Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suleilitha schreef:Daar heb je haar weer met haar bitloos.
Ooit een internationaal paard zien lopen zonder bit?
En als je zo tegen kunstgrepen bent, waarom laat je paarden dan niet lopen in plaats van trailers te verhuren, dat gaat toch dwars tegen alles in? Maar nee jij vangt daar geld voor en dan val je snel van je principes af.
soms moeten paarden even wennen aan een bit en mits je ze daarvoor de tijd geeft is daar niks mis mee.
Onderhand ben ik een dierenbeul, rij met boomzadel, bit, op paarden met ijzers en die paarden zien er geweldig uit. Vele malen beter dan die hongerige reeen op jouw foto's, Arabeks. Verder vreten ze met graagte krachtvoer en lig ik alle dagen op de oprit in afwachting van de dierenbescherming die maar niet willen komen.
suleilitha schreef:Daar heb je haar weer met haar bitloos.
Ooit een internationaal paard zien lopen zonder bit?
En als je zo tegen kunstgrepen bent, waarom laat je paarden dan niet lopen in plaats van trailers te verhuren, dat gaat toch dwars tegen alles in? Maar nee jij vangt daar geld voor en dan val je snel van je principes af.
soms moeten paarden even wennen aan een bit en mits je ze daarvoor de tijd geeft is daar niks mis mee.
Onderhand ben ik een dierenbeul, rij met boomzadel, bit, op paarden met ijzers en die paarden zien er geweldig uit. Vele malen beter dan die hongerige reeen op jouw foto's, Arabeks. Verder vreten ze met graagte krachtvoer en lig ik alle dagen op de oprit in afwachting van de dierenbescherming die maar niet willen komen.
suleilitha schreef:Sorry, ik liet me even gaan vanwege de afzender van een bepaalde post die in elk topic waar het woord bit in voorkomt zo'n beetje het evangelie meent te moeten verkondigen...

Arabesk schreef:bij heel veel paarden komt er een reflex op gang dat hetzelfde is als ze eten, wanneer ze een bit in krijgen. Het lichaam schakelt automatisch over op de 'eet-modus' dit wordt getriggerd door het bit.
Is het niet een optie om je paard bitloos te gaan rijden?