Forendo Ameno, voor de eerste keer @work onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: Forendo Ameno, voor de eerste keer @work onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 07:02

Totdat ie 3 is ja Knipoog

bonita_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:33

Okee Haha!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:13

Dat vind ik alsnog een beetje vroeg, maar goed, dat is minder erg dan 2,5.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:31

hmm ik zou niet meteen de tweede keer dat ik erop ging los gaan in draf...
maar ja hangt ook van t paard af..
en tjaah ik zou t ook wat meer opbouwen.. eerst wat vaker longeren, zodat ie wat meer op je stem wordt en hij wat spieren ontwikkeld..
ik heb al een keer vliegles gehad toen ik een paard aan t inrijden was, dus dan wordt je wat voorzichtiger... zal je iig zeker aanraden voorzichtig te zijn, want het is en blijft een jong dier!

Zorbadegriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:30

Ilzas schreef:
Joh, Bokt heeft kennelijk gewoon besloten tegen je te gaan zitten zeiken, dus je kan het gewoon al niet meer goed doen...

Clown Clown Clown

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:55

jorretje schreef:
en tjaah ik zou t ook wat meer opbouwen.. eerst wat vaker longeren, zodat ie wat meer op je stem wordt en hij wat spieren ontwikkeld..
ik heb al een keer vliegles gehad toen ik een paard aan t inrijden was, dus dan wordt je wat voorzichtiger... zal je iig zeker aanraden voorzichtig te zijn, want het is en blijft een jong dier!

Niet los in draf? Een jong paard aan de longeerlijn houden is veel gevaarlijiker. Daarbij begin je de eerste keer al gelijk met draven, gas erop houden. Mensen die met een jong paard de eerste keer alleen willen stappen, die vragen min of meer om gevaarlijke situaties. Altijd de motor aan de gang houden, dan kunnen ze het minste uit hun dak gaan!

Kimby_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:58

mistid schreef:
Totdat ie 3 is ja Knipoog

hehehe

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:04

talented schreef:
gas erop houden

No Cheer

worteltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:08

Zwartwitje schreef:
Afgezien van het feit dat je zelf zegt een bikkel te zijn, heb je er ook al eens over nagedacht dat het erg eng en vervelend voor je pony kan zijn als er iemand van zijn rug afvalt..? En dat dat ook gevolgen kan hebben in de toekomst met rijden?

En dat het longeren niet gaat, ligt dat misschien niet aan het feit dat hij niet wil, maar dat hij het nog niet begrijpt, wat me niet onaannemelijk lijkt, aangezien hij nog maar een keer eerder gelongeerd is?

Helemaal mee eens:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:14

Heel leuk pony-tje, ben benieuwd hoe hij eruit ziet als ie zn vachtje kwijt is.

Denk wel dat het commentaar (de posts die ik zo even doorgescrolld heb) terecht is. Hou er ook rekening mee dat het paardje de eerste keer dat je erop zit overdonderd is. Als je t nu niet correct doet ga je er straks veel van merken.

Belangrijkste punten van aandacht zijn de leeftijd van de pony (zou je zo vroeg beginnen?) de volgorde van beleren (longeren is echt de basis voor het rijden) en jouw inwerking met je handen; van de mond afblijven en op je zit rijden.

Succes met wat je gaat doen.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:11

talented schreef:
jorretje schreef:

Niet los in draf? Een jong paard aan de longeerlijn houden is veel gevaarlijiker. Daarbij begin je de eerste keer al gelijk met draven, gas erop houden. Mensen die met een jong paard de eerste keer alleen willen stappen, die vragen min of meer om gevaarlijke situaties. Altijd de motor aan de gang houden, dan kunnen ze het minste uit hun dak gaan!

Helemaal mee eens Ja Je wilt niet weten wat er mis kan gaan als je zo'n dier aan de longe houdt, moet er zelf in ieder geval niet aan denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:32

talented schreef:
jorretje schreef:

helemaal me eens! wij doen ook weinig meer met de longe met beleren, als een jonge pony ineens besluit om te draaien gaat de longeerlijn om degene die erop zit en moet je de longeerlijn los laten anders trek je degene die erop zit eraf!! En dan heb je een jonge pony+ruiter en longeerlijn er nog eens achteraan..
En idd gas erop houden anders krijgen ze sneller de neiging tot een bokfestijn Haha!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 21:20

O, ik ben daar gelukkig niet de enige mee die dat denkt, ik vind een lijn alleen onhandig eigenlijk... In het begin toen ik hem had (jaar geleden) trok hij zich wel eens los als ik hem aan touw had, (onwennigheid) en dan was ie bang voor dat touw, dat is een gewoon halstertouw, als er een lijn achteraan sleept kunnen ze wel daar de bakrand heen gaan en waar ze dan terchtkomen! Of het wikkeld om de benen, dan kun je ze wel naar de slacht brengen...

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 07:54

mistid schreef:
mistid schreef:
Nee, hij moet nog een halve maand...
Totdat ie 3 is ja

Daar heb je het al, iedereen gaat er maar vanuit dat hij 2,5 is, maar hij is bijna 3! Maar wat zijn 2/3 weken nou?

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:13

longe is juist beter vind ik, mijn paard luisterde heel goed naar me stem, maar idd wel gad er in houde, heeft hij veel minder kans om rare sprongen te maken, aangezien hij zich daarvoor moet inhouden

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:14

gad=gas

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:49

hmmm zou toch wel graag aan longeerlijn hebben hoor, dan heb je iig iets te vertellen!!! je wilt niet weten waar je blijft als die opeens graag de bok uit wil of wat dan ook. Diegene met longeerlijn kan je dan iig begeleiden diegene erop kan al helemaal niets maarja...

vind opzich wel leuke pony, ben ook benieuwd hoe die haarloosi s Haha! Verder is het niet erg als je iets naar voren zit hoor! is juist iets fijner voor je pony qua belasting rug, is nog niets gewend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:55

Nouja, wat te vertellen, als je een paard naar voren jaagt alsie begint te stuiteren hou je er niks meer aan hoor.. of hij schiet naar voren en ineens is je lijn op en krijgt hij een ruk in zn mond, of hij word ineens omgetrokken en dan lig je er helemaal gauw af.. Laat staan wat er kan gebeuren als hij besluit ineens de andere kant op te draaien en de longeerlijn kmt om jou heen te zitten.. dan moet degene in het midden wel los laten anders trekt ie je eraf... Nee dan ga ik toch liever los en goed naar voren!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:44

als je van tevoren je paard veel longeert zijn dit dingen die niet snel gebeuren. Je zult met longeren al een hoop bereiken.Ook moet je niet in een te grote bak gaan staan natuurlijk waardoor hij die aandrang krijgt. Als je paard ineens naar voren stuitert en je kan niets, probeer dan maar eens stuur op je paard te krijgen.l..Maarja ieder op zn eigen manier Haha! En goed naar voren lukt je niet bij ieder paard...

joke136

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 09:01

heey meid! het ziet er goed uit hoor! meno doet het goed! trek je niets aan van het commentaar van boven. jullie weten echt wel waar jullie mee bezig zijn. jullie kennen het karakter van meno en weten precies wat hij wel en niet aan zou kunnen.
ik vind het er heel relax uit zien! meno vind het wel prima allemaal.
en voor alle mensen die vinden dat er iemand bij moet zijn die er verstand van heeft...... ik weet dat er verstand en ervaring genoeg is daar om deze pony goed in te rijden! dat komt wel goed!
meno kan het werk wel aan. ga zo door meid! Knipoog

groetjes Joke

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 13:20

joke136 schreef:
heey meid! het ziet er goed uit hoor! meno doet het goed! trek je niets aan van het commentaar van boven. jullie weten echt wel waar jullie mee bezig zijn. jullie kennen het karakter van meno en weten precies wat hij wel en niet aan zou kunnen.
ik vind het er heel relax uit zien! meno vind het wel prima allemaal.
en voor alle mensen die vinden dat er iemand bij moet zijn die er verstand van heeft...... ik weet dat er verstand en ervaring genoeg is daar om deze pony goed in te rijden! dat komt wel goed!
meno kan het werk wel aan. ga zo door meid! Knipoog

groetjes Joke

Hey!!
Leuk dat je het hebt gevonden, zit niet zoveel op de pc omdat we verhuisd zijn en nog geen internet hebben daar, dus steeds op de fiets naar andere huis, of op school, daarom link niet gestuurd Knipoog , ga er morgen denk ik weer op!

Groetjes!