Het niet eens zijn met rij instructrice, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Het niet eens zijn met rij instructrice, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 18:49

danjewel Lachen

daban

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:59

Ik geef je helemaal gelijk.
Ik heb zelf ook een voorbeeld nadat ik 10 jaar niet gereden heb, ben ik verhuisd naar de UK en hier begonnen met rijden. Heb hier 9 maanden les gehad elke week met uitzondering van vakanties. Maar zoals ik het zelf zeg heb ik in die tijd niks bij geleerd. Elke week gezeur je moet op een ander paard die weer anders rijd kun je weer op nieuw beginnen. Heb in die tijd 1 keer les gehad van een vrouwtje, en heb toen in die les van een uur meer gedaan en geleerd dan in 9 maanden. Ben dus nu ook al enige tijd gestopt en op zoek naar een andere manege hier

Kobus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:01

Gelijk heb je! Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 19:13

oke, bedankt Lachen

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:19

Van mij krijg je groot gelijk!!!
Ik snap nog steeds niet dat sommige mensen als enige doelstelling het in de krul rijden van een knol is.
Je zult ze toch eerst voorwaarts moeten hebben voordat je je paard ook maar van voren kunt vragen.

Veel succs met je bijrijdpaard!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 16:28

dankje Trice.

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:09

Ik vind het echt raar dat je van een manegeinstructrice je paard nageeflijk moet rijden! Ze kan je natuurlijk tips geven maar het zo forceren, ze zou beter moeten weten. Ik zou zeggen ga lekker bij de boer lessen!!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:13

ik heb ooit voor school 3x op een manege gereden.
Eerste paard was al dressuurmatig gereden en had ik lekker aan het lopen.
2e paard was afgrijselijk stijf. Op het laatst kreeg ik iets buiging in het lichaam. Instructie niet tevreden, paard liep niet in een knik.
3e paard was een klier. Eerste halfuur overal zomaar inneens afwenden. Maargoed daarna begon ik wat schouderbinnen te vragen, ging heel netjes, paard kwam wat omlaag en begon te knabbelen op het bit. Maar nee, niet goed want paard liep niet in een knik.

ben blij dat het maar 3x was.

Sportstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:17

Ha wat een leuke discussie,

Hier wil ik graag op reageren. Er zijn tegenwoordig een hoop instructeurs welke bijna allemaal gediplomeerd zijn, deze testen (ook praktijd) zijn niet makkelijk. Hier uit kunnen we dus wel opmaken dat deze mensen bekwaam zouden moeten zijn. (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel) in het algemeen vind ik dat je altijd respect moet hebben voor je instructeur. Je gaat bij diegene lessen omdat je overtuigt bent van zijn of haar filosofie. Als je dat bent en op die gene vertrouwt . moet je je mond houden en er niet mee gaan discuteren.
Je kan er over filosoferen maar er zijn te veel verwende manege kindjes die denken dat je het beter weten. Tot dat je hoger rijd dan die genen dien je naar die gene te luistern of een andere instructeur te zoeken waar je je wel goed bij voelt. Vriendelijke groet

Robert de Groot

CKC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:22

___Elise___ schreef:
heb je prive les? of zitten er meer mensen bij je in de les. want dan kun je misschien met zn allen naar de eigennaar van de manege gaan en vragen of jullie een andere instructrice kunnen krijgen?

elise

daar ben ik het mee eens...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:23

zij is de eigenaar zo ongeveer dus..

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:28

Ik vind dat je ontzettend gelijk hebt!
een paard moet niet aan de teugel getrokken worden dat moet hij doen omdat hij zich lekker en ontspannen voelt..
ik heb ook zo'n instructrise gehad maar dan net iets anders, eerst reed ik alleen maar voor mijn lol en vond ik het allemaal wel goed dat ik niks leerde als ik maar lol had.
Maar toen ik mijn paardje kreeg, die pittig was en waarbij ik veel aanwijzingen nodig had, gaf zij ze me niet.
ik reed zo nu en dan in de groepslessen mee, en ze zij géén woord tegen me, als me paard begon te bokken of gek begon te doen, zij ze alleen maar Oooooh.
dus daar had ik niks aan.

1 keer wou ik me teugels oppakken omdat hij ze uit mn handen had getrokken, roept ze opeens tegen me, je zaagt.
ik had meteen zoiets, ik zaag niet, dat heb ik nooit gedaan, en als je er zo zeker van bent dat ik zaag, vertel me dan hoe ik hét wel moet doen..
dat vond ik dus zelf heel erg lastig, daarom ben ik ook naar een andere instructrise overgestapt, ik weet niet of er op jou stal mogelijkheden zijn om naar een andere instructrise te gaan, maar als het kan zou ik het zeker doen.
verder heeft een nieuwe instructrise er ook voor gezorgd dat ik neit meer bang was voor mijn paard! Lachen

Dus kortom, ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Lachen

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:14

vind dat je dat moet kunnen zeggen waarom je het niet eens bent met elkaar. Bij ons luisteren ze dan wel. En als ze ongelijk hebben hebben ze ongelijk en acepteren ze dat ook

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:19

Ik rijd nu ook al 9 jaar op dezelfde manege en nu helpt ik daar ook 2x in de week met de kinderen die net beginne te rijden. Door dit allemaal besef ik nu (beter dan ooit) dat de manier waarop er daar met de pony's wordt omgegaan verre van perfect is! Al die manege pony zijn heel bang van de instructeur en instructrice, je krijgt ze er echt niet in de buurt dan beginnen ze weg te schieten in galop en opzij te springe. Ik persoonlijk heb daar niet zo veel last van omdat ik al wat ervarener ben maar de kinderen die pas rijden kunne er zo lelijk afvallen en dan angst hebben om te rijden dit is dus al meerdere malen voorgevallen.