maar je bent inderaad eigenlijk te groot!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ukkiepuk schreef:@Hessy8: Bij de pony's zullen vast en zeker M1 shets geweest zijn, bij de paarden weet ik het niet. Ik denk idd dat we dan de eerste zijn.
Dennis schreef:ukkiepuk schreef:@Hessy8: Bij de pony's zullen vast en zeker M1 shets geweest zijn, bij de paarden weet ik het niet. Ik denk idd dat we dan de eerste zijn.
Ik denk het niet, de A'tjes mogen maar t/m het L2.
jasmijn78 schreef:Ik vind het er niet echt uit zien, sorry. Maar het heeft je wel an 4 pagina's oh en ah opgeleverd. Het belangrijkste is natuurlijk dat jij plezier hebt en ik geloof niet dat de pony er onder lijdt.
Verder vind ik het niet knap, schattig, dapper etc. dat je met een shet rijdt. Een klein kind op een shet, dat is schattig. Maar een volwassenvrouw op een shet niet, vind ik. Heel veel bokkers zie ik hier wel meteen roepen óh'wat knap!, maar ik heb het idee dat half bokt dat graag roept bij een ongewone combinatie en alles wat anders is dan een combinatie van een mooi goedbewegend warmbloedig paard/pony met een passende ruiter. Nederlanders zijn namelijk graag voor de 'underdog'. Wanneer 'het publiek' mag kiezen zie je dat zelden de beste dan ook wint. Kijk bijvoorbeeld naar Idols; dan wint vaak de eeuwige tweede, omdat men het daarmee te doen heeft. Men vindt de beste vaak per definitie arrogant, verwend, slecht etc. En dat zie je hier op bokt ook vaak terug.
Uiteraard is er geen reglement dat verbied dat volwassenen met hele kleine pony's mogen starten, maar ik vind het niet echt een beeld wat bij (paarden/volwassenen) dressuur past. Dressuur moet mooi zijn om naar te kijken, mooi goed bewegende paarden en pony's. Je kan een shet nog zo mooi optuigen, bandages omdoen etc. maar het wordt nooit een 'dressuurpaard'. Je kan ook spoilers op een kever monteren, maar het wordt nooit geen formule 1 wagen.
Verder denk ik dat jij op een groter paard beter tot je recht zou komen. Dan kun je daadwerkelijk 'kuit' geven omdat je benen langs je paard hangen en hoef je niet in elkaar te kruipen om erbij te kunnen. Rijden op een te klein paard/pony kan mijns inziens nooit gunstig voor zijn de ontwikkeling van je balans, houding en gevoel.