Urdal,[Fjord] @ Poging Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabella_

Re: Urdal,[Fjord] @ Poging Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 21:24

ik snap het.
Maar morgen volgen er foto's.
ik ga nu en lees ook niet verder ik tem en morgen volgt een nieuw topic!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:28

Isabella_ schreef:
Ik plaats binnekort foto's zonder sporen en zonder stiek.
dat houden jullie dan tegoed.

Moderatoropmerking:
Nou, voor mij hoeft het eigenlijk niet zo nodig.
Ik wil je adviseren om eerst eens door te lezen wat precies de bedoeling is van HAW.
Als je er niet tegen kunt dat niet alle reacties in je straatje passen en dan overgaat op nogal lage reacties en scheldwoorden, dan mag je wat mij betreft je foto's op je pc laten staan.
Liever niet nog een topic met dit soort reacties van jouw kant, want da's natuurlijk niet de bedoeling. Denk daar maar eens over na, en als je je kunt schikken in de regels, dan zien we wel weer eens verder.

Voor degenen die nog willen reageren:
Graag even checken of je niet in herhaling valt. Een aantal reacties is al meerdere keren gegeven, het heeft weinig zin om dat allemaal weer te herhalen.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:30

Afbeelding
even iets anders. vind je hoofdstel hier vreemd zitten lijkt wel gedraaid en waarom rij je met het bit op de bovenste ring. is toch hartsikke scherp en dan "hangt" hij ook nog zo in de hand door het stiek.

maar ik kan het verkeerd zien hoor.
ben benieuwd naar je nieuwe foto's zonder stiek. snap niet dat je instructrice je advies geeft om met stiek te rijden. als ik jou was zou ik dan maar op zoek gaan naar iemand anders.

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:40

Hier wat foto's toen Daniëlle er noch op reed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze foto's (behalve de laatste) zijn gemaakt in een klierbui! Knipoog
Hij had er toen niet zo'n zin in!
Maargoed ik zie wel duidelijk verschil, en hij kan nu ook zo lopen hoor. Niet dat het daar perfect was, er moest heel veel gebeuren. Daar is ze ook een tijd mee bezig geweest, maar wat ik nu van jou hoor herkennen wij niet terug iniedergeval!

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:46

il0nkii schreef:
Hier wat foto's toen Daniëlle er noch op reed.

En deze foto's (behalve de laatste) zijn gemaakt in een klierbui! Knipoog
Hij had er toen niet zo'n zin in!
Maargoed ik zie wel duidelijk verschil, en hij kan nu ook zo lopen hoor. Niet dat het daar perfect was, er moest heel veel gebeuren. Daar is ze ook een tijd mee bezig geweest, maar wat ik nu van jou hoor herkennen wij niet terug iniedergeval!

Ook bij deze foto's vind ik dat de persoon die er op zit de pony erg in de mond zitten.
Kan zijn dat dat komt omdat ze zonder zadel rijd, maar doe er dan aan halstertouw om. Knipoog

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:50

Dat klopt ook wel hoor. Ik zat op dat moment ook erg in de mond. een tegenstelling is dan Hij hangen- Jij trekken.
Dat helpt natuurlijk niet. heb hulp gekregen en vele geleerd. En dat is vooral het punt. doe er wat aan en leer ervan Ja
Ik kraak haar ook zeker niet af hoor, het is en blijft lastig.
Maar doe er wat aan Lachen
( Wel grappig om te zien hoe je 3 jaar terug reed. )

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:54

Leuk fjordje Haha!
Tips en kritiek heb je nu wel genoeg gehad dus daar ga ik verder niet op in.
Ik heb zelf ook een koppig fjordje dus weet wel wat je bedoeld
Ben benieuwd naar de andere foto's

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:59

Jeetje let is op je houding hakken omlaag tenen naar binnen houden ook met aandrijven.
En dat van dat je paard het lekker vind om te hangen is echt bullshit.
Vind het er ook niet zo ontspannen uit zien trouwens. Ach gut
En een fjord met een korte nek zou ik zobieso niet aan een elastiek laten lopen lijkt me niet echt fijn voor het beestje Bloos. Af dat ding en die sporen ook leer eerst maar fatsoendelijk rijden voordat je sporen en een elastiek gaat gebruiken. Ach gut

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:04

Jaa idd Daan! Knipoog
Maar vind het er een stuk paardvriendelijker uitzien! En in een niet eigenwijze zeur bui was het noch beter!

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:10

Er is genoeg commetaar gegeven, maar wat niet duidelijk is is waarom er met sporen gereden word als hij al zo voorwaarts is als dat je zegt ?

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:12

vind de foto's van dat danielle er nog op reed er een stuk vriendelijker uitzien. Ben benieuwd naar de andere foto's.
SusieQ87, dat vraag ik me ook af.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:18

SusieQ87 schreef:
Er is genoeg commetaar gegeven, maar wat niet duidelijk is is waarom er met sporen gereden word als hij al zo voorwaarts is als dat je zegt ?

Volgens mij was de pony bij de oude bijrijder goed voorwaarts, maar nu niet meer. Knipoog

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:18

Nee dat is mij ook niet duidelijk..
Daniëlle en ik hebben die hafjes en fjord ongeveer 2 à 3 jaar geleden verzorgt en toen was het dus duidelijk een ander paard..
En ik weet dus ook niet waarom er nu met sporen word gereden, en de combinatie sporen en stiek bij dit paard vind ik ook appart..
Maargoed dat is mijn mening en verder kan ik er niets meet over vertellen, ik hoop alleen dat deze vele reacties toch een beetje invloed hebben gehad?

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:20

il0nkii schreef:
Nee dat is mij ook niet duidelijk..
Daniëlle en ik hebben die hafjes en fjord ongeveer 2 à 3 jaar geleden verzorgt en toen was het dus duidelijk een ander paard..
En ik weet dus ook niet waarom er nu met sporen word gereden, en de combinatie sporen en stiek bij dit paard vind ik ook appart..
Maargoed dat is mijn mening en verder kan ik er niets meet over vertellen, ik hoop alleen dat deze vele reacties toch een beetje invloed hebben gehad?

Dat hoop ik ook.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:22

S_zanne schreef:
Volgens mij was de pony bij de oude bijrijder goed voorwaarts, maar nu niet meer. Knipoog

Ze zegt zelf dat hij niet te houden is, dat betekent toch dat hij te snel gaat om het even zo te zeggen ?

En je bit begrijp ik ook niet helemaal, waarom heb je voor een pessoa gekozen ?

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:26

misschien omdat hij zo hangt.
Ik denk dat het beter voor de pony is als ze een paar keer privé les krijgen.
Of een ander instructrice, want volgens mij leren ze niet echt iets.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:43

Citaat:
Met urdallie hebben wij geduld hoor we hoeven niet persé een dressuurpeerd!

Euhhh als dat zo is waarom hangt er dan een elastiek aan?? Sorry maar zonder hulpteugels kan je een paard uiteindelijk ook wel nagefelijk krijgen en als jullie echt geduld hebben dan doe je het dus gewoon zonder.... Mijn paardje ging ook altijd erg moeilijk nagefelijk, heb nu weer les en het gaat super. En hij was ook moeilijk aan het been, gewoon veel overgangen en de tip om een tikje achter je kuit te geven met een zweep is zeker het proberen waard (en niet slaan zoals jullie zeggen maar gewoon een klein tikje). Mijn paardje gaat nu (zoiezo in stap) al bijna meteen nagefelijk als ik mn teugels op pak en hij is 10 x beter aan het been geworden en daar hoefde ik niet voor te schoppen (zoals jullie dat zelf noemen). En ik wil jullie instructrice niet aan vallen ofzo hoor, maar probeer een keertje gewoon een andere als een soort second opinion, kijk eens wat die er van zegt. Wil niet zeggen dat je meteen moet switchen maar het is altijd het proberen waard.

Veel plezier verder nog met Urdal want het is zker een leuke fjord... ennuh 1.56 weet je dat zker want dan is ie wel gigantisch voor een fjord Knipoog

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:07

@ il0nkii:
Ik vind de foto's van de oude verzorger er ook niet vriendelijk en vrolijk uit zien. Maar nu zie ik eronder staan dat het al 3 jaar geleden is, dus daar ga ik niks over zeggen. Je verandert veel in 3 jaar *LOL*.

Kim weet dat Fjorden niet sloom zijn (Zoals de mijne he Kim Knipoog ). En ze rijdt niet gemeen. Maar ik heb haar paar keer zien rijden op wedstrijden met haar Haflinger en ik moet zeggen dat ze dan super netjes rijd, niks op aan te merken. Ze zal zeker ook wat tips meenemen van jullie om te verbeteren met Urdal !

Whitepanther schreef:
Veel plezier verder nog met Urdal want het is zker een leuke fjord... ennuh 1.56 weet je dat zker want dan is ie wel gigantisch voor een fjord Knipoog

Groot, maar kan zeker Ja
Vader van de mijne is ook 1.54. Toot wordt ook zeker rond 1.55 denk ik.

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 08:15

Thnx amber!
Ja jij rijd veel fjorden dus bij ons mag je ook wel even langskomen(A)
Ik wil je zelfs nog komen halen!
Jullie snappen de combi misschien niet, er is veel veranderd in 3 jaar.
hij heeft er zeker een halfjaar uitgelegen, hij is anders gaan lopen dan toen.
urdal kan ook 1,54 zijn dat weet ik niet precies.
In ieder geval plaats ik binnekort andere foto's!
Of niet natuurlijk want de reactie's blijven binnen stromen.
het heeft natuurlijk wel wat gedaan maar ik denk nou niet van pfoeh!
Amber je komt wel een keer meeten heh?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:24

Waarom rijd je hem met pessoa? Mischien heeft hij daar wel last van (pijn)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:43

Als hij er zo lang heeft uit gelegen maakt dat hem niet tot een ander paard. Dan zou ik eerder denken aan lichamelijke problemen. Is hij nagekeken op bijvoorbeeld rug en tanden? Zeker als hij met de kop de lucht in wil, zou dan maarzo een lichamelijke oorzaak kunnen hebben....

Chimsy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:44

0maris0 schreef:

Dat zou idd ook nog kunnen. ik heb ook een tijdje een paard gereden die ging hangen omdat hij last van zn mond had.. maar ik denk dat het bij dit paard meer hangen is in het elastiek dan dat hij pijn in zn mond heeft. meestal drukt een paard dan zn rug weg en doet zn hoofd omhoog.. MAar t zou alsnog heel goed kunnen!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:46

Chimsy_ schreef:
0maris0 schreef:

Dat zou idd ook nog kunnen. ik heb ook een tijdje een paard gereden die ging hangen omdat hij last van zn mond had.. maar ik denk dat het bij dit paard meer hangen is in het elastiek dan dat hij pijn in zn mond heeft. meestal drukt een paard dan zn rug weg en doet zn hoofd omhoog.. MAar t zou alsnog heel goed kunnen!

Het kan ook door beide dingen komen..
En elastiek en pessoa..
Door elastiek gaat hij hangen.. waardoor pessoa redelijk strak gespannen wordt..
Resultaat.. zere mond..
Zou er gewoon een keer een lekkere dikke bustrens inhangen, en gewoon lekker gaan rijden, nageeflijk gaat hij met de tijd wel lopen
En idd.. cap lekker slim op een paard die er vaak vandoor gaat Gestoord

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:26

@ Amber_ Ik vind het er een stuk vriendelijker uit zien.
Een makkelijke fjord is het niet en hij moet noch veel leren, en toen Daniëlle er op reed ook!;)
Maar die was er met een stuk meer gedult mee bezig..
Deze foto's zijn ook niet helemaal aan het eind gemaakt van deze verzorgtijd daar. Maar veel meer foto's hebben we niet meer..

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:30

leuke fjord ! alleen bij de 1ste paar foto's vind ik de 2de ruiter heel voorover zitten en teugels heel strak dat is toch niet zo nodig? Bloos