Pattypaard schreef:Over het rontgenlogisch keuren. Dit gebeurd niet doordat genoeg mensen mij dit juist afgeraden hebben. Omdat het er op de rontgen wel goed uit kan zien, maar ze irl toch iets kan hebben.
En zo ook kan er op de rontgen wel iets te zien zijn, waarvan ze geen last heeft. En ook niet zal krijgen of wel.
Daarbij vinden mijn ouders ook nog eens dat rontgen niet hoeft. En mijn ouders beslissen hier uiteindelijk toch over.
Verder heb ik nog wat dingen erover gehoord die ik zo even niet meer weet. In ieder geval dingen om rontgen niet te doen.
Mocht de DA nu zeggen dat het toch verstandig is om wel rontgen te maken om het een of het ander. Dan word dit zeker nog besproken met mijn ouders.
Ik ben ook geen grote fan van rontgenologisch keueren. Of igg de waarde die er vaak aan gegeven wordt. Wel kun je dingen zien die je met het blote oog niet kunt zien en daardoor kun je beter de risico's inschatten. Het kost een paar honderd euro, maar je kunt wel beter inschatten of ze last kan krijgen van problemen. Het risico van een paard hebben en dus kreupel kan raken, zal altijd blijven. Toch zou ik een klein gedeelte van dat risico in kaart willen zetten, wanneer het een paard is waar ik verder mee wil en verder niet ken. Een paard van een vriendin die ik al jaren ken, zou ik minder snel op de foto zetten, als hij nooit kreupel is geweest.