Rijden op Voltaire op me stage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Re: Rijden op Voltaire op me stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:38

Silence schreef:
Ik denk dat hij dan niet de enige zou zijn.
Als je zo met andermans paarden omspringt op internet, geef ik ze groot gelijk als je ze per direct van je stage schoppen.

Nounou.. ik zou hier ook niet blij mee zijn Maar die meid is daar om te leren, niet om bij iedere misstand te worden weggestuurd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:40

Ik denk dat ze een volgend keer ook wel na zal denken wat ze op internet plaatst.
Discretie is ook iets wat je nog moet leren, zeker als je nog jong bent.
En aan de berichten te lezen heeft ze van de rijtechnische fout hier nu ook wel van geleerd, en wil ze het nu beter gaan leren.
Hartstikke positief toch? Ik hoop dat het lukt, voor haarzelf en voor de paarden.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 09-03-08 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:41

Het gaat niet om de misstand, fouten maken we allemaal.
Maar wel dat ze foto´s erop zet zonder toestemming, verboden dus.
En dan ook nog het commentaar wat ze er bij geeft.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:46

Dat je een manegeruiter bent, vind ik geen excuus en zelfs een klets-smoes. Ik ben ook ooit als redelijk handig manegeruitertje die grote wijde paardenwereld ingetrokken en heb altijd de paarden die ik moest rijden gewoon kunnen rijden. Ik ken meerdere manegeruiters die uiteindelijk stalruiter zijn geworden bij grote stallen of een geode baan hebben gevonden bij grote stallen.

Het gaat mij niet om die foto's, dat had mij als eigenaar weinig uitgemaakt (juist positief dat een stageadres iemand mogelijkheden biedt om te leren) maar het is de manier waarop e.e.a. wordt bericht waar ik een groot probleem mee heb. Je moet eens weten wat een fouten ik heb gemaakt destijds.

Nogmaals, ik vind het ondankbaar en respectloos overkomen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:49

Ik had er niet bij nagedacht dat ik de foto's er niet op mocht zetten zonder toestemming. De volgende keer ga ik het zeker vragen! Dit is de eerste keer dat ik een topic maak, vandaar dat ik het niet wist. Ik heb zeker wat aan jullie commentaar gehad, want ik ga er echt op letten. Jammer dat het zo uit de hand is gelopen, maar ook dat kan gebeuren. Ik weet trouwens niet of ik nog een keer op Voltaire kan gaan rijden, omdat die ook een keer naar Italië gaat. Maar de tijd zal het leren.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:51

als je niet weet hoe je met slofteugel rijden moet,dan moet je er niet aan beginnen.op deze manier trek je hem helemaal inelkaar en heefd het paard ook geen kans om de goede dingen te laten zien.

ik denk dat je al blij mag zijn dat je mag rijden op je stage,bij heel veel stages mag dat dus niet.
dus dat je op een ander paard wil omdat je de voltaire niet meer leuk vind vind ik ook maar verwend overkomen,een ander stage bedrijf had dan gezegd dan rij je maar niet!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:52

Ik kon het paard niet aan, vandaar dat ik op een ander wilde. Het paard zou door mij alleen maar verder verpest worden en dat wou ik niet. En ik moet toch ook ooit leren om met slof te rijden en als niemand op me stage er iets van zegt, denk ik dat ik het goed doe.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:56

Ik denk dat ze dit besef nu wel heeft mensen..... Probeer ook opbouwend te posten. Ook gezien de richtlijnen van Bokt.

Linn, geef aan op je stage dat je nog niet weet hoe je een slofteugel gebruikt. Geef aan dat dit paard je te sterk was (en niet dat hij 'niet leuk' was). Geef aan dat je het best nog eens wilt proberen maar wat hulp nodig hebt. Haal uit je stage wat je nodig hebt, vraag dingen en houd rekening met je woordkeuze.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:57

_Linn_ schreef:
Ik kon het paard niet aan, vandaar dat ik op een ander wilde. Het paard zou door mij alleen maar verder verpest worden en dat wou ik niet. En ik moet toch ook ooit leren om met slof te rijden en als niemand op me stage er iets van zegt, denk ik dat ik het goed doe.

Een paard dat dusdanig opgeleid is verpest je niet zomaar omdat je wat verkeerde hulpen geeft. Hij snapt hooguit niet wat je bedoeld of voert de verkeerde oefening uit.

Waarom zou je moeten leren rijden met een slof, zo noodzakelijk is dat niet om te leren aangezien het een link hulpmiddel is dat meestal meer kwaad dan goed doet aangezien een slof al heel snel verkeerd gebruikt wordt. Ik heb correct leren rijden met een slof en S7T en doe het nooit. Waar de rijkunst ophoudt beginnen de hulpmiddelen en je hebt er veel meer aan problemen te kunnen oplossen met correct rijden.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 18:59

Kelly_ann schreef:
Ik denk dat ze dit besef nu wel heeft mensen..... Probeer ook opbouwend te posten. Ook gezien de richtlijnen van Bokt.

Linn, geef aan op je stage dat je nog niet weet hoe je een slofteugel gebruikt. Geef aan dat dit paard je te sterk was (en niet dat hij 'niet leuk' was). Geef aan dat je het best nog eens wilt proberen maar wat hulp nodig hebt. Haal uit je stage wat je nodig hebt, vraag dingen en houd rekening met je woordkeuze.

jah dat zou ik doen! Knipoog

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:59

daniella74 schreef:
Ik heb correct leren rijden met een slof en S7T en doe het nooit.

Neem aan dat het zaak is voor Linn om ook correct te leren rijden met deze slofteugel. Gezien de wereld waarin ze stage loopt zal ze nog wel vaker een beslofteugeld paard voorgeschoteld krijgen. Dan heeft ze er een hoop aan als ze hem juist weet te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:00

Ik denk dat alles over de slofteugel en het vermeende 'verwend' zijn van de TS nu wel gezegd is.

Ik heb ooit stage gelopen op een hengstenhouderij waar de eigenaren gewoon dag in dag uit de hort op waren en ik liep daar alleen rond. Ik zal niet beweren dat elk bedrijf zo te werk gaat, maar de begeleiding op veel stallen laat nogal te wensen over. Wellicht zal TS met wat meer en/of betere begeleiding met het andere paard een stuk beter en vriendelijker overweg kunnen.

TS: Ik vind het trouwens heel eerlijk dat je om een ander paard gevraagd hebt. Dat is in mijn ogen niet verwend, maar getuigd juist van inzicht; dat het niet lukt met het andere paard, in ieder geval niet zonder hulp.
Mijn advies; vraag om hulp/begeleiding. Stage loop je om te leren. Succes!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:03

Kelly_ann schreef:
een beslofteugeld paard

Wat een mooi werkwoord Clown

F_Orumster

Kelly_ann schreef:
een beslofteugeld paard

Wat een mooi werkwoord Clown

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:03

RedPassion schreef:
Ik denk dat alles over de slofteugel en het vermeende 'verwend' zijn van de TS nu wel gezegd is.

Ik heb ooit stage gelopen op een hengstenhouderij waar de eigenaren gewoon dag in dag uit de hort op waren en ik liep daar alleen rond. Ik zal niet beweren dat elk bedrijf zo te werk gaat, maar de begeleiding op veel stallen laat nogal te wensen over. Wellicht zal TS met wat meer en/of betere begeleiding met het andere paard een stuk beter en vriendelijker overweg kunnen.

TS: Ik vind het trouwens heel eerlijk dat je om een ander paard gevraagd hebt. Dat is in mijn ogen niet verwend, maar getuigd juist van inzicht; dat het niet lukt met het andere paard, in ieder geval niet zonder hulp.
Mijn advies; vraag om hulp/begeleiding. Stage loop je om te leren. Succes!

Heel erg bedankt!:D Als die mensen van mijn stage vinden dat het goed gaat op dit paard zal ik weer eens wat foto's maken (moet sowieso ook voor in me verslag) en dan zou ik vragen of ik ze hier mag plaatsen.

Adil

_Linn_ schreef:
En ik moet toch ook ooit leren om met slof te rijden

En waarom dan wel?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:05

Adil18 schreef:
_Linn_ schreef:
En ik moet toch ook ooit leren om met slof te rijden

En waarom dan wel?

Nou als ik ooit weer eens een paard moet rijden met slof (als dat nodig zou zijn) dan wil ik het graag wel goed doen!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:06

Kelly_ann schreef:
daniella74 schreef:
Ik heb correct leren rijden met een slof en S7T en doe het nooit.

Neem aan dat het zaak is voor Linn om ook correct te leren rijden met deze slofteugel. Gezien de wereld waarin ze stage loopt zal ze nog wel vaker een beslofteugeld paard voorgeschoteld krijgen. Dan heeft ze er een hoop aan als ze hem juist weet te gebruiken.

Denk persoonlijk dat Linn zo te merken nog helemaal niet toe is aan een slofteugel. Je zal eerst een paard fatsoenlijk moeten kunnen narijden anders blijf je verkeerd slofgebruik houden. Dat is geen aanval naar Linn maar meer een vaststaand feit dat een slof geen speelgoed is en zeker neit door onervaren ruiters zonder begeleiding gebruikt moet worden. Een slof is geen verplicht iets om te leren en er zijn andere hulpteugels die minder slecht zijn in dit specifieke geval waar Linn mee kan rijden zonder dat het verdere eisen stelt aan haar rijkunst op dit moment.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:06

Normaal gesproken zou het genoeg zijn als je theoretisch weet hoe de slof wel envooral niet gebruikt moet worden.
Meerdere mensen hebben aangegeven dat het op springstallen vaker gebruikt wordt, lijkt het me toch verstandig om het te leren, zodat je niet vaker fout deze teugel gebruikt.

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:07

Wat ontzettend slecht..

Totaal geen onspanning. Heel erg op de voorhand, super strak in de rug.
Wat jammer zn mooi paard, zo ga je niet met paarden om.
Er zit geen moment ontspanning in de slof.. Zijn lichaam buigt totaal niet mee.
Jammer hoor..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:07

daniella74 schreef:
Denk persoonlijk dat Linn zo te merken nog helemaal niet toe is aan een slofteugel. Je zal eerst een paard fatsoenlijk moeten kunnen narijden anders blijf je verkeerd slofgebruik houden. Dat is geen aanval naar Linn maar meer een vaststaand feit dat een slof geen speelgoed is en zeker neit door onervaren ruiters zonder begeleiding gebruikt moet worden. Een slof is geen verplicht iets om te leren en er zijn andere hulpteugels die minder slecht zijn in dit specifieke geval waar Linn mee kan rijden zonder dat het verdere eisen stelt aan haar rijkunst op dit moment.

En wat als je stagebegeleider, waar je tegenop kijkt, je het paard zo voorschoteld? Of, om Kelly ann te citeren, een beslofteugeld paard voorgeschoteld krijgt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:08

Hey Nicki, ga de reacties eens lezen joh Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:09

Ik vind eerder schuld van stagebedrijf dan van ts, je laat geen slof gebruiken als de ruiter er niet aan toe is. Verder kan ik niet geloven dat de ts zonder begeleiding of controle kan rijden, anders zou dit toch niet over het hoofd gezien worden sinds ze er al enkele keren op heeft gereden

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:10

Er werd me gezegd toen ik voor het eerst op Voltaire ging rijden dat ik hem met slof moest rijden, en ik gehoorzaam gewoon en heb hem al die tijd met slof gereden

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:11

Elan schreef:
Normaal gesproken zou het genoeg zijn als je theoretisch weet hoe de slof wel envooral niet gebruikt moet worden.
Meerdere mensen hebben aangegeven dat het op springstallen vaker gebruikt wordt, lijkt het me toch verstandig om het te leren, zodat je niet vaker fout deze teugel gebruikt.

En daarom moet zij iets leren waar ze nog helemaal niet aan toe is? Op die stallen springen ze ook hoger dan 1.40m, dat laat je haar toch ook niet zomaar doen of even snel leren omdat het daar gedaan wordt? Er wordt op springstallen wel vaker dingen gedaan waarvan je je afvraagt of je er aan mee moet doen Lips are sealed.

Ik denk dat er wel degelijk toezicht is geweest maar dat Linn nog erg gewend is aan een lesgever in de bak terwijl op deze stal zoals bij de meeste stallen een stalruiter ook in die bak rijdt en op- en aanmerkingen geeft bij tijd en wijlen.