ShannaY schreef:Ik denk dat een hoop mensen erover heen lezen dat de merrie uit een blessure komt. Haar even lekker voorwaarts rijden kan dus helemaal niet bevordelijk zijn, of aan de longe zetten. Paarden die uit een blessure komen, en aan het revalideren zijn, mogen maar beperkt bewegen, en 5 minuten langer draven of over het tempo zijn kan dan al funest zijn.
Raja, ik vind het er erg fijn uitzien, beetje onder het tempo, maar dat hoeft ook niet altijd verkeerd te zijn. Ik ben ook zo vaak tijdens opbouwen door de bak gevlogen...
Zit wat in, maar de actie op het filmpje lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor een herstellende blessure. Jammer genoeg houden paarden daar zelf weinig rekening mee
Ik gooide Mulan ook nooit los in herstelperiode, maar als ze echt zo gek was dat ze zelfs aan een hengstenketting bijna niet meer te houden was (ze kwam op 4 benen zo ver van de grond dat ik mijn arm zwaar kneusde), niet in de stapmolen kon omdat ze daar uit sprong (jawel), dan durfde ik er zelf ook niet altijd zo op.
Daarvoor had ik ondertussen iets te vaak op de eerste hulp gezeten.
Dan koos ik toch echt voor even longeren en bedoel ik uiteraard niet: rondslingeren aan een halster en als een gek laten bokken.
Misschien dat ik onder het zadel wel wat meer controle had, en ik begrijp ook dat teveel op de volte lopen ook meer belastend is, maar dat wordt deels weer gecompenseerd door het ontbreken van ruitergewicht.
Soms is het een beetje kiezen uit twee 'kwaden'.