Strandrit,rengalop verlichte zit??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_H

Re: Strandrit,rengalop verlichte zit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:33

De verlichte zit gaat echt vanzelf, je gaat gewoon staan in je beugels. Toen ik voor het eerst naar het strand ging vond ik het ook eng. Maar het was heel leuk, en totaal niet eng!

joey_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 10:03

Gaat niet vanwege het slechte weer...Maar 30 maart is de volgende datum.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:45

balen is dat, hopelijk is het dan lekker weer!!
kan je ondertussen je verlichte zit oefenen Ja Tong uitsteken

disney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:44

heey

in het begin hadk daar ook moeite mee in de bak, maar kheb mijn verlichte zit geleerd door op een helling (duin) te rijden, in het begin in draf, dan in een zacht galopje en dan een snelle galop. boven op de helling stonden bomen dus ik was altijd zeker dat mijn paard ging stoppen boven. Er ging ook altijd iemand te paard mee om me te ondersteunen.

veel plezier en veel succes!

Mniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:47

Ja in de verlichte zit anders blokeer je de bewegingen van het paard:D

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:00

Wij hadden laatst in de les middengalop
en ik ging vanzelf ook in de verlichte zit opeens

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 11:44

Ik reed eerder alleen maar in de verlichte zit qua galop dan, maar dat doe ik nu niet meer, alleen met eeen racespelletje ofzo, met ponys dan kan ik niet op mn kont blijven zitten! Tong uitsteken

Super__Lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:12

joey_love schreef:
het ging al veel beter dan de eerste keer.
maar mijn instructriece zegt dat je een beetje naar voren moet hangen. met je hoofd bij zijn nek zechmaar,
en dat je broek nog wel het zadel moet aanraken.
Moet je je ook een beetje klein maken in de verlichte zit?

iig het ging al veel beter, en we mochten op de lange stukken van de bak even harder gaan. nou, dan voel je echt het verschil hoor! Als je hard gaat gaat het echt veel beter.

alleen wat ik nog wel moeilijk vond is om niet per ongeluk te gaan leunen op me paard zijn nek.

Nog 1 keer oefenen volgende week en dan zien we het wel Cool

verlichte zit gaat vanzelf vind ik .. als ik op wandeling ben en ik galopeer ga ik automatisch ik verlichte zit. je moet wel maken dat je altijd goed voor je kijkt(tussen de oren van je paard/pony) en je benen en kuiten goed aansluiten aan je paardje, zodat als hij schrikt (mijn pony is schrikachtig en dat is wel ambetant als je in crossgalop weg bent) dat je niet naar links of rechts kan vallen. veel succes .. ik zou wel met een heel braaf paardje naar de zee gaan,want de meeste paardjes die aan de zee komen zijn ineens een stuk frisser..

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:20

Super__Lien: Daar hebben wij ook last van inderdaad ( ik weet niet of het nu een ritme is of niet..)
Maar als wij op het strand komen zijn ze echt niet meer te houden en zouden ze alleen maar op hun hardst willen gaan!
En aangezien onze paarden altijd erg wakker zijn schrikken ze toch wat sneller van kinderen die over het strand rennen etc.
Om de eerste keer op een braaf (ervaren) paard mee te gaan zal toch in het begin dat je aanspringt toch een vertrouwder gevoel geven, denk ik! Dat had ik wel op ameland namelijk, dit ging toen ook een stuk relaxter Haha!!
Maar daarna als je er eenmaal in zit (en dit gaat echt vanzelf) is al dat gespannen gevoel weg en denk je alleen maar aan hoe heerlijk de wind in je gezicht blaast haha Haha!