Voor de eerste keer op Lusitano dekhengt. Brrr.... Oordeel z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Re: Voor de eerste keer op Lusitano dekhengt. Brrr.... Oordeel z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:03

eigenlijk zouden alleen paarden zo op de wei moeten kunnen
maar sonho mag zeker erg blij zijn dat die zo lekker op de wei kan liggen

hoop ook voor je dat je nog een keer maar rijden op hem

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:05

Zucht, ben echt super jaloers op je, wat een prachtig beest en dan ook nog eens in brazilië, wow Pling Leventje ruilen??? Schijnheilig Tong uitsteken (geintje hoor Tong uitsteken )

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 20:13

Tatort schreef:
Leventje ruilen??? Schijnheilig Tong uitsteken

Nou, als je ook mijn baan overneemt!! Met de daarbij gebruikelijke braziliaanse voorwaarden, culturen, gebruiken... Haha!

(owww ...wacht, zelfs dan moet ik er nog even over nadenken hoor.. De weekendjes op de stoeterij maken namelijk alles weer goed.)

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:14

Wat een plaatje zeg! Je mag echt trots zijn!
Leuk beschreven ook!

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:16

Rivano schreef:
Nou, als je ook mijn baan overneemt!! Met de daarbij gebruikelijke braziliaanse voorwaarden, culturen, gebruiken... Haha!

Is goed, kom jij dan hier het gure weer en de buitenaardse leraren trotseren??? Tong uitsteken

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 21:07

Tatort schreef:
Rivano schreef:

Is goed, kom jij dan hier het gure weer en de buitenaardse leraren trotseren??? Tong uitsteken

Het is hier ook niet zo best. 20 graden, maar bewolkt met dagelijks regen en onweersstormen.
Maar buitenaardse leraren trotseren klinkt ook niet aantrekkelijk. Hier kun je zelf voor leraar spelen....
Met het verschil: In sommige culturen mag je blij zijn als ze niet veeeels te laat komen. Maar hier ben ik allang blij ALS ze uberhaubt nog komen opdagen... Is altijd weer spannend.

Viktorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:58

Wat een stoer beest! echt mooi, kan je bij een dekking niet even wat voor mijn opvangen en in een potje naar nederland sturen haha! Laat je niet klein maken door die matcho, ziet er namelijk goed eruit.

gwenflyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 10:35

WAUW!!wat ongelooflijk mooi...
het paard en de omgeving...ben niet gauw jaloers,maar dit is toch wel erg mooi om te zien!kanp hoor,dat je toch erop bent gestapt!

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:06

Prachtig paard en je zit er netjes op hoor. Ik zou me al verheugen op de volgende keer Haha! Haha! Haha!
Geweldig toch, al die power onder je kont? (moet ie daar wel blijven natuurlijk Knipoog ). Volgende keer weer foto's?

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:11

Wauw! Kwijl Wat een pràchtig paard zeg! Bloos! Ziet er hartstikke netjes uit hoor! Lachen Ben benieuwd naar meerdere foto's! Pling

JolliegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:35

onwijs mooi.
een ding snap ik niet, je klaagt over eng dit eng dat, end an stap je ZONDER cap op....
klopt niet helemaal he...

maar wat een héérlijk dier zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:39

O wat een mooie, die wil ik!!!

Wat ben je toch weer een boffert....

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:47

Wow wat een gaaf beest Kwijl
Wat leuk dat je erop mocht rijden.
Kan me voorstellen dat je het eng vond. Ik ben net zo´n muts op paarden die ik niet ken.. Bloos Haha!

Sao Paulo staat ook nog steeds op mijn to do lijstje. ik heb een oom daar wonen maar ik ben er nog nooit geweest...

Ik heb ook ff in je profiel gespiekt. Ik herkende je vorige paard, Popeye, die is nu van mijn instructrice. Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:12

wauw rivano! gaaf hoor!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:15

Wat een knappe man zeg! Gaaf beest...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:13

Jolliegirl schreef:
onwijs mooi.
een ding snap ik niet, je klaagt over eng dit eng dat, end an stap je ZONDER cap op....
klopt niet helemaal he...

maar wat een héérlijk dier zeg!

Lees even een paar pagina's terug... Knipoog
Staat alles heel goed door de TS uitgelegd Haha!

Maar wat een pracht paard zeg, en ik kan me zeker voorstellen dat je de zenuwen hebt... je wil je van de beste kant laten zien en dat is moeilijk bij een hengst die duidelijk elk foutje uitvergroot Haha!
Maar het ziet er echt netjes uit!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 13:52

Meerdijk schreef:
Geweldig toch, al die power onder je kont? (moet ie daar wel blijven natuurlijk Knipoog ).

Heb de fotos ook naar mijn instructeur gestuurd... Hij wilde ze graag zien. (Ja, heb ook die met het OOPS moment gestuurd) Misschien als hij ze ziet dat hij denkt, "Goh, ach, wel aardige moment opnames, waarom zet ik haar er niet nog een keertje op."
Nu is de klotsende oksel factor vast ietsje pietsje minder aanwezig.

Bar schreef:
Sao Paulo staat ook nog steeds op mijn to do lijstje. ik heb een oom daar wonen maar ik ben er nog nooit geweest...

Mocht je komen, dan ben je van harte uitgenodigd op de stoeterij! En als je wilt kan ik vast een plekje reserveren voor een priveles. (als je liever buiten rijdt dan kan dat ook, ze maken dagelijks buitenritten.) Sao Paulo verder is niets aan.... Daarom ben ik ook maar weer gaan paardrijden.

Bar schreef:
Ik heb ook ff in je profiel gespiekt. Ik herkende je vorige paard, Popeye, die is nu van mijn instructrice. Haha!

Popeye!!!! Hoe is het nu met hem?
Dat was ook weer zo'n drama verhaal. Niet het paard hoor. Hij is geweldig! Betrouwbaar, lief, braaf, gezond en gewoon geweldig. Zij was mijn bijrijder omdat ik zelfs te ziek was om hem te rijden. (vanaf het moment dat ik hem had al.) Het klikte heel goed tussen die 2, en ze kon hem een goed huis bieden. Volgens het ziekenhuis kon het allemaal nog heel lang gaan duren, dus heb ik hem aan haar verkocht. Heb nooit echt van hem kunnen genieten. Zo zonde. Want je moet toegeven, het is een schot in de roos! Maar na een jaar moet je wat... Mijn ouders waren in ieder geval erg opgelucht. Knipoog

c_alsemgeest schreef:
Maar wat een pracht paard zeg, en ik kan me zeker voorstellen dat je de zenuwen hebt... je wil je van de beste kant laten zien en dat is moeilijk bij een hengst die duidelijk elk foutje uitvergroot

Ja, de angst en vrees was niet zozeer dat hij 30 rondjes op zijn achterbenen de bak door zou crossen, maar 435 andere redenen. Zoals precies die je zegt. Daar was ik misschien niet duidelijk in met mijn begin post. Grinnik, ik dacht dat iedereen wel bibbers zou hebben bij het beklimmen van dit enorm imponerend heerschap, onder streng toeziend oog van je instructeur. Straks krijg ik hem niet eens in galop. Of haalt hij me er halverwege af. Of straks stuur ik hem per ongeluk tegen zo'n ton aan en blesseert hij zich. En hij is zo imponerend, ook als je ernaast staat. Ik heb nog net geen buiging gemaakt. Misschien moet ik dat volgende keer wel doen, om Zijn Koninklijke Hoogheid gunstig te stemmen...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:00

Hahaha zo zie je maar weer niet alle hengsten zijn monster.

Ziet er lekker uit hoor zeker als je zo zenuwachtig was

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:06

Rivano schreef:
Meerdijk schreef:
Geweldig toch, al die power onder je kont? (moet ie daar wel blijven natuurlijk Knipoog ).

Heb de fotos ook naar mijn instructeur gestuurd... Hij wilde ze graag zien. (Ja, heb ook die met het OOPS moment gestuurd) Misschien als hij ze ziet dat hij denkt, "Goh, ach, wel aardige moment opnames, waarom zet ik haar er niet nog een keertje op."
Nu is de klotsende oksel factor vast ietsje pietsje minder aanwezig.

Bar schreef:

Mocht je komen, dan ben je van harte uitgenodigd op de stoeterij! En als je wilt kan ik vast een plekje reserveren voor een priveles. (als je liever buiten rijdt dan kan dat ook, ze maken dagelijks buitenritten.) Sao Paulo verder is niets aan.... Daarom ben ik ook maar weer gaan paardrijden.

Bar schreef:

Popeye!!!! Hoe is het nu met hem?
Dat was ook weer zo'n drama verhaal. Niet het paard hoor. Hij is geweldig! Betrouwbaar, lief, braaf, gezond en gewoon geweldig. Zij was mijn bijrijder omdat ik zelfs te ziek was om hem te rijden. (vanaf het moment dat ik hem had al.) Het klikte heel goed tussen die 2, en ze kon hem een goed huis bieden. Volgens het ziekenhuis kon het allemaal nog heel lang gaan duren, dus heb ik hem aan haar verkocht. Heb nooit echt van hem kunnen genieten. Zo zonde. Want je moet toegeven, het is een schot in de roos! Maar na een jaar moet je wat... Mijn ouders waren in ieder geval erg opgelucht. Knipoog

c_alsemgeest schreef:
Maar wat een pracht paard zeg, en ik kan me zeker voorstellen dat je de zenuwen hebt... je wil je van de beste kant laten zien en dat is moeilijk bij een hengst die duidelijk elk foutje uitvergroot

Ja, de angst en vrees was niet zozeer dat hij 30 rondjes op zijn achterbenen de bak door zou crossen, maar 435 andere redenen. Zoals precies die je zegt. Daar was ik misschien niet duidelijk in met mijn begin post. Grinnik, ik dacht dat iedereen wel bibbers zou hebben bij het beklimmen van dit enorm imponerend heerschap, onder streng toeziend oog van je instructeur. Straks krijg ik hem niet eens in galop. Of haalt hij me er halverwege af. Of straks stuur ik hem per ongeluk tegen zo'n ton aan en blesseert hij zich. En hij is zo imponerend, ook als je ernaast staat. Ik heb nog net geen buiging gemaakt. Misschien moet ik dat volgende keer wel doen, om Zijn Koninklijke Hoogheid gunstig te stemmen...

Jaaa net als bij de hippogrief uit harry potter. Haha!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 14:21

Maanling schreef:
Jaaa net als bij de hippogrief uit harry potter. Haha!

Welk boek was dat? Want straks moet ik alle 8 (?) boeken in het portugees gaan lezen om te weten wat een hippogrief is....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:45

Rivano schreef:

Ik ken het gevoel wel een beetje... Daarom had ik je gedachtengang al snel door Haha!
Ik heb 1 december namelijk het paard van mijn instructice gekocht... een rechter en beter afgericht paard ken ik niet.
Dus alles wat fout gaat met rijden doe ik zelf Nagelbijten / Gniffelen en hij rekent je ook echt af op je fouten Haha!
Stuur je iets te veel met je handen en niet met je benen en zit, dan duikt die over de andere schouder.
Ga ik naar voren zitten... maakt hij zivh lang en sjeezt hij onder m'n kont vandaan.
Heerlijk zo'n levende zelfreflectie Huilen van het lachen

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:22

Geweldig! *LOL*
Dat commentaar is echt leuk.
Geweldig paard. Kwijl

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:35

Wat een gewéldig paard! Haha! Je rijdt 'm erg netjes.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 22:12

c_alsemgeest schreef:
... een rechter en beter afgericht paard ken ik niet.
Dus alles wat fout gaat met rijden doe ik zelf Nagelbijten / Gniffelen en hij rekent je ook echt af op je fouten Haha!
Stuur je iets te veel met je handen en niet met je benen en zit, dan duikt die over de andere schouder.
Ga ik naar voren zitten... maakt hij zivh lang en sjeezt hij onder m'n kont vandaan.
Heerlijk zo'n levende zelfreflectie Huilen van het lachen

Opeens blijken nooitgebruikte spieren essentieel bij de besturing van je 1 motorige grasverbruikende viervoeter.
Hoe beter afgericht hoe erger. Alleen al je voet anders in de beugel willen stoppen lokt een reactie uit. Super leerzaam! Maar oude gewoontes slijten langzaam, maar we blijven proberen!

(Als je je binnen bovenbeenspier aanspant dan gaat hij draven. Wist niet eens dat het Mo-Guh-luk was. Knipoog )

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:16

@rivano, een tripje naar Brazilie zit er voorlopig niet in. Ik heb dit jaar een vakantie naar Zuid Afrika in de planning staan. Daarna even verder sparen. Maar mijn oom zit er nog wel even, hij is getrouwd met een braziliaanse. Knipoog
Ben jij echt geemigreerd naar Brazilie?

Met Popey gaat het volgens mij prima, tenminste ik hoor alleen goede verhalen van Marlous. Haha! Ze rijdt 2x per jaar met hem mee in de clinic van Bent Branderup. En hij gaat super vooruit!