Nike @ 1.20 Springen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Re: Nike @ 1.20 Springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:46

Nou dat lijkt mij wel hoor. Als bij jou dus iets slecht pas heb je er ook geen last van ? Zoals schoenen of een broek 3 maten te klein ??

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 18:47

De ruimte bij de schoft is te groot, het zadel kanteld wat naar achteren, sluit voor bij de wrong niet helemaal goed aan.
Maar als ze er echt last van zou hebben, dan zou ze al lang ergens last van hebben gehad. Lachen

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:07

wowses echt hoog Lachen

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:10

wat een leuke pony zeg leuk dat nike op zn kont;)
doe je goed zo 1.20 springen echt hoog!:O

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:04

Pattypaard schreef:
De ruimte bij de schoft is te groot, het zadel kanteld wat naar achteren, sluit voor bij de wrong niet helemaal goed aan.
Maar als ze er echt last van zou hebben, dan zou ze al lang ergens last van hebben gehad. Lachen

Ik weet wel zeker dat jou paard hier ook last van heeft.
Mijn pony zijn zadel kantelde ook achterover.. Dit betekend dat je zadel te krap is.. Als je van voor ook teveel hoogte hebt.

Zou toch maar eens naar een zadelmaker gaan.. Scheve mond Of je wilt je paard kapot rijden.. Scheve mond

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 18:56

Bellie2 & Sanne_gm, Bedankt.
Hoe te krap is Somebitch?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:57

de boom te smal Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:57

De boom is te krap. Lachen

Bij jou zadel is hij aan de boven kant teveel ruimte over zeg je.. Dus hij zal waarschijnlijk op zijn spieren drukken ipv mooi aansluiten en daardoor valt je zadel ook achterover. Lachen

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 19:24

Ah zo op die manier.
Maar als hij op Nike der spieren zou drukken zou ze er toch wel last van hebben lijkt me? (En als dat zo zou zijn, zou ze ook zéker duidelijk maken dat er iets niet lekker zit.)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:38

Er zijn paarden die dat niet laten merken, geloof me. Mijn bijrijdpony is ook een tijdje gereden met een zadel dat niet lekker lag. Laten we gerust zeggen, scheef & te hard opgevuld. En toch proberen het baasje te plezieren, en maar door te gaan. De osteopaat is 1,5 maand terug geweest, en ze had een flinke blokkade. Die is nu verholpen..

Maar reken er maar op dat er altijd paarden zijn die willen werken, ondanks ze pijn hebben van het zadel.

Verder vind ik het een onwijs leuke pony, die leuk kan springen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:13

Mijn pony is ook heel gevoelig maar liet ook niets weten.
Zou er toch echt een zadelmaker bij laten komen..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 09:42

Roelke; Bedankt, ik snap wel wat je bedoeld. Maar als ze er last van zou hebben dan zou ze evengoed niet lekker lopen, ook al zou ze het proberen. (Spreek uit ervaring met haar)

Maargoed, ik ben al een tijdje op zoek naar een ander zadel voor haar, alleen is het erg lastig om een wel echt goed passend zadel te vinden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:44

Als jij dat denkt dat ze niets laat merken en dan niet lekker zou lopen moet je zelf weten..

Maar geloof me dat je nu echt wel de rug van je paard aan het verpesten bent.. Maakt mij niet uit hoor moet je zelf weten. Maar het zou jammer zijn als er straks nog meer kosten bij komen ipv alleen een nieuw zadel.. Bloos Dan kan het nog weleens hoog in de kosten oplopen. Bloos

Als je al opzoek bent waarom laat je dan niet een zadelmaker langskomen met bijv 2ehandszadels.. Dan heb je gelijk een goed zadel.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 10:19

Ik rij al zeker 3 jaar met dit zadel. Als ik echt haar rug aan het verpesten zou zijn zou ze daar echt wel iets van laten merken.
Ik heb wel eens iemand van een paardenwinkel langs laten komen met een aantal zadels. Alleen zat daar toen geen geschikte bij.
Zadelmaker is wel een idee maar dat zal nu wel even moeten wachten i.v.m met kosten nieuw paard.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:21

Ik vind het heel knap dat jij zo denkt.. Maargoed..

Heel veel mensen rijden met een slecht passend zadel zonder dat ze het weten ook meer dan 5 jaar bijvoorbeeld.

Je pony hoeft niet altijd iets te laten merken maar als jij dat wel denkt.. Veel succes met het verder rijden met een slecht zadel op je pony..

Ik ga hier niet meer reageren want je zoekt alleen maar opties om eronder uit te kunnen komen.. Veel succes nog en hopelijk zie ik je pony terug op fotos met een goedpassend zadel..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:33

Als jij Hulsebos belt, helpt die je zo mee een goed zadel vinden.
Zo moeilijk is dat niet, hij kan het zadel helemaal aan passen aan de rug. Knipoog

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 18:07

Somebitch; Lezen en begrijpen is toch wel moeilijk he.
Kir_Ples; Ja met het aanpassen wel idd. Maar ik bedoelde zo gewone zadels zonder aanpassing. Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:27

Eerder voor jou denk ik Patty. Hoevaak is het al gezegt dat je zadel niet past. Bloos

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 18:37

En hoe vaak heb ik dat zelf ook al gezegd. En hoe vaak heb ik gezegd dat ik op zoek ben naar een ander zadel. En ik zeg nog dat een zadelmaker laten komen (wat jij tegen me zei) een idee is. (Maar dat dat wel nog even moet wachten i.v.m)
En dan zeg je vervolgens dat ik alleen maar opties zoek om eronderuit te kunnen komen.. :s
Maarja, ik reageer niet meer op verdere reacties hierover.

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:23

Heeii, leuke pony Knipoog Grappig die naam op z'n kont Tong uitsteken
Je zit zelf goed naar voren, maar neem je handen ook mee, ik snap dat je er balans mee zoekt e.d. (Doe ik zelf nl. ook Tong uitsteken) maar het ziet er wat vriendelijker uit.
Succes nog!

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:38

Pattypaard schreef:
Ah zo op die manier.
Maar als hij op Nike der spieren zou drukken zou ze er toch wel last van hebben lijkt me? (En als dat zo zou zijn, zou ze ook zéker duidelijk maken dat er iets niet lekker zit.)

ik wou hier even op inhaken!
ik heb namelijk een haflinger die een aangepast (lees verbreed door de zadelmaker) zadel heeft. toen ik het zadel kreeg had ik hem laten verbreden (zal maar niet zeggen waar dit gebeurt is,..) na en tijdje lag hij weer zo slecht dat ik er mee naar een echte zadelmaker ben gegaan. deze constateerde dat het zadel veelste smal was en verbreed moest worden. mijn zadel heb ik in november weer terug gekregen. toen heb ik ermee gereden, maar kreeg ik een ongelukje waardoor ik 4 weken niet kon rijden. in de tussentijd heeft mijn vriendin mijn paard lekker aan het werk gezet en deze is lekker spiertjes gaan kweken. nu lag mijn zadel 1,5 maand geleden weer ZO slecht dat ik ermee terug ben gegaan naar de zadelmaker, deze constateerde (na mijn paard van alle kanten op gemeten te hebben en deze metingen over de metingen van de vorige keer te leggen) dat ze flink wat spiermassa had aangemaakt (de boom was ruim een cm aan beide kanten te smal!) en mijn zadel is nogmaals verbreed (kon zonder verzwakking van de boom volgens de zadelmaker). Nu ligt ie weer super.
om een lang verhaal kort te maken: de spieren hadden eerst door een te smal zadel niet de ruimte om te 'groeien'. toen het zadel verbreed was, konden ze wel groeien, zelfs zo hard dat hij nog een keer verbreed moest worden!
al die tijd heeft mijn paard niets aangegeven... (schaam... Ach gut )

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:45

Gefeliciteerd met je nieuwe record! Goed hoor, leuke pony. Is leuk geschoren met dat nike ding en zijn naam Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 05:47

Pattypaard schreef:
En hoe vaak heb ik dat zelf ook al gezegd. En hoe vaak heb ik gezegd dat ik op zoek ben naar een ander zadel. En ik zeg nog dat een zadelmaker laten komen (wat jij tegen me zei) een idee is. (Maar dat dat wel nog even moet wachten i.v.m)
En dan zeg je vervolgens dat ik alleen maar opties zoek om eronderuit te kunnen komen.. :s
Maarja, ik reageer niet meer op verdere reacties hierover.

Eerst zeg je dat hij er geen last van moet/kan hebben omdat hij het wel zou laten weten als hij ergens last van had. Dan zeg je dat een zadelmaker een idee?? is?? Een idee?? Nou sorry hoor denk even na je paard met een slecht zadel laten lopen is hetzelfde als een paard die medisch iets heeft en er geen DA bijkomt..

Je zegt ivm het geld.. Maar van dat geld kan/kon je wel een ander paard kopen?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:34

Ben het helemaal met je eens Somebitch. Ze spreekt dr eigen ook nogal vaak tegen.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:40

Pattypaard schreef:

Oh man, en dat wil een eigen paard gaan kopen.