Tor @ Spingwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

A_n_n_e_

Re: Tor @ Spingwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:33

Ik heb het niet helemaal gelezen...maar daar had ik geen zin in..want ik wilde je even tips geven..! Knipoog

Het is erg belangrijk als je een paardje beetje gaat leren springen dat jou balans al goed genoeg is, hoeft natuurlijk niet perfect te zijn. Maar als jij niet goed meezit enz. heeft dat paardje er allemaal last van..en dus ook steeds minder plezier in het springen zou krijgen..

Wat veel mensen hier zeggen is waarom meteen zo hoog? mijne kon eerst ook niet springen..veelste gespannen enz. veelste hoog over de hindernis..je kan beter laag beginnen en daar zijn vertrouwen en plezier in krijgen en dan pas hoger.

En Beugels korter..les nemen,,ik zou ook even kijken of het zadel goed ligt door de zadelmaakster..want ik zag bij 1 foto dat de achterkant van de kussen omhoog komt en dat is niet de bedoeling.

veel succes verder..en probeer er plezier in te houden voor het beestje..!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:33

We zijn weer lekker bezig mensen! En sommige mensen kunnen toch zó lekker overdrijven..
Ik denk dat ze inmiddels de verbeterpunten wel snapt, en zeggen dat je medelijden hebt met het paard ed is ook wel weer erg overdreven.

Je hebt een heel mooi paard, wees er voorzichtig mee! Met springen altijd netjes zitten blijft moeilijk, gewoon blijven oefenen! Verder het enige commentaar is dat ik toch echt peesjes om zou doen, dat je geen splinter ed in z'n benen krijgt, het blijft hout. Lachen

Blijven oefenen, gaat het vanzelf beter! Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:35

@ Future: er wordt hier niet overdreven, de commentaar is terecht

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:37

lindake : helemaal mee eens !

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:41

lindake schreef:

Na 5 keer dezelfde reactie snapt ze het wel hoor. De een begint met dat het niet helemaal goed gaat, en er wordt steeds meer overdreven gereageerd, straks krijgen we nog dat het dierenmishandeling is..

Je kan er best op haar fouten wijzen, daar is HAW voor. Ze opent een topic voor tips, en om te leren, geef haar die dan en houd het gewoon vriendelijk, dat zou jij ook willen.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:40

Niet alles hoeft perfect te zijn, maar je kan wel zorgen dat je paardje meer gaat springen!! Van oevenen leer je een heleboel en je kan ook niet verwachten dat alles in een keer goed gaat, verder vind ik het goed dat jullie alle foto's plaatsen, ik ken genoeg mensen die alleen de goedgesprongen hindernissen die op de foto's staan plaatsen en de blunders zo maar even gezegd schuilhouden!! Overdrijven is ook een vak mensen *LOL* Ik ben benieuwd naar je volgende topic,,

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:40

Mmm zie pagina 4

Foutjee

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:41

Sorryy, laatste bericht hoort hier niet thuis Tong uitsteken

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:42

hejj..

het ziet er inderdaad niet zo heel erg goed uit...
maar dat neemt niet weg dat oefening kunst baart.
inderdaad je beugels korter.. (en K een cap op Haha! )..
ik dacht ergens te lezen dat je niet helemaal wist hoe ver de balkjes moesten liggen ???
Stap: 80 - 100 cm.
Draf: 130 - 150 cm.
Galop: 300 - 350 cm.
en nog even over je houding:
Een van mijn eerste keren springen denk ik, dat ik er ook wel een beetje zo bij zat ( wel onder begeleiding van instructrice). wij hebben een best gezellig les maar we hadden allemaal een beetje probleem in het begin met onze houding.. toen heeft mijn instructrice gezegd dat we gewoon heel het uur in de verlichte zit moeste Gaaaap... aan de een lange zijde over heel veel balkjes op de grond gewoon gelopen en aan de andere lange zijde grote pionnen en daar om heen slalommen nou dat voel je... maar je gaat er egt wel beter van zitten !!! .
mensen die eerder noemden dat ze dachten dat je op de hals van je pony lag: als jij aan het rijden ben moet je zorgen dat je ten eerste je paard onder controle moet kunnen houden ( dus niet te lang (denkende dat hij dat beter hals kan strekken) dus je teugels neem je normaal maar door dat je in de verlichte zit mee scharniert heeft je paard genoeg ruimte.. dus je paard kan basculeren.. Pling ben heel benieuw naar jullie volgende topic Haha! Clown Haha! Haha!

[edit: nog ff wat zinnen verandert]
Laatst bijgewerkt door wonderworst_ op 18-03-08 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:42

Mm bericht van mij op pagina 3 is voor mij niet meer geldig!! Ben het niet meer eens met dat bericht *LOL* ga nu van bovenstaand bericht uit

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:58

_Future_ schreef:
We zijn weer lekker bezig mensen! En sommige mensen kunnen toch zó lekker overdrijven..
Ik denk dat ze inmiddels de verbeterpunten wel snapt, en zeggen dat je medelijden hebt met het paard ed is ook wel weer erg overdreven.

Je hebt een heel mooi paard, wees er voorzichtig mee! Met springen altijd netjes zitten blijft moeilijk, gewoon blijven oefenen! Verder het enige commentaar is dat ik toch echt peesjes om zou doen, dat je geen splinter ed in z'n benen krijgt, het blijft hout. Lachen

Oke, en wat doe je als je de verbeterpunten snapt? -> Uitleg vragen hoe je dit oplost.
Als je weet hoe je het moet oplossen, wat doe je dan? -> Uitvoeren.
Als je het hebt uitgevoerd, wat doe je dan? -> Nog een keer nadenken, of alles echt goed is gegaan.
En zó verbeter jij jezelf.
Wij kunnen verbeterpunten aangeven, maar we moeten ook zeggen hóe ze dat dan precies moet verbeteren.
En dát gebeurt vaak niet. *Er zijn uitzonderingen. Dus is zij niet na weetikveelhoeveel pagina's van het probleem af.
Wij kunnen wel 1030202 keer roepen hoe fout ze bezig is, dat ziet iedereen. Maar wat Bokt eens moet inzien ; Niet zeíken, maar helpen!
Dus help de TS dan, en geef veel tips, laat haar goed worden. Dán ben je goed bezig.

Ikzelf vind trouwens dat je een beetje groot bent voor deze pony.
Edit;
Een zitles zal je veel goed doen, je leert dan beter bij je paard te blijven, en mee te gaan met de beweging.
Doe veel aan dressuur, en neem ook les. Voor de afwisseling kan je beter een buitenrit maken, want jullie zijn niet aan springen toe.

pingpong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:29

als dit voor de 2ste keer is, vind ik het wel erg hoog
mijn commentaar;
beter meezitten, sommige foto's handen meer meebrengen, en beschermers om Knipoog

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 06:50

daNiielle_ schreef:
_Future_ schreef:

Oke, en wat doe je als je de verbeterpunten snapt? -> Uitleg vragen hoe je dit oplost.
Als je weet hoe je het moet oplossen, wat doe je dan? -> Uitvoeren.
Als je het hebt uitgevoerd, wat doe je dan? -> Nog een keer nadenken, of alles echt goed is gegaan.
En zó verbeter jij jezelf.
Wij kunnen verbeterpunten aangeven, maar we moeten ook zeggen hóe ze dat dan precies moet verbeteren.
En dát gebeurt vaak niet. *Er zijn uitzonderingen. Dus is zij niet na weetikveelhoeveel pagina's van het probleem af.
Wij kunnen wel 1030202 keer roepen hoe fout ze bezig is, dat ziet iedereen. Maar wat Bokt eens moet inzien ; Niet zeíken, maar helpen!
Dus help de TS dan, en geef veel tips, laat haar goed worden. Dán ben je goed bezig.

Ikzelf vind trouwens dat je een beetje groot bent voor deze pony.
Edit;
Een zitles zal je veel goed doen, je leert dan beter bij je paard te blijven, en mee te gaan met de beweging.
Doe veel aan dressuur, en neem ook les. Voor de afwisseling kan je beter een buitenrit maken, want jullie zijn niet aan springen toe.

Dat bedoel ik Knipoog Dus telkens hetzelfde roepen heeft geen zin als je er niet bij zegt wát ze eraan kan doen, en hoe ze het kan veranderen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 07:23

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 07:26

OW MY GOD!!!
Is dat trucage?
Zo niet,leeft het paad nu nog wel?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 07:31

amondi schreef:
http://img329.imageshack.us/img329/1800/p1000733hq6.jpg

kan iemand mij uitleggen wat er met de linker achtervoet van het paard hier gebeurt?

ik denk dat dit paard niet echt sterke pezen heeft en nu denk ik zijn uitgerekt wat een peesblessure kan veroorzaken en wat ik kan vertellen is dat peesblessures heel naar zijn.. (maar denk dat je dat al wist met je vraag Tong uitsteken )
of de foto moet heel erg vertekend zijn...

maar je ziet ook aan hoe de pony springt dat hij niet echt sterk is om dr zo even over te springen, ziet er wat stijfjes uit.
Ik zou als ik julie was het er bij laten met balkjes springen en misschien een klein kruisje van rond de 40 cm doen maar niet hoger als je straks geen afgekeurd paard wil hebben...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:19

_Future_ schreef:
lindake schreef:

Na 5 keer dezelfde reactie snapt ze het wel hoor. De een begint met dat het niet helemaal goed gaat, en er wordt steeds meer overdreven gereageerd, straks krijgen we nog dat het dierenmishandeling is..

Je kan er best op haar fouten wijzen, daar is HAW voor. Ze opent een topic voor tips, en om te leren, geef haar die dan en houd het gewoon vriendelijk, dat zou jij ook willen.

En dat word gep[robeerd, maar op alles geeft ze allerlei excuses die kant noch wal raken, als je niets aan wilt nemen en dingen gaat roepen als "ja hij komt niet uit" etc dan krijg je logischer wijs de wind van voren.
Wat ik al eerder zei, afgaande op de foto's wilde ik er wel wat van zeggen maar gewoon 'normaal' maar toen ik haar reacties las schoot ik even uit mijn slof. En dan moet ik zeggen dat ik me nog keurig verwoord heb.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 11:42

Nee geen trucage (merk het zelf nu pas op eigenlijk),, en die hindernis is zo rond de 40 cm. Heb d'rna wel z'n pezen een eindje afgespoten. Enneuh ja hij leeft nog Tong uitsteken en hij was de dag erop op buitenrit wel wat stijfjes maar gaf evenveel gas in galop als anders, eenmaal los gekomen. Ik neem aan dat hij op de foto een eindje is weggezakt in de ontstane omgeploegde grond en even is uitgegleden ofzo.

Ik heb nog geen bevestiging van een mogelijke instructrice maar wel al gemaild Knipoog

@wonderworst: Bedankt voor de tips! Ik heb op m'n manege ook al enkele uren in verlichte zit doorgebracht Tong uitsteken Maar daarna was ik meestal te stijf om nog deftig te kunnen springen en was mijn houding dus waarschijnlijk nog slechter dan hier Clown

Ik ga trouwens praktisch alleen met 'm op (stevige) buitenritten zonder zadel. Gezien het weer ligt de wei niet altijd even goed om op te rijden dus gebeurt dat ook niet zo vaak en ik ben op zoek naar peesbeschermers,, maar gezien die vanvoor open zijn, bieden ze toch ook niet zo'n geweldige bescherming?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:57

Lord_Ik schreef:
Nee geen trucage (merk het zelf nu pas op eigenlijk),, en die hindernis is zo rond de 40 cm. Heb d'rna wel z'n pezen een eindje afgespoten. Enneuh ja hij leeft nog Tong uitsteken en hij was de dag erop op buitenrit wel wat stijfjes maar gaf evenveel gas in galop als anders, eenmaal los gekomen. Ik neem aan dat hij op de foto een eindje is weggezakt in de ontstane omgeploegde grond en even is uitgegleden ofzo.

Ik heb nog geen bevestiging van een mogelijke instructrice maar wel al gemaild Knipoog

@wonderworst: Bedankt voor de tips! Ik heb op m'n manege ook al enkele uren in verlichte zit doorgebracht Tong uitsteken Maar daarna was ik meestal te stijf om nog deftig te kunnen springen en was mijn houding dus waarschijnlijk nog slechter dan hier Clown

Ik ga trouwens praktisch alleen met 'm op (stevige) buitenritten zonder zadel. Gezien het weer ligt de wei niet altijd even goed om op te rijden dus gebeurt dat ook niet zo vaak en ik ben op zoek naar peesbeschermers,, maar gezien die vanvoor open zijn, bieden ze toch ook niet zo'n geweldige bescherming?

Hey Lord-Ik,

ik heb andere topics van jou ook al eens gelezen. Wij hebben toen zo'n heisa gemaakt om blacky, weet je nog?
Maar daar rijdt je inmiddels al niet meer op.
Het vielt me toen ook al dat deze pony ook erg stijf loopt...een gedrongen houding heeft onder het zadel.
Ik zou een goede instructrice zoeken en zorgen dat je haar dressuurmatig iets gelijkmatiger, soepeler en vrijer kunt laten lopen.
Pas wanneer dat goed gaat, zou ik gaan beginnen met springen.
Ik ben bang dat dit wel eens tot permanente schade zou kunnen leiden.

Succes!

ps: in je profiel zeg je trouwens dat Tor een luie 'rot' pony is dat haast niet aan het werk te krijgen is. Maar wanneer ik alleen al naar die ene foto van Tor kijk (en ik heb er meer gezien) vind ik de hele houding van deze pony verontrustend.
Misschien kunnen andere mensen hier ook eens hun licht over laten schijnen?
Maar ze 'verkrampt' lijkt het wel; pijn, niet kunnen ontspannen, ze ziet er echt uit als een gespannen rietje.
Ik vind het een leuk dier om te zien, maar volgens mij is hulp hier wel op zijn plaats.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 12:09

Hij loopt wel al veel beter. Ik heb er het zadel af gegooid en ben hem zonder zadel gaan rijden en dat beviel hem blijkbaar beter. Hij is nu standaard lekker actief, ontspant meer en galoppeert graag z'n longen uit z'n lijf. Wijst er wel op dat het zadel niet goed ligt maar de eignaar is er van overtuigd dat het zadel goed ligt en voor zover ikzelf kan zien ligt het ook goed.

Effe profiel aanpassen blijkbaar XD Hij trouwens,, trotse hengst Tong uitsteken
En ik heb al koekjes uitelegd om een kennis erheen te lokken,, maar m'n grootste koekje laat op zich wachten Tong uitsteken (Black d'r veulen)

iza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:51

waarom doe je geen bescherming aan zeker als je met blokken werkt ( niets op tegen ) ik vindt het er eerlijk gezegt ook niet egt leuk uitzien ..
neem anders eenz les ofzo ?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:24

Lord_Ik schreef:

ik heb het iddee dat die hindernissen op die laatste foto's veel hoger is , (of heb ik nu geen inzicht ?? ).
ik zou ook niet in een traplandje gaan springen in de winter, daar kan ook veel ellende van komen.

ik zou er eens wat professionele hulp bij halen want vind dit paard qua springbewegingen er al niet lekker uit zien. (instructrice of een kennis die meer verstand van zaken heeft of misschien eens een deskundige (DA, kraker) o.i.d.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 21:23

de gewone hindernis is in de tijd dat er foto's genomen zijn niet verhoogd of verlaagd. Op de boomstamhindernis is er tijdelijk 1 blokje bijgezet (van 2 naar 3) maar dat bleek te hoog dus is die er weer af gehaald.

Die kennis die eens gaat komen zou dat ook wel zien denk ik (ga haar ook vragen het zadel te controleren) maar zal de eigenaar vragen om de dierenarts er eens naar te laten kijken als die toch moet komen.
De wei lag er niet minder stevig bij dan zand hoor Knipoog anders rij ik zelfs niet op de wei om die niet om zeep te helpen.
Ik ga btw binnenkort naar de winkel om peesbeschermers.

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:43

Man, die pony heeft een slechte voorhand, die heft zijn benen alles behalve op!
Het springen ziet er gewoon niet uit.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:44

Jeetje jullie houdingen Bloos