[Dienstmededeling] Jullie mening welkom over HAW - t/m 3 maa

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Re: [Dienstmededeling] Jullie mening welkom voor een beter HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:21

Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
Het lijkt me handig dat elke TS bij zijn of haar HAW topic een rijtje zet met verbeterpunten.
Bokkers geven dan tips om die verbeterpunten te verbeteren maar gaan er verder niet nog eens extra op in (de TS weet immers dat het desbetreffende onderdeel een verbeterpunt is).
Als een bokker een verbeterpunt ziet wat nog niet genoemt is in het rijtje van de TS, probeer het dan zo vriendelijk mogelijk over te laten komen (op internet vat je iets vaak sneller verkeerd op).
Dus niet 'Je trekt hem constant in zn mond' maar 'Probeer hem van voren iets meer vrijheid te geven' of 'Probeer het contact met de mond wat losser te houden'.

Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?
Ik denk dat ook in deze situatie een rijtje van de TS over de verbeterpunten al heel wat herhaling wegneemt. Bokkers weten dan dat de TS zich bewust is van het probleem en dat het niet nog eens gezegt hoeft te worden.
Als er dan toch nog iets is wat een bokker (of bokkers Knipoog ) kwijt willen...
Als een TS gereageerd heeft op hetgene wat er door de bokkers is opgemerkt dan weet de TS van het probleem wat gesignaleerd is en hoeft het daarna niet nog 20 keer herhaalt te worden.
Als een TS eenmaal heeft uitgelegt waarom hoe en waarom wat dan is het gewoon done.

Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
Nee vind ik niet echt nodig.

Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
Onder elkaar is wel overzichtelijker denk ik.

Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
Kwaliteit, laten we zeggen, je moet het paard van de foto kunnen onderscheiden Vork Dus geen hele donkere, bewogen foto´s. Ik denk dat je voordat je de foto´s plaatst je, je wel kunt bedenken of ze een beetje normaal zichtbaar zijn.
Hoeveelheid:
Per combinatie 1 topic per 2 weken. Je kunt dan toch redelijk vaak je foto´s laten zien zonder dat je heel HAW overstroomt. Haha!

Overig:
Verder denk ik dat het belangrijk is dat er niet alleen naar de foto´s gekeken wordt maar dat ook het verhaal erboven gelezen wordt. Kan me voorstellen dat het voor een TS heel vervelend is als je een stuk uitleg hebt getypt over wat en waarom en een bokker dan aankomt met ´waarom doe je dat´ oid.

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:52

Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
Misschien moet het verplicht zijn om er van te voren iets bij te typen, dit doet namelijk niet iedereen. Zowiezo de eigen verbeterpunten, maar ook iets over de pony ofzo. Dus bij het voorbeeld dat hij binnenkort verkocht wordt ofzo, wel de waarheid natuurlijk.

Ik vind dat iets van 'zoals je zelf al zegt enz.' met extra commentaar moet kunnen. Maar inderdaad geen vijf mensen achter elkaar van 'je handen dichter bij elkaar houden e.d.'. Voor dit knelpunt heb ik helaas geen oplossing.

Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
Lijkt me wel leuk, maar misschien is een proefperiode niet verkeerd.

Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
Ja, ik vind van wel. At work is at work. Knipoog

Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
De titel vind ik wel nodig, daar stoor ik me af en toe aan, het wordt onoverzichtelijk door deze bras en als iets in totaal in kleine letters staat lees je er zo overheen en vindt je het bij voorbaat als slordig, het onderwerp zal minder snel worden aangeklikt. Door mij althans. Ik zou vaststellen dat het gewoon iets is als:
Naam (evt. vader) @ discipline, evt. klasse, wedstrijd ja/nee. Zoiets als eerste keer @ bokt sluit je dan uit, dat kan gewoon vermeld worden in het topic zelf.

Ik zou geen maximum stellen voor de hoeveelheid, misschien wel een minimum van vijf. Kwaliteit vind ik niet nodig. En bij de openingsposts, daar heb ik al iets bij vraag 1 over vermeld. Knipoog

Xx Charelle.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:10

1 Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
Zolang de discussie gaat (mits om meningen gevraagd wordt op bv rijtechnisch gebied) over de geplaatste foto's kan een discussie zinvol zijn. Als een discussie totaal niet over het onderwerp van de geplaatste foto's gata mag deze wat mij betreft verwijderd worden.

2 Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?
TS moet zich raliseren dat niet iedereen eerst 6 pagina's reacties (of meer) door gaat lezen. Men ziet een topic en reageert daar op, mening of opmerking van een ander wordt vaak niet gelezen. Dat kan. Als je moet gaan ingrijpen kan niemand meer een reactie plaatsen.

3 Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
Zou kunnen, dan is het al iets gespecificeerder nu staat alles door elkaar.

4 Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
Ik denk dat een fotoforum onder elk subforum zou moeten hangen, zo heb je de juiste foto's op de juiste plek, dressuur bij dressuur, western bij western, bitloos bij bitloos, rassen bij rassen enz enz. Veel duidelijker en scheelt ook een hoop onzinreacties denk ik. Dan kun je specifieker reageren en raakt je fototopic niet zoek in de honderden andere topics die die dag geplaatst worden.

5 Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
Max aantal fototopics pp of max aantal foto's pp ipv per topic lijkt me ideaal. Dat scheelt m.i. een hoop ergernissen. Ik plaats bv bijna nooit foto's maar als ik er eens een paar plaats en ik plaats er per ongeluk 1 teveel krijg ik meteen een kwaaie mod op mn dak en wordt mn topic vernaggelt door links waardoor de hele essentie van het topic weg is (leuk fotoverhaaltje vaak over iets wat we beleefd hebben). Gevolg, ik plaats gewoon helemaal geen foto's meer op bokt omdat ik het met een max aantal foto's per topic gewoon soms net niet red.
Linkjes vind ik zelf heel irritant, ik wil meteen foto's zien en niet tig linkjes moeten openen.

Tips:
- fototopics onder de subfora hangen of HAW duidelijker onderverdelen met als leidraad de subfora.
- vriendelijker reageren naar iemand die een misstapje maakt, niet iedereen plaatst 100 foto's/fototopics per dag
- maximaal aantal foto's op de achtergrond verruimen (dus als stelregel 10 maar bv max van 15)
- maximaal aantal fototopics per gebruiker instellen? Dan krijgt een ander ook eens kans om iets te plaatsen.

Succes!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:24

Ondanks dat ik niet zo vaak op HAW kom, ben ik toch zo vrij geweest dit in te vullen. Aangezien het een reden heeft dat ik er niet zo vaak kom.

1. Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
    Naar mijn idee door te zorgen dat je HAW opdeelt. Één deel met echt rijtechnisch commentaar. En ander deel waarin ook gewone rijfoto's geplaatst mogen worden, zonder dat over elk dingetje iets opgemerkt moet worden.
  2. Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?
    Misschien heel simpel streng optreden. Gewoon via het OW-beleid etc.
    En in ieder geval moet een mening goed onderbouwd worden, en niet alleen één korte opmerking. Eigenlijk zou dit ook bij de eerste vraag helpen.
  3. Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
    JA. Absoluut. Laatst had ik een topic voor mijn vriendin gemaakt met welgeteld 2 rijfoto's en de rest losgooifoto's en die werd naar HAW verplaatst. Naar mijn idee belachelijk. Sowieso omdat het rijfoto's waren waar commentaar niet nuttig op was.
    Ik zou dan twee delen maken. Eentje waarbij mensen echt rijtechnisch commentaar willen en eentje waarin men gewoon leuke reacties wilt.
    Voor mij is het feit dat je op HAW altijd rijtechnisch commentaar krijgt, en je rijfoto's nergens anders mag plaatsen een reden om ze niet te plaatsen.
    Mijn pony en ik zijn nog niet zo ver. En de rijfoto's die ik heb zijn in mijn privéles gemaakt, dus rijtechnisch commentaar heb ik al in de les gehad.
  4. Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
    Ik zou ze zo laten staan. Vind dat fijner werken per onderwerp.
  5. Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
    Algemeen vind ik wel dat als iemand 5 topics in de week plaatst ofzo dat zeer storend. Daarentegen 2 topics per dag (eentje rijden en eentje ITP bv) wel prima. Maar iemand die echt zeer vaak op ITP of HAW plaatst stoort me wel. Je ziet toch vaak ongeveer hetzelfde.
    Lijkt me dat foto's die op HAW geplaatst worden wel duidelijk herkenbaar moeten zijn.
    Al erger ik me zelfs op ITP nogal eens aan de fotokwaliteit. Iets moet wel duidelijk zichtbaar zijn, anders heeft het naar mijn idee geen zin.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:37

Onderscheid maken tussen rijtechnisch (bv wedstrijdruiters die echt verbeterpunten willen) en lol met je knol, iets relaxter.

Ruiter zelf al punten aan laten geven die niet herhaald mogen worden

Rem zetten op negatieve/agressieve reacties, die betreffende persoon waarschuwen! Post eventueel verwijderen...na meerdere agressieve overtredingen misschien een soort 'postban' geven?
Ik heb soms het idee dat sommige een sport maken om andere af te zeiken.....moet daar niet wat aan gedaan worden? kunnen ze niet een eigen afzeik forum beginnen? bij wijze van spreke natuurlijk.

Ik heb nooit foto's gepost, ik zou het ook vreemd vinden om door kinderen en/of leken af gezeken te worden op iets triviaals waar hun geen inzicht in hebben. Zoveel mensen zoveel meningen maar er is een ondergrens.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:02

Enorm moeilijk op te lossen, aangezien iedereen zijn mening wil geven en daarmee soms ook minder leuke dingen wil duidelijk maken. Ook is het vervelend dat je met een internetbericht geen intonatie hoort, dus kunnen berichten anders overkomen dan bedoelt. Zou verder niet echt een oplossing weten, aangezien hier vaak op gewezen word, maar het toch altijd zo blijft.

Misschien zouden Mod's in dit soort situatie's inderdaad in moeten grijpen, maar je zou eventueel ook nog bemiddelaars hierin kunnen voegen. Als 1 van de twee hier wat van zegt moet het wel overkomen. Vaak is het zo dat er een opmerking van een Mod geplaatst word, maar dat er gewoon rustig door word gegaan met het topic. Met de vraag hierboven is dat ook vaak het geval, iedereen gaat net zolang door tot er een slotje komt.

Ik denk dat het een idee is om, net zoals op UK, een afkorting voor je topic te zetten. DR voor dressuur bijvoorbeeld, en SP voor springen. Voor andere delen van de paardensport kunnen dan ook afkortingen komen en als jou foto's dan nergens onder vallen, word het al snel lol met je knol. Daar zou dan misschien ook een afkorting voor kunnen komen. Lijkt mij dat het geheel dan wel een stuk overzichtelijker word.

Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan? Op dit moment staan westernfoto's onder Western, SGW foto's onder SGW, foto's van evenementen onder Evenementen. Wil je die fotofora het liefst onder elkaar zien, of is het handiger om ze onder het informatieve forum te houden?
Ik vind dat dit zo moet blijven, als ik dan bepaalde foto's wil zien kan ik die zoeken onder een kopje, waarvan ik zelf wel weet waar zich dat bevind.

Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen? In verschillende topics zijn zaken genoemd als een maximum aan topics pp, tags in de titel, topics sluiten als er foto's worden geplaatst die niet te beoordelen zijn omdat ze te donker zijn of van te ver weg genomen, moeten dat regels worden? (Dus topics zonder duidelijke titel, inleiding of foto's op slot) of richtlijnen die ergens op HAW worden geplaatst en waar we mensen op kunnen wijzen, maar dit niet verplichten?
Ik denk wel dat het scheelt als er duidelijkere regels zijn en er soms harder word opgetreden tegen 'verkeerde' topics. Ik denk dat regels beter zijn dan richtlijnen, aangezien je met richtlijnen niemand iets écht kan verbieden en in feite dus ook niet op kunt treden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:24

Zelf zat ik ook te denken aan het feit dat er herhaaldelijk word gezegt of iemand wel/niet met cap rijd. Zelf zat ik me te bedenken dat er alleen gepost mag worden als iemand mét cap rijd.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:33

1. Erg lastig om hiervoor een oplossing te verzinnen..
Aan de ene kant is het belangrijk dat de persoon inziet dat hij/zij niet juist bezig is,maar van die echt afkraaktopics vind ik wel erg sneu.. Denk dat de moderator hierbij van groot belang is, en eventuele "sensatiezoekers", die dus vaak mensen afkraken in HAW een waarschuwing/ban geven.
2. Herhalingen, hierbij ook actief ingrijpen van een mod. Na een stuk of 20, een opmerking plaatsen dat eventuele
herhalingen verwijderd zullen worden.
3. Dat vind ik een goed idee! Alles wat bij 3 omschreven staat lijkt me erg slim om het zo aan te pakken.
4. Liefst alle fotofora bij elkaar inderdaad.
5. Ik ben wel voor regels. Behalve een maximaal aantal foto's lijkt een minimum van 5 foto's mij ook wel slim, gezien je erg weinig van 2 of 3 foto's af kan zien.
Op een duidelijk fimpje kan je sowieso atijd wel helder commentaar geven.
Ook ben ik wel voor een maximaal aantal topics, 1 in de week lijkt mij meer dan zat per gebruiker.
Kwaliteit van de foto's is ook erg belangrijk, op foto's waar je weinig op kan zien kan je niet een juist oordeel geven.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:35

punt 5: zeker doen! maximaal 1 keer per maand een topic plaatsen.
En de kwaliteit..... tja ik maak een opmerking over dit filmpje en de TS vind wel degelijk dat dit filmpje iets toevoegt aan haar topic:
http://picasaweb.google.nl/rthoogvliet/ ... 7104873138

Dus wie kan dan de kwaliteit bepalen? TS is de baas lijkt me, het is haar topic.
Ik persoonlijk snap ook nooit waarom er 4 foto's staan van een stilstaand paard en 1 van een paard in draf.... waar wil je dan commentaar op? En dat was toch de bedoeling van HAW? Mooie plaatjes van je paard kunnen op ITP, maar ik zie vaak weinig verschil.

Maar donkere foto's met onzichtbare paarden zouden verwijdert moeten worden, dat zal iedere serieuze bezoeker beamen. Meteen op kunnen temmen zou al veel versachil maken.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:05

Evelli schreef:
Thumber schreef:
heel erg mee eens. Ondanks dat het onder elkaar misschien overzichtelijker is, iemand die sowieso niets te zoeken heeft op het subforum "western" hoeft wat mij betreft ook geen commentaar te geven op western-itp. het zelfde geldt voor END en AR.

Bovendien krijg je dan ook het probleem dat veel W-ITP topics misschien beter naar een ander ITP forum kunnen (bijv. [WN-ITP] Sense, lekker buiten! zou dan beter bij KS-ITP passen? maar het zijn juist de westernmensen die geïnteresseerd zijn in dit topic!) Kortom de scheidingslijn wordt dan veel te vaag.

Gewoon laten staan waar het nu staat dus!!

Dit vind ik echt zo kinderachtig klinken
western is gewoon een onderdeel van bokt hoor netals AR en END, zo lijkt het net een sekte
veel liefhebbers van western, AR END enz weten die subfora niet eens te vinden (te zien aan de topics die toch op itp/haw belanden)

ik vind inderdaad dat de topics van veulens allemaal op kraamstal itp moeten komen
net als alle western fotos op western, alle AR op AR maar dan wel onder 1 tabblad onder elkaar

je moet juist blij zijn dat er iemand op je topic reageerd en geinteresseerd is
en goedbedoeld wil helpen en misschien er geen varstand van heeft maar wel een goed punt waar je wat aan hebt

Dit is niet kinderachtig bedoeld.
Tuurlijk is W, AR en END voor iedereen toegankelijk, maar het lijkt mij als kleine groep prettig om je eigen plekkie te hebben waar je de mensen kent die een topic plaatsen en op jouw topic reageren. Om dit dan weer een sekte te noemen vind ík dan weer kinderachtig. Het is gewoon gezelliger met een klein clubje.
Ik denk dat als je de fotofora bij elkaar op 1 tabblad gooit, je een hoop 'rommel' tussen je reacties en tussen de topics krijgt. Bovendien verlies je de kleinschaligheid naar mijn idee.

Ik vind trouwens júist dat de quarter-veulen topics bij western moeten blijven en niet naar de Ks-Itp. ook vanwege dat je de foto's juist aan je westerngenoten zou willen laten zien en ze bij Ks-Itp ondergesneeuwd worden door alle andere topics.

Ik post overigens bij geen van bovenstaande subforums, dus ben niet bevooroordeeld ofzoiets.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:10

mltex schreef:
Onderscheid maken tussen rijtechnisch (bv wedstrijdruiters die echt verbeterpunten willen) en lol met je knol, iets relaxter.

Ben ik het niet mee eens. Iedereen vind het anders.. De één vind dat wedstrijruiters alleen commentaar waard, de ander vind een beetje aan een lang teugeltje rijden ook al commentaar waard.

Ikzelf heb bijv. geen bak tot mijn beschikking. Hoog aan dressuur doe ik ook niet.. Hooguit wat loswerk oefeningen, veel overgangen ect. Maar ook ik wil wel eens FATSOENLIJK commentaar, niet alleen maar: 'wat een leuk paardje'.. Tja, leuk om te horen hoor, maar daarom plaats ik het niet Knipoog .
Ook denk ik dat als je in een tag moet plaatsen dat je bijv. een buitenrit maakt ook overbodig is.. Ik zou dan bijv. weer geen fatsoenlijk commentaar krijgen.

Vind het wel een idee om bijv. de TS een keuze te geven om óf voor het 'lol met je knol' rijtopic te kiezen, of voor het serieuzere deel. Zo voorkom je, denk ik, dat de TS reacties gaat plaatsen van: dát doe ik helemaal niet oid.. Dan worden de topics automatisch fijner, gok ik?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:13

ik vind dat de moderaters bijtijd moeten ingrijpen als het topic een negatieve ondertoon krijgt.
dit gebeurd nog te vaak en is absoluut niet leuk voor de topic starter.

verder zou ik het fijner vinden als er een forum komt met allerlei subforums ove foto''s, dus niet alle foto''s verspreid over verschillende forums maar een foto forum met daarin verschillende subforums waaronder, westen, rijtechtnisch, gewoon lekker je paard showen fotos endergelijke.
zo krijg je dus gerichtere forums met een serieuze ondertoon maar ook een met gewoon lekker lol met je paard!

ook denk ik dat de regels wel duidelijk genoeg zijn maar ben wel van mening dat het nog te vaak voorkomt dat er van alles fout gaat met het starten van het topic, misschien dat de moderaters hier nog strenger in moeten gaan optreden waar dit mogelijk is.

verder denk ik dat er misschien strengere maatregelen moeten worden ondernomen tegen bokkers die herhaaldelijk in de fout gaan met bijvoorbeeld andere beledigen endergelijke, als die bokkers er zijn, misschien dat het probleem dan wat in de kiem kan worden gesmoord.

verder vind ik dat de moderaters nu ook al een hele goede taak verichten hoor Knipoog
hopenlijk hebben jullie er wat aan Haha!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:42

1. Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
    Dit heeft meer te maken met respect en nadenken voordat je iets neerzet. Ook kijken veel mensen alleen naar de foto's en lezen het bijbehorende verhaal niet, vooral als het een wat langer verhaal is. Soms is de reden van de 'fouten' daar dan wel uitgelegd. Iedereen zou voordat hij/zij post misschien eens na kunnen denken, over hoe een ander die opmerking op zou kunnen vatten. Maar ik denk dat dit iets is waar weinig aan te veranderen valt, en wat altijd hetzelfde zal blijven.
    Ik erger me er niet aan. Het is soms alleen wel vervelend als de TS al een paar keer heeft gezegd, dat zij daaraan werkt, en het terug blijft komen. Als iemand het niet aan neemt, is het soms wel goed als het 8 pagina's lang gezegd wordt. Misschien dat dan het kwartje valt.
  3. Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
    Nee, dat vind ik niet. De 'lol met je knol' foto's, dus foto's waar je geen rijtechnisch commentaar op wilt, kan je dan beter bij ITP plaatsen. Of desnoods regels maken, dat je met een tag in de titel van het topic aangeeft, of het serieuze training/wedstrijdfoto's zijn, of 'lol met je knol' foto's.
  4. Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
    Ik ga voor verspreid op Bokt laten staan, als je foto's van een specifieke tak wilt zien, weet je waar ze staan.
  5. Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
    De hoeveelheid foto's zou van mij wel omhoog mogen, naar 20 ofzo. Kwaliteit van de foto's lijken mij geen regels voor nodig, topics met slechte kwaliteit foto's zakken toch snel af.

Van mij zou er wel een regel mogen komen, voor het aantal topics. Bijvoorbeeld dat je maar 1 topic per 2 weken of per maand mag plaatsen. Dit omdat er soms mensen zijn die met meerdere topics op dezelfde dagen komen.
    Helemaal als mensen samen hebben gereden, zie je dit veel. Dan plaatst de 1 een topic met foto's van zichzelf en een topic met foto's van de ander. Maar omdat de ander dat dan ook doet, staan er ineens 4 topics in 1 dag tijd, dat vind ik iets te veel van het goede Knipoog

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:40

In de openingspost van t topic al aangeven wat je doelen zijn, waar je naar toe werkt enzo. Ook letten op t taalgebruik in een discusie, ik vind dat als er bijv een ouder persoon op een te kleine pony zit of met een niet passend zadel rijdt daar wel wat van gezegt moet kunnen worden.

Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen? Niet te voorkomen denk ik, mensen zien vaak toch wel dezelfde dingen... denk wel dat de reactie van de TS kan meespelen in hoeveel er herhaals wordt, zo zal bijv bij iemand die foto's met fout slof/spoor/hulpteugelgebruik die zegt van ach als ik maar lol heb er waarschijnlijk eerder een reltopic ontstaan dan als deze aangeeft wat te willen doen met de tips..

Super idee

Bij elkaar, lekker overzichtelijk

Regels over kwaliteit en een duidelijke titel en openingspost zouden zeker kunnen bijdragen aan een betere sfeer op de topics. in de titel duidelijkheid over wat voor foto's het gaat en in de openingspost kan de TS een richting van t topic aangeven..
de kwaliteit van foto's moet ook goed zijn, geen foto's waar toch niks op te zien is (donkere binnenbak ofzo)

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:06

[*] Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
In ieder geval 2 subforums maken met alleen rijtechnische foto's, en lol met je knol foto's.
En tsja; nare kritiek moet je als poster gewoon kunnen incaseren als je al de stap neemt je foto's op dit forum te zetten. En mocht het onterechte kritiek zijn, dan word dat sowieso al snel ontkracht door bokkers die er WEL sjoege van hebben.

[*] Hoe voorkom je herhalingen in topics, moeten moderators daarin ingrijpen?
Een soort van maximum instellen? Ik vind zeker dat moderators daarbij mogen ingrijpen, door bv de herhalingen te verwijderen , en een opmerking te geven aan de betreffende 'overtreders'

[*] Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel? Ja dus. Lijkt me een heel goed plan.Voorkomt een hoop misverstanden.

[*] Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
Bij elkaar zetten.

[*] Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen? Niet nodig om regels op te stellen; de slechte foto's verdwijnen toch vanzelf onderaan de lijst.

Zo; ik heb gezegt.... Haha!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:55

Moeilijk op te lossen... Iedereen leest dingen op zijn eigen manier. Wel vind ik dat de gene die het topic start niet alles zo fout moet aannemen. Veel mensen vatten comentaar soms op als een aanval terwijl dit niet de bedoeling is. Ik vind als je het ergens niet mee eens bent reageer er dan niet op anders komt er alleen maar geruzie...

Moeilijk te voorkomen als er 10 mensen hetzelfde zien ze hebben alle 10 hun eigen manier en ze leggen alle 10 uit hoe je dat moet verbeteren op hun manier dan heb je toch herhaling. Ik denk dat dit niet te voorkomen valt

Ja goed iedee! Zo krijgen de mensen die geen comentaa willen ook geen comentaar.

Jaah is wel heel handig en beter dan zo als het nu is.

Bij de richtlijnen houden maar ik vind dat het aantal wel verhoogd mag worden naar 20

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:22

.[*] Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon?
Zowiezo vind ik dit soort reacties niet kunnen. Het getuigd van weinig respect voor de topic starter. Dus misschien dat dit soort reacties gemeld kunnen worden en er een soort waarschuwing komt als iemand te ver gaat. En je kunt dan een maximaal aantal waarschuwingen nemen, en als diegene daar overheen gaat dat die dan eerst voor een paar dagen word gebant van dit forum deel. En blijft diegene daarna nog doorgaan dat er dan een permanente ban is voor dit forumdeel. Niemand zit te wachten op reacties dat het dierenmishandeling is, dat is niet leerzaam en heeft dus geen toegevoegde waarde voor het topic.

Ik vind niet dat dit verboden moet worden, omdat sommige mensen hier goede aanvullingen op kunnen hebben. Aldoor herhaling, zonder toegevoegde waarde dat zou je kunnen aanpakken net als je bij eenmaal andermaal de vraagprijs posts weg haalt.

[*] Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel? .
Dit vind ik opzich een goed idee. Alhoewel het wel moeilijk zal zijn als je een topic tegenkomt waarbij iemand duidelijk wat fout doet en dat als je daar aan denkt makkelijk op te lossen is. Dus ik vraag me af of je dit wel kunt scheiden.

[*] Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan? .
Ik vind het prettiger als alles bijmekaar staat. Is veel overzichtelijker.

[*] Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
Aan de kwaliteit van foto's vind ik dat er wel een maximum mag zitten. Aan de hoeveelheid en de hoeveelheid topics niet.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:04

sweetheart schreef:
Norway_girl schreef:
Misschien is het ook een idee, dat er niet meer dan 2 reacties gegeven mogen worden op een Toppic door dezelfde bokker, wat discussies voorkomt?

Even een klein stukje uit jou post. Opzich een leuk idee, alleen soms vraagt de TS een verduidelijking van het een of ander en als ik dan nog maar 1 keer mag reageren (immers mijn eerste uitleg staat al) dan schiet dat ook niet op. En een discussie is denk ik zeker niet erg, mits men ook naar elkaar luistert. (maar nogmaals, dat is een andere discussie)

Vind ik een beetje dubbel, dat moet gewoon in 1 post kunnen, als de TS het dan nog niet snapt Nagelbijten / Gniffelen Discussies zijn okè, maar niet waneer het gaat om het feit dat de TS een slof of schreper bit gebruikt. En de reden waarom de TS deze gebruikt.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:48

[*] Hoe voorkomen we dat topics verzanden in nare discussies met een negatieve ondertoon? Dat lijkt me erg lastig op te lossen. Al denk ik dat het opdelen (zoals in vraag 3 voorgesteld) wel kan schelen, omdat men dan juist wel of niet duidelijk op zoek is naar opbouwende kritiek.
Misschien dat dat ook een 'eis' kan worden aan de reacties. Dat deze opbouwend commentaar moeten bevatten, anders worden ze verwijderd.

Vind ik ook lastig. Een ieder, die commentaar geeft, wil namelijk graag aangeven wat hij of zij ziet, maarja, zoals je zegt 20 x je tenen moeten naar binnen is ook onzin.
Zou het misschien een idee zijn om ieder HAW-topic standaard te voorzien van een Poll, waarvan je meerdere mogelijkheden kan invullen. Hierin staan dan standaard commentaar, zoals:
- Let op je houding;
- Het paard is niet goed nagevelijk;
- Meer achterhand activeren
En zo nog een aantal veel voorkomende fouten. Zo kan een ieder aangeven wat hij of zij vindt, zonder dat er 20 of meer reacties mee gevuld worden. (Je kan dan als eerste persoon die reageert op fout-keuze-1 wel aangeven wat er mankeerd en als een latere reactiegever dat anders vindt kan hij dat ook aangeven, maar voorkomt reacties.) Als laatste keuzemogelijkheid krijg je dan nog 'Anders', dat mensen wel in een reactie kunnen uitleggen.

[*] Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?
Dit lijkt me een goede oplossing. Alleen het aangeven waar je mee bezig bent lijkt me niet in alle gevallen noodzakelijk, dus zal een 'moet' een 'mag' zijn imo.
Het zou in het rijtechnische deel ook niet verkeerd zijn om een aantal minimale gegevens over ruiter en paard te vermelden. Als de gekozen discipline(s), het opleidingsniveau van beiden en de leeftijd van het paard, zodat nog gerichter commentaar gegeven kan worden.

[*] Vind je dat we alle fotofora onder elkaar moeten zetten in de forumlijst of verspreid over Bokt laten staan?
Geen oordeel over, aangezien ik nooit in deze subfora kom.

[*] Moeten er regels komen voor de hoeveelheid, de titel, kwaliteit van de foto's en openingspost van HAW topics, of houden we het bij richtlijnen?
Ik denk dat wanneer je het subfora zal verdelen in 2 delen dat het zeker voor het rijtechnische gedeelte niet verkeerd zou zijn om topics met slechte kwaliteitfoto's te sluiten. Onduidelijke titels vind ik zelf niet storend. Minimale gegevens in het topic (inleiding) heb ik al besproken hierboven.

Als je nog andere vragen/opmerkingen/tips/comments heb over hoe we Horses At Work een leuker forum kunnen maken:
Ik moet toegeven dat ik eigenlijk niet op HAW kom, juist omdat ik het niet echt vind lopen.
Ik hoop dat het verbeterd kan worden met het commentaar van alle leden.
Het altijd maar hetzelfde commentaar geven als de voorganger zag ik niet zitten. Daarnaast vind ik de reacties van TSers op reacties van derden ook niet altijd even gepast. In de regels van HAW staat toch duidelijk dat je foto's plaatst voor commentaar. Als je dat dan niet wilt, zet dan je foto's bij ITP of na indeling in het lol met je knol deel van HAW.
Misschien is het een idee om topics gewoon te sluiten indien TS zich steeds aangevallen voelt met het commentaar dat gegeven wordt.

Succes ermee!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:49

Citaat:

De meest effectieve manier is natuurlijk door in dit soort topics géén commentaar toe te staan. Dan vang je twee vliegen in één klap:

1. nutteloze one-liners behoren tot het verleden

en

2. het 'beste-stuurlui-staan-aan-wal-en-ik-heb-ook-een-mening-syndroom' opgelost! In de meeste gevallen is het schier onmogelijk om van een foto - tenslotte een momentopname- een goed gefundeerd oordeel te geven over paard en ruiter.

Als een topic starter commentaar wil op de geplaatste foto's laat zij/hij dat dan kort en bondig aangeven door een aantal vragen te formuleren, deze vragen onder de foto's te plaatsen en de antwoorden dan via PB te willen ontvangen.

In 't algemeen: het lijkt me de taak van de moderators om de 'kwaliteit' van een topic en de discussies in de gaten te houden.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:40

Norway_girl schreef:
Vind ik een beetje dubbel, dat moet gewoon in 1 post kunnen, als de TS het dan nog niet snapt Nagelbijten / Gniffelen Discussies zijn okè, maar niet waneer het gaat om het feit dat de TS een slof of schreper bit gebruikt. En de reden waarom de TS deze gebruikt.

Ik bedoel meer dat de TS soms gewoon wat verduidelijking vraagt, of soms als poster heb je ook een vraag aan de TS, gewoon als vriendelijk overleg. Ook heb ik wel eens een vriendelijk meningsverschil met iemand gehad, ik vond dat de beugels van de TS langer moesten, de andere bokker vond juist dat ze korter moesten. Tja, daar praat je dan even over en discuseer je over. Ik vind twee posts dan erg weinig. Ook kan ik me voorstellen als iemand advies geeft, als TS heb je dat al geprobeerd, het werkt niet en je wil een ander advies vragen aan die persoon en gewoon er even over babbelen. Daar is het een forum voor. Ik vind niet dat je alle discussies de kop in moet drukken.
Wel ben ik het met je eens dat die eindeloze discussies over slof en andere hulpteugelstukken allemaal naar 1 centraal topic verwezen moeten/kunnen worden.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:47

Citaat:
    Mensen hier persoonlijk op aanspreken. Dus niet een melding in het algemeen of het iedereen het netjes kan houden, maar mensen een PB sturen bijv. Komt toch 'harder'/duidelijker denk ik. Dat kost wel veel tijd van de mods, dus misschien 2/3 apparte mensen er voor aanstellen die in een topic mensen op normaal reageren kunnen wijzen.
    Van mij mag het vaak genoemd worden als de TS er niet of nauwlijks op reageerd of het normaal vind. Maar zodra de TS aangeeft het 'probleem' te (h)erkennen en er wat aan te gaan doen hoeft het van mij niet meer genoemd te worden! Mensen die ermee doorgaan er persoonlijk op aanpreken.
    Mja.. kan maar waar trek je de grens? Ik start nog niets maar ben echt wel serieus aan het werk. Ook als ik zonder zadel erop zit zet ik mn vzpaard aan het werk. Maar dan heb ik ook lol met mn knol!
    Zelf vind ik het altijd wel fijn als de TS iets aangeeft over al bestaande 'problemen' of waar ze nu mee bezig zijn. Maar aan de andere kant, teveel als er veel info wordt gegeven kan je er vaak niets meer aan toe voegen, maar alleen herhalen wat de TS al zei.
    Nee zo laten. Ik heb niet echt verstand van SGW of western. Daar zal ik ook geen nuttig commentaar kunnen plaatsen. Ook denk ik dat het dan wel heel druk gaat worden op HAW.
    Maximun aantal topics mag van mij een duidelijke regel worden maar als iemand het perongelijk net met een dag overtreed hoeft het topic niet op slot van mij. Tags voor HAW.. k heb geen idee wat. Als foto's echt slecht zijn mag er van mij een slotje op, anders komt er 20x te staan dat de foto's te donker zijn. Maar dan ook echt als je er niets op ziet, als je even goed moet kijken is het geen punt, die-gene zal alleen minder reacties krijgen.
    verplichten?

Verder vind ik heb jammer dat als je een topic hebt met gewone goede foto's je weinig reacties krijgt. Het lijkt wel alsof je of iets goed fout moet doen of je paard spectaculair moet strekken ofwat, voordat je reaties krijgt.

Verder hoeft er van mij niet hard op getreden te worden tegen positieve one-liners. Iemand die meld dat hij/zij het een erg mooi paard vind, jij er goed op zit en je succes wenst, draagd heust wel wat bij aan het topic. Dat is namelijk een bevestiging voor de TS dat het lekker gaat en anderen dat ook ziet. Erg prettig commentaar is dat!

Misschien dat er een (proef)periode wat strenger opgestreden moet worden tegen tig herhalingen zonder bijvoeging/tips en rare/vervelende reacties van mensen. Daarmee een duidelijk singaal afgeven dat er op iedereen gelet wordt, om het zo maar te noemen.

Ik hoop dat jullie er wat an hebben, en succes met het verbeteren! Lachen (ookal moet iedereen eraan mee werken.)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:51

@Jannepauli: ik ga niet iedereen een PB sturen Bloos Vind ik toch net wat meer werk dan in een topic reageren. Vooral als je een antwoord terug krijgt.. Dan zal ik al snel zo iets hebben van.. uhh wat waren de bijbehorende foto's ookal weer..? Bloos

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:27

OoappeloO schreef:
@Jannepauli: ik ga niet iedereen een PB sturen Bloos Vind ik toch net wat meer werk dan in een topic reageren. Vooral als je een antwoord terug krijgt.. Dan zal ik al snel zo iets hebben van.. uhh wat waren de bijbehorende foto's ookal weer..? Bloos

Juist, plus dan is het hele idee van 'forum' toch weg?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:48

Misschien moeten mensen bewuster worden van hun eigen fouten :p
Nee ff serieus, wat het probleem is, is dat veel mensen geen commentaar willen op hun rij/trainingssteil.
die mensen horen niet thuis op HAW
maak dan een forum "kijk hoe goed ik ben" Clown

Ik stoor me daar niet aan.Het zijn toch vaak kinderen die er zo een beetje bij willen horen
Zie niet in waarom dat zo storend zou zijn.

[*] [b]Vind je dat HAW moet worden opgedeeld in een puur rijtechnisch en een losser 'lol met je knol' deel?

zou kunnen, maar in beide gevallen dienen TS te accepteren dat ze kritiek krijgen

Geen mening

15 foto's is echt meer dan genoeg, hoeft ook niet perse minder, maar zeker niet meer.
De kwaliteit vd foto's vind ik wel een goede,
en trouwens ook een minimum van aantal foto's , er worden nu ook wel eens een of twee foto's geplaatst,daar kun je weinig mee.
misschien een minimum van 3 of 4 ?
ras en soort training zeker in de topictitel. laat de kleuren van het setje alsjeblieft achterwege

algemeen :
mensen dienen te accepteren dat als ze foto''s plaatsen,ze commentaar kunnen verwachten, die niet altijd positief hoeft te zijn.
Dat is juist het leuke van bokt, leren van elkaars commentaar !
En van die zielige opmerkingen als "cap is eigen keuze, geen commentaar daarover" of dat ze geen commentaar willen over hun handen of iets in die trant, dat mag van mij verboden worden Clown