Bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:15

Ja dat wil ts proberen ja...totdat de instructie zegt, gebruik deze enkel gebroken pessoa maar oid.
Een rolletjes bit is ook enkelgebroken...dat kwam ook al uit die beruchte emmer.
Als mensen dat soort rommel als tip geven ipv Rt tips...dan is het duidelijk hoe het zit met de kunde.
Als de kunde ophoud dan begint de ruitersportzaak rijk te worden... En zo simpel werkt het gewoon..

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:26

aan de TS: wanneer komt je instructrice dan met die bitten? En weet je ook of ze van plan is zwaardere bitten etc mee te brengen?
Toch nóg maar eens zeggen, je lost het echt niet op door er een zwaarder bit in te hangen. Het is goed dat je alleen enkel en dubbelgebroken wil proberen, maar laat je op het moment zelf echt niet verleiden er toch nog een ander in te hangen!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:36

Eigenlijk is het wel handig om zo'n emmer met bitten te hebben, zelf zit ik ook even te zoeken welke ik moet gebruiken:
Dikke enkelgebroken of dunne enkelgebroken bustrens of watertrens,
Dikke of dunne dubbelgebroken bus/watertrens,
Dikke of dunne enkelgebroken aurigan water/bustrens,
Dikke of dunne dubbelgebroken aurigan water/bustrens.
Dan nog de juiste maat, 12,5-13-13,5 cm.
In mijn ogen zijn dit geen onvriendelijke bitten maar je moet wel de juiste hebben dus vind ik het niet zo gek dat die instructrice met een emmer bitten komt. Iedereen denkt hier meteen aan zware en strenge bitten n.a.v het rolletjesbit, misschien valt het wel mee.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 13:39

ze ging volgende week komen ( als ze komt). ja weet ook niet of ze er zwaardere bitten me bedoelde denk eerder dat ze andere bitten bedoelde ( misschien dat hij dit niet fijn vindt in zijn mond ofz en dat een dubbelgebroken beter gaat bij hem.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 13:47

ze bedoelde dubbelgebroken bitten en andere vormen van enkelvoudige gebroken trensbitten had het ook over die happy mouth.
Nu moest ik van haar eens proberen met de thiedeman omdat hij de laatste tijd heel fel boven de hand gaat.

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:57

Wie kan mij even tussen door snel helpen?

Ik wil heel graag weten (kan het op de site van KNHS niet vinden)
Of je mag starten met een dubbelgebroken bustrens met koperen mondstuk?

Gelieve alleen te reageren als je het echt heel zeker weer..

alvast heel erg bedankt!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 17:54

heb gister voor het eerst met de thiedeman gereden. Hij was vastgemaakt aan het eerste ringetje. En het ging goed vond ik. Igor lette goed op, op momenten voelde ik dat hij zijn achterhand goed gebruikte ( denk ik toch, gaf het gevoel alsof we zweefden, voelde eig super aan).

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:52

Probeer nog eens een ander bit. Als dat niet werkt zou ik bitloos gaan rijden.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 18:28

de derde keer met thiedeman viel ook goed mee ( schuimde heel fel en voelde ook goed aan op veel momenten) denk dat ik dit even ga proberen. Ohja ik heb hem nog steeds maar op het eerste ringetje