Mars (Haarlem) @ dressuurwork (M2)nog 1 te gaan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Re: Mars (Haarlem) @ dressuurwork (M2)nog 1 te gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:47

Haha die laatste foto Haha!

Het meeste commentaar is wel gegeven, vooral goed op je handen letten.
Probeer je er tijdens het rijden echt op te concentreren dat je ze rechtop houd.
Verder lijkt het alsof je je handen tijdens het appuyeren verkeerd zet, vooral op de laatste 2 foto's. Op de foto ga je naar rechts dus moet je je rechterteugel van de hals en je linkerteugel ertegen aan doen, het lijkt nu net alsof je dat contra doet Lachen
En zoals je zelf al zei, moet je je gewicht op de binnenkant zetten. Kijk maar eens overdreven opzij, dat kan nog wel eens helpen.

Gefeliciteerd met je laatste winstpunt en veel succes in de Z1 Ja

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:50

Supermooi paard! Loopt ook supermooi! Laatste foto is erg leuk Ja

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:39

Ja inderdaad Evy. Als je een appyement maakt naar rechts. Hou je je linker teugel tegen de hals. Met je rechterteugel vraag je buiging en stelling, die houd je dus iets van de hals of net voor het zadel. Met die linkerteugel tegen de hals houd jeje paard recht. Dat is dus het zelfde met wijken. Wijk je naar rechts houd jeje rechter teugel tege de hals om je paard recht te houden en vraag je met je linker teugel beuging en stelling. Let er ook op dat je me heup mee gaat in de richting die je rijd. Dat doe je nu niet en dat komt ook omdat de hulp met je handen niet kloppen.
Je houdt je handen waarschijnlijk zo omdat hij graag door je rechterbeen heen valt als we het over een appyement hebben naar rechts. dit los je op door tege te sture met je rechter teugel. Dat is een logisch reactie. Maar je moet het echt oplossen met je rechter been. Zorg dat als je bij A afwendt of vanaf de lange zijde je appyement rijdt je je paard eerst goed rechtzet. Als je dat voor me kaar hebt ben je al heel ver, daarna is het de kunst om met je linker teugel je paard recht te houden in je appyement. Het is niet de bedoeling dat je je paard laat appuyeren door middel van het aandrukken van je linkerbeen. Je moet je linkerbeen alleen de juiste hulp opzij aangeven en doordat je met linkerteugel je paard rechthoud en met je heupen aangeeft welke richting je opgaat moet je paard appuyeren. De grap is nu dat veel mensen het paard met hun linker been doordrukken waardoor hij ze veel opzij gaat, niet recht blijft, van het achterbeen afraakt en ze dus met hun rechter teugel gaan tegen werken. Denk er dus om dat je je met je linkerbeen naar je rechterhand blijft toe werken en met je rechter been naar je linkerhand. Zo blijft je paard actief, recht en schaart hij zonder impuls te verliezen!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:45

Wow, goede uitleg Celien! Als alle mensen dat nou deden op HAW dan werd het al een stuk leerzamer voor iedereen OK dan!

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:50

Ach, veel mensen willen het niet eens horen. Ik geef al heel lang les en ik ben meer gericht op de technische kant van het rijden. Alles zo eeeeeenvoudig mogelijk doen. Makkelijk denken, makkelijk oplossen en makkelijk beredeneren!!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:03

ladyzwien schreef:
bedankt allemaal

sterre2000: oo okay, heb jou al vaker gezien toen een keer in annen dacht ik
b2b: ja met de orun heb ik hem niet echt gereden, zat ook op mijn vzh zadel Haha! en ach toerde gewoon wat rond haha.
Ik zit nog te twijfelen of ik 30 maart zou starten haha ze zeggen van gewoon doen.

heb trouwens die laatste foto opgestuurd Haha!

Gewoon doen..die wp leveren nu toch niks meer op..
en kan je mooi even testen hoe jullie staan, wat er nog beter moet om bijv winst te rijden..

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:12

Mooie kleur heeft je paard! Haha!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 23:05

celien: heel erg bedankt! daar heb ik nog eens wat aan. zou het onthouden en we gaan oefenen

b2b: ja zo denk ik ook, denk dat ik het maar gewoon ga doen Haha!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:15

_Celien schreef:
Ach, veel mensen willen het niet eens horen. Ik geef al heel lang les en ik ben meer gericht op de technische kant van het rijden. Alles zo eeeeeenvoudig mogelijk doen. Makkelijk denken, makkelijk oplossen en makkelijk beredeneren!!

Nou, als ik in de toekomst nog een keer een topic plaats op HAW zal ik je even pben voor commentaar Haha! Ik vind het altijd super handig als mensen zo duidelijk en uitgebreid dingen verduidelijken Lachen