Zorro@wedstrijd 13-01-2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saffire

Re: Zorro@wedstrijd 13-01-2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:55

ik vind het ook super dat je dit bereikt hebt met je shet
maar je bent inderaad eigenlijk te groot! Knipoog

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:38

Als ik jou zo op een shet zie rijden ! dan krijg ik ook zin om een shetlander aan te schaffen! Haha! Vind het er zo leuk uitzien! En dan zeggen mesnen vaak.. Met een shetlander kan je toch niet veel enzo.
Nou zie dit! : Clown Ik vind het echt geweldig! Haha! ik kijk regelmatig op je profiel! Haha! Leuke combi zijn jullie!

Selamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:54

Zó netjes hoor!
gefeliciteerd met prijs+winstpunt:D

maar rij je nou op een Shetlander tussen de paarden? (mag dat?)
dan vin ik het helemaal knap!!

Sjemninee super shet heb je zeg!! Haha!

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:57

Echt heel gaaf! kan niet anders zeggen, hij ziet er ook top uit zorro! succes nog jullie 2!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:06

Ik vind het er niet echt uit zien, sorry. Maar het heeft je wel an 4 pagina's oh en ah opgeleverd. Het belangrijkste is natuurlijk dat jij plezier hebt en ik geloof niet dat de pony er onder lijdt.

Verder vind ik het niet knap, schattig, dapper etc. dat je met een shet rijdt. Een klein kind op een shet, dat is schattig. Maar een volwassenvrouw op een shet niet, vind ik. Heel veel bokkers zie ik hier wel meteen roepen óh'wat knap!, maar ik heb het idee dat half bokt dat graag roept bij een ongewone combinatie en alles wat anders is dan een combinatie van een mooi goedbewegend warmbloedig paard/pony met een passende ruiter. Nederlanders zijn namelijk graag voor de 'underdog'. Wanneer 'het publiek' mag kiezen zie je dat zelden de beste dan ook wint. Kijk bijvoorbeeld naar Idols; dan wint vaak de eeuwige tweede, omdat men het daarmee te doen heeft. Men vindt de beste vaak per definitie arrogant, verwend, slecht etc. En dat zie je hier op bokt ook vaak terug.

Uiteraard is er geen reglement dat verbied dat volwassenen met hele kleine pony's mogen starten, maar ik vind het niet echt een beeld wat bij (paarden/volwassenen) dressuur past. Dressuur moet mooi zijn om naar te kijken, mooi goed bewegende paarden en pony's. Je kan een shet nog zo mooi optuigen, bandages omdoen etc. maar het wordt nooit een 'dressuurpaard'. Je kan ook spoilers op een kever monteren, maar het wordt nooit geen formule 1 wagen.

Verder denk ik dat jij op een groter paard beter tot je recht zou komen. Dan kun je daadwerkelijk 'kuit' geven omdat je benen langs je paard hangen en hoef je niet in elkaar te kruipen om erbij te kunnen. Rijden op een te klein paard/pony kan mijns inziens nooit gunstig voor zijn de ontwikkeling van je balans, houding en gevoel.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 12:51

@ Jasmijn78 + in het algemeen: als je onze voorgaande topics doorleest (ze staan in mijn profiel) zie je dat ik alles behalve oh's en ah's heb gekregen. Vork Ik ben niet zomaar op deze shet gestapt om er maar een dressuurpony van te maken. Het is zo gegroeid en zoals ik al vaker aangegeven heb, wordt dit ons laatste jaar. Daarna hoop ik een kleine ruiter te vinden die hem gaat rijden en zet ik hem voor de kar. Al zal ik er vast en zeker nog wel een keertej opstappen.
Evenwicht en balans is erg belangrijk op het moment dat een grote ruiter op een kleine pony stapt, nog belangrijker dan het gewicht van de ruiter. Ik rijd Zorro nu bijna 9 jaar en heb de balans goed gevonden.
Dressuur is een jurysport,maar ik ben er van overtuigd dat ik niet mijn punten krijg omdat ze het zo schattig vinden. Ik krijg de punten omdat we goed rijden en omdat Zorro rijtechnisch gewoon voor elkaar heb.
Om de oh's en ah's en het schattig! heb ik niet gevraagd. Ik zet hier foto's neer om dezelfde reden dat andere mensen ze neerzetten, voor rijtechnisch commentaar (voor zover je dat op een foto kunt zien, want het blijven momentopnames).

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:06

Is dit die coole shet die een tijdje terug in Bit stond? Haha!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:34

Heel mooi, ziet er netjes uit.

Die prijzen heb je dan ook vast goed verdient Ja
Je hebt de laatste tijd wel vaker fotograven bij de hand he Vingers aflikken ?
leuk zeg!

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:35

Ik zou er lekker mee doorgaan, volgens mij wordt zorro de eerste M1 shet allertijden, of is er al 1? Clown

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:15

meen te herinneren dat er bij ons in de buurt een meisje M2 was met een shet. dit was bij de ponies ze zouden bijna Z1 gaan starten maar toen werd de Z1 afgeschaft voor de A ponies.

@ ts : ziet er netjes uit hoor en je kunt dus nog best ver komen. vind het superknap van jullie

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:42

Btw wil je toch even een hart onder de riem steken

Ik denk niet dat juryleden L2 bij de paarden haar beoordelen op de schattigheidsfactor!

Schattigheidsfactor zie je wel bij de pony's maar bij de paarden moet je toch echt voor je punten rijden! Ook met een shet

(denk zelfs dat misschien juryleden nog wel strenger zijn!) dus TO alsnog van harte gefeliciteerd met je prijs +winstpunt

(haha lijkt me echt lachen als je alle "grote"paarden voorbij rijd met je punten, en ik vind het uiteraard knap dat je ****** hebt aan de meningen van anderen mbt "het plaatje"

gr SMM

Jyceaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:25

ziet der echt super uit!
en inderdaad,wat al gezegt werd,het ziet der meschien niet echt 'perfect' uit. Maar 't paardje zelf heeft der geen last van,en daar gaat 't toch om Knipoog .

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:33

Wat een leuke en stoere shet.

Had je hierop gereden omdat je paard kreupel was?
Dat las ik laats ergens.
Iets van:

Meisje gaat met shetlander in de M1 starten omdat haar paard kreupel is.

^
Deze shet lijkt er precies op Tong uitsteken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:56

Ik vind jullie een leuke combi
en super knap dat je het lef hebt met je shet te starten tussen
al die reuzen! Vraagje: welke laarzen heb jij? Ik vind ze erg stoer!

Wietske15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:28

ziet er leuk uit hoor ! Haha!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:53

hahah ik heb al een paar keer van stalgenoten gehoord die op waalzicht hadden gestart. dat er een shet in t l2 loopt tussen de paarden Haha! dat ben jij dus Tong uitsteken weet ik ook waar ze het over hebben! ik vind het netjes uit zien hoor! volgende week start ik daar ook, mischien kom ik je wel tegen!

groetjes

Mips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:04

Ik vind het cool. Als jij op een shet rijd moet je dat zelf weten....zolang de pony er niet onder lijd...en zo te zien doet hij dat niet, vraag ik me af waar sommigen zicht mee bemoeien...maarja.

Ik heb alleen één vraag: Hoe stap jij op? Zwaai je gewoon je been eroverheen of gebruik je de beugel?

Lijkt me ideaal als je je been optilt en dan al zit...haha.

Maar heel veel succes verder....ga zo door zou ik zeggen...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:25

Tja...ik moet zeggen dat het er erg goed uitziet. Het is echt heel jammer dat je te groot bent (want helaas ontkom je hier niet aan) maar wat het goed maakt is dat dit niet zomaar lol met je knol is maar echt rijden. Dat is het grote verschil met de meesten die te groot zijn voor hun shet. Ga zo door

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:05

Hallo Ukkepuk.

Wat een bijzondere combi zijn jullie. Jullie hebben vast veel bekijks.
Ik lees dat je over een jaar wilt gaan stoppen met rijden, wat zonde. Jullie doen het hartstikke goed.

Dus gewoon door blijven gaan hoor.

Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:22

Oke, heb deze topic nu een tijdje gevolgt en heb het gevoel dat ik nu toch iets moet gaan zeggen. Bloos
Waar staat er geschreven of je te groot bent voor een pony?
Het gaat volgens mij meer om het gewicht wat de pony moet dragen en of deze daar hinder van ondervind.
En dan even voor de niet shetlander eigenaren en mensen die shetlanders alleen maar kennen als de grasmaaiers en kinderpony's, ik moet jullie helaas teleurstellen een shetlander heeft zoveel meer in zijn mars en is een stuk sterker dan jullie denken.
Als ik de foto's bekijk dan kan ik daar van genieten, eindelijk eens iemand die haar pony op een nette manier rijdt. (een team)
Ik vind het een plaatje om te zien.
Het is net of je als je wedstrijden gaat rijden minimaal een kwpn-er moet hebben, dat is echt belachelijk.
Ieder paard kan een proef rijden en kun je leren wijken etc.. oke, het zal er bij de 1 wat eleganter uitzien als bij de ander, maar dat wil niet zeggen dat je met een shetlander niet de dressuur in zou kunnen.
Ik ben al een aantal keren op wat landelijke wedstrijden wezen kijken, met iemand meegeweest die nu m1 rijdt met een kleine welsh C, die ook constant van iedereen opmerkingen krijgt dat ze te groot zou zijn...... heel irritant.... (maar voorlopig rijdt ze wel iedereen voorbij!)
Dus mensen hou nog toch eens op met je mening of iemand te groot is of niet, als deze combinatie niet zou kunnen, dan had ze nu niet met zorro gereden tot waar ze nu is. Er wordt in deze topic niet gevraagd naar de mening of iemand te groot zou zijn of niet. kappe dus!! Hamer

Ukkiepuk, ik vind je het geweldig doen met Zorro.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 11:38

@ Shauni: Ik zou graag willen weten waar je dat gelezen hebt. Ik ben Zorro in de lessen gaan rijden toen mijn paard een peesblessure kreeg. Voor die tijd reed ik hem ook al alleen niet intensief. Mijn paard heb ik in 2003 in moeten laten slapen dus nu is alleen Zorro nog in mijn bezit. Ik kan bovendien nog geen M1 starten want ik heb nog niet genoeg winstpunten.

@MissJ: ja we hebben idd in de BIT gestaan in november Haha!

@Cloverdale: TNX, we hebben idd iets meer fotograven bij de hand. Als het weer straks weer beter wordt gaan we weer voor nieuwe plaatjes met vooruitgang hoop ik.

@Hessy8: Bij de pony's zullen vast en zeker M1 shets geweest zijn, bij de paarden weet ik het niet. Ik denk idd dat we dan de eerste zijn.

@Mas: Het zijn mountain horse highriders, erg fijne laarzen.

@luwanniej1: in februari zal ik niet starten op Waalzicht, helaas...

@ Mips: ik gebruik de beugel Vork Als ik mijn been erover zwaai gaat Zorro bokken of rennen Bloos

@Ulyse: Zorro wordt dit jaar 18 jaar en omdat we bijna ons doel bereikt hebben (M1+wp) heb ik besloten dat dit ons laatste jaar wordt. Het is mooi geweest, we gaan iets rustiger aan doen en mss verschijnen we wel weer in de wedstrijdring maar dan voor de wagen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:03

ukkiepuk schreef:
@Hessy8: Bij de pony's zullen vast en zeker M1 shets geweest zijn, bij de paarden weet ik het niet. Ik denk idd dat we dan de eerste zijn.

Ik denk het niet, de A'tjes mogen maar t/m het L2 Knipoog.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 12:04

Dennis schreef:
ukkiepuk schreef:

Ik denk het niet, de A'tjes mogen maar t/m het L2 Knipoog.

Dat is pas sinds een paar jaar. Een aantal jaar geleden mochten ze nog t/m M2, nog langer geleden zelfs tot de Z Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:11

Dat is dan echt voor mijn tijd Knipoog.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:47

jasmijn78 schreef:
Ik vind het er niet echt uit zien, sorry. Maar het heeft je wel an 4 pagina's oh en ah opgeleverd. Het belangrijkste is natuurlijk dat jij plezier hebt en ik geloof niet dat de pony er onder lijdt.

Verder vind ik het niet knap, schattig, dapper etc. dat je met een shet rijdt. Een klein kind op een shet, dat is schattig. Maar een volwassenvrouw op een shet niet, vind ik. Heel veel bokkers zie ik hier wel meteen roepen óh'wat knap!, maar ik heb het idee dat half bokt dat graag roept bij een ongewone combinatie en alles wat anders is dan een combinatie van een mooi goedbewegend warmbloedig paard/pony met een passende ruiter. Nederlanders zijn namelijk graag voor de 'underdog'. Wanneer 'het publiek' mag kiezen zie je dat zelden de beste dan ook wint. Kijk bijvoorbeeld naar Idols; dan wint vaak de eeuwige tweede, omdat men het daarmee te doen heeft. Men vindt de beste vaak per definitie arrogant, verwend, slecht etc. En dat zie je hier op bokt ook vaak terug.

Uiteraard is er geen reglement dat verbied dat volwassenen met hele kleine pony's mogen starten, maar ik vind het niet echt een beeld wat bij (paarden/volwassenen) dressuur past. Dressuur moet mooi zijn om naar te kijken, mooi goed bewegende paarden en pony's. Je kan een shet nog zo mooi optuigen, bandages omdoen etc. maar het wordt nooit een 'dressuurpaard'. Je kan ook spoilers op een kever monteren, maar het wordt nooit geen formule 1 wagen.

Verder denk ik dat jij op een groter paard beter tot je recht zou komen. Dan kun je daadwerkelijk 'kuit' geven omdat je benen langs je paard hangen en hoef je niet in elkaar te kruipen om erbij te kunnen. Rijden op een te klein paard/pony kan mijns inziens nooit gunstig voor zijn de ontwikkeling van je balans, houding en gevoel.

is mischien een beetje bot maar voel ik hier een steek van jaloezie????
ik vind het wel knap als je met een shet tussen de paarden start en winst rijd
het betekend dus dat d jury gewoon niet om je heen kan en je een goede proef heb neer gezet
verder vind ik het alom bekende gezeur over het juiste type sport paard/pony een beetje ouderwets
er zijn genoeg koudbloed paarden en pony's die ook in de wedstrijd sport super uit de voeten komen en waar dan ook een menig jazz ferro en ga zo maar door niet tegen op kan.