Doerak@ (Spring) Work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alabaster

Re: Doerak@ (Spring) Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:32

Mijn pony (een welsch) zit ook vreselijk dik in zijn wintervacht dus ik ken het probleem ,maar ik moet toch zeker wel een uur mijn dochter erop laten rijden om hem dan zo nat te krijgen. Weet de eigenaar ervan wat je allemaal met hem doet ,of vertrek je wandelend en ga je er later opzitten? Het is goed bedoelt en om je te waarschuwen voor als het fout gaat. Dus sla niet alles in de wind en neem ook eens wat aan van de mensen hier op bokt.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:33

esthertjuh_ schreef:
Ilsex schreef:
@ Esthertjuh_ : ja daarom, pret is toch iets wat bij mijn op de 1e plaats komt met natuurlijk veiligheid maar oke Haha!

Zonder pret geen leven Haha!

En een pony die straks niet meer funcioneert geen pret Haha! Sorry , die was heel ironisch Nagelbijten / Gniffelen[/quote]

Ghehe , zo bedoel ik t ook weer niet Haha!
Pret voor Mens EN paard/pony Haha!
Ik bedoel maar , de pony zal wel laten merken als hem iets te ver gaat en hij het niet leuk zou vinden Haha!

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:34

coco25 schreef:
Mijn pony (een welsch) zit ook vreselijk dik in zijn wintervacht dus ik ken het probleem ,maar ik moet toch zeker wel een uur mijn dochter erop laten rijden om hem dan zo nat te krijgen. Weet de eigenaar ervan wat je allemaal met hem doet ,of vertrek je wandelend en ga je er later opzitten? Het is goed bedoelt en om je te waarschuwen voor als het fout gaat. Dus sla niet alles in de wind en neem ook eens wat aan van de mensen hier op bokt.

Nou ik hoef echt geen uur te rijden om hem zo nat te krijgen, en ook niet intensief.
O jawel, tuurlijk weten ze dat Knipoog . Ik trek me wat aan van het commentaar, maar sommig commentaar vind ik wat oneerlijk gezegt, o en ik weet echt wel wat er fout kan gaan, dat hoeven ze me niet te vertellen.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:35

@ Esthertjuh : Daarom, je moet pret kunnen hebben en ik weet goed genoeg als doerak iets niet wil dat hij dat aangeeft hoor.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:36

coco25 schreef:

Bij sommige pony's is het erger Knipoog
Mijn vriendin heeft een pony die gewoon supersnel supererg bezweet raakt zonder dat ze eigenlijk veel heeft uitgevoerd Tong uitsteken
Er valt toch niks meer te doen aan het feit dat ze heeft gesprongen , dus waarom ga je erover door?
Ik wed dat ook jij weleens zoiets hebt gedaan of niet ?
Ik geef t nu toe , ik heb óók zoiets gedaan , wel meer dan 1 x , en ik heb er geen spijt van .... Haha! Knipoog
Laatst bijgewerkt door esthertjuh_ op 18-01-08 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:37

coco25 schreef:
Oke dus het is jou verzorg pony. Als het je eigen pony was geweest was je er vast wat zuiniger op geweest (het is niet aanvallend bedoelt). Op elke foto die ik van jullie samen heb gezien is hij drijfnat van het zweet en dat ziet er nou niet echt uit of je er rustig aan mee doet. Natuurlijk is een keer crossen hartstikke leuk, maar maak er geen gewoonte van het zelfde geld voor het springen. De stokken die jullie gebruiken kunnen behoorlijke lelijke wonden en blesuures veroorzaken met alle gevolgen van dien ( en wat ga je dan tegen de eigenaar zeggen en wie gaat de veearts betalen ) heb je daar wel eens aangedacht? Zorg dat je goed materiaal gaat gebruiken en dat je tuigage in orde is.

Dat andere meisje is de eigenaar ..

en voor die andere.. : Dat jullie nou nooit eens lol met je knol hebben, verpest haar topics dan neit.. ze weet echt wel waar ze mee bezig zijn hoor !

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:39

als je hier geen normale/leuke reactie's kan plaatsen , reageer dan gewoon neit, als jullie (degenedienietnormaalkunnenreageeren) een keer een topic hebt zal ik 'm ook lekekr gaan verpesten hoor ! Knipoog

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:43

Focussed schreef:
Dus dit is simpel weg springen in een woonwijk om de buren te imponeren?
Denk astjeblieft even aan het paard, wat denk je dat er kan gebeuren als de ruiter valt om welke reden dan ook? Pony rent de straat op, komt toevallig net een auto aanrijden en het is 'Boem' 'Dag Pony!' of hij rent simpelweg weg. Ik vind dit persoonlijk ook echt onverantwoordelijk, en ik snap hier niet waar de ouders zijn? Wiens verantwoordelijkheid is het eigenlijk als er júllie iets overkomt of het paard? Nee sorry, ik kan hier niet goed positief over zijn, en ik denk dat je dat wel kunt verwachten met dergelijke foto's, je creert hier gewoon voor jezelf en voor het paard een gevaarlijke situatie.

Nee ik zeg niet dat dit simpel weg springen in een woonwijk is om de buren te imponeren.
Ze heeft het over de buurt en ik zegt dat zij het misschien juist wel leuk vinden om te zien ipv meteen negatief te zijn. En nog wat; als je gewoon buiten rijd kan je paard ook schrikken waardoor je van je paard valt etc.

En ja, we kunnen inderdaad dit soort commentaar tegenwoordig verwachten op bokt. Helaas is bokt niet meer zoals 'vroeger' en is er momenteel een stuk meer gezeur.
Je kunt het ook overdrijven..
Laatst bijgewerkt door Coconuts op 18-01-08 17:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:44

Rosannee_ schreef:
als je hier geen normale/leuke reactie's kan plaatsen , reageer dan gewoon neit, als jullie (degenedienietnormaalkunnenreageeren) een keer een topic hebt zal ik 'm ook lekekr gaan verpesten hoor ! Knipoog

ach, de mensen die hier zo negatief op reageren, weten zelf niet wat lol met je knol is, kunnen hun ook niks aan doen toch!

Ik vind het trouwens super leuk uitzien, en als die shet er geen zin meer in had zou tie toch wel op de rem gaan. En hij word al helemaal niet gedwongen want ze hebben geen zweep bij.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:46

Citaat:
Grappig om te horen dat deze allesweters nog niet eens kunnen zien dat deze pony een hoofdstel kunnen zien.
Ik vind je shetje echt superleuk! Ik weet hoe leuk het is om zonder zadel te springen, haha Knipoog . Penny zijn jullie zeker niet, denk ik. Volgens mij weten jullie prima wat de gevaren/risico's zijn. Doet mij ook terugdenken aan mijn eigen ponytijd Haha!!

Citaat:
misschien werd bedoeld zonder zadel?
zonder zadel springen is opzich niks mis mee, maar als je het zonder cap zonder zadel in een woonwijk opgaat zoeken, kleinere remweg + auto's vind IK onverantwoordelijk

Maja als JIJ het zo vind : lol met je knol & zoek het gevaar op (veel plezier ermee!)

Citaat:
Nee, ik heb nooit gezegd dat het verantwoordelijk is. Ik zeg alleen dat ze zelf vast weten wat de gevaren hiervan zijn. Je zult mij nooit horen zeggen dat het goed is. Ik doe absoluut geen gevaarlijke dingen met mijn paard, maar als jij daar behoefte aan hebt, pak je lekker je eigen paard en ga je daar iets gevaarlijks mee doen.

Pardon pardon pardon?
Jij zegt dat de ruiters príma de gevaren en risico's kennen en weten op die leeftijd.
ik protesteer, jij protesteert tegen mij, en dan wil je zeggen dat ik maar me pony moet pakken om iets gevaarlijks mee te doen om mijn ponyfún lolletje te maken?

beetje tegenstrijdig, niet??

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:50

Ilsex schreef:
@ Focussed : dat vind ik echt een stomme opmerking zeg, sorry maar dat slaat nergens op. Ik weet heus wel wat ik doe hoor. En ik weet zeker dat Doerak dit niet toelaat als hij het eng oid vind!

meisie, een paard weet toch niet dat hij of jij onder een auto o.i.d. kan komen door jou fouten.
het gaat niet om 'eng' vinden !!!!!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:52

mevrouwtje, waarom moet je dit topic verpesten ?
heb jij nooit lol met knol !!!!! Ach gut

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:54

panache schreef:
Citaat:
Grappig om te horen dat deze allesweters nog niet eens kunnen zien dat deze pony een hoofdstel kunnen zien.
Ik vind je shetje echt superleuk! Ik weet hoe leuk het is om zonder zadel te springen, haha Knipoog . Penny zijn jullie zeker niet, denk ik. Volgens mij weten jullie prima wat de gevaren/risico's zijn. Doet mij ook terugdenken aan mijn eigen ponytijd Haha!!

Citaat:
misschien werd bedoeld zonder zadel?
zonder zadel springen is opzich niks mis mee, maar als je het zonder cap zonder zadel in een woonwijk opgaat zoeken, kleinere remweg + auto's vind IK onverantwoordelijk

Maja als JIJ het zo vind : lol met je knol & zoek het gevaar op (veel plezier ermee!)

Citaat:
Nee, ik heb nooit gezegd dat het verantwoordelijk is. Ik zeg alleen dat ze zelf vast weten wat de gevaren hiervan zijn. Je zult mij nooit horen zeggen dat het goed is. Ik doe absoluut geen gevaarlijke dingen met mijn paard, maar als jij daar behoefte aan hebt, pak je lekker je eigen paard en ga je daar iets gevaarlijks mee doen.

Pardon pardon pardon?
Jij zegt dat de ruiters príma de gevaren en risico's kennen en weten op die leeftijd.
ik protesteer, jij protesteert tegen mij, en dan wil je zeggen dat ik maar me pony moet pakken om iets gevaarlijks mee te doen om mijn ponyfún lolletje te maken?

beetje tegenstrijdig, niet??

Ja,ik denk dat ze snappen wat de risico's inhouden. Jij zegt: Maja als JIJ het zo vind : lol met je knol & zoek het gevaar op (veel plezier ermee!) en ik zei: Ik doe absoluut geen gevaarlijke dingen met mijn paard, maar als jij daar behoefte aan hebt, pak je lekker je eigen paard en ga je daar iets gevaarlijks mee doen.
Lijkt me niet bepaald tegenstrijdig?

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:55

Rosannee_ schreef:

nooit geweten dat dit een discussieforum is?
als de ts geen commentaar wilt moet ze geen foto's plaatsen.
overigens val ik niet de ts aan, maar zeg dat ik dit onverantwoordelijk vind voor bijde.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:56

Citaat:
Ja,ik denk dat ze snappen wat de risico's inhouden. Jij zegt: Maja als JIJ het zo vind : lol met je knol & zoek het gevaar op (veel plezier ermee!) en ik zei: Ik doe absoluut geen gevaarlijke dingen met mijn paard, maar als jij daar behoefte aan hebt, pak je lekker je eigen paard en ga je daar iets gevaarlijks mee doen.
Lijkt me niet bepaald tegenstrijdig?

als ik zeg dat ik het onverantwoordelijk vind hoe ze met haar paard omgaat, waarom zou ik zo met me eigen paarden omgaan. (dan had ik dit commentaar wel gelaten).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:58

Ilsje_ schreef:
Rosannee_ schreef:

ach, de mensen die hier zo negatief op reageren, weten zelf niet wat lol met je knol is, kunnen hun ook niks aan doen toch!

.

Ik weet niet waar dit op slaat Gestoord

Lol met je knol, dat kun je uitleggen op 2 manieren.
Lol met je knol, waarbij de knol funcioneerd als middel om het doel lol te bereiken. (imo is dat dus wat jullie hier doen)
Lol met je knol waarbij zowel paard als ruiter even kunnen genieten.
Voor mij is dat toch echt waarbij het in het rijden omdraait, dat is heerlijk galopperen met een los teugeltje. Dat is niet gevaren opzoeken door in een woonwijk te gaan springen op een te kort nat grasveldje met een slecht geimproviseerde sprong.

In het eerste geval ken ik dan idd geen lol met je knol waar bij de knol functioneerd als middel...

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:58

panache schreef:
Rosannee_ schreef:

overigens val ik niet de ts aan, maar zeg dat ik dit onverantwoordelijk vind voor bijde.

nou dat weten we nu inmiddels wel hoor..

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:59

panache schreef:
Rosannee_ schreef:

Nooit geweten dat discusseren iets heel anders inhoud dan zoeken naar je gelijkheid?
Er zitten hier gewoon mensen die elk klein dingetje zoeken om maar nét aan te geven dat de TS zóóó verschrikkelijk is! Agh, bel toch de DB. Stelletje overdrijvers.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:01

panache schreef:
Rosannee_ schreef:

Citaat:
Nooit geweten dat discusseren iets heel anders inhoud dan zoeken naar je gelijkheid?
Er zitten hier gewoon mensen die elk klein dingetje zoeken om maar nét aan te geven dat de TS zóóó verschrikkelijk is! Agh, bel toch de DB. Stelletje overdrijvers.

En jij bent hier overdreven bezig door onze argumenten meters uit te vergroten om jouw gelijk te halen. Ik weet even niet wat dan 'erger' is.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:03

Focussed schreef:
Ilsje_ schreef:

.

Ik weet niet waar dit op slaat Gestoord

Lol met je knol, dat kun je uitleggen op 2 manieren.
Lol met je knol, waarbij de knol funcioneerd als middel om het doel lol te bereiken. (imo is dat dus wat jullie hier doen)
Lol met je knol waarbij zowel paard als ruiter even kunnen genieten.
Voor mij is dat toch echt waarbij het in het rijden omdraait, dat is heerlijk galopperen met een los teugeltje. Dat is niet gevaren opzoeken door in een woonwijk te gaan springen op een te kort nat grasveldje met een slecht geimproviseerde sprong.

In het eerste geval ken ik dan idd geen lol met je knol waar bij de knol functioneerd als middel...

dit is geen lol met je knol waarbij hij als middel funciotneerd, Doerak laat 't echt wel merken als hij neit meer wil en dan stoppen ze ook echt ! en dta heeft hij neit gedaan en had er zelf tog zeker ook plezier in

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:04

Focussed schreef:
En jij bent hier overdreven bezig door onze argumenten meters uit te vergroten om jouw gelijk te halen. Ik weet even niet wat dan 'erger' is.

Ik geloof dat jullie hier al 4 pagina's lang over aan het zeuren zijn?
Resultaat; slotje!

Leuk.. erg zinvol ook wel.
Wat denk je nog toe te kunnen voegen aan dit topic behalve een hoop 'geruzie'?

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 18:04

Even op reactie's van sommige, dat ik onverantwoordelijk bezig ben oid, nou nee ik weet goed genoeg waar ik mee bezig ben hoor. En inderdaad geef ik bij deze coconuts gelijk. Je kunt ook overdrijven !
En Doerak is niet mijn middel voor lol, ik rijd op hem om hem te vermaken als ik een week niet rijd nou dan is er voor hem geen lol aan hoor, dat vind hij echt niet leuk.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:05

Coconuts schreef:
Focussed schreef:

Ik geloof dat jullie hier al 4 pagina's lang over aan het zeuren zijn?
Resultaat; slotje!

Leuk.. erg zinvol ook wel.
Wat denk je nog toe te kunnen voegen aan dit topic behalve een hoop 'geruzie'?

idd 4 pagina's lang zeuren zeuren zeure
Laatst bijgewerkt door Rosannee_ op 18-01-08 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:05

Oortjes naar voren en niet stoppen met springen hoeft nog niet te beteken dat hij plezier heeft hoor.

Paarden die mishandelt zijn, geslagen tot bloedens toe met zwepen, in monden getrokken met te scherpe bitten en andere ingewikkelde constructies zullen vaak ook niet aangeven dat ze het niet leuk vinden, hebben zij er dan ook plezier in?

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:06

nee, maar die doen 't niet omdat ze bang zijn weer geslagen , in de mond getrokken en geprikt met sporen worden Knipoog
dat is togwel een heeel ander verhaal
Laatst bijgewerkt door Rosannee_ op 18-01-08 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt