Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ilzas schreef:Joh, Bokt heeft kennelijk gewoon besloten tegen je te gaan zitten zeiken, dus je kan het gewoon al niet meer goed doen...
jorretje schreef:hmm ik zou niet meteen de tweede keer dat ik erop ging los gaan in draf...
maar ja hangt ook van t paard af..
en tjaah ik zou t ook wat meer opbouwen.. eerst wat vaker longeren, zodat ie wat meer op je stem wordt en hij wat spieren ontwikkeld..
ik heb al een keer vliegles gehad toen ik een paard aan t inrijden was, dus dan wordt je wat voorzichtiger... zal je iig zeker aanraden voorzichtig te zijn, want het is en blijft een jong dier!
mistid schreef:Totdat ie 3 is ja
talented schreef:gas erop houden
Zwartwitje schreef:Afgezien van het feit dat je zelf zegt een bikkel te zijn, heb je er ook al eens over nagedacht dat het erg eng en vervelend voor je pony kan zijn als er iemand van zijn rug afvalt..? En dat dat ook gevolgen kan hebben in de toekomst met rijden?
En dat het longeren niet gaat, ligt dat misschien niet aan het feit dat hij niet wil, maar dat hij het nog niet begrijpt, wat me niet onaannemelijk lijkt, aangezien hij nog maar een keer eerder gelongeerd is?
talented schreef:jorretje schreef:hmm ik zou niet meteen de tweede keer dat ik erop ging los gaan in draf...
en tjaah ik zou t ook wat meer opbouwen.. eerst wat vaker longeren, zodat ie wat meer op je stem wordt en hij wat spieren ontwikkeld..
ik heb al een keer vliegles gehad toen ik een paard aan t inrijden was, dus dan wordt je wat voorzichtiger... zal je iig zeker aanraden voorzichtig te zijn, want het is en blijft een jong dier!
Niet los in draf? Een jong paard aan de longeerlijn houden is veel gevaarlijiker. Daarbij begin je de eerste keer al gelijk met draven, gas erop houden. Mensen die met een jong paard de eerste keer alleen willen stappen, die vragen min of meer om gevaarlijke situaties. Altijd de motor aan de gang houden, dan kunnen ze het minste uit hun dak gaan!
Je wilt niet weten wat er mis kan gaan als je zo'n dier aan de longe houdt, moet er zelf in ieder geval niet aan denken... talented schreef:jorretje schreef:hmm ik zou niet meteen de tweede keer dat ik erop ging los gaan in draf...
Niet los in draf? Een jong paard aan de longeerlijn houden is veel gevaarlijiker. Daarbij begin je de eerste keer al gelijk met draven, gas erop houden. Mensen die met een jong paard de eerste keer alleen willen stappen, die vragen min of meer om gevaarlijke situaties. Altijd de motor aan de gang houden, dan kunnen ze het minste uit hun dak gaan!
mistid schreef:mistid schreef:Nee, hij moet nog een halve maand...
Totdat ie 3 is ja
Verder is het niet erg als je iets naar voren zit hoor! is juist iets fijner voor je pony qua belasting rug, is nog niets gewend!
En goed naar voren lukt je niet bij ieder paard...
joke136 schreef:heey meid! het ziet er goed uit hoor! meno doet het goed! trek je niets aan van het commentaar van boven. jullie weten echt wel waar jullie mee bezig zijn. jullie kennen het karakter van meno en weten precies wat hij wel en niet aan zou kunnen.
ik vind het er heel relax uit zien! meno vind het wel prima allemaal.
en voor alle mensen die vinden dat er iemand bij moet zijn die er verstand van heeft...... ik weet dat er verstand en ervaring genoeg is daar om deze pony goed in te rijden! dat komt wel goed!
meno kan het werk wel aan. ga zo door meid!![]()
groetjes Joke
, ga er morgen denk ik weer op!