Davey gaat super vooruit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Davey gaat super vooruit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:18

Okee, wij hadden namelijk tot een tijdje terug een paard op de manege die precies op deze lijkt ( ook die weggedrukte rug enz ) en die heette ook Davey..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:19

Meetje22 schreef:
Als je goed gelezen had,had je gezien dat erbij staat dat Davey van zn vorige eigenaar een aantal knopjes heeft meegekregen waaronder de piaffe Knipoog
En waarom zou iemand geen piaffe mogen maken,tis toch zeker mijn paard,ik betaal dus ik bepaal Knipoog

Davey komt niet van manege de Delft vandaan,is ook bepaald geen manege paard.

Omdat niet iedereen het paard goed genoeg aan het lopen heeft voor een piaffe. Ongeacht of de knopjes erop staan. Alles begint bij ontspanning en over de rug lopen. Wat je hier toont (en na het lezen van je profiel krijg ik een vermoeden dat jebest kan rijden) is geen piaffe maar een paard dat vanvoor tegen gehouden word en vanachter vooruit gedreven word, waardoor een gehoorzaam dier nog maar een keuze heeft; op de plek wat trippelen.

En je mag best een piaffe maken hoor, al sleur je hem in een pirouette. Ik kan ook nergens lezen dat ik zeg dat ze dat niet ''mag''. Enkel dat ik hoop dat ze een grapje maakt Knipoog Ik geloof niet dat ergens staat dat het verboden is om te hopen dat iemand een oefening niet doet met een paard dat er duidelijk nog niet goed genoeg voor loopt.

En ik weet heel zeker dat je dat echt wel klaar gaat krijgen. Maar nu vind ik hem, vanop deze foto's te zien, er simpelweg niet klaar voor.

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:21

Ik zou eerst voor een ontspannen paard gaan, maar dat is mijn mening...

Begin bij de basis hoe leuk de knopjes ook zijn (en weet dat het moeilijk is Haha! heb zelf ook maand of 2 een merrie met alle knopjes gereden Knipoog )

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 18:26

pharagirlke schreef:
Meetje22 schreef:
Als je goed gelezen had,had je gezien dat erbij staat dat Davey van zn vorige eigenaar een aantal knopjes heeft meegekregen waaronder de piaffe Knipoog
En waarom zou iemand geen piaffe mogen maken,tis toch zeker mijn paard,ik betaal dus ik bepaal Knipoog

Davey komt niet van manege de Delft vandaan,is ook bepaald geen manege paard.

Omdat niet iedereen het paard goed genoeg aan het lopen heeft voor een piaffe. Ongeacht of de knopjes erop staan. Alles begint bij ontspanning en over de rug lopen. Wat je hier toont (en na het lezen van je profiel krijg ik een vermoeden dat jebest kan rijden) is geen piaffe maar een paard dat vanvoor tegen gehouden word en vanachter vooruit gedreven word, waardoor een gehoorzaam dier nog maar een keuze heeft; op de plek wat trippelen.

En je mag best een piaffe maken hoor, al sleur je hem in een pirouette. Ik kan ook nergens lezen dat ik zeg dat ze dat niet ''mag''. Enkel dat ik hoop dat ze een grapje maakt Knipoog Ik geloof niet dat ergens staat dat het verboden is om te hopen dat iemand een oefening niet doet met een paard dat er duidelijk nog niet goed genoeg voor loopt.

En ik weet heel zeker dat je dat echt wel klaar gaat krijgen. Maar nu vind ik hem, vanop deze foto's te zien, er simpelweg niet klaar voor.

Het probleem is een beetje dat Davey best veel kan en een behoorlijke heethoofd is.
Hij heeft jammergenoeg 2 jaar stil gestaan bij zn vorige baas bij een te kort aan tijd om te rijden.
Nu lijkt het wel alsof meneer alles in 1 keer wil inhalen waardoor je vaak een wat rommelig effect krijgt.
Geeft niet komt wel goed.
Het is voor ons een kwestie van 1 punt te pakken en dan over naar het springen,dat is ook de reden waarom ik deze meneer heb gekocht.
Wil niet zeggen dat ie dressuurmatig niet netjes moet lopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:33

daarom dat ik niet begrijp dat je een piaffe er tussen gooit. Persoonlijk zou ik met dit paard echt enkel basis doen. Hij wil heet worden? Best, laat maar heet worden. Laat dat met behulp van voorwaarts neerwaarts afvloeien. Probeer het hete om te zetten in ontspanning. Dat is heel moeilijk, dat weet ik, maar werpt beslist zijn vruchten af, en misschien probeer je dat al. Dat weet ik niet. Maar zo niet echt een keer proberen. Een paard dat het kan maar te heet is moet enkel leren ontspannen..En dan vanuit ontspanning kan je al die knopjes er bijnemen.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:36

KiMmK schreef:
Lauss: Ik vind dat je het erg bot brengt naar de ts.
Ze zal vast een zeker wat punten hebben waar ze aan moet werken, maar vind hoe jij het opschrijft erg bot.
Opbouwende kritiek (wat ik niet echt opbouwend vind, vooral dat zinnetje dat ze al 3 paarden heeft versleten ) dit is niet opbouwend maar eerder iemand afkraken..
Goed en vooral opbouwend kritiek geven is ook een vak.. Knipoog
En over dat houding gebeuren vind ik 10 x zo hard wel een beetje erg overdreven..
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn houding in het begin ook echt 3x niks was maar door het steeds te herhalen in je hoofd gaat het vanzelf een stuk beter.
En een opkrul paard ik ken het, erg moeilijk om zo'n paard uit zo'n krul te rijden, ik zou vooral lekker voorwaarts gaan rijden zodat hij lang word in de hals in plaats van opgekrult Haha!

ik ben erg verbaasd over de aanval op lauss...
ik had haar post namelijk compleet anders opgevat: ik dacht nl dat lauss de ts in real-life zou kennen, afgaande op haar post. Ik concludeerde dat ze de ts 'verdedigde' door te zeggen dat ze al veel ervaring had, omdat ze al meerdere paarden had gereden. 'versleten' staat duidelijk tussen aanhalingstekens, dus zeker niet afkrakend bedoeld in mijn ogen..

@ts: ik zie duidelijk vooruitgang! Erg goed, dus ga zo door! Vind bovendien de tweede foto's veeeel beter ogen dan de eerste. En ik denk dat je veel goede tips gekregen hebt. succes verder!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:38

pharagirlke schreef:
daarom dat ik niet begrijp dat je een piaffe er tussen gooit. Persoonlijk zou ik met dit paard echt enkel basis doen. Hij wil heet worden? Best, laat maar heet worden. Laat dat met behulp van voorwaarts neerwaarts afvloeien. Probeer het hete om te zetten in ontspanning. Dat is heel moeilijk, dat weet ik, maar werpt beslist zijn vruchten af, en misschien probeer je dat al. Dat weet ik niet. Maar zo niet echt een keer proberen. Een paard dat het kan maar te heet is moet enkel leren ontspannen..En dan vanuit ontspanning kan je al die knopjes er bijnemen.

Afgod

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:39

Leuk paardje zeg! ik vind dat je je paard niet verkeerd rijd. hij word niet in ze mond getrokken en hij heeft er plezier in!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:35

hahaha. denk je dat je geen commentaar mag geven als je zelf niet perfect rijd? ga toch weg joh, dit topic gaat nergens over.
Ben het nog steeds met lauss eens!
en dat een vriendinnetje het gaat opnemen voor je, oke.
Maar ga dan niet iemand anders erop controleren.
Mensen die jou les geven kunnen die perfect rijden? nee niet allemaal dus, en waarom mogen hun dan wel commentaar geven?
doeloos dus

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:51

Ik reageer eigenlijk nooit in dit soort topics, maar nu kan ik het echt niet laten. Ik vermaak me kostelijk met dit topic. Ga zo door allemaal. ROFL

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:28

Heleen1988: Ik kan niet afleiden uit de tekst dat zij de ts in real life kent.. en verdedigd ook niet.
Maar ik vind dit nu echt een 'onzin' topic worden (sorry dat ik het zo zeg).. Ik bedoel ik heb gezegt dat ik mijn mening heb gegeven en er zullen vast en zeker mensen er anders over denken maar ik blijf erbij dat het allemaal wel wat subtieler mag.. Over dat versleten zal ik jullie gelijk geven dat heb ik verkeerd opgevat! mijn excuses daarvoor.
Voor de rest hou ik het hierbij als jullie het niet erg vinden Knipoog
En wens ik de ts nog veel succes in de wedstrijden.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:12

Mellanii schreef:
hahaha. denk je dat je geen commentaar mag geven als je zelf niet perfect rijd? ga toch weg joh, dit topic gaat nergens over.
Mensen die jou les geven kunnen die perfect rijden? nee niet allemaal dus, en waarom mogen hun dan wel commentaar geven?
doeloos dus

Als het zo doeloos is waarom reageer je dan uberhaupt?
Daarnaast vind ik het wel degelijk een normale reactie om in iemands profiel te kijken als deze het beter denkt te weten.
Deze zou het bij mij ook hebben gedaan,en heeft het gedaan,waarom komt zij anders met drie paarden?
Maar blijf jij maar rustig doorazen,mij doet het niets Gaaaap

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:10

Ik vind het echt een type spring paardje en dressuur vind ik hem te opgekropt in de hals lopen.
Haha!

xx

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:18

Meetje22 schreef:
Mellanii schreef:
doeloos dus

Als het zo doeloos is waarom reageer je dan uberhaupt?
Daarnaast vind ik het wel degelijk een normale reactie om in iemands profiel te kijken als deze het beter denkt te weten.
Deze zou het bij mij ook hebben gedaan,en heeft het gedaan,waarom komt zij anders met drie paarden?
Maar blijf jij maar rustig doorazen,mij doet het niets Gaaaap

omdat het gewoon nergens over gaat

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:31

Meetje, ik vind het er al beter uitzien dan de vorige keer, maar het kan nog beter Knipoog.
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien zeg ik wel dingen dubbel.
Probeer Davey toch iets meer activer te krijgen van achteren. Dan is hij ook makkelijker nageeflijk te rijden. Wat dat betreft ben ik het ook met Pharagirlke eens.
Over je zit. Probeer meer je handen te dragen, Je teugels iets korter en meer boven de schoft. Als je je hande daar houdt, ben je snelle geneigd terug te gaan werken met je handen (helaas heb ik die ervaring ook). En je benen iets meer naar achteren. Je zit nu meer in een stoelzit. Probeer je echt goed lang te maken en je hakken uit te drukken. Je bovenlichaam zit wel rechtop.
Ik zie wel degelijk vooruitgang, dus ik hoop dat in een volgend topic ook weer te zien.

Heb je ondertussen al les eigenlijk?