NRPS hengst Djamai du Bois @ Work hengstenshow Ermelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein88

Re: NRPS hengst Djamai du Bois @ Work hengstenshow Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:23

FrankavdT schreef:
Wat ik aan "zagen" zie, is dat de amazone in het begin links en rechts telkens wat doorvraagt, om de aandacht van de pony erbij te houden.
Als je het filmpje verder afkijkt, zie je dat de pony ontspant en dat de amazone haar hand praktisch niet meer beweegd.
Zagen vind ik hier een ontzettend groot woord, ik zie er ooit op hengstenkeuringen een stuk grover zijn met de hand.

Verder vind ik het een zeer aansprekende pony en ik denk aan de beelden te zien wel degelijk in goede handen!

Afgod Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:26

marjolein88 schreef:
Sorry dat ik wat afwijk van het plaatje van Anky, maar ik geloof dat jullie allemaal wel vergelijkbaar zijn met Anky, en nooit eens wat inwerken op de mond. Helaas zag ik jullie allemaal niet rijden in Ermelo.

Jammer dat je niet een beetje netjes en redelijk kan reageren.

Tip: zet je topics voortaan op ITP, dan krijg je de reacties die je graag wilt horen en word je wat meer naar je mondje gepraat, maar HAW is voor rijtechnisch commentaar. Mensen kaarten alleen maar 1 puntje aan wat duidelijk zichtbaar is (daar hoef je geen Anky voor te zijn Knipoog ), sommige op wat minder subtiele wijze dan anderen helaas.

Wij hebben een beeld dat ook alleen door deze foto's en dit filmpje gevormd wordt, dus kunnen niet beoordelen of jij normaal gesproken ook veel met behulp van dit "doorvragen" of deze "ophoudingen" (IMO dus meer richting 'zagen') rijdt of niet. Ons commentaar gaat dus alleen over wat wij hier zien en is ook alleen daarop gebaseerd.
Als Saskiakur zegt dat je normaal gesproken een stille hand hebt en anders rijdt, en als jij dat zegt, geloof ik dat. Maar ik snap niet waarom je dan dat duidelijke ge'zaag' (wat hierboven "doorvragen" wordt genoemd Gestoord ) als 'ophoudingen' beschijft, want dan zou je toch eerlijk moeten zien/zeggen dat je daar toch wat grof in je hand bent en dat wat daar te zien is op het filmpje iets verder gaat dan een ophouding? Lachen

Daarbij, reageer gewoon even netjes, leg uit waarom jij zo reed op dat moment bijvoorbeeld, maar reageer niet zo kinderachtig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-01-08 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:29

Moderatoropmerking:
Kunnen we hier een beetje vriendelijk tegen elkaar blijven? Wat ik aan reacties eerder al gemaakt in dit topic lees heeft niets te maken met respectvol discussiëren.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:38

Ik vind het een hele gave pony, en je stel hem goed voor! Als ik zelf zou fokken, dan zou hij een hele goeie kans maken als hengst. Suc6 met hem.

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:43

Ziet er prachtig uit! Hele mooie gangen..! echt mooi! Super om te zien!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:02

LoveLeandro schreef:
Cristina schreef:
Uhmm laat me eens raden...een jonge hengst komt ineens vanuit de losrij ruimte een bomvolle bak in met omroep, muziek en lallende bomvolle mensenmassa. Da's helemaal nieuw voor een paard. Jouw paard zou als een suffie dan z'n Z proef lopen, dat weten we. Die hengst MAG NIET aan de kletter gaan met de kans dat hij de andere hengst zou kunnen ophitsen. Kun jij ons vertellen, jij hebt ervaring met jonge hengsten op een hengstenshow Clown , hoe lossen wij dat op zonder te "trekken", ervan uitgaand dat een hengstenmond soms ietsje sterker ontwikkeld is als een zacht merriemondje.

Dat gezeur en gezeik over een handje dat een tikje trekt om een jonge hengst bij je te houden , .... echt een pennymeisje. Als je geen ervaring hebt op dit gebied moet je niet "boven je begroting gaan praten. Ik vind de prestatie van dit meiske geweldig! Ik heb de hele dag de hengstenshow bekeken en er mochten een hoop ruiters willen dat ze zo hun 4 jarige jonge hengst konden voorstellen.

Marjolijn88 je hebt het geweldig gedaan hoor, laat die pennymeisjes het maar proberen na te doen Haha! Haha!

HAAL EERST DE BALK UIT JE EIGEN OOG EN DAARNA DE SPLINTER UIT EEN ANDER ZIJN OOG Koe

Wat een vage reactie Verward Ik heb ook een pony, een ruin, dus geen hengst, maar hij is absoluut niet makkelijk op concours, aangezien hij erg bang is voor andere pony's en macho-gedrag heeft. Ik ben ervan overtuigd dat dit over gaat, dus ik heb geduld.
Maar dit los ik NIET OP MET DE HAND! puur op zit! En dit is echt een rotsmoes voor mensen die niet kunnen rijden!
dit is niet aan de TS gericht, maar aan Cristina.

Als je paard zich vastzet in de bovenlijn omdat hij het allemaal reuze spannend vindt, kom je er niet met wat "alsjeblieft lieve poowniej wil je alsjeblieft even loslaten" en je zit. Ik denk dat JUIST de betere ruiters (die wéten wat LOSLATEN is en niet alleen t koppie in de krul), waar de ts in mijn ogen ook onder valt, dat heel goed weten. Ik ken haar verder niet, maar volgens mij zeggen haar filmpjes en paardengeschiedinis meer dan genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:05

Destinietje schreef:
Als je paard zich vastzet in de bovenlijn omdat hij het allemaal reuze spannend vindt, kom je er niet met wat "alsjeblieft lieve poowniej wil je alsjeblieft even loslaten" en je zit.

Waarom voel je je geroepen zo flauw te reageren? Alsof je als je het niet met je handen wilt oplossen (wat ik niet op deze manier zou willen Lachen ) per se alleen maar denkt "alsjeblieft lieve poowniej wil je alsjeblieft even loslaten", come on. Daartussen zitten nog tal aan andere oplossingen.

Ik ben hier echt klaar mee Doei, doei Jammer dat er niet normaal gereageerd kan worden, dat maakt het er echt niet leuker op.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:18

Ik reageer hier omdat ik me goed kan voorstellen dat het behoorlijk pijnlijk kan zijn als er zo'n reacties op je rijstijl zijn. Het is geen "je been ligt wat te ver naar voor" ofzo, maar een behoorlijk beschuldiging. Als mijn paard zich vasthoudt in de bovenlijn, en daardoor NIET tot zijn recht komt op zo'n show doordat hij dus ook niet loskomt vanuit de schouder, zou ik hem ook even doorpakken links-rechts. En waarom ik dat zeg van dat alsjeblieft? Omdat dat hier regelmatig zo gebracht wordt op bokt. Ik denk dat iemand als ts met haar ervaring en instructie (ik ga er gewoonweg vanuit dat zo iemand góed les heeft) echt wel weet hoe ze zoiets op moet lossen. Ik heb heilig respect voor dit soort mensen die zo'n hengst zó netjes voorstelt dat hij goed tot zijn recht komt en dan óok nog zelf er zo keurig op blijft zitten! Zo, ik heb mijn zegje ook gedaan, en doe er vooral mee wat je wilt, maar ik hoop dat de ts in ieder geval doorgaat met waar ze mee bezig is en blijft lessen bij wie ze lest: Never change a winning team!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:25

Het komt er dus eigenlijk op neer dat niemand dus eigenlijk commentaar mag hebben, omdat de TS met haar ervaring en instructie het toch beter zou weten- maar als dat zo is, had de TS, neem ik aan, dit wel op ITP geplaatst. Aangezien dat niet zo is is het ieders goed recht om op de rijstijl te reageren, en dat gebeurt doorgaans op een nette manier (helaas niet altijd, maar zo gaat dat op bokt nou eenmaal). Dat het een pijnlijke beschuldiging is, is prima, maar het is nou eenmaal duidelijk dat de TS ietwat grof is in haar handen in het begin- dat mag dan ook gewoon gezegd worden, en ik probeer dat in ieder geval zo netjes mogelijk te verpakken om niemand te kwetsen. Maar ik vind het erg krom om te zeggen dat dit "ophoudingen" zijn (TS) en iedereen die beweert dat dit "zagen" is zo uit te kafferen en af te zeiken (anderen). Dat gaat gewoon nergens over.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:30

Marjolein, het ziet er keurig uit. Netjes gereden voor zo'n publiek. Verwacht niet dat veel mensen uit dit topic je dit zullen nadoen, ook al proberen ze dat te verbergen door dingen te zoeken die er niet zijn Knipoog

Succes verder met de ponies en ik zie wel weer wat langskomen Lachen

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:30

En ik blijf erbij dat ze haar instructrice heeft voor les. Die kan erover oordelen dit zogenaamde zagen nodig is, of zelfs even "goed" is, of dat ze nou iets heel doms deed. Ik gok dat ze daar bokt niet voor nodig heeft. Maargoed, wie ben ik, ik zou het niet leuk vinden als ik haar was. Ik zou uberhaupt blij zijn als ik daar mocht rijden, want die eer heeft niet iedereen.

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:31

Nou ik denk dat in 9 van de 10 gevallen hier op bokt de ruiter en de instructie het inderdaad beter weten dan mensen die het even in 4 min van een filmpje en een paar plaatjes kunnen zien. De ruiter kent de hengst het beste en ik ben het verder volledig met Destinietje eens.

Verder mag je naar mijn weten geen rijfoto's op ITP plaatsen..?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:33

marjolein88 schreef:
griebels schreef:
Ziet er indd heel mooi uit, mooie pony ook, met een super voorbeen gebruik. Dat achterbeen komt nog wel.

Ik zie in het filmpje dat je een licht contact hebt maar toch storen de bewegende/zagende handen mij. Ook al is dat niet het normale beeld van zagen (naar beneden zagen)...

Weet jij wel wat zagen is Nagelbijten / Gniffelen want ik kan dus nergens een stukje vinden dat ik aan het ZAGEN ben... ik heb de video echt al veel bekeken, maar dat zagen ben ik dus echt niet tegen gekomen. Wel ophoudingen.

Hier zeg ik dus ook dat het niet het normale beeld van zagen is, en dat ik vind dat je een licht contact hebt. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen maar een ophouding maak je met je hand en niet met je hele arm Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:37

Blijf daarbij als jij dat wilt Destinietje, prima, maar dan ontgaat het doel van HAW je misschien-
en begin je nu af te geven op mensen die gewoon tips geven zoals de bedoeling is van HAW. Dat is echt onzinnig, natuurlijk.

aux schreef:

HAW is voor rijtechnisch commentaar. Als je dat niet wilt, ongeacht of je rijfoto's hebt of andere foto's, mag je ze gewoon op ITP plaatsen.

Aangezien niemand hier commentaar mag plaatsen onder het motto dat wij het haar allemaal niet nadoen (wat ik ook toegeef, maar wat niet betekent dat ik geen dingen kan zien die beter kunnen Verward SP?) lijkt me dat dit topic dan beter op ITP op zijn plaats is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-01-08 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:38

Cristina schreef:
WildWings schreef:
Je handen van links naar rechts heen en weer bewegen zoals jij dat doet, noem ik om eerlijk te zijn ook gewoon zagen. Als jij het ophoudingen noemt, ook prima*, maar waarom ben je zo ontzettend druk met je handen als ik vragen mag? Het is ook niet de hele tijd hoor, maar bij vlagen meer, en vooral de eerste ronde op het filmpje / de eerste lange zijde Lachen

*als je ophoudingen maakt sluit je gewoon je hand en open je deze weer, jouw handen gaan duidelijk heen en weer met flink wat centimeters speling.

Uhmm laat me eens raden...een jonge hengst komt ineens vanuit de losrij ruimte een bomvolle bak in met omroep, muziek en lallende bomvolle mensenmassa. Da's helemaal nieuw voor een paard. Jouw paard zou als een suffie dan z'n Z proef lopen, dat weten we. Die hengst MAG NIET aan de kletter gaan met de kans dat hij de andere hengst zou kunnen ophitsen. Kun jij ons vertellen, jij hebt ervaring met jonge hengsten op een hengstenshow Clown , hoe lossen wij dat op zonder te "trekken", ervan uitgaand dat een hengstenmond soms ietsje sterker ontwikkeld is als een zacht merriemondje.

Dat gezeur en gezeik over een handje dat een tikje trekt om een jonge hengst bij je te houden , .... echt een pennymeisje. Als je geen ervaring hebt op dit gebied moet je niet "boven je begroting gaan praten. Ik vind de prestatie van dit meiske geweldig! Ik heb de hele dag de hengstenshow bekeken en er mochten een hoop ruiters willen dat ze zo hun 4 jarige jonge hengst konden voorstellen.

Marjolijn88 je hebt het geweldig gedaan hoor, laat die pennymeisjes het maar proberen na te doen Haha! Haha!

HAAL EERST DE BALK UIT JE EIGEN OOG EN DAARNA DE SPLINTER UIT EEN ANDER ZIJN OOG Koe

Uhm ik heb zelf een hengst, en daar hoef ik echt niet bij te zagen om een ophouding te maken op druk terrein. Sterker nog, breng hem op halster voor Knipoog

Daarbij vind ik ook dat ze heel netjes rijdt. Ze zaagt naar mijn idee wel meer dan alleen het eerste rondje Knipoog
Maar ze zaagt wel zonder er flink aan te trekken, maar met een licht contact. Dat ze daar ophoudingen mee maakt geloof ik wel, maar het ziet er niet uit zoals het hoort. Sponsje knijpen was het toch Knipoog
En niet een ophouding met je hele arm Nagelbijten / Gniffelen

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:39

Ik ben ook geen anky, maar ik houd wel mijn handen stil. En als mijn paarden de ring in komen met hun 3 en 4 jaar zie ik geen rede om de achterhand niet te stimuleren en te moeten zagen voor aandacht. Ik vraag liever aandacht met me been in plaats van met me hand. En een hengst van 1.75 mag van mij part met ze kop in de lucht schreeuwend over het terrein heen gaan als ik er maar van overtuigd ben dat ik het met me hulpen aan het goede end hebt.
En als je geen commentaar kan verdragen moet je dit soort dingen niet op internet zetten.

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:40

WildWings schreef:
aux schreef:

HAW is voor rijtechnisch commentaar. Als je dat niet wilt, ongeacht of je rijfoto's hebt of andere foto's, mag je ze gewoon op ITP plaatsen.

Aangezien niemand hier commentaar mag plaatsen onder het motto dat wij het haar allemaal niet nadoen (wat ik ook toegeef, maar wat niet betekent dat ik geen dingen kan zien die beter kunnen Verward SP?) lijkt me dat dit topic dan beter op ITP op zijn plaats is.

Nou ik kan me voorstellen dat het standpunt van jullie na 4 pagina's wel duidelijk genoeg is... En ze genoeg heeft van jullie commentaar...

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:40

Goh wat een reactie weer zeg. Niemand hier vind dat je een tweede anky moet wezen hoor. Er wordt gereageerd op wat er gezien wordt in je fimpje.
Bovendien heb ik heel veel paarden zadelmak gemaakt en ook jonge hengsten en meerdere malen Z dressuur. Je oordeelt dus veel te snel.
En ik kan je wel vertellen dat de mijne allemaal na te rijden zijn en niet een is hard in de mond.

Als je niet tegen kritiek kunt moet je ook geen foto's of filmpjes op HAW zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:43

aux schreef:
Nou ik kan me voorstellen dat het standpunt van jullie na 4 pagina's wel duidelijk genoeg is... En ze genoeg heeft van jullie commentaar...

Die vierde pagina wordt het commentaar helemaal niet herhaald maar verduidelijkt of genuanceerd.
Mijn commentaar is overigens gewoon netjes gebracht steeds, dus val mij niet zo aan, wil je? Lachen
En als de TS niet tegen commentaar kan had het wel op ITP gestaan, neem ik aan. Maar ik had verwacht dat ze daar wel mee kan omgaan. Lachen Het staat niet voor niets op HAW?

Het gaat mij erom dat heel veel mensen mij en anderen erop aanvallen dat wij commentaar hebben (al van het begin af aan, dus dat heeft niets met het aantal pagina's te maken) terwijl HAW voor tips en rijtechnisch commentaar is. En dat Marjolein zelf daar niet zo netjes en gewoon leuk op reageert op dat standpunt van 'ons' vind ik ook nogal een domper. Daarbij is het kennelijk toch niet echt overgekomen aangezien zij dit zelf 'ophoudingen' noemt.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:44

Marjolein, het ziet er weer super uit. Hij is een stuk beter geworden! Had ik ook niet anders verwacht van jullie.
Je stelt hem keurig voor.

En mensen, ik ga er verder niet op in, maar ze stelt een jonge hengst voor, waar veel mensen voor komen kijken die hem misschien wel willen gebruiken. Zo'n beest moet dus niet aan de kletter gaan, want dan kunnen ze het wel vergeten. Ze vraagt hem gewoon om bij de les te blijven. Daarbij beweegt het hoofd van de pony geen centimeter, dus echt last heeft hij er niet van hoor! Dit is gewoon handig voorstellen.

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:44

WildWings schreef:
Blijf daarbij als jij dat wilt Destinietje, prima, maar dan ontgaat het doel van HAW je misschien-
en begin je nu af te geven op mensen die gewoon tips geven zoals de bedoeling is van HAW. Dat is echt onzinnig, natuurlijk.

aux schreef:

OM er nog even op terug te komen Haha!

Motivatie en toelichting op het forum
ITP is bedoeld voor alle leuke, mooie, lieve, wilde en sprookjesachtige foto's van je paard. Ook foto's van buitenritten en losgooifoto's horen hier.

# HAW voor werkfoto's van je paard

@ wildwings, heb het niet persoonlijk tegen jou hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:47

aux schreef:

ITP is bedoeld voor alle leuke, mooie, lieve, wilde en sprookjesachtige foto's van je paard. Ook foto's van buitenritten en losgooifoto's horen hier.

Verder lezen dan je neus lang is:

Citaat:
# HAW is bedoeld om elkaar opbouwende adviezen te geven. Probeer je ideeen zo vriendelijk mogelijk te verwoorden. Dat is het fijnst voor iedereen.

Als je dat niet wilt --> ITP, neem ik aan. Lachen
Of gewoon niet op bokt. Het is en blijft een discussieforum en je weet dat de kans dat je commentaar krijgt zeer groot is.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:51

WildWings schreef:
Of gewoon niet op bokt. Het is en blijft een discussieforum en je weet dat de kans dat je commentaar krijgt zeer groot is.
en als je niet tegen commentaar op je commentaar kan moet je ook geen commentaar geven... hehehe

Ik vind het heel knap dat jij kan bepalen uit een filmpje van een minuut hoe marjolein haar rijtechniek is.

Je zou instructrice moeten worden, dan huur ik je voor 1 minuut in waar een ander normaal een half uur over doet Tong uitsteken -> nuttig rijtechisch advies op basis van een paar foto's of een filmpje is zinloos, dat weet eigenlijk iedere flapdrol die priveles heeft.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 30-01-08 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:53

WildWings schreef:
aux schreef:

Verder lezen dan je neus lang is:

Citaat:
# HAW is bedoeld om elkaar opbouwende adviezen te geven. Probeer je ideeen zo vriendelijk mogelijk te verwoorden. Dat is het fijnst voor iedereen.

Als je dat niet wilt --> ITP, neem ik aan. Lachen

Neem je aan ja, maar dat is niet Lachen
Dan wordt het gelijk verplaatst..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:57

Moderatoropmerking:
Of het nu wel of niet op HAW mag staan is hier niet de discussie. Om maar even antwoord te geven, nee, rijfoto's mogen niet op ITP. Op dit moment is er geen plaats voor rijfoto's zonder rijtechnisch commentaar. Voor die discussie (en hoe het verbeterd moet worden) loopt er een topic op FZ. Nu graag weer ontopic, het antwoord staat er, hoeft niet meer over gesproken te worden in dit topic.