Mafkees
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mafkees
Kitty1 schreef:Wat fijn deze reakties allemaal, maar voelen jullie dan geen angst? Ik vind het wegspeurten echt erg eng want vallen doet zo'n pijn. Het lukt me niet om altijd te blijven zitten helaas..

. Het is meestal of aan dezelfde kant van de bak en er is echt niks te zien.
Ze springt 5 meter opzij en draait gelijk 180 graden. Maar gaat er verder niet vandoor of zo. Maar als in de bak een paard aan de haal geeft ze er niet om, ook wel weer prettig natuurlijk. Aan het werk zetten en goed voorwaarts rijden, dat helpt. Maar hou haar in de gaten.
Kitty1 schreef:Nou Sorriso, er staat een aardig windje, kijk je uit?? Tja, die paardenverslaving he....
.Kitty1 schreef:Ja maar mijn probleem is dat ik nu zo hard ben gevallen en nu dus helemaal gekneusd ben. Ik longeer nu en doe grondwerk. Ik kan het me niet permiteren om opnieuw te vallen, ik weet niet goed wat te doen straks. Als ik me niet kan ontspannen stap ik nogeeneens op, dan heeft paardrijden geen zin. Ik probeer nu door grondwerk het vertrouwen te optimaliseren, dit lukt wel goed maar ik wil er niet op. Iedere dag schrik ze wel 1 keer en dat wil ik niet meer hebben maar tegenhouden is ook geen optie...
. Ikzelf vind het ook fijn als ik even met lange teugel kan rondstappen, en daarna weer op kan pakken. Echter als mijn paard dan schrikkeriger en rennerig zou worden, zou ik het ook vaker laten voor wat het is...
OoappeloO schreef:OogkleppenAls je paard iets hoort zal 'ie het alleen maar enger vinden! En een paard trekt zn hoofd echt wel opzij als 'ie iets engs ziet!
en al bijna 18. Denk niet dat het ooit over gaat. er zo min mogelijk van aantrekken en lekker bezig houden. Maar ja, dat lukt me ook niet altijd. Kitty1 schreef:Ja, brutaal rijden lijkt goed bij mijn merrie te passen, het probleem is dat ik niet zo'n brutale ruiter ben.... dat zit niet zo in mij helaas. Ik zit veels te veel te voelen en te ontdekken op het zadel maar het paard heeft uitdaging nodig. En als ik brutaal probeer te zijn komt het niet echt over, dan zal ik waarschijnlijk net gaan doen of dat ik stoer ben, maar dit heeft ze gelijk door..Gelijk teugels op maat is ze inderdaad gewend voorheen. Ik vind echter dat lange teugel er ook bij hoort en juist ook het in -en uitschuiven maar dan heeft ze zegmaar wel de tijd om te schrikken. Ik vind het niet fijn om haar veel steun te geven, dat kan ik moeilijk begeleiden maar het is bij haar waarschijnlijk wel de manier..