FrankavdT schreef:Wat ik aan "zagen" zie, is dat de amazone in het begin links en rechts telkens wat doorvraagt, om de aandacht van de pony erbij te houden.
Als je het filmpje verder afkijkt, zie je dat de pony ontspant en dat de amazone haar hand praktisch niet meer beweegd.
Zagen vind ik hier een ontzettend groot woord, ik zie er ooit op hengstenkeuringen een stuk grover zijn met de hand.
Verder vind ik het een zeer aansprekende pony en ik denk aan de beelden te zien wel degelijk in goede handen!
), sommige op wat minder subtiele wijze dan anderen helaas.
) als 'ophoudingen' beschijft, want dan zou je toch eerlijk moeten zien/zeggen dat je daar toch wat grof in je hand bent en dat wat daar te zien is op het filmpje iets verder gaat dan een ophouding? 

, hoe lossen wij dat op zonder te "trekken", ervan uitgaand dat een hengstenmond soms ietsje sterker ontwikkeld is als een zacht merriemondje.

Ik heb ook een pony, een ruin, dus geen hengst, maar hij is absoluut niet makkelijk op concours, aangezien hij erg bang is voor andere pony's en macho-gedrag heeft. Ik ben ervan overtuigd dat dit over gaat, dus ik heb geduld.
Jammer dat er niet normaal gereageerd kan worden, dat maakt het er echt niet leuker op.
want ik kan dus nergens een stukje vinden dat ik aan het ZAGEN ben... ik heb de video echt al veel bekeken, maar dat zagen ben ik dus echt niet tegen gekomen. Wel ophoudingen.
-> nuttig rijtechisch advies op basis van een paar foto's of een filmpje is zinloos, dat weet eigenlijk iedere flapdrol die priveles heeft.