kloppen met benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: kloppen met benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:23

He nee, dat is niet wat ik bedoel.
Krijg het alleen niet goed verwoord zoals ik het wel bedoel Bloos
Zo had ik het ook niet moeten verwoorden, zo komt het wel heel zwart wit over, wat niet de bedoeling is.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:26

Ik zie dat ook best vaak dat kloppen met benen.
Soms erger ik me er wel is aan.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:28

daNiielle_ schreef:
Voor de mensen die naar Laurens van Lieren geweest zijn:

Die dvd, die clinic bijv.
Dat meisje heeft haar been geen seconde stil! Ja, dat is iets waar ik me dood aan erger! Misselijk

Ik wou net zeggen, daar ergerde me ik me nog es aan!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:26

Hebben jullie een probleem erbij en wordt dat van haar niet minder door......
Als je nu eens eerst moeite ging doen om zélf perfect te leren rijden? Heb je geen tijd meer om je te ergeren aan anderen, scheelt een hoop frustratie! (ook voor jouw paard..... Knipoog )

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 14:39

je wilt helemaal niet weten hoevel lessen ik pak voor mij te verbeteren,is lekker als je aan het rijden bent en eentje komt lang ligt te kloppen paard luisterd niet en trekken vol aan de mond,heerlijk om dan niet te kijken en te negeren,
sorry mij stoort het gewoon heel erg.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:54

Als je dat ziet terwijl je zelf aan het rijden bent ben je blijkbaar niet voldoende op je eigen paard geconcentreerd...
Als je dat wel was zou je met je eigen ding bezig zijn en je niet ergeren aan anderen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 15:56

maar goed ieder zijn eigen mening jij de jouwe ik de mijne,
en ik blijf op dat punt staan.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:58

Dit heb ik ook gehad, toen ik jongen paarden ben gaan rijden is het eigenlijk over gegaan. Nu geen last meer van Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:59

horseyfries schreef:
Denken jullie nu echt dat er iemand is die denkt dat een kloppend onderbeen goed is en dat opzettelijk doet? Jullie doen net of je zelf nooit iets fout doet en de perfecte zit en beenligging hebt. Zorg eerst dat je zelf perfect rijdt (en dat is dus gewoon nooit, want perfect bestaat niet) en geef dan pas commentaar op anderen.
Of kijk eens in een profiel, voor mij werkt dat bij bepaalde mensen héél verhelderend... (het spreekwoord "de beste stuurlui staan aan wal" is dan meestal het eerste wat in me opkomt....)

Zie je mij dat ergens zeggen? Ergens? Nee! Maar betekend dat dat ik me nergens aan mag ergeren? Dacht het niet! En ik kan van mezelf zeggen (+ bevestiging van instructiemensen) dat ik geen kloppende benen heb! Dat ik perfect zit en mijn benen perfect heb zeg ik niet maar ik bezit gelukkig niet het kwaal waarover dit topic gaat. Knipoog In zoverre kan ik dat gerust zeggen. En wat heeft volgens jou het rijden van wedstrijden ermee te maken? Dus volgens jou is er een verband tussen wedstrijd rijden, nageeflijkheid ("aan de teugel") en kloppende benen? Kun je dat even voor mij toelichten alstublieft? Lachen

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 12:04

ik weet dat ik een probleem met mijn hakken,
maar 1 ding is zeker dat ik niet doe kloppen,
omdat ik mijn hakken wel eens omhoog trek rij ik ook niet met een spoor,

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:07

Ik heb ontzettende klapperbenen, heel veel mensen denken dat ik constant aandrijf, maar ik doe dat niet bewust of expres. Omdat ik zulke klapperbenen heb rij ik ook niet met sporen, ik krijg al medelijden met mijn pony al denk ik eraan.
Maar je ziet idd heel vele ruiters in alle klasses die constant hun spoor aanleggen en dan prikken, ook ik heb geleerd dat dat niet de bedoeling is van sporen, maar dat deze zijn om je hulpten te verfijnen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:18

wat bij mij toen die tijd erg heeft geholpen,

een keer op een correct gereden Z paard te gaan zitten.. dan leer je wel netjes zitten en je benen stil te houden, anders krijg je hem niet eens fatsoenlijk rond de baan, lees travers, galopwissels als je je been maar een fractie verplaatste.....

maargoed niet iedereen heeft die mogelijkheid natuurlijk omdat een tijdje te doen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 12:24

haha dat wat je zegd dat klopt,
ik heb toen ook een z 2 paard gereden en die ging alle kanten uit behalve de goeie,dat was 2 jaar geleden,
nu heb ik op een z2 paard mogen rijdn en die kreeg iketjes voorwaarts

Majbritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:48

ik vind het ook een beetje overdreven, want als je je paard inrijd dan kan je hem op je been gaan rijden en dan heb je helemaal geen sporen nodig of harde schoppen gewoon aandrukken maar dan beginnen mensen daarmee even en dan willen ze weer stoppen omdat dat ''hun moeilijke periode was ofzo'' en dan reageert hij niet meer op je been en dat doen heel veel mensen ook gewoon OPEENS met sporen beginnen omdat hij vervelend is ofzo. Nou ik vind het overdreven gedoe om eerlijk te zeggen

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:46

En wat heeft dat met deze discussie te maken? Met sporen rijden ja of nee heeft niet te maken met kloppende benen. Anky houd dr benen ook stil en heeft ook sporen om.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 11:48

Wanted2003 schreef:
En wat heeft dat met deze discussie te maken? Met sporen rijden ja of nee heeft niet te maken met kloppende benen. Anky houd dr benen ook stil en heeft ook sporen om.

heeft ook met benen te maken Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:37

Wanted2003 schreef:

Het gaat om het concept kloppende benen, een subonderwerp is kloppende benen en dat ook nog eens in de combinatie met sporen. Het heeft er dus degelijk mee te maken.

deeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:17

Ja ik zie het ook van. ik weet niet of het slecht is of niet. ik lees dat hier de meningen aardig verdeeld zijn.
zelf leer ik mezelf mijn benen zo stil mogelijk te houden toch.Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 19:20

deeem schreef:
Ja ik zie het ook van. ik weet niet of het slecht is of niet. ik lees dat hier de meningen aardig verdeeld zijn.

je benen bewegen en contstant kloppen is een verschil,
echt de benen helemaal stil word toch wel moeilijk,
maar contstand een paard blijven drijven(kloppen)dat vind ik toch wel een vervelend gezicht,
ik denk dat niemant het expres doet,maar als er al een paar keer wat gezegd van word van de instructeur,
en ze nemen niks aan tja dat vind ik wel irri,

deeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:23

Citaat:

sammy1 schreef:
deeem schreef:

je benen bewegen en contstant kloppen is een verschil,
echt de benen helemaal stil word toch wel moeilijk,
maar contstand een paard blijven drijven(kloppen)dat vind ik toch wel een vervelend gezicht,
ik denk dat niemant het expres doet,maar als er al een paar keer wat gezegd van word van de instructeur,
en ze nemen niks aan tja dat vind ik wel irri,

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Bloos

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 19:24

Haha! Haha! Go jij! Go jij!