Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
esthertjuh_ schreef:Ilsex schreef:@ Esthertjuh_ : ja daarom, pret is toch iets wat bij mijn op de 1e plaats komt met natuurlijk veiligheid maar oke
Zonder pret geen leven
Sorry , die was heel ironisch
[/quote]

coco25 schreef:Mijn pony (een welsch) zit ook vreselijk dik in zijn wintervacht dus ik ken het probleem ,maar ik moet toch zeker wel een uur mijn dochter erop laten rijden om hem dan zo nat te krijgen. Weet de eigenaar ervan wat je allemaal met hem doet ,of vertrek je wandelend en ga je er later opzitten? Het is goed bedoelt en om je te waarschuwen voor als het fout gaat. Dus sla niet alles in de wind en neem ook eens wat aan van de mensen hier op bokt.
. Ik trek me wat aan van het commentaar, maar sommig commentaar vind ik wat oneerlijk gezegt, o en ik weet echt wel wat er fout kan gaan, dat hoeven ze me niet te vertellen. 
coco25 schreef:Mijn pony (een welsch) zit ook vreselijk dik in zijn wintervacht dus ik ken het probleem ,maar ik moet toch zeker wel een uur mijn dochter erop laten rijden om hem dan zo nat te krijgen. Weet de eigenaar ervan wat je allemaal met hem doet ,of vertrek je wandelend en ga je er later opzitten? Het is goed bedoelt en om je te waarschuwen voor als het fout gaat. Dus sla niet alles in de wind en neem ook eens wat aan van de mensen hier op bokt.
coco25 schreef:Oke dus het is jou verzorg pony. Als het je eigen pony was geweest was je er vast wat zuiniger op geweest (het is niet aanvallend bedoelt). Op elke foto die ik van jullie samen heb gezien is hij drijfnat van het zweet en dat ziet er nou niet echt uit of je er rustig aan mee doet. Natuurlijk is een keer crossen hartstikke leuk, maar maak er geen gewoonte van het zelfde geld voor het springen. De stokken die jullie gebruiken kunnen behoorlijke lelijke wonden en blesuures veroorzaken met alle gevolgen van dien ( en wat ga je dan tegen de eigenaar zeggen en wie gaat de veearts betalen ) heb je daar wel eens aangedacht? Zorg dat je goed materiaal gaat gebruiken en dat je tuigage in orde is.
Focussed schreef:Dus dit is simpel weg springen in een woonwijk om de buren te imponeren?
Denk astjeblieft even aan het paard, wat denk je dat er kan gebeuren als de ruiter valt om welke reden dan ook? Pony rent de straat op, komt toevallig net een auto aanrijden en het is 'Boem' 'Dag Pony!' of hij rent simpelweg weg. Ik vind dit persoonlijk ook echt onverantwoordelijk, en ik snap hier niet waar de ouders zijn? Wiens verantwoordelijkheid is het eigenlijk als er júllie iets overkomt of het paard? Nee sorry, ik kan hier niet goed positief over zijn, en ik denk dat je dat wel kunt verwachten met dergelijke foto's, je creert hier gewoon voor jezelf en voor het paard een gevaarlijke situatie.
Rosannee_ schreef:als je hier geen normale/leuke reactie's kan plaatsen , reageer dan gewoon neit, als jullie (degenedienietnormaalkunnenreageeren) een keer een topic hebt zal ik 'm ook lekekr gaan verpesten hoor !
Citaat:Grappig om te horen dat deze allesweters nog niet eens kunnen zien dat deze pony een hoofdstel kunnen zien.
Ik vind je shetje echt superleuk! Ik weet hoe leuk het is om zonder zadel te springen, haha. Penny zijn jullie zeker niet, denk ik. Volgens mij weten jullie prima wat de gevaren/risico's zijn. Doet mij ook terugdenken aan mijn eigen ponytijd
!
Citaat:misschien werd bedoeld zonder zadel?
zonder zadel springen is opzich niks mis mee, maar als je het zonder cap zonder zadel in een woonwijk opgaat zoeken, kleinere remweg + auto's vind IK onverantwoordelijk
Maja als JIJ het zo vind : lol met je knol & zoek het gevaar op (veel plezier ermee!)
Citaat:Nee, ik heb nooit gezegd dat het verantwoordelijk is. Ik zeg alleen dat ze zelf vast weten wat de gevaren hiervan zijn. Je zult mij nooit horen zeggen dat het goed is. Ik doe absoluut geen gevaarlijke dingen met mijn paard, maar als jij daar behoefte aan hebt, pak je lekker je eigen paard en ga je daar iets gevaarlijks mee doen.
Ilsex schreef:@ Focussed : dat vind ik echt een stomme opmerking zeg, sorry maar dat slaat nergens op. Ik weet heus wel wat ik doe hoor. En ik weet zeker dat Doerak dit niet toelaat als hij het eng oid vind!
panache schreef:Citaat:Grappig om te horen dat deze allesweters nog niet eens kunnen zien dat deze pony een hoofdstel kunnen zien.
Ik vind je shetje echt superleuk! Ik weet hoe leuk het is om zonder zadel te springen, haha. Penny zijn jullie zeker niet, denk ik. Volgens mij weten jullie prima wat de gevaren/risico's zijn. Doet mij ook terugdenken aan mijn eigen ponytijd
!
Citaat:misschien werd bedoeld zonder zadel?
zonder zadel springen is opzich niks mis mee, maar als je het zonder cap zonder zadel in een woonwijk opgaat zoeken, kleinere remweg + auto's vind IK onverantwoordelijk
Maja als JIJ het zo vind : lol met je knol & zoek het gevaar op (veel plezier ermee!)Citaat:Nee, ik heb nooit gezegd dat het verantwoordelijk is. Ik zeg alleen dat ze zelf vast weten wat de gevaren hiervan zijn. Je zult mij nooit horen zeggen dat het goed is. Ik doe absoluut geen gevaarlijke dingen met mijn paard, maar als jij daar behoefte aan hebt, pak je lekker je eigen paard en ga je daar iets gevaarlijks mee doen.
Pardon pardon pardon?
Jij zegt dat de ruiters príma de gevaren en risico's kennen en weten op die leeftijd.
ik protesteer, jij protesteert tegen mij, en dan wil je zeggen dat ik maar me pony moet pakken om iets gevaarlijks mee te doen om mijn ponyfún lolletje te maken?
beetje tegenstrijdig, niet??

Rosannee_ schreef:mevrouwtje, waarom moet je dit topic verpesten ?
heb jij nooit lol met knol !!!!!
Citaat:Ja,ik denk dat ze snappen wat de risico's inhouden. Jij zegt: Maja als JIJ het zo vind : lol met je knol & zoek het gevaar op (veel plezier ermee!) en ik zei: Ik doe absoluut geen gevaarlijke dingen met mijn paard, maar als jij daar behoefte aan hebt, pak je lekker je eigen paard en ga je daar iets gevaarlijks mee doen.
Lijkt me niet bepaald tegenstrijdig?
Ilsje_ schreef:Rosannee_ schreef:als je hier geen normale/leuke reactie's kan plaatsen , reageer dan gewoon neit, als jullie (degenedienietnormaalkunnenreageeren) een keer een topic hebt zal ik 'm ook lekekr gaan verpesten hoor !
ach, de mensen die hier zo negatief op reageren, weten zelf niet wat lol met je knol is, kunnen hun ook niks aan doen toch!
.
panache schreef:Rosannee_ schreef:mevrouwtje, waarom moet je dit topic verpesten ?
nooit geweten dat dit een discussieforum is?
als de ts geen commentaar wilt moet ze geen foto's plaatsen.
overigens val ik niet de ts aan, maar zeg dat ik dit onverantwoordelijk vind voor bijde.
panache schreef:Rosannee_ schreef:mevrouwtje, waarom moet je dit topic verpesten ?
overigens val ik niet de ts aan, maar zeg dat ik dit onverantwoordelijk vind voor bijde.
Citaat:Nooit geweten dat discusseren iets heel anders inhoud dan zoeken naar je gelijkheid?
Er zitten hier gewoon mensen die elk klein dingetje zoeken om maar nét aan te geven dat de TS zóóó verschrikkelijk is! Agh, bel toch de DB. Stelletje overdrijvers.
Focussed schreef:Ilsje_ schreef:
ach, de mensen die hier zo negatief op reageren, weten zelf niet wat lol met je knol is, kunnen hun ook niks aan doen toch!
.
Ik weet niet waar dit op slaat![]()
Lol met je knol, dat kun je uitleggen op 2 manieren.
Lol met je knol, waarbij de knol funcioneerd als middel om het doel lol te bereiken. (imo is dat dus wat jullie hier doen)
Lol met je knol waarbij zowel paard als ruiter even kunnen genieten.
Voor mij is dat toch echt waarbij het in het rijden omdraait, dat is heerlijk galopperen met een los teugeltje. Dat is niet gevaren opzoeken door in een woonwijk te gaan springen op een te kort nat grasveldje met een slecht geimproviseerde sprong.
In het eerste geval ken ik dan idd geen lol met je knol waar bij de knol functioneerd als middel...
Focussed schreef:En jij bent hier overdreven bezig door onze argumenten meters uit te vergroten om jouw gelijk te halen. Ik weet even niet wat dan 'erger' is.

Coconuts schreef:Focussed schreef:En jij bent hier overdreven bezig door onze argumenten meters uit te vergroten om jouw gelijk te halen. Ik weet even niet wat dan 'erger' is.
Ik geloof dat jullie hier al 4 pagina's lang over aan het zeuren zijn?
Resultaat; slotje!
Leuk.. erg zinvol ook wel.
Wat denk je nog toe te kunnen voegen aan dit topic behalve een hoop 'geruzie'?