@ work op crossterrein in lunteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jefreyginny

Re: @ work op crossterrein in lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:26

hey was weer leuk op crossbaan in lunteren....
zou me nu niet echt wat aantrekken van herhaling van reacties..
je weet waar je aan moet werken en je heb alle tijd... en ja moet het wel zeggen ben er wel mee eens op sommige reacties.. maar ja is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk..
altijd makkelijk maar als ze het zelf moeten doen weten ze er geen raad mee..
ik heb met mijn eigen ogen gezien hoe 'makkelijk'tica is hehehehe
veel succes met je wedstrijd...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:33

Ah Lunteren Haha! Haha!

Over de prijs van crosslessen: dat hoeft niet eens zo vreselijk duur te zijn. Meestal les je in een groepje van 4-5 personen en dan heb je 5 kwartier les. Met een instructeur kom je net dat stapje verder dat je zonder niet komt.

Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om in de week dat je dan crossles hebt je springles te laten vallen, dan zit je qua prijs niet eens zo veel anders Lachen.

Heb je trouwens een bodyprotector aan onder je trui?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:38

Die lange waterbak had ik trouwens niet gedaan hoor, met dat prikkeldraad ernaast Als je paard er niet goed in wil, of halverwege niet meer wil, heb je echt een groot probleem..

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:39

Snoekiej schreef:
Die lange waterbak had ik trouwens niet gedaan hoor, met dat prikkeldraad ernaast Als je paard er niet goed in wil, of halverwege niet meer wil, heb je echt een groot probleem..

de zat nergens pikeldraag en waar prikeldraad zat was een stuk verderweg!

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:39

en waarom al dat gezeur?
is toch nergens voor nodig

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:46

_Ro0sj_ schreef:
Snoekiej schreef:

de zat nergens pikeldraag en waar prikeldraad zat was een stuk verderweg!

Ik heb er ook wel eens getraind, dus ik weet ook waar ik het over heb Knipoog
Ik heb het over deze: http://i273.photobucket.com/albums/jj23 ... G_1458.jpg
Naar ik weet zit het prikkeldraad niet zo ver weg, en een beetje vlug paard zit daar zo in.
Voor de rest leuke foto's hoor!

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:50

prikeldraad zit wel verweg denk toch wel 3M?
maar zo als jij zeg een vlug paard zit er wel snel in ja dat is zo
maar toch iedreen zeurt hier maar denk dat de ps dat ook niet leuk vindt al dat kratiek

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:58

Kritiek is inderdaad niet leuk, maar ze hebben wel gelijk. (Al hoeft het kritiek niet ellendig lang herhaalt te worden). En dan kan de TS daar weer iedere keer tegenin gaan, of ze accepteert het en gaat er aan werken.
Dat van die waterbak zeg ik gewoon omdat je met Lunteren echt onwijs op moet passen met wat je springt, er staan daar zat hindernissen die niet veilig zijn.

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:23

Ik zou je af en toe wel een duw willen geven als ik naar sommige fotos kijk Tong uitsteken probeer met springen alsjebliefd iets meer naar voren te gaan ik begrijp dat hij zo te zien meters te hoog ererheen springt maar probeer toch ietsjes meer mee te gaan. Het ziet er wel heel leuk en gezellig uit jullie hebben alle 2(paard+ruiter) veel plezier!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:50

Mijn reactie mag dan niet vriendelijk overkomen, hij is wel gemeend. Deze foto's geven zo aan hoe mensen over sgw denken, dat zulke foto's meer blijven hangen dan al het goede wat er geplaatst wordt.

Lunteren is niet het meest lekkere terrein voor onervaren combinaties, vooral vanwege al het (prikkel)draad wat er hangt.

Mocht er een volgende keer komen, beugels korter, handen meer naar voor en bovenlichaam ook. Paard meer voor elkaar hebben voor de sprong en "normale" sporen om. Ik zou ook een instructeur meenemen, dan maar een keer geen dressuur of springles.

Ik moet ook alles zelf betalen van mijn hongerloontje en dat betekent keuzes maken. Zonder instructeur als onervaren combinatie rijden is imo onverantwoord. Ik cross ook nooit zonder instructeur.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:17

heeey
wat leuk !!dat wil ik ook een keer gaan doen zeg Haha!

haha die link naar de vliegende hollander Tong uitsteken

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:11

Hey ik vind het er leuk uitzien en ik geloof het ook als jij zegt dat je je paard niet te erg in de weg zit. Alleen ik heb ook even gespiekt in je profiel en daar is je houding indd hetzelfde, maar komt dat niet door je zadel? ik heb het gevoel dat jou zadel je een beetje tegenhoud.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:51

hubba schreef:
Hey ik vind het er leuk uitzien en ik geloof het ook als jij zegt dat je je paard niet te erg in de weg zit. Alleen ik heb ook even gespiekt in je profiel en daar is je houding indd hetzelfde, maar komt dat niet door je zadel? ik heb het gevoel dat jou zadel je een beetje tegenhoud.

nou geef nu het zadel maar de schuld als de ruiter een slechte houding heeft!

je paard heeft er echt zin in zo te zien op de foto's! ben je van plan om ook wedstrijden te gaan rijden?
probeer dus aan je houding te werken. meer naarvoren. eerst wat balkjes draven om je verlichte zit beter onder de knie te krijgen misschien?

tsja en van die sporen vind ik maar een stom excus om te zeggen dat ze al om zaten. dat wil nog niet zeggen dat je ze even af kan doen?
met dressuur rijd ik mijn paardje ook met sproren maar met springen haal ik ze er gewoon af!

Viv6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:59

Kan jij mij vertellen waar die crossbaan ligt?? Heb je eventueel een adres voor mij?

Het lijkt mij echt heel erg leuk om ook een keer heen te gaan!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:28

GvdT schreef:
Ik vind de foto's ook niet echt prettig om naar te kijkenen geen reclame voor deze sport. Commentaar is oa al door crossmonster, foryourneeds en appel gegeven.
Je houding en zit is echt dik onvoldoende. Ga hier aan werken, als je met zo'n houding de cross ingaat krijg je een hele dikke onvoldoende voor je stijl...

Daarnaast vind ik het erg onverantwoord om zonder ervaring en zonder instructeur te trainen.

Sorry maar wat een naar bericht is dit van je, geen reclame voor de sport? Scheve mond Ik wilde SGW gaan rijden, maar door deze foto's ben ik erg afgeschrikt Doei! onzin Nagelbijten / Gniffelen

Ik ga er van uit dat jij ook rijd, dan weet je hoeveel je moet leren, ik rij 9,5 jaar en ik leer elke keer nog steeds zo veel, dat is onvoorstelbaar!

Maar dit verdiend de TS niet. Knipoog

Sommige mensen zeggen ook alleen dat ze het niet zo mooi vinden, mischien zouden die wat meer kunnen beargumenteren? (nieuwe tips).

Er staan hier wel berichten (o.a. die van mij) waar in staat wat ze evt. zou kunnen verbeteren en aan werken, ik denk dat ze daar meer aan heeft. Lachen

Natuurlijk staan de sporen en het bit niet super fijn, maar ze heeft gezegt dat ze afbouwd, dus meer kunnen wij of zij niet veranderen. Pling

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:43

TS: Commentaar over je houding is gegeven, en aangekomen. Commentaar over je bit idem dito

Ik denk dat je paardje gewoon een beestje is dat graag wil springen, jij vind het leuk. Dus samen raken jullie overenthousiast & zo heet als een kanon..
( Toch?? )

Ik rijd zelf ook zon paard, en ben zelf ook zon over actief persoon. Zou als ik wou ook best uren op een crossterrein rond kunnen rijden, maar dat doe ik niet
Ik volg om de week een training bij een instructeur die heel erg hamert op controle, controle en controle.. Ik zou nooit zonder hem in de buurt een crosshindernis durven springen, waarom niet? Omdat ik het onverantwoord vind! Ik heb zelf inmiddels een springles of 10 gehad in t crossen, 2 groepstrainingen mee gereden en een jaar lang gewone springlessen gehad. Ik vind ons als combinatie niet geschikt om zelf te gaan rommelen op een crossterrein.
Ik rijd mijn paard op een gewoon trensje, omdat ze het daarop ook moet kunnen. Zonder sporen, omdat ze genoeg aan mn been is als er een hindernis in de buurt komt, en ik heb een zweepje. Idd is dat de eerste keren moeilijk rijden met zon hete onder je kont. Maar ik gebruik dat ding hoogstens 1x per les. Mijn paard springt alles op been en stem.
Stem is in de cross zo belangrijk, ga maar eens een keer kijken op een wedstrijd. Zowat iedere ruiter praat zijn paard over de hindernissen! Dat zweepje is alleen voor de sier, en heel af en toe voor wat overtuiging van paardlief.
Als je de zweep niet verkeerd gebruikt leren ze vanzelf dat ze er neit bang voor hoeven te zijn.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:15

Ik heb niet alles gelezen, maar aan het aantal pagina's te zien is er vast al wel wat over gezegd Lachen
Als je in de verlichte zit zit dan is je lichaam licht naar voren gebogen en je rug hol. Je steunt op je voeten/beugels, knieen zijn los. Dat is bij jou niet te zien. Dus ik zou nog even aan je houding werken. Een hindernis zou je zonder handen (geen teugels) moeten kunnen springen, dan heb je een onafhankelijke houding/zit. Als jij dat zou doen dan klapte je zo voorover. Ik zou ook je beugels twee gaatjes korter doen. Dit is gewoon een tip hoor, dus vat het niet op als gezeik ofzo. Wat je ermee doet moet jij weten.
Verder vind ik dat je een leuk paardje hebt!

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:09

nou geef nu het zadel maar de schuld als de ruiter een slechte houding heeft!

je paard heeft er echt zin in zo te zien op de foto's! ben je van plan om ook wedstrijden te gaan rijden?
probeer dus aan je houding te werken. meer naarvoren. eerst wat balkjes draven om je verlichte zit beter onder de knie te krijgen misschien?

tsja en van die sporen vind ik maar een stom excus om te zeggen dat ze al om zaten. dat wil nog niet zeggen dat je ze even af kan doen?
met dressuur rijd ik mijn paardje ook met sproren maar met springen haal ik ze er gewoon af![/quote]

Jeetje je hoeft niet zo fel te reageren hoor. Ik zeg ook niet dat het zo is alleen dat het zo zou kunnen zijn. en ik vraag daar ook niks over aan jou maar aan de TS dus ook aan haar te beantwoorden!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:46

_Ro0sj_ schreef:
en waarom al dat gezeur?
is toch nergens voor nodig

Moderatoropmerking:
Wat ontzettend jammer nou....
Zie je eindelijk een topic waarin goede tips gegeven worden, en dan begin jij over "gezeur".
HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar, en dat wordt hier nu juist zo goed gegeven. Door zulke reacties te plaatsen haal je het niveau en de sfeer in een topic onnodig naar beneden, daarom ook het verzoek om dit achterwege te laten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:08

Goed gesproken oscar!

Probleem in dit topic is, dat alle tips die gegeven worden, door TS en vriendjes, meteen worden afgewimpeld,
En dat is wat zorgt voor de onvriendelijke ondertoon Knipoog

Hopelijk doet TS wat met de tips. Ik was een van de eersten die commentaar gaf op houding, bit en sporen, De mensen herhalen dit, omdat er streeds word afgewimpeld,

TS neem goed crossles, ga heel hard oefenen op je houding, veel trainen in verlichte zit, een goede verlichte zit vergt veel kracht in je kuiten.
Ik heb de laatste twee jaar van deurne de crosscursus gedaan, elke vrijdag 2 uur crossles.
Na de les stonden we allemaal te trillen op de kuiten, en waarom, omdat we zo hard moesten trainen op de verlichte zit.
Want die is oh zo belangrijk tijdens de cross.
En zo zijn er nog veel meer dingen die je alleen kan leren door goed crossles te nemen,
dit is niet alleen goed voor jou,maar belangrijker nog, dit is onontbeerlijk voor je paard !
die zal er happyer van worden als jij met de beweging mee bent, en op de juiste wijze de crosshindernissen kan nemen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:27

Mee eens crossmonster. Ik heb na een winterstop ook altijd last van mijn kuiten de eerste paar interval trainingen.

Hopelijk doet de TS iets met het commentaar. Crossen is fantastisch, maar je moet er wel tijd en geld insteken om het verantwoord te doen.

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:12

wauw! wat een mooie foto's ! Haha!

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:42

crossmonster schreef:
Goed gesproken oscar!

Probleem in dit topic is, dat alle tips die gegeven worden, door TS en vriendjes, meteen worden afgewimpeld,
En dat is wat zorgt voor de onvriendelijke ondertoon

Ik als vriendjes wimpel niets af zeg alleen dat ze niet moet ingaan in herhaling van reacties.. Zei ook dat ik het eens ben met de reacties..
Maar wat ik vindt hoeft de ts niet te vinden.
We kunnen wel met elkaar doorhameren maar helpt toch niets.
Vindt het nutteloos om drie pagina;s door te hameren over 1 onderwerp.
Denk dat het na 2 of drie keer wel duidelijk is of denk je van niet?
En wie niet luisteren wil moet maar voelen.
TS is oud en wijs genoed om tips van harte te nemen of niet.
Zo niet heeft geen zin om het te blijven proberen!!!! sommige mensen zijn gewoon koppig.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:56

Ziet er goed uit!
En dat gaat helemaal goed komen op de cross!! Want je paard lijkt er best wel plezier in te vinden Knipoog

Probeer wel om een beetje aan je springhouding te werken.. Mss beginnen met je beugels een beetje korter te maken, en probeer om wat minder gewoon te gaan 'staan' in je beugels, een beetje meer naar voor te buigen zeg maar. Dan gaat het plaatje er niet alleen beter uitzien volgens mij, maar dan gaat je paard ook nog beter springen waarschijnlijk Lachen

Veel succes nog, want jullie zijn goed op weg hoor! Ik vind je houding al verbeterd tegenover één van je vorige springtopics Knipoog

(Over sporen e.d. ga ik niets meer zeggen, dat heb je al wel door geloof ik Knipoog )

Ginny, ik vind het knap dat jij als enige je cap nog om hebt op de laatste foto Ja

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:09

http://s273.photobucket.com/albums/jj23 ... G_1438.jpg

super foto Haha!

wat vindt jou paardje het leuk!! ik zou er zeker mee doorgaan als ik jou was Knipoog
veel plezier en succes

edit: link doet het niet..ik bedoel de foto met de (bijna) landing over de sloot.