ontspannen zou zijn, goed zou dragen en lekker actief zou tonen vanuit de achterhand zou ik zeggen dat 't misschien nog net kon. Maar deze combinatie (een paardje dat niet ontspant en een ruiter die net te groot is) is imo niet het beste voor de pony.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:54

Fellpony schreef:
Mijn beugels zijn echt mijn maat!

Hoe weet jij dat zo zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:55

Ja zoals iedere ruiter, maar dan moet je wel wat aan kunnen nemen. Wellicht als ze haar zadel wat naar achteren legt en haar beugels wat langer maakt, zal ze verschil merken.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:55

laten we uitgaan van die 20 procent. Als een paard 20% van zijn gewicht mag dragen kan dit dus nog en is de ruiter niet te zwaar. Punt

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:56

ja, deze shetlanders zijn niet van porselijn ze zijn steviger gebouwd dan sommige denken, het zijn sterke beesten.
maar toch denk ik dat ze wat groot is, ik denk zelf dat het gewicht wel kan

zoals sommige zeggen, o.a. Fellpony dat je er niet meer op moet als hij gespannen gaat lopen

fellpony heeft gelijk een pony mag 20% van zijn eigen gewicht dragen, als hij dat niet draagt is er niks aan de hand

maar let op meid!;)

Sientje

Fellpony schreef:
Er is geen reden voor de deken, gewoon voor de show. En omdat hij een beetje nat was geworden door de sneeuw. Tong uitsteken

Aha, ok. Pas wel op dat 'ie op een gegeven moment niet op een punt van de deken gaat staan, heb dat ooit eens behoorlijk mis zien gaan. Verder: heb je zelf nog een keertje naar die wijkfoto gekeken en begrijp je m'n commentaar hierop?

willemlover

weetje? ik ben ook een heletijd doorgereden op mijn shet todat ik zelf doorhad dat het echt niet meer kon. hij had er geen plezier meer aan en ik ook niet. ik ben gestopt het was moeilijk. ik heb toen mij zusje op hem laten rijden en buurmeisjes enz. ik heb het geaccepteerd. maar dit allen omdat hij (shetlander) het niet meer leuk vond. en toen ging het bij mij niet meer goed voelen. als je houd van je shet en je kan goed met hem omgaan dan voel je vanzelf wanneer het niet meer kan. dus ik denk dat de TS hier het best over kan oordelen en dat wij dat niet kunnen doen via een paar foto's.

daanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:58

ik vind dat je er nog op kan!
je moet wel opassen met je houding, als je te lang op deze shet blijft rijden verpest je je eigen houding en als je op een grotere pony of op een paard gaat rijden dan zit je krom dus let daar goed op!
verder een leuk beestje & succes ermee !

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:59

Sientje schreef:
Fellpony schreef:
Er is geen reden voor de deken, gewoon voor de show. En omdat hij een beetje nat was geworden door de sneeuw. Tong uitsteken

Aha, ok. Pas wel op dat 'ie op een gegeven moment niet op een punt van de deken gaat staan, heb dat ooit eens behoorlijk mis zien gaan. Verder: heb je zelf nog een keertje naar die wijkfoto gekeken en begrijp je m'n commentaar hierop?

Beetje moeilijke taal Tong uitsteken En met die punten zal ik goed op letten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:03

Fellpony schreef:
Mijn beugels zijn echt mijn maat!

dat voelt ze zelf denk ik toch echt het beste. het is misschien voor het plaatje niet mooi. maar als zij het fijn vind.[/quote]
Er bestaan andere richtlijnen voor de gewenste beugellengte dan lekker zitten, ik zag pas een foto van ts en dan zie je helemaal duidelijk dat het echt niet past.

Bokt is iets waar je veel kunt leren. Denk er over na en ga niet meteen in de verdediging.
Het is niet de eerste keer dat er gezegd wordt dat je er te groot voor word.
Accepteer dat het een keer zo ver is.

Je wilt later geen spijt hebben van de dingen die je op deze leeftijd doet, hier liep pas ook een topicover.
Dingen die je hebt gedaan en waar je spijt van hebt gekregen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:03

Haar beugels zijn te kort, en niet omdat het plaatje dan niet mooi is hoor.

Maar ik vind het prima hoor, ze rijdt maar lekker verder op die Shet (waarvoor ze misschien niet te zwaar is, maar wél te groot).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:04

Mensen, ik wil niet zeuren maar kunnen we asjeblieft ontopic blijven? Zou niet leuk zijn als er een slotje op komt. Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:08

Ik wil toch even aan de TS vragen om nog even kritisch naar de foto's te kijken. De stapfoto's loopt hij leuk met z'n hoofd in de krul maar is dit werkelijk jouw idee van dat 't goed gaat? Ik zie nl een achterhand die niet lekker meekomt, ik zie alleen aan de voorkant een graag gezien beeld. Bij de draf en galopfoto's is dat ook weg.

Als je paard moeite heeft met ontspannen kan dat ook komen door de ruiter die in de weg zit.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:09

willemlover schreef:
weetje? ik ben ook een heletijd doorgereden op mijn shet todat ik zelf doorhad dat het echt niet meer kon. hij had er geen plezier meer aan en ik ook niet. ik ben gestopt het was moeilijk. ik heb toen mij zusje op hem laten rijden en buurmeisjes enz. ik heb het geaccepteerd. maar dit allen omdat hij (shetlander) het niet meer leuk vond. en toen ging het bij mij niet meer goed voelen. als je houd van je shet en je kan goed met hem omgaan dan voel je vanzelf wanneer het niet meer kan. dus ik denk dat de TS hier het best over kan oordelen en dat wij dat niet kunnen doen via een paar foto's.

Dat eerste ocer het stoppen, heb ik ook meegemaakt, ik had fotos op vbokt geplaatst en kreeg veel commentaar, later ging ik bij beseffeen dat het niet goed was, maar dat is ff offtopic Knipoog

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 20:11

polly_hvj schreef:
willemlover schreef:

Dat eerste ocer het stoppen, heb ik ook meegemaakt, ik had fotos op vbokt geplaatst en kreeg veel commentaar, later ging ik bij beseffeen dat het niet goed was, maar dat is ff offtopic Knipoog

Vind jij dit ook van mij?

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:15

Het echte antwoord weet je Knipoog
Daar hebben we het vaker over gehad, ik had trouwens tijdens het rijden wel tiips gegeven die je goed had opgevat en later verbetert had! Dat is knap. Nu nog even de achterhand erbij, maar het is al beter dan op het begin, ik ben trost op je meid Lachen

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:15

Moderatoropmerking:
Wat gaat het weer lekker hier...

Altijd wanneer er een langer en/of zwaarder persoon op een shetlander rijdt, komt er een welles/nietes topic of dit nu wel of niet kan. Telkens zijn er gebruikers die vinden of het wel of niet kan. Om iemand nu meteen als "oud" of "penny" te bestempelen heeft geen zin.
Wanneer je een opmerking hebt geplaatst en het blijkt dat je op twee totaal verschillende wijze denkt over wat wel/niet goed is voor een dier (in dit geval een shetlander) en je hebt door dat je toch niet op een gulden midden weg uit zult komen, bespaar je dan de energie en reageer niet meer.

Nog even een laatste reactie. Als je als tiener of volwassene op een shetlander rijdt en je plaats deze foto's op Bokt, is de kans erg groot dat er commentaar op komt dat je te groot/zwaar bent voor de pony. Doe dat commentaar niet meteen af als onzin, mensen weten niet waar ze over praten. Dat geldt misschien voor een aantal gebruikers maar er zijn ook gebruikers die voor het welzijn van het dier op willen komen en daar ook nog eens goede argumenten bij hebben. Luister er eens naar en bekijk dan zelf of die argumenten al dan niet betrekking hebben op jou en je shetlander.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:16

Wat een lekker beestje zeg! Knipoog Lekker manenbos!
Ik vind dat je het zelf moet gaan aanvoelen hoe het gaat met het beestje en jou, als je écht te lang word en hem hinderd moet je dat zelf gaan voelen. Ik vind als hij der helemaal geen last van heeft dat je door mag rijden! Misschien niet een mooi plaatje maar als het hengstje der geen last van heeft. Zowel zul je toch écht de overstap moeten maken naar wat anders (groter!) Knipoog

Veel sucses! Probeer te bepalen zelf, naar weten ook hoe het gaat met de shet, (jij rijd hem namelijk) of het nog gaat! Die keuze is dus aan jou vind ik! Dus daar ga ik niet verder op in!

Verder heb je je tips denk ik wel gehad hé! En ik zie wel dat je er lol om hebt, lol met je knol is ook belangrijk!

Sucses, het is wel een leuk beestje! Knipoog

Ojaa edit: Leuk dekentje!
Laatst bijgewerkt door Gipsylover op 24-03-08 20:20, in het totaal 3 keer bewerkt

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:18

Ik vind dit geen prettige foto's ik vind je veel te groot

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:21

ik ben het helemaal met russel eens Ja (vooral de berichten op de eerste pag.)

daanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:22

willemlover schreef:
ja maar dat proberen de andere ook. maar laatmaar, we moeten ontopic blijven.

sorry maar jij voelt je aangevallen andere niet!
als je het allemaal beter weet ga dan niet hier 'ruzie' maken! heb iedereen er minder last van want Fellpony wil van iedereens reactie wat leren en als jij er tussen door komt: heel irritant

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:24

Moderatoropmerking:
Zoals jullie zullen merken heb ik een aantal reacties uit dit topic op de mesthoop gegooid. Vanaf nu graag op een normale wijze op elkaar reageren. Kun je dat niet dan moet je niet vreemd opkijken als er ineens een bericht in je inbox verschijnt van een mod van dit forum.