Uckfield (Landino x Jackson) @ work.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Re: Uckfield (Landino x Jackson) @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:03

Gezellig topic dit...
Leuk paard!
Zadel ben ik het mee eens, past niet goed. Je richt er schade mee aan door er langer mee door te rijden.

Ezels kunnen prima bij paarden instaan, mits ze longworm vrij zijn. Dit kun je door je dierenarts na laten gaan. Als je ezels altijd met een goed wormmiddel consequent ontword en ze waren al longworm vrij dan is er niets aan de hand.
Goed bijhouden dus.
Onze ponys staan al hun hele leven naast ezels en hebben er over het hek contact mee en die hebben nergens last van.
Beetje meer geinformeerd zijn dus sommige mensen die maar wat roepen...

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:56

Hoho, zomaar wat roepen, ik weet wel redelijk waar ik over praat. Niet iedereen weet het dat ze zo consequent moeten zijn met ontwormen en gooien ezels en paarden bij elkaar met alle gevolgen van dien, die niet echt prettig zijn. Opmerking was dus ook niet om af te kraken, maar om te voorkomen dat ze haar paardje straks af kan schrijven door ernstige bronchitis/bronchiolitis.
WBT het zadel: het is adhv foto's echt wel te zien als een zadel echt niet past. Je ziet op vrij veel foto's het hele schouderblad onder het zadel schuiven om maar 1 punt te noemen, en zo kan je nog wel even doorgaan Knipoog. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet meteen geld heeft voor een nieuw zadel na net een nieuw paard, en volgens mij gaf ze al aan op zoek te zijn naar een ander.. toch??
Ik denk dat het paard nog leuker gaat lopen onder een goed passend zadel, en dat het al een heleboel ook scheelt in de aanleuning en de zit van de amazone!!
Ik vind het trouwens helemaal geen lelijk paard! Beetje toiletteren en het is al een heel ander zicht denk ik..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:04

Iedereen bedankt Lachen

De pony en Uckfield staan idd samen met een ezel. Dat is al zeker 8 jaar zo. (Dat de ezel daar bij de pony´s staat.) En het gaat nog steeds goed.
We moeten wel opletten met ontwormingsmiddel dat er middel inzit voor longwormen ook te bestrijden omdat de ezel deze idd heeft.

Over het nog rijden met een loslopende pony erbij. Ik weet gewoon dat die pony er niet achteraan zal gaan rennen of doen.
Als ze al gaat rennen, dan doet ze dat voor zichzelf.
En straks op concour e.d. ´rennen´ er ook meer paarden bij haar, zo leert ze direct ook dat dat gewoon normaal is.
De ezel daarintegen zou er zéker wel erachteraan gaan en hij zou ook echt gaan klieren. Vandaar dat ik de ezel er tijdens het rijden niet bij laat staan.

Crossmonster; Mijn mening heb ik niet bijgeschaafd. Denk dat je mijn mening wat verkeerd begrepen hebt.(Of ik het niet genoeg uitgelegd heb.)
Ik heb haar zeker ook om samen met haar te leren en lol te hebben. En daarbij wedstrijden te rijden.
Uiteindelijk is ze voor de verkoop. Maar ik rij niet met het idee van 'even dit' en 'even dat' en dan verkopen. Lachen

Sjapaz; Zie crossmonster. Het gaat mij echt niet om haar snel door te verkopen. Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:06

En toch vind ik dat ieder paard liefde nodig heeft en een eigenaar die van hem/haar houd.

En niet op jouw manier, ik hecht me toch niet, want ze gaat toch weer weg
Dat vind ik een verkeerde instelling als je aan een eigen paard begint.
Een paard is een levend dier, dat heeft dat gewoon nodig.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:08

Silence schreef:
En toch vind ik dat ieder paard liefde nodig heeft en een eigenaar die van hem/haar houd.

En niet op jouw manier, ik hecht me toch niet, want ze gaat toch weer weg
Dat vind ik een verkeerde instelling als je aan een eigen paard begint.
Een paard is een levend dier, dat heeft dat gewoon nodig.

je kunt toch ook harstikke goed voor je paardje zorgen, ook al ben je van plan hem/haar weer te verkopen?
Tuurlijk, ik zou dat zelf ook niet snel doen, maargoed, het paard wordt er denk ik echt niet slechter van hoor Knipoog .

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:11

Leuk paard! Dat zadeldekje staat ook leuk bij haar zwarte kleur (vind ik)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:24

Silence; Liefde geven en je er echt aan hechten is in mijn ogen iets anders Lachen Liefde hebben de dieren zeker ook wel nodig ja.
Piekosjj; Bedankt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:26

En aan iets waar je liefde aan geeft ga je je hechten.
Als jij op voorhand zo duidelijk aangeeft dat je je niet gaat hechten, heb ik heel erg mijn twijfels bij de liefde die je dit dier gaat geven.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:55

Ik vind liefde geven en niet hechten iets verschillend. Ik heb ook mijn werk ook een veulen staan waarvan ik weet dat die binnenkort weg gaat. Dat betekent niet dat dit veulen geen liefde krijgt. Hij wordt geknuffeld, heel goed voor em gezorgd, geborsteld, alles wat een veulen verder nodig heeft.
Ik hecht me echter niet aan hem. Omdat ik weet dat hij weg gaat. Dat betekent niet dat ik hem niet lief vindt. Ik vind het ook jammer dat hij weggaat. Maar goed, dat weet je van te voren.
Voor mijn eigen paard heb ik een heel ander gevoel. Omdat ik daaraan ben gehecht. Maar dat veulen wordt net zo liefdevol en goed verzorgd als mijn eigen paard.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:04

risje schreef:
@patty:
Mooi paard patty, denk dat het wat rijden betreft wel goed komt.
Zadel zou ik toch echt nogmaals naar laten en laten vervangen.
Kun je anders niet van iemand een zadel lenen wat wel goed past?
Snap je reden helemaal hoor, maar neem aan dat je ook niet wilt ze een blessure oploppt door een slecht passend zadel;-)....

Wat betreft rijden in de wei me een andere pony erbij, gewoon blijven doen hoor. Jij kent de situatie bij jullie en weet dat het kan. Wanneer de wei groot genoeg is zie ik dan geen probleem.
Doe het hier zelf ook wel eens, staan dan zelfs twee pony's erbij. Ook nooit problemen gehad, het kan dus wel degelijk;-)

Ik ga helemaal met jou mee Ja
Ik moest heel hard lachen om deze foto: http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... 13COPY.jpg
Ik vind je al wel beter erop zitten hoor Patty

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 09:53

Ziet er wel leuk uit, mist misschien het laatste aan beweging, maar denk dat je er een leuk en braaf paard aan hebt. Heb je ook les van iemand, iemand die je goed kan begeleiden met je nieuwe paard?

Verder: al die opmerkingen over je zadel, wordt het dan misschien niet eens tijd dat je er gewoon iemand naar laat kijken?

@ Silence: bedoel je nou dat als je een paard hebt waarvan je weet dat het ooit verkocht gaat worden, je het geen liefde kunt geven? Of wat precies bedoel je?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 09:55

Natuurlijk kan dat wel.
Maar Patty heeft ontzettend duidelijk gemaakt zich niet te gaan hechten aan dit paard.
In mijn ogen leef je dan toch op een bepaalde afstand van dit dier en dat lijkt mij ten kosten gaan van de liefde die je geeft.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 09:57

als je je niet wilt hechten aan een paard laat in MIJN ogen altijd een steek vallen ergens in de verzorging.
En een paard kopen die uiteindelijk bestemd is voor de verkoop vind ik zeer slecht! je hebt wel met levende wezens te maken het is geen fiets die geen gevoel of iets heeft.
Zou dan zelf wachten met een paard kopen en pas een paard komen die mij aanstaat en die ik niet voor de verkoop koop.
Handels mensen moeten er ook zijn, maar iemand van de leeftijd van TS nee sorry daar zou ik als ouder zijnde een stokje voor steken.

Ik heb een paard voor het leven niet voor even!
Tuurlijk kan er door omstandigheden iets zijn waardoor je je paard moet verkopen, dat buitengesloten!

Dit is mijn mening erover!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:00

Ik vind het toch zo'n onwijs mooi paard om te zien, volgens mij is het ook een echte knuffel!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Lachen

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:31

Silence schreef:
Natuurlijk kan dat wel.
Maar Patty heeft ontzettend duidelijk gemaakt zich niet te gaan hechten aan dit paard.
In mijn ogen leef je dan toch op een bepaalde afstand van dit dier en dat lijkt mij ten kosten gaan van de liefde die je geeft.

Ow ok, op die manier. Ze wil zich niet hechten aan het paard? Denk dat dit toch wel gebeurd hoor!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:33

Patty is er stellig van overtuigd dat dit niet gebeurd.
Dat kan ze heel goed zegt ze.....ze hecht zich er niet aan omdat ie toch weer weg gaat.
En dan ben ik het dus helemaal eens met Pashon. Dan ontbreekt er iets wat het paardje o zo nodig heeft.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:38

Hmm, aan elk paard wat ik rij hecht ik me, of ik wil of niet, hecht me toch wel! Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:49

Mijn hemel mensen, waar gaat dit over? Gaan we nu massaal iemand veroordelen die haar paard ooit weer gaat verkopen? Lijkt me niet aan jullie wat iemand met zijn/haar paard doet. Bovendien is HAW bedoeld voor rijtechnisch commentaar. Misschien een idee om elders een topic over dit onderwerp te openen?

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:57

Hahaha ik lig echt giganties in een deuk als ik sommige reactie's lees, Als Patty zich niet wil hechten aan een paardje, dan is dat haar keuze wat wil je er mee bereiken om er zo over te gaan zeuren? En over het zadel heb ik nog te vertellen: Heeel knap dat je van een foto kan zien dat een zadel helemaal niet past op een paard, echt super knap! Ze heeft er IN HET ECHT toch iemand naar laten kijken.

Meis, gefeliciteerd met je nieuwe paardje, ik vind dat je netjes rijd op hem, en die foto met die ezel is leuk. *LOL*

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:59

Jeetje, dit begint al weer net zo'n reltopic te worden als de vorige...

Patty, ziet er leuk uit en al veel beter dan de foto's in je oude topic.
Veel succes met haar!

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:04

proficiat met je nieuwe aanwinst

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:09

Moderatoropmerking:
HAW is nog altijd voor rijtechnisch commentaar, de discussie wel/niet hechten aan een paard en wat voor gevolgen dat eventueel zou kunnen hebben wat betreft de verzorging hoort hier niet thuis, daar kunnen jullie elders een topic over openen als jullie die discussie willen voortzetten. Hier mag ie in ieder geval niet voortgezet worden. Graag rijtechnisch commentaar hier.

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:29

Ik vind het een heel leuk paardje Ja !! Heel veel succes ermee.

Ik vind je ook al beter zitten dan wat ik op vorige foto's van je heb gezien, wel mag je echt nog wat meer je schouders naar achteren doen waardoor je armen ook in een betere 'hoek' komen te 'staan'! Zo kan je veel soepeler bewegen!

Iig veel plezier met je eerste paardje Pling

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:13

Silence schreef:
Dat kan ze heel goed zegt ze.....ze hecht zich er niet aan omdat ie toch weer weg gaat.
En dan ben ik het dus helemaal eens met Pashon. Dan ontbreekt er iets wat het paardje o zo nodig heeft.

Laat de ts het alsjeblieft zelf zo duidelijk zeggen zeg.. Weet jij veel naar wat voor een ander baasje TS opzoek gaat! Als je een leuk bod op je paard krijgt kan je dat niet vaak weigeren.. Das bij ons thuis ook zo.. Alles is te koop.. Maar het tehuis is het allerbelangrijkste.. Lijkt mij ook bij de TS het geval dat als haar paard OOIT verkocht wordt ze dan opzoek gaat naar een goed tehuis!

TS: Ze begint er al beter uit te zien! Vind trouwens dat je je handen keurig rechtop hebt! Knipoog Zorg dat als je je handen wat naar voren plaatst dat ze je hand volgt en niet de teugels uit je handen probeert te trekken!

Voor de rest gaat dit naar mijn idee helemaal goedkomen! Wel zou ik haar baardje weghalen Bloos hahahaa Clown

Heel veel plezier ermee!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:41

sologirl schreef:
Silence schreef:

Laat de ts het alsjeblieft zelf zo duidelijk zeggen zeg.. Weet jij veel naar wat voor een ander baasje TS opzoek gaat! Als je een leuk bod op je paard krijgt kan je dat niet vaak weigeren.. Das bij ons thuis ook zo.. Alles is te koop.. Maar het tehuis is het allerbelangrijkste.. Lijkt mij ook bij de TS het geval dat als haar paard OOIT verkocht wordt ze dan opzoek gaat naar een goed tehuis!

TS: Ze begint er al beter uit te zien! Vind trouwens dat je je handen keurig rechtop hebt! Knipoog Zorg dat als je je handen wat naar voren plaatst dat ze je hand volgt en niet de teugels uit je handen probeert te trekken!

Voor de rest gaat dit naar mijn idee helemaal goedkomen! Wel zou ik haar baardje weghalen Bloos hahahaa Clown

Heel veel plezier ermee!

Daar wil ik toch op reageren, dat is dikke onzin! Hangt er maar net vanaf hoe je ermee omgaat. Bij ons thuis gaat het paard voor nog geen miljoen weg nooit! Daar zijn paardenniet voor