Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Meetje22 schreef:Als je goed gelezen had,had je gezien dat erbij staat dat Davey van zn vorige eigenaar een aantal knopjes heeft meegekregen waaronder de piaffe![]()
En waarom zou iemand geen piaffe mogen maken,tis toch zeker mijn paard,ik betaal dus ik bepaal![]()
Davey komt niet van manege de Delft vandaan,is ook bepaald geen manege paard.
Ik geloof niet dat ergens staat dat het verboden is om te hopen dat iemand een oefening niet doet met een paard dat er duidelijk nog niet goed genoeg voor loopt.
heb zelf ook maand of 2 een merrie met alle knopjes gereden
) 
pharagirlke schreef:Meetje22 schreef:Als je goed gelezen had,had je gezien dat erbij staat dat Davey van zn vorige eigenaar een aantal knopjes heeft meegekregen waaronder de piaffe![]()
En waarom zou iemand geen piaffe mogen maken,tis toch zeker mijn paard,ik betaal dus ik bepaal![]()
Davey komt niet van manege de Delft vandaan,is ook bepaald geen manege paard.
Omdat niet iedereen het paard goed genoeg aan het lopen heeft voor een piaffe. Ongeacht of de knopjes erop staan. Alles begint bij ontspanning en over de rug lopen. Wat je hier toont (en na het lezen van je profiel krijg ik een vermoeden dat jebest kan rijden) is geen piaffe maar een paard dat vanvoor tegen gehouden word en vanachter vooruit gedreven word, waardoor een gehoorzaam dier nog maar een keuze heeft; op de plek wat trippelen.
En je mag best een piaffe maken hoor, al sleur je hem in een pirouette. Ik kan ook nergens lezen dat ik zeg dat ze dat niet ''mag''. Enkel dat ik hoop dat ze een grapje maaktIk geloof niet dat ergens staat dat het verboden is om te hopen dat iemand een oefening niet doet met een paard dat er duidelijk nog niet goed genoeg voor loopt.
En ik weet heel zeker dat je dat echt wel klaar gaat krijgen. Maar nu vind ik hem, vanop deze foto's te zien, er simpelweg niet klaar voor.
KiMmK schreef:Lauss: Ik vind dat je het erg bot brengt naar de ts.
Ze zal vast een zeker wat punten hebben waar ze aan moet werken, maar vind hoe jij het opschrijft erg bot.
Opbouwende kritiek (wat ik niet echt opbouwend vind, vooral dat zinnetje dat ze al 3 paarden heeft versleten ) dit is niet opbouwend maar eerder iemand afkraken..
Goed en vooral opbouwend kritiek geven is ook een vak..
En over dat houding gebeuren vind ik 10 x zo hard wel een beetje erg overdreven..
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn houding in het begin ook echt 3x niks was maar door het steeds te herhalen in je hoofd gaat het vanzelf een stuk beter.
En een opkrul paard ik ken het, erg moeilijk om zo'n paard uit zo'n krul te rijden, ik zou vooral lekker voorwaarts gaan rijden zodat hij lang word in de hals in plaats van opgekrult
pharagirlke schreef:daarom dat ik niet begrijp dat je een piaffe er tussen gooit. Persoonlijk zou ik met dit paard echt enkel basis doen. Hij wil heet worden? Best, laat maar heet worden. Laat dat met behulp van voorwaarts neerwaarts afvloeien. Probeer het hete om te zetten in ontspanning. Dat is heel moeilijk, dat weet ik, maar werpt beslist zijn vruchten af, en misschien probeer je dat al. Dat weet ik niet. Maar zo niet echt een keer proberen. Een paard dat het kan maar te heet is moet enkel leren ontspannen..En dan vanuit ontspanning kan je al die knopjes er bijnemen.

Mellanii schreef:hahaha. denk je dat je geen commentaar mag geven als je zelf niet perfect rijd? ga toch weg joh, dit topic gaat nergens over.
Ben het nog steeds met lauss eens!
en dat een vriendinnetje het gaat opnemen voor je, oke.
Maar ga dan niet iemand anders erop controleren.
Mensen die jou les geven kunnen die perfect rijden? nee niet allemaal dus, en waarom mogen hun dan wel commentaar geven?
doeloos dus
Meetje22 schreef:Mellanii schreef:hahaha. denk je dat je geen commentaar mag geven als je zelf niet perfect rijd? ga toch weg joh, dit topic gaat nergens over.
Ben het nog steeds met lauss eens!
en dat een vriendinnetje het gaat opnemen voor je, oke.
Maar ga dan niet iemand anders erop controleren.
Mensen die jou les geven kunnen die perfect rijden? nee niet allemaal dus, en waarom mogen hun dan wel commentaar geven?
doeloos dus
Als het zo doeloos is waarom reageer je dan uberhaupt?
Daarnaast vind ik het wel degelijk een normale reactie om in iemands profiel te kijken als deze het beter denkt te weten.
Deze zou het bij mij ook hebben gedaan,en heeft het gedaan,waarom komt zij anders met drie paarden?
Maar blijf jij maar rustig doorazen,mij doet het niets
.