agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Re: agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:32

Teuntje111 schreef:
Longeren op straat heb Ik Agnes nog nooit zien doen, wel wandelen naast de scoot op straat Knipoog

Wat moet er precies langer duren als 3 maanden? het moment tussen er voor het eerst opzitten en galopperen onder het zadel?Hier is een jaar voorbereiding aan vooraf gegaan.. Zowel voor Indy als Agnes.

Longeren op straat is inderdaad gebeurd, maar nou ook weer niet dat het helemaal verkeerd was hoor, tevens werd er in dat topic natuurlijk ook weer het nodige commentaar gegeven en nu moeten we dat er natuurlijk ook weer bijhalen want zo halen we alles uit de kast voor een persoonlijke aanval hellaas.

Ik vraag me ook af wat langer moet duren dan drie maanden.
Ik ben wel heel erg slecht voor mijn paard dan, na twee weken onder het zadel gallopeerde ik al durf het bijna niet neer te zetten.
Indi is bijna vier ik snap er werkelijks niets meer van.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:42

Ik vind het ook te snel gaan. Nog niet lang onder het zadel, gelijk balkjes draven en springen? Probeer eerst maar eens de basis erin te krijgen zoals de galop (die hier in mijn ogen totaal verkeerd gaat).

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:52

Agnes; You Go Girl !!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:53

balkjes draven doet ze al een jaar aan de hand en aan de longe, zoals al vaker gemeld. Sprongetje van 20 cm sinds vorig jaar zomer. Nu dus onder de man. Het beruchte sprongetje waar iedereen het over heeft was trouwens gewoon erg laag, ze sprong niet eens maar draafde er gewoon overheen.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:12

oke, ik reageer bijna nooit bij een topic op HAW, maar voor Agnes maak ik een uitzondering. Heb veel topics van jou meegekregen de laatste tijd en heb je zelfs in de krant voorbij zien komen geloof ik Knipoog

Ik heb een enorme bewondering voor je, voor je doorzettingsvermogen, voor de passie die je hebt, voor de band die jij hebt met jouw Indy. Ik weet wel dat als ik in een situatie als de jouwe zou komen ik never nooit niet meer zou paardrijden. En ik denk vele met mij.

Indy komt op mij over als een zeer betrouwbaar paard, wat bij jou geen stap verkeerd zal doen. Hij heeft een beetje schrik in het galop-fimpje, nou maakt niet uit hoor. Jij bent er al achter dat dit niet de manier is om hem de galop aan te leren, dus het zal bij deze ene keer blijven. Ik denk dat ik met eenzelfde oplossing was gekomen. Want ondanks dat hier redelijk fel op het aanleren van de galop wordt gereageerd, zie ik nog geen één reactie erbij zitten met een tip hoe het wel zou moeten.

Ik zelf zou het ook niet weten, hij kent de stemcommando al, dus ik denk dat het even tijd nodig heeft. Oefen lekker een maandje of twee verder en ga je dan eens concentreren op de galop. Ik vind het top wat je voor elkaar hebt gekregen en hoop in de toekomst nog vaak een topic van je tegen te komen hier op HAW. Knipoog

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:17

De opmerking die hier stond was niet bedoelt op een manier zoals die overkwam.
Laatst bijgewerkt door maximee op 09-02-08 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:22

lekkere opmerking kan je iemand geven die ongeneeslijk ziek is Maximee!! Zal lekker hard overkomen bij iemand die qua gezondheid alleen maar achteruit kan gaan en nooit meer vooruit. Wellicht kan ze dit over 5 jaar niet eens meer. De dystrofie kan namelijk ook de rest van haar lijf gaan aantasten.

@ Inge81: ze is zelfs bij Hart van Nederland geweest en op de regionale TV Haha!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:24

maximee schreef:
Een tip: Ga pas weer paardrijden als je weer beter bent.... Wie weet wat dr allemaal kan gebeuren!

Verder een leuk beestje!

mischien moet jij eerst leren lezen voor je een reactie plaatst??? Schijnheilig

Agnes ik heb het al vaker neer gezet maar heb grote bewondering voor je, je hebt nog zo veel plezier in je leven en zo'n geweldige band met je paard ( dat kun je van velen niet zeggen...)

supper dat je het aandurft om nu ook een galopje te doen, moet geweldig gevoeld hebben supper Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

niets aan trekken van de reacties, lekker genieten van deze momenten Haha! Knipoog

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:25

Ja sorry
ooh krijg het hier spaansbenauwd!! Verdrietig!!

Nee ik vind het knap dat je er nog op durft inderdaad... en had niet goed gelezen.. =( ooh stomme ik!!

maaar goed dat je galopeerd!

ECHT SORY!
Laatst bijgewerkt door maximee op 09-02-08 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:26

Ehhhhhmmm beetje banketstaaf van je.....denk niet dat dit meiske snel weer "beter" is.

Ben ook niet kapot van de foto's maar niet door je handicap of onveilig..
Zou wel met een goede instructrice gaan werken aan de manier waarop Indy getraind word.
Nu lijkt het meer op zo maar wat ervan proberen te maken.
Ik weet niet of er een instructeur in de buurt is die je hiermee kan helpen.
Zijn meer paarden op hoog niveau afgericht voor gehandicapten(denk aan de ruiter met geloof ik maar 1 arm en been die Olympische spelen mee gereden heeft).

Ben nml. geheel niet bekend met een ruiter met handicap maar er moet toch info over te vinden zijn.
Denk dat het voor Indy ook heel fijn is als ze op een manier beleerd word zodat ze jou hulpen goed begrijpt.

Succes met je paard!!!!!!
Laatst bijgewerkt door pompom op 09-02-08 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:27

Zie m'n berichtje hier boven...

Oohhh maxime leer lezen.. zit hier helmaal met traantjes Bloos.

Nee heb dr echt bewondering voor op deze manier!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:31

een leer voor de volgende keer maximee, eerst alels goed lezen voor je een oordeel velt. Knipoog

* stuurt maximee de hoek in*
Tong uitsteken

ach die galop komt wel goed hoor, ene paard is er makkelijker mee dan de andere.
en voordat indi toch al balkjes kan draven..
leg een paar balkjes in een waaier neer, dus op een longeercirkel.
leg er 3 verder uit elkaar dan kan zij/hij wat makkelijker daarover in galop aan springen...
valt te proberen

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:32

Ik sta heel hard in de hoek te huilen!!

De laatste foto vind ik persoonlijkst het mooiste plaatje

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:36

komt je even troosten Ach gut Volgens mij was de boodschap wel helder nu Haha! Op pagina 3 heb ik 2 links gezet met meer informatie over haar 2 ziektes spierdystrofie (arm) en dystonie (benen).

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:39

Oke fijn! Lachen
Hoelang zijn Agnes en Indi al een stelletje! Haha! Hoop dat ze echt nog lang van elkaar mogen genieten Lachen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:45

Leuke foto's hoor Lachen

Vind persoonlijk ook het aanjagen naar galop niet zo netjes, maar goed Agnes zelf zegt dit ook al. Kan me voorstellen dat bij inrijden er met enige regelmaat soms dingen gebeuren waarvan je zegt 'dat had beter anders gekunt'. Dat is niet anders dan dat Agnes het doet of dat iemand het doet die geen handicap heeft.

Over het inrijden door Agnes: dat lijkt me niet meer dan normaal. Agnes heeft Indi al sinds veulen, Indi is dus gewend aan dingen als electrische scootmobielen en baasjes die wellicht niet alles kunnen. Sterkter nog: Indi weet niet beter.

Daarom is Agnes ook degene die Indi moet inrijden. Wat voor nut heeft het als een valide ruiter Indi gaat inrijden? Dan leert Indi allemaal hulpen die Agnes niet kan geven en dan heb je juist kans op communicatie stoornissen.

Vandaar ook dat het handig is dat Agnes nu begint met een jong paard ipv met een ouder paard. Een ouder paard moet echt wennen aan Agnes, terwijl Indi niet anders weet Lachen.

En ja, een jong paard kan bokken/schrikken of Agnes kan eraf vallen. Kan ook gebeuren met een ouder paard. Ik neem aan dat Agnes zich dat ook beseft.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:48

Amen, Veel sucses verder Agnes! Vind het knap dat je zo doorgaat! Knipoog

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:48

ik vind het super knap dat ze dit bereikt heeft Vingers aflikken

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:50

joehoe!
galop!! Haha!

volgens mij is Indi voorzichtig met je, en had hij even aanmoediging nodig dat galop echt kon Knipoog

je beugels, ik vind het wat griezelig,
is het niet een idee om beugels met toe-stoppers te nemen?
dus met van die kapjes dat je voet er niet doorheen kan komen?

ik vind het super hoe het gaat met jou en Indi, echt geweldig!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:51

Ik sluit me helemaal bij apple aan, al moet ik wel zeggen dat ik de manier van kijken van het paardje best zorgelijk vind..... Wát het precies is weet ik niet, maar erg 'fijn' ziet hij er niet uit, net als de galop helaas...

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:00

Wat heerlijk als je paard en jij zo'n goede band hebben!

Misschien zijn beugels met toestoppers geen slecht idee inderdaad!
Nog heel veel suc6 en hou ons op de hoogte Lachen Vork!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:03

Ooohh Agnes super !!
Wat fijn om je zo op indi te zien rijden en zelf galoperen. En die galop zeg die gaat zelden de 1ste keer goed. Ik vind het ook super dat je indi zelf inrijd.
Het heeft toch helemaal geen zin om haar prof in te laten rijden terug te krijgen en vervolgens snapt ze niks van jou hulpen want echt benen geven ed.. Kan je niet. Nee jullie zijn goed bezig een echt team houden zo !!!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:04

roylinde schreef:
maximee schreef:

niets aan trekken van de reacties, lekker genieten van deze momenten Haha! Knipoog

Er word toch gevraagd om reacties? Dan kan ze goede en slechte krijgen anders moet ze geen topic openen (of degene die dat voor haar heeft gedaan) dus wat een zinloze opmerking.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:09

Ik vind dat sommige mensen hier nogal hard en snel oordelen.
Het verhaal van Apple ga ik helemaal in mee, maar wel met een kleine toevoeging. Ik zou als ik jou was niet doorgaan met deze lessen.
Juist met een jong paard heb je veel meer baat bij een wat meer persoonlijke aanpak, in plaats van in een manegelesje mee te hobbelen. Echt goede instructie kan je ook helpen met bepaalde oplossingen, dus bijvoorbeeld hoe je indi netjes in galop krijgt.

Nu nog een rijtechnische opmerking. Ik vind dat je wel erg weinig release laat zien bij het touwhalster. Een dergelijke optoming is eigenlijk niet bedoeld om op contactteugel te rijden en zo ziet het er uit alsof indi zich er ook niks van aan trekt.
Nogmaals; ik zou je echt andere instructie aanraden.

Teetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:12

Hey Agnes,
Ik ben er zelf bij geweest dat je voor het eerst ging galopperen en vond dat je het super deed. Ook Indi doet het super, hij is echt zo'n lieverd. Dat er met een zweep achter werd gerent wil nog niet zeggen dat Indi er van langs kreeg. Het was een middel om haar duidelijk te maken wat er van haar verwacht wordt. Ik vind het schokkend om te lezen hoe iedereen over een paar foto's en een filmpje heen vallen. Als er iemand paardvriendelijk bezig is ben jij het wel. En rijden kan je, op mijn paard galoppeerde je zo weg, nog voor ik de 'knopjes' had kunnen uitleggen. Met jouw en Indi gaat het helemaal goed komen, wij gaan je helpen hoor!
Ik vraag me sowieso af of iemand die niet super rijdt, maar wel heel goed is voor zijn paard en het paard er geen pijn mee doet, nou altijd zo geschoren moet worden op bokt. Het verbaast me regelmatig hoe er op enthousiaste ruiters die iets teveel naar voren zitten, de benen iets te veel naar buiten hebben, what ever, gereageert wordt. Dan durf je toch geen foto meer te plaatsen. Uiteindelijk gaat het toch om het plezier in paardrijden en niet iedereen is een topruiter. Ik wens je veel succes met Indi.......