Boy bitloos @ work in blauwe eurostar set!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Violaaa

Re: Boy bitloos @ work in blauwe eurostar set!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:51

Bitloos is leuk, alleen moet ik meer trainen ermee. Wat een mooi paard en mooie foto's! Lijkt wel zomer Clown

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:59

Ik ben het met Runningkawa eens, ik zie ook een uit elkaar gaande pony, met weggedrukte rug en spanning(oren liggen wel degelijk plat op sommige foto's, oplettend is echt iets anders dan wat hij hier doet)

Tis niet als aanval bedoeld maar zoals Runningkawa ook al zei.

Als je dichter in de buurt zat had ik je graag eens geholpen met je pony.

Ik weet zeker dat we dat dan zelfs met bit, en zonder dwang vliegensvlug voor elkaar hebben.

Mijn tip: Zoek goede instructie die met zachte hand met jou en je pony aan de slag gaat en dan kom je er echt wel met hem, ook met een bit.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 07:59

Ik sluit mij absoluut aan bij de tips van Runningkawa. Ik vond het ook al verbazend dat iedereen zei dat het zo ontspannend was. Misschien is ie wel verbeterd nu je bitloos rijdt, dan weet jij natuurlijk het beste. Het dat bedoel je denk ik ook dat hij zo verbeterd is. Maar het probleem blijft dat hij niet over zijn rug is, dus hij is misschien wel verbeterd, maar zijn hoofdprobleem (dat hij zijn rug wegdrukt) wordt daarmee niet echt aangepakt. Ik zou ook zeggen ga m eerst eens lekker longeren met pessoa of elastieken die je onderlangs vastmaakt. Ik heb al véél paarden gezien die daarvan opknappen! En dan kan je verder ook best bitloos blijven rijden, maar ik zou proberen dan bij het rijden de tips van runningkawa in acht te nemen. Succes!

Melanie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:20

Wat loop jou paardje lekker weg zeg. Relaxt ook om te zien zo, lekker los teugeltje!
En die set is echt fantastisch heb m zelf in het bruin Bloos

Melanie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:22

Het hoofdstel zou inderdaad te streng zijn als ze dr teugels helemaal strak zuo pakken, ze laat de teugels lekker los. Ik heb geen comentaar ik vind het er fijn uit zien

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:46

Dat is echt een taboe hoor.... dat je paard ontspannen is als je hem met losse teugeltjes rijdt... Verward

Melanie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:48

PolosportJ schreef:
Dat is echt een taboe hoor.... dat je paard ontspannen is als je hem met losse teugeltjes rijdt... Verward

Nee dat snap ik, maar er word gezegd dat hoofdstel is heel erg streng. Maar zo gebruikt zij hem niet. Dat is wat ik zeg..

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:49

Melanie2 schreef:
PolosportJ schreef:

Nee dat snap ik, maar er word gezegd dat hoofdstel is heel erg streng. Maar zo gebruikt zij hem niet. Dat is wat ik zeg..

Ja, dat klopt. Ze rijdt verder netjes met het hoofdstel (voor zover ik verstand heb van bitloos).

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:17

Ik vind het rijden bitloos er veel beter uitzien als met bit!
Boy loopt zo veel relaxter!
Vind het leuk dat je hem nu bitloos rijdt en dat het je zo goed bevalt!

love_plien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:49

Als ik in je profiel kijk zie ik toch zeker ook 'relaxte' foto's van het rijden met bit. Ik heb zeker ook wel zo'n foto als die je hier geplaatst hebt, maar zo heeft iedereen wel van dat soort foto's toch...

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:50

love_plien schreef:
Als ik in je profiel kijk zie ik toch zeker ook 'relaxte' foto's van het rijden met bit. Ik heb zeker ook wel zo'n foto als die je hier geplaatst hebt, maar zo heeft iedereen wel van dat soort foto's toch...

Sorry dat ik het zeg maar dan weet ik niet wat jij relaxt vind Bloos

De pony loopt daar ook veel korter dan nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:08

love_plien schreef:

Ik heb er nog veel meer Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kan wel blijven uploaden, maar ik zou zeggen > gebruik de zoekmachine eens en ga op zoek naar haw topics van me Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:08

edit; dubbel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:25

Maar daar loopt hij toch echt niet meer gespannen als de foto's die je hier hebt geplaatst in de begin post

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:41

lotteluvah schreef:
love_plien schreef:

Sorry dat ik het zeg maar dan weet ik niet wat jij relaxt vind Bloos

De pony loopt daar ook veel korter dan nu.

Als een pony uit elkaar loopt en de teugels los gelaten worden, wil echt niet zeggen dat de pony ontspannen is! Ook op deze foto's duidt dat de pony gespannen is (oren, rug wegdrukken etc). En ik zeg echt niet dat dat door de ruiter komt hoor, want je zit er keurig op. Niets wijst op deze foto's dat je je pony tegenwerkt of iets dergelijks. Daarom zou bijv. pijn en/of blokades in de rug misschien een oorzaak kunnen zijn.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:43

PolosportJ schreef:
Als een pony uit elkaar loopt en de teugels los gelaten worden, wil echt niet zeggen dat de pony ontspannen is! Ook op deze foto's duidt dat de pony gespannen is (oren, rug wegdrukken etc). En ik zeg echt niet dat dat door de ruiter komt hoor, want je zit er keurig op. Niets wijst op deze foto's dat je je pony tegenwerkt of iets dergelijks. Daarom zou bijv. pijn en/of blokades in de rug misschien een oorzaak kunnen zijn.

Ik zeg niet dat ik de pony ontspannen vind lopen ik zeg dat ik de pony op de foto's in haar profiel niet vond ontspannen. Dat zijn 2 heel andere dingen.

Ik vind wel dat de pony ruimer loopt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:54

Ik vind uit haar profiel, de rijfoto's, de meeste een fijner beeld geven dan deze bitloos gereden foto's...
Tuurlijk heb je slechte en goede momenten, maar die goede momenten zie ik niet tussen de bitloze staan.
Ik ben het om die reden dan ook eens met RK Ja

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:00

Heb ook het profiel van TS even bekeken en daar staan hele mooie foto's tussen die er ruim en ontspannen uit zien, met bit. daar gebruikt hij zijn rug dus wel, en dat is echt beter voor zijn lijf. Lachen

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:26

Mag ik vragen welke foto's met bit jullie dan bedoelen Lachen

Boeff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:30

De foto's zijn echt super mooi geworden! Ik vind jouw heel goed passen bij Boy! Echt een geweldig stel samen! Wow!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:36

Nerootje, als ze hier geplaatst worden wel...

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:37

Welke foto's uit haar profiel bedoelen jullie dan Lachen?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:38

de rijfoto's... die met die setjes...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:00

TS schrijft om de eerste bladzijde dat bitloos rijden nog erg onwennig en moeilijk is...

Misschien dat het beeld daarom nog niet zo fijn is?

En het paard heeft de oren wat mee naar achter omdat hij vermoedelijk spierpijn heeft...(schrijft de TS)...

Ik vind het nog helemaal niet zo gek.
Ik weet uit ervaring dat de overstap naar bitloos niet vanzelf gaat.
Het paard krijgt te maken met en hele andere druk en daar moet hij zeker aan wennen.
Ook je eigen hulpen moeten met (de meeste) bitloze optomingen aangepast worden.

Dus ik denk dat het voor zowel paard als ruiter een kwestie van gewenning is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:02

Toch best grappig Lachen
In de haw's waar ik met bit rijd krijg ik te horen dat er heel veel spanning is & dat t allemaal niet goed is > nu rijd ik zonder bit en is het met bit veel meer ontspannen Bloos

Ik ga de tips die gegeven zijn meenemen in het rijden en dan zullen we kijken of we het volgende haw topic vooruit gegaan zijn Haha!

paintlinger: de dag ervoor sinds tijden weer eens gesprongen, dus spierpijn lijkt me niet erg vreemd.. maar ik zeg al, we oefenen door & ik hoop dat we volgend topic nog meer positief commentaar krijgen Haha!