Charlie Brown (van Ginny) met stoere kleuterkuren!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

Re: Charlie Brown (van Ginny) met stoere kleuterkuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:17

Joyja schreef:
Je houding zijn al genoeg tips overgegeven en je weet dat daar je zwakke punt ligt!
Vind het een super leuk dier om te zien en hij sjouwt ook lekker met je weg, maar het lijkt op de foto's dat het zadel niet helemaal lekker ligt, te ver naar voren en op een aantal foto's lijkt de achter los te komen van de rug

Ik quote mezelf maar even, want vraag me dit toch af op foto 4&5 lijkt het of het zadel aan de achterkant los komt van de rug

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:29

ik zal maar even regaeren op het zadel verhaal. hij ligt inderdaad wat ver naar voren. denk dat ie niet nagesingelt is.
het zadel is vermaakt naar zijn rug. dus het zou niet mogen. ik moet toch de zadelmaker laten komen voor de andere dus zal hem even laten kijken naar deze.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:33

Dat mag dan idd niet als die door de zadelmaker naar zijn rug is vermaakt, jonge beestjes veranderen ook snel van bouw misschien is zijn rug weer iets veranderd, dat kan natuurlijk ook!!

Vind het verder een heel knap, aansprekend dier, heb zelf een KWPNlinger, misschien is het leuk om charlie in het [HK] Haflinger X ....... voortestellen

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:39

Joyja schreef:
Dat mag dan idd niet als die door de zadelmaker naar zijn rug is vermaakt, jonge beestjes veranderen ook snel van bouw misschien is zijn rug weer iets veranderd, dat kan natuurlijk ook!!

ik denk dat het dat is want hij krijgt de laatste weken wel erg veel spiertjes erbij.
hij moest toch komen dus nemen we hem ook weer mee. kleine moeite maar wel erg belangrijk.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:31

op sommige foto's lijkt het alsof er met de binnenhand word gestuurd, daar ligt de binnenhand meer naar achter als de buitenhand
ik weet niet of ik het goed zie en daarbij blijven foto's momentopnames Knipoog

veel plezier verder en het is zeker een mooi beest om te zien

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:33

nou ik vind je houding toch wel mooi hoor,
je rijd dat paardje mooi,

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:07

Wat is het toch een stoer paardje Cool
Probeer hem wat langer te laten in de hals. Het ziet er nu wat opgekropt uit. Zeker voor zo'n jong paardje is het belangrijk dat hij lekker op zijn eigen benen kan lopen, en voldoende lengte in de hals heeft. De oprichting komt met de jaren vanzelf wel!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:45

Myukii schreef:
Kadanzlover: Bedankt voor de tip, je hebt gelijk ik zie het nu ook, maar 'fiets' ik zo erg dan? Tong uitsteken Want ik begrijp wat je ermee bedoeld, maar ik probeer toch altijd wel te letten op dat ik met mijn binnenhand de stelling aangeef, en met mijn buitenteugel de rest van de voltes/wendingen rijd. Maar, ik doe het nog niet goed genoeg blijkbaar? Tong uitsteken

op veel foto's doe je het heel netjes hoor! Knipoog
maar op andere en dan vooral op 10 haal je je hand naar je toe op de volte. probeer daar op te letten. dan kun je hem uiteindelijk ook wat meer bovenin houden en loopt hij als het goed is ook niet zo ver in de krul Knipoog
maar het ziet er zeker niet verkeerd uit hoor! ik heb hetzelfde probleem gehad en ben er druk mee bezig en merk echt verschil bij de aanleuning van het paard. dus ga vooral door het oefenen! Lachen
succes!