Spring haf Miranda @ dressuur work! 't Kijken waard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annemaartjee

Re: Spring haf Miranda @ dressuur work! 't Kijken waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:20

leuke haflinger! & mooi beenwerk!! Vingers aflikken
alleen voor myn gevoel heb je wel strenge handen bv op foto 19, verder ziet het er wel goed uit Lachen

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:23

een goed achterbeen!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:27

_Skess_ schreef:
@ lara_silver

nou nou doe even rustig met je reactie van "dat kun je toch lezen"...waar heb ik dat nou weer aan verdiend?

Jij denkt dat de bokkers die hier kritiek hebben echt alleen maar op de manege hobbelen?

Gelukkig weet ik wel beter...

Ik snap niet dat "dat kun je toch lezen" op eenderwelke manier beledigend zou moeten zijn. Er staat niet "kun je niet lezen ofzo."
En nee ik zeg absoluut niet dat ze op de manege rondhobbelen, ik zeg alleen op paarden met alure van manege paarden. Ik bedoel daarmee, dus die paarden die altijd heel braaf hun werk doen, alles over zich heen laten komen en nooit enige eigen wil tonen.

Dat soort paarden bedoel ik. Niet dat die geen karakter hebben, nee zij hebben gewoon een overdreven braaf karakter. Het tegenovergestelde van het (veel temperamentvollere) karakter van het paardje in dit topic. Lachen Hopelijk heb ik hiermee mijn vorige reactie voldoende opgehelderd?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:57

Ik snap het, maar scheer niet alle bokkers over een kam...Want dat kwam wel erg naar voren uit je reactie te lezen, maar ik begrijp je nu beter Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:13

Lara_Silver schreef:
_Skess_ schreef:
@ lara_silver

nou nou doe even rustig met je reactie van "dat kun je toch lezen"...waar heb ik dat nou weer aan verdiend?

Jij denkt dat de bokkers die hier kritiek hebben echt alleen maar op de manege hobbelen?

Gelukkig weet ik wel beter...

Ik snap niet dat "dat kun je toch lezen" op eenderwelke manier beledigend zou moeten zijn. Er staat niet "kun je niet lezen ofzo."
En nee ik zeg absoluut niet dat ze op de manege rondhobbelen, ik zeg alleen op paarden met alure van manege paarden. Ik bedoel daarmee, dus die paarden die altijd heel braaf hun werk doen, alles over zich heen laten komen en nooit enige eigen wil tonen.

Dat soort paarden bedoel ik. Niet dat die geen karakter hebben, nee zij hebben gewoon een overdreven braaf karakter. Het tegenovergestelde van het (veel temperamentvollere) karakter van het paardje in dit topic. Lachen Hopelijk heb ik hiermee mijn vorige reactie voldoende opgehelderd?

Pardon, hier moet ik even tegenin...Ik ben iemand van de mensen die commentaar heeft gegeven en ik voel me nu ongelooflijk beledigd. Ik heb namelijk in de afgelopen 2 jaar niks anders gereden dan "probleem-gevallen" Ik ben verhuisd en kreeg in de nieuwe omgeving al snel naam doordat ik een aantal moeilijke paarden weer op de rails heb geholpen. Ik zal nooit een topruiter worden, maar ik heb (noem het opscheppen of niet) wel een gave als het gaat om jonge paarden en "probleem-paarden". Ik rij er nu ook weer eentje, Hugo. Hugo is nu mijn vaste paardje geworden, omdat ik hem nooit meer kwijt wil. Maar hij heeft een moeilijk karakter. Hij is helemaal alleen opgegroeit en heeft zowel tegenover mensen als paarden "storingen" wanneer het gaat om het maken van contact. Het is moeilijk om een maatje voor hem te vinden die hem gezelschap zou kunnen geven, dus hij staat nu nog steeds alleen (ik zou dat NOOIT doen, maar het is NIET mijn paard...). Hij heeft meerdere ruiters gehad die stuk voor stuk zijn afgehaakt omdat ze na een tijd als de dood voor hem waren en niks meer met hem konden. Ik ben op dit moment degene waar hij helemaal aan hangt, maar je merkt gewoon dat hij niet weet hoe hij altijd moet reageren. gister nog, ik kwam hem ophalen, zoals gewoonlijk komt hij naar me toen, hinnikt, knuffelt met me. Ik geef hem wat lekkers, pak zijn halster en wil zijn wei op. Onverklaarbaar verandert hij en dreigt hij...niet te zuinig! oren naar achter, zijwaarts op me toe, tanden laten zien. Ik maak me groot en zet een stap naar voren, hij schiet naar me toe maar ik blijf staan, nog een keer, ik blijf staan. De oren gaan naar voren, hij smakt een paar keer, komt naar me toe en geeft me weer een knuffel: ik heb de test overleefd...!

Zulke truukjes heeft hij ook onder het zadel. En ik kan daar prima mee omgaan, het gaat steeds beter met hem, ook zijn eigenaar blijft er steeds op hameren na 3 maanden (!) zijn eigen paard niet meer te herkennnen, zo verandert (in positieve zin). En dan te bedenken dat ik paarden hebn gereden die 3 keer Hugo waren, dus....

Ga mij niet vertellen dat mensen die hier commentaar geven waarschijnlijk op half karakterlose dieren rondhobelen, dan heb je mij dus echt kwaad!!! Het is trouwens ook de domste conclusie ooit.....

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:10

Ik voelde mij ook net als Adil18 behoorlijk beledigd over jouw reactie Lara_Silver.

Ik lees dat je zelf nog maar 16 jaar bent, dan al zo iets durven te beweren, ik schrok er eigenlijk ook wel heel erg van.

Niet iedereen die commentaar geeft is een standaard manege ruiter inderdaad.

Ik vind dat je je excuses wel even mag aanbieden onder andere aan Adil18.

dubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:20

[/quote]

Dat soort paarden bedoel ik. Niet dat die geen karakter hebben, nee zij hebben gewoon een overdreven braaf karakter. Het tegenovergestelde van het (veel temperamentvollere) karakter van het paardje in dit topic. Lachen Hopelijk heb ik hiermee mijn vorige reactie voldoende opgehelderd?[/quote]

Pardon, hier moet ik even tegenin...Ik ben iemand van de mensen die commentaar heeft gegeven en ik voel me nu ongelooflijk beledigd. Ik heb namelijk in de afgelopen 2 jaar niks anders gereden dan "probleem-gevallen" Ik ben verhuisd en kreeg in de nieuwe omgeving al snel naam doordat ik een aantal moeilijke paarden weer op de rails heb geholpen. Ik zal nooit een topruiter worden, maar ik heb (noem het opscheppen of niet) wel een gave als het gaat om jonge paarden en "probleem-paarden". Ik rij er nu ook weer eentje, Hugo. Hugo is nu mijn vaste paardje geworden, omdat ik hem nooit meer kwijt wil. Maar hij heeft een moeilijk karakter. Hij is helemaal alleen opgegroeit en heeft zowel tegenover mensen als paarden "storingen" wanneer het gaat om het maken van contact. Het is moeilijk om een maatje voor hem te vinden die hem gezelschap zou kunnen geven, dus hij staat nu nog steeds alleen (ik zou dat NOOIT doen, maar het is NIET mijn paard...). Hij heeft meerdere ruiters gehad die stuk voor stuk zijn afgehaakt omdat ze na een tijd als de dood voor hem waren en niks meer met hem konden. Ik ben op dit moment degene waar hij helemaal aan hangt, maar je merkt gewoon dat hij niet weet hoe hij altijd moet reageren. gister nog, ik kwam hem ophalen, zoals gewoonlijk komt hij naar me toen, hinnikt, knuffelt met me. Ik geef hem wat lekkers, pak zijn halster en wil zijn wei op. Onverklaarbaar verandert hij en dreigt hij...niet te zuinig! oren naar achter, zijwaarts op me toe, tanden laten zien. Ik maak me groot en zet een stap naar voren, hij schiet naar me toe maar ik blijf staan, nog een keer, ik blijf staan. De oren gaan naar voren, hij smakt een paar keer, komt naar me toe en geeft me weer een knuffel: ik heb de test overleefd...!

Zulke truukjes heeft hij ook onder het zadel. En ik kan daar prima mee omgaan, het gaat steeds beter met hem, ook zijn eigenaar blijft er steeds op hameren na 3 maanden (!) zijn eigen paard niet meer te herkennnen, zo verandert (in positieve zin). En dan te bedenken dat ik paarden hebn gereden die 3 keer Hugo waren, dus....

Ga mij niet vertellen dat mensen die hier commentaar geven waarschijnlijk op half karakterlose dieren rondhobelen, dan heb je mij dus echt kwaad!!! Het is trouwens ook de domste conclusie ooit.....[/quote]

ik heb even in je profiel gekeken daaruit haal ik toch een heel ander persoon??
maar ik kan me vergissen of jij bent grondig veranderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:26

Photography schreef:
Miranda vroeger,
http://i2.photobucket.com/albums/y15/Sugarray/Photos/verandering2.jpg
[b]http://i2.photobucket.com/albums/y15/Sugarray/Photos/rannie.jpg Bloos
[/b]

Rijfoto's daar zijn qwa jouw houding niet perfect, maar ik zie dáár wel een vrolijk paard. Die lekker ontspanenn loopt Knipoog
Ik vindt dat je hem wat minder hard moet aanpakken Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:42

Niet alle mensen zetten heel hun prive leven op bokt in hun profiel Dubbie Knipoog

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:47

er word wel heel overdreven gereageerd nu, zo denkt de 1 er over zo de ander....
Het is volkomen overbodig om de ander gelijk aan te vallen, ze heeft uitleg gegeven dat ze het niet zo bedoelt maar op een vriendelijke manier......

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:01

Moderatoropmerking:
Kunnen we hier het hier gezellig houden en wat respectvoller met elkaar omgaan? De achtergrond van de mensen is niet bekend, en daar mag je niet zomaar over oordelen. Bovendien zijn er mensen die zelf maar B rijden en toch tot hoog nivo les kunnen geven. Het zelf doen of het zien vanaf de kant en het overbrengen naar anderen is een heel verschil.

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:05

wat een stoere pony zeg geweldig!! ziet er fantastisch uit
veel succes verder

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:09

Ik heb ook twee teugels op een fries, omdat ik als klein meisje van 14 nogal moeite heb om hem rustig te krijge. Het kan helpe om hem beter naar benede te laten lopen. door met je vingers de onderste teugel net iets meer te vragen als de bovenste Haha! Iniedergeval dat zij mijn instructrise

Ik vind het er wel leuk uitzien, Waarschijnlijk is het paard gewoon een beetje springerig door het weer. Daar ken ik er meer van Nagelbijten / Gniffelen Ga zo door meid Knipoog
*edit : iets bij gevoeegt Lachen

speciallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:14

Leuk beest!
En ziet er goed uit.
Als jij met 2 teugels wilt rijden, doe je dat toch gewoon?
Ik snap niet waarom daar bezwaar voor zou zijn.
Als ze daar fijner mee loopt...

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:38

ziet er super uit!! Haha! wow dat uitstrekken mooi hoor Knipoog

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:01

mait schreef:
Citaat:
Maar wat noch de TS noch haar vriendjes mogen doen, is zeggen dat hun MENING niet klopt, dit is namelijk in alle opzichten een verkeerde uitspraak!

ik vind niet dat je dit kan zeggen zonder dat je ten eerste het paard kent (dus weet waarover je het hebt) en ten tweede de persoon op het paard kent... Rolleyes
Elk paard heeft zo zijn gebruiksaanwijzing, daar kun je niet onderuit.
En even voor de duidelijkheid: ze rijdt niet altijd met 2 teugels.

Ja, gebruiksaanwijzing zeker. maar die gebruiksaanwijzing dient uiteindelijk bij elk paard hetzelfde doel: ontspanning. Wil dus zeggen dat de manier om tot ontspanning te komen bij elk paard en ruiter verschilt (en jij moet in dit geval misschien af en toe met dubbele teugel rijden, no problem. Lekker doen als je dat fijn vindt) Maar: er zijn in dit topic een aantal simpele feiten vastgesteld waarvoor je de combinatie niet hoeft te kennen om deze te zien:
1. de TS rijdt met een harde hand en de ontspanning is ver te zoeken
2. de TS heeft zelf een erg mooie houding
3. Er is een enorme vooruitgang te zien tov een jaar geleden
4. de pony heeft spectaculaire gangen

Ik heb goede tips gezien, maar zie de TS overal erg defensief reageren, net als een aantal vriendinnetjes die blijkbaar ook geen opbouwende kritiek kunnen verdragen.
Wat ik dus zeggen wil: lees je topic nog eens aandachtig door, bekijk je foto's nauwkeurig om je positieve punten maar OOK je verbeterpunten vast te stellen. Als je heel eerlijk naar jezelf en eventueel naar andere topics om erachter te komen waar je nog kunt verbeteren.
Probeer om tijdens het rijden vaker je hand los te laten, door hem gewoon extreem naar voren te steken. je pony zal hier in het begin van schrikken en je zult al je aanleuning kwijt zijn. Maar als jij er goed aan blijft rijden, zul je uiteindelijk op minder druk kunnen rijden. Als jouw pony perfect jouw hand volgt en perfect ontspannen loopt moet hij op elk moment dat jij dat wil zakken met zijn hoofd in elke houding die jij wenst.

Succes met rijden en probeer de verbeterpunten uit dit topic positief op te vatten in plaats van aanvallend, want ik heb geen enkele onredelijke post gezien..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:40

Voor al de mensen die zich beledigd voelden, mijn excuses, ik heb echter al uit voorzorg geschreven "het grootste deel" dit was blijkbaar niet genoeg, maar goed dat kan ik nog begrijpen. Lachen

_Skess_ schreef:
Ik voelde mij ook net als Adil18 behoorlijk beledigd over jouw reactie Lara_Silver.

Ik lees dat je zelf nog maar 16 jaar bent, dan al zo iets durven te beweren, ik schrok er eigenlijk ook wel heel erg van.

Niet iedereen die commentaar geeft is een standaard manege ruiter inderdaad.

Ik vind dat je je excuses wel even mag aanbieden onder andere aan Adil18.

Om hier even op te reageren zie de quote aan het begin van post van Adil18, dan zul je zien dat ik ze HELEMAAL niet uitmaak voor standaard manege ruiters, waarom kunnen die posts dan NIET gelezen worden eigenlijk? Verward Ik ben hopelijk toch vrij mijn conclusies te trekken? Als dat jullie tegen de borst stuit wil dat zeggen dat jullie niet tot de groep uit die conclusie behoren...

Het zal ook wel aan mijn interpretatie van het soort paard liggen.
Ik VIND dat het gemiddelde paard dat je op een pensionstal ziet rondrijden nu eenmaal de alure hebben van een manege paard, dat is nu eenmaal mijn mening. Maar manegepaarden, dat zijn pas super beesten dus ik zou niet weten waarom er hier uberhaupt mensen zich beledigt zouden moeten voelen. (en zo ja zie begin post Knipoog )

Het zal ook aan mijn smaak liggen, ik hou nu eenmaal niet van dat soort paarden, maar dat maakt ze niet minder leuk want ik vind het prachtig wat voor 'personages' je wel niet tegen komt in zo een stal! Alleen om te rijden vind ik het niets, en dan weet ik het niet anders te verwoorden, maar het wordt wel verkeerd opgevat. Verward

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:55

dubbie schreef:

ik heb even in je profiel gekeken daaruit haal ik toch een heel ander persoon??
maar ik kan me vergissen of jij bent grondig veranderd[/quote]

Mijn profiel is niet geupdate, dat geef ik toen, over de paarden:

Nuala is een schat van een dier Haha! Maar ik heb haar alleen nog wat aangereden en verkeersmak gemaakt (ze was nogoal schrikkerig en haar eigenaresse durfde haar niet goed meer te rijden toen ze er een keer behoorlijk was afgevallen)

Hella was een "probleem-geval", ze heeft bij haar eigenaresse zich meerdere keren heftig verzet zonder echt een aanleiding, ze steigerde en is daarbij twee keer achterover geklapt. Ik ben Hella gereden tot dit niet meer voorkwam, maar de iegenaresse heeft dit paard (mede op mijn advies) verkocht, zij wilde recreatief rijden met een lief beest, Hella was gewoon een nummertje te hoog voor haar (ze had niet echt veel rijervaring)

Cheyenne is een paardje bij ons op stal, daar durfde/wild niemand echt op rijden omdat ze gewoon een ongelooflijke hittepetit is Haha! Ik heb haar een tijd gereden en nu heeft ze een hele lieve verzorgster, waar ze buitengewoon braaf voor werkt...

Had je allemaal kunnen nagaan als ik vertel over een Hugo die niet in mijn profiel staat denk ik zo...

@ _skess_ : Ik vind het echt super om te zien dat er nog mensen zijn die een beetje dezelfde gedachteredenering hebben als ik Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:58

@ Lara_Silver

waarom spreek je nu jezelf tegen? Je beweert eerst dit:

Citaat:
Ik bedoel daarmee, dus die paarden die altijd heel braaf hun werk doen, alles over zich heen laten komen en nooit enige eigen wil tonen.

Dat soort paarden bedoel ik. Niet dat die geen karakter hebben, nee zij hebben gewoon een overdreven braaf karakter. Het tegenovergestelde van het (veel temperamentvollere) karakter van het paardje in dit topic. Hopelijk heb ik hiermee mijn vorige reactie voldoende opgehelderd

en nu vertel je doodleuk
Citaat:
manegepaarden, dat zijn pas super beesten

Sorry maar ik begrijp je nog steeds niet

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:01

_Skess_ schreef:
Het zal ook wel aan mijn interpretatie van het soort paard liggen.
Ik VIND dat het gemiddelde paard dat je op een pensionstal ziet rondrijden nu eenmaal de alure hebben van een manege paard, dat is nu eenmaal mijn mening. Maar manegepaarden, dat zijn pas super beesten dus ik zou niet weten waarom er hier uberhaupt mensen zich beledigt zouden moeten voelen. (en zo ja zie begin post Knipoog )

Ehm...weet je waar een pensionstal inhoudt? Juist, dat mensen hun paarden daar neer zetten...niks geen manegepaarden, niks geen brave bokken. D'r staat gewoon van alles, western, springen, dressuur, koetspaarden/dravers...allemaal met een eigen karakter en gebruiksaanwijzing, zeker geen manegepaarden die 3 of 4 lessen op een dag lopen...(sterker nog, de pony's waar les op gegeven wordt zijn best pittig, vind dat die kinderen die erop gaan zitten best lef hebben Nagelbijten / Gniffelen )

Met jouw opmerking scheer je duidelijk mensen over een kam, je beweert namelijk dat de mensen die commentaar hebben geen paarden hebben gereden met "echte karakters", of met andere woorden: moeilijkere paarden. En daar maakte je me best even pissig mee...Ik voel me dan echt een beetje zoals mijn vader zich altijd voelt, als hij als jager zijnde samen met stropers over een kam wordt geschoren...

Heb gewoon je oordeel niet te snel klaar liggen, ok? Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:04

Precies dat bedoel ik te zeggen Adil18, prima verwoordt!!! Nu maar weer ontopic? Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:07

_Skess_ schreef:
@ Lara_Silver

waarom spreek je nu jezelf tegen? Je beweert eerst dit:

Citaat:
Ik bedoel daarmee, dus die paarden die altijd heel braaf hun werk doen, alles over zich heen laten komen en nooit enige eigen wil tonen.

Dat soort paarden bedoel ik. Niet dat die geen karakter hebben, nee zij hebben gewoon een overdreven braaf karakter. Het tegenovergestelde van het (veel temperamentvollere) karakter van het paardje in dit topic. Hopelijk heb ik hiermee mijn vorige reactie voldoende opgehelderd

en nu vertel je doodleuk
Citaat:
manegepaarden, dat zijn pas super beesten

Sorry maar ik begrijp je nog steeds niet

Waarom vind je dat ik mezelf tegen spreek? In het eerste leg ik iets uit, en staat er nergens een waardering over de paarden waarover ik het daar heb. In de tweede geeft ik mijn waardering over deze paarden. Lachen Het zijn super beesten juist vanwege hun persoonlijkheid! Het maakt een paard toch niet minder waard als paard omdat hij braaf is. Scheve mond Don't get me wrong want dat probeer ik dus helemaal niet te zeggen! Ik hoop dat dit bericht zorgt voor meer duidelijkheid?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:11

Ik snap wel dat je manegepaarden niet af wilt kraken, maar je beweerd wel dat wij paarden op rijden die wel ongeveer van dat gehalte zijn: overdreven braaf, immers worden ze daar (o.a.) op geselecteerd)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:13

Adil18 schreef:
Ik snap wel dat je manegepaarden niet af wilt kraken, maar je beweerd wel dat wij paarden op rijden die wel ongeveer van dat gehalte zijn: overdreven braaf, immers worden ze daar (o.a.) op geselecteerd)

Even los daarvan staande, zou jij je beledigt voelen als ik je paard 'uit zou maken' voor manege paard?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:15

Lara_Silver schreef:
Adil18 schreef:

Even los daarvan staande, zou jij je beledigt voelen als ik je paard 'uit zou maken' voor manege paard?

Ja, je zou mogen zeggen dat ik een zeer braaf paard heb, maar ik heb slechte ervaringen met manegepaarden dus in mijn geval zou je mijn paard dan afschilderen als een afgestompte machine...!

Dit hoeft alleen niet zo voor iedereen te zijn natuurlijk Knipoog

Maar ik moet nu snel het bed in, mijn vriend vraagt al of ik verloofd ben met hem of mijn computer.... Knipoog Clown